Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2014, 20:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben weer eens verkouden en een van de klachten waar ik vaak last van heb bij een verkoudheid is last van mijn oren. Het is niet echt oorpijn maar meer een soort zeurende pijn door druk van binnenuit op je oren. Mijn neus is open dus neusspray zal niet veel toevoegen denk ik. Pijnstillers helpen vaak wel maar ik ben benieuwd of hier meer dingen zijn die werken want ik vind het erg vervelend. Met een verstopte neus ofzo kan ik veel beter dealen dan hiermee want het doet gewoon echt pijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2014, 20:52
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Tong tegen de bovenkant van je mond drukke en dan gapen. Werkt soms nog iets beter als je voorover hangt.
Neus dichtknijpen, mond dicht en uitblazen. Lucht moet dan wel via je oren. Overigens niet te hard doen.

Maar als je neus open is duurt het nog even voordat de buis naar de oren weer open is; in die zin weet je dat het einde er wel aan zit te komen (tenzij je neus weer dicht gaat).

Koude douch nemen. Warme lucht is ijler en dus is de druk vanuit binnen relatief groter. Mogelijk oorsmeer verwijderen maar of dat helpt weet ik niet; dat is eigenlijk maar domweg gokken. Maargoed, gooi het maar even op als een idee.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2014, 09:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Toch neusspray omdat het meestal toch een probleem is wat aan de neus kant veroorzaakt wordt. Tenzij je natuurlijk een oorontsteking hebt, maar dan kan het ook geen kwaad. Zo lang je het maar niet langer dan een week gebruikt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2014, 10:40
Verwijderd
Het kan dat je buis van Eustachius wel dicht zit. Dus idd toch neusspray, of stomen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2014, 10:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En dan xylomethazoline neusspray of kan zout ook? Stomen kan ik nietggoed tegen qua longen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2014, 14:20
powerofmo
Avatar van powerofmo
powerofmo is offline
Xylomethazoline werkt denk ik het beste. Stomen kan ook goed helpen, maar is meer voor je bijholten. Misschien de huisarts bellen voor panotiele oordruppels? Dan ben je er misschien zo vanaf
Met citaat reageren
Oud 24-07-2014, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Xylomethazoline werkt denk ik het beste. Stomen kan ook goed helpen, maar is meer voor je bijholten. Misschien de huisarts bellen voor panotiele oordruppels? Dan ben je er misschien zo vanaf
Waarom die oordruppels? Ze geeft toch aan een soort druk van binnenuit te voelen, dan lijkt het me gek om de gehoorgang te gaan behandelen tegen een ontsteking.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2014, 18:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik had hier ook een jaar lang last van en ben de laatste keer toch maar eens naar de dokter gegaan. Mijn oren moesten toen worden uitgespoten, misschien dat dat bij jou ook zo is? Ik had wel sowieso ook vaak van verstopte oren, dat wel, maar bij verkoudheden ook het soort oorpijn dat jij beschrijft.
Lijkt me beter om dat eerst te checken dan allerlei medicijnen te gaan gebruiken...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2014, 19:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het bij jou sindsdien over of minder? Ik heb een aantal dagen neusspray gebruikt en het is zo af en toe wel minder/over maar niet constant dus of het echt de oplossing is weet ik niet. Ik ben in maart bij de huisarts geweest met vergelijkbare klachten en toen waren mijn trommelvliezen ingetrokken en was mijn buis van Eustachius ontstoken maar ze hebben toen niet gezegd dat ik ze uit moest laten spuiten. Ik vraag me af of ik niet gewoon een nauwe buis van Eustachius heb en hier gevoeliger voor ben oid.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 13:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou, ik ben sindsdien gelukkig nog niet verkouden geweest!
Maar je bent er dus al voor naar de dokter geweest.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.