Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2009, 08:58
Verwijderd
Hallo,
gisteren voelde ik me al enigszins beroerd, maar toen ik vanmorgen wakker werd bleek ik dus echt verkouden te zijn geworden, met tranende ogen, een hoop snot en slijm etc. Omdat ik het verschrikkelijk druk heb, kan ik het me echt niet permiteren om het rustig aan te doen en ik moet gewoon zo snel mogelijk weer beter worden.
Nu zag ik wel zo'n reclame op tv over Kaloba, dat dat zou helpen tegen verkoudheid, maar heeft iemand daar ervaring mee? Of andere tips hoe ik hier zo snel mogelijk vanaf kan komen?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 20:49
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik heb het gebruikt. Het leek wel of het hielp. Verkoudheid werd wel minder, maar bleef wel aanwezig voor een lange tijd, zij het in mindere mate.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 21:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Stomen kan helpen Doe ik altijd gewoon met kokend water, zonder iets er in. Verder neusspray, eventueel paracetamol, fijne zakdoekjes, je neus 's nachts dik insmeren met nivea tegen de rood en schraalheid. Eventueel van die supradyn bruistabletten voor extra energie (daar zweert m'n vriend bij), ik meer bij vitamine C pillen en zo veel mogelijk slapen. Van m'n moeder kregen we vroeger altijd hot coldrex, zo'n heet citroendrankje, helpt ook wel maar is heel erg zuur. Thee is fijn als je keelpijn hebt, dropjes ook en de dropkeelpastilles van de AH ook.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 17:39
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
ik weet verder niet of dat spul van e tv werkt, maar ik heb wel een tip voor je.
Je neus spoelen met zoutwater. klinkt heel vies, maar het werkt echt heel erg goed!
je doet bij 100ml lauw water ongeveer 1 gram zout. goed roeren.
een eetlepel pakken, hier het zoute water op doen en dan 1 neus gat dicht houden, en met je andere neusgat schuinhangend boven bijvoorbeeld de wasbak je neus zeg maar ophalen, tot de lepel leeg is.. na dit te hebben gedaan even goed je neus ophalen nog, en dan 't zelfde principe bij 't andere neusgat.
Het kan even vies smaken in je mond, maar het spoelt je holtes goed en zorgt dat je slijmvlies in je holtes en neus goed schoon worden.

Ik heb altijd direct minder last van verstopte neus etc.

het kan zijn dat je niet goed tegen zoutwater kan, dat je neus wat kan gaan bloeden. dan kan het zijn dat je of teveel zout hebt gebruikt, of je gewoon beter niet deze tip kan gebruiken.

zelf doe ik et al sinds kind af aan. mijn moeder wist van 't trucje.
maar dit jaar ook bijholte ontsteking gehad, en behalve een antibiotica kuur kreeg ik ook het advies om 2 x per dag met zoutwater te spoelen.

ik hoop dat je er wat aan hebt!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.