Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2001, 15:51
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
Citaat:
~Black~Angel~ schreef:
Zoals je het nu stelt, iets 'er tussenin' komt het zo over dat christenen beter zijn dan niet gelovigen en daar ben ik het NIET mee eens want dat is NIET waar!!!
whuaha neeee je mot wel goed lezen..ik denk dat je toch echt wel christelijk moet zijn om in de hemel te komen, maaaar ik heb helemaal nooit gezegt dat christenen beter zijn dat niet-christenen, want daar ben ik het ook helemaal niet mee eens
__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2001, 10:25
JediJoel
Avatar van JediJoel
JediJoel is offline
Volgens de bijbel zeker wel. Aangezien jij daar in gelooft, stel ik een heel zeker JA.
Kweenie waar het staat, maar het staat wel ergens.
__________________
Mithhuanion; Poet and Writer
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 10:31
belanda
belanda is offline
Citaat:
Joël schreef:
Hoe kan je beoordeeld worden op wat je geloofd?
omdat God de enigste is en je dus niet in andere goden mag geloven.
God beoordeeld dat.
je moet ooit een keer voor God verschijnen en je leven verantwoorden.
misschien dat je je dan nog wel bekeerd.

groetjes belanda
__________________
wolken en wind die geen regen brengen zijn net mensen die beloftes doen en ze niet nakomen:)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 10:45
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
belanda schreef:
omdat God de enigste is en je dus niet in andere goden mag geloven.
God beoordeeld dat.
je moet ooit een keer voor God verschijnen en je leven verantwoorden.
misschien dat je je dan nog wel bekeerd.

groetjes belanda
Wat/wie is God, dan?

En hoe kan God mij beoordelen op iets waarin ik wel of niet geloof, zonder dat er bewijzen voor zijn?

__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 21:12
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
In de Bijbel wordt hij wel ergens een zoon van God genoemd.
Natuurlijk is de geboorte van een vaderloos kind bewonderenswaardig, maar je mag niet vergeten dat Adam(as) ook vaderloos en zelfs moederloos was. Als Jezus(as) om die reden vergoddelijkt wordt, dan moet Adam(as) een grotere God zijn, want hij had helemaal geen ouders. Waarom aanbidden Christenen hem dan niet als God of de zoon van God? Je zegt het immers zelf dat het in de Bijbel staat.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 14:33
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Natuurlijk is de geboorte van een vaderloos kind bewonderenswaardig,
Uiteraard,

Citaat:
Mirage2000 schreef:
maar je mag niet vergeten dat Adam(as) ook vaderloos en zelfs moederloos was.
Ja, de schepping was inderdaad ook wel een wondertje...

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Als Jezus(as) om die reden vergoddelijkt wordt, dan moet Adam(as) een grotere God zijn, want hij had helemaal geen ouders.
Toch is het iets anders. Als we Jezus de "Zoon van God" noemen, bedoelen we dat niet letterlijk, maar figuurlijk. Je kunt het ook de "Vleeswording van God" noemen, dan wordt het al een stuk duidelijker wat ermee bedoelt wordt; 't is dus gewoon een taal spelletje.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 21:30
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Citaat:
linkin park roeleert schreef:
whuaha neeee je mot wel goed lezen..ik denk dat je toch echt wel christelijk moet zijn om in de hemel te komen, maaaar ik heb helemaal nooit gezegt dat christenen beter zijn dat niet-christenen, want daar ben ik het ook helemaal niet mee eens
Zeg ook niet dat je het gezegd heb maar ik was een beetje in een sjaggo bui enzow en zo kwam hetw el een beetje over bij mij


Vergeven???
__________________
~**~*!!!sToEiKoEiEn AaN dE mAcHt!!!*~**~
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 17:33
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
Citaat:
~Black~Angel~ schreef:
Zeg ook niet dat je het gezegd heb maar ik was een beetje in een sjaggo bui enzow en zo kwam hetw el een beetje over bij mij


Vergeven???
yup ofcourse!!

__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 18:49
shanli
shanli is offline
ik denk het niet.
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 11:04
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
Citaat:
shanli schreef:
ik denk het niet.
argumenten??
__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 11:35
bubbles
bubbles is offline
Ik heb even een verhaal:
Iemand vroeg ooit aan een ander: ''Wanneer moet iemand beginnen met geloven om in de hemel te komen?''
De andere man zei: ''2 seconden voor dat je dood gaat''
De man zei: ''Je weet toch niet wanneer dat is?''
Waarop de andere man weer zei:''Daarom moet je nu geloven.''
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 12:13
Floef
Floef is offline
Wat een vraag*
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 21:29
Gleipnur
Gleipnur is offline
Citaat:
JJzD schreef:
Op zijn minst alle mensen die in jezus geloven

maakt niet uit hoe goed je bent

DAt vinnik dan wel mooi chantage!!!BAH
__________________
run
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 21:36
Floef
Floef is offline
Best sneu dan voor de mensen die niet opgegroeid zijn met Jezus en zijn aanhang.

Ik denk verder dat je als CHRISTEN ook minstens elke zondag naar de kerK moet, minstens 2 euro in het collectezakje moet stoppen. Um, je erfenis aan de kerk nalaten. Je moet bij elke hap die je naar binnen werkt even danken. Je moet sowieso voor alles danken. Daar tegenover krijg je dan alle liefde. Uuum, verder moet je de bijbelboeken op volgorde kennen en weten wat er instaat. Je moet in je leven minstens 3 heidenen bekeert hebben. Je moet het liedboek op kunnen dreunen. Je moet de vlak voordat je dood gaat even het Onze Vader opzeggen, als code voor de hemelpoort.

Het spijt me zeer als dit hard aankomt, maar tis niet anders. Sommige mensen geloven hier echt in!
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 21:51
bubbles
bubbles is offline
Citaat:
Floef schreef:
Best sneu dan voor de mensen die niet opgegroeid zijn met Jezus en zijn aanhang.

Ik denk verder dat je als CHRISTEN ook minstens elke zondag naar de kerK moet, minstens 2 euro in het collectezakje moet stoppen. Um, je erfenis aan de kerk nalaten. Je moet bij elke hap die je naar binnen werkt even danken. Je moet sowieso voor alles danken. Daar tegenover krijg je dan alle liefde. Uuum, verder moet je de bijbelboeken op volgorde kennen en weten wat er instaat. Je moet in je leven minstens 3 heidenen bekeert hebben. Je moet het liedboek op kunnen dreunen. Je moet de vlak voordat je dood gaat even het Onze Vader opzeggen, als code voor de hemelpoort.

Het spijt me zeer als dit hard aankomt, maar tis niet anders. Sommige mensen geloven hier echt in!

Ik ben het hier helmaal niet mee eens sommige dingetjes heb je wel gelijk in, maar hoe kom je erbij dat je het liedboek op moet kunnen dreunen en dat je 2 euro in het collectezakje moet stoppen? betekent dat dat als je dakloos bent of gewoonweg geen geld heb je niet in de hemel komt? belachelijk.

Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 21:54
Floef
Floef is offline
Citaat:
bubbles schreef:
Ik ben het hier helmaal niet mee eens sommige dingetjes heb je wel gelijk in, maar hoe kom je erbij dat je het liedboek op moet kunnen dreunen en dat je 2 euro in het collectezakje moet stoppen? betekent dat dat als je dakloos bent of gewoonweg geen geld heb je niet in de hemel komt? belachelijk.
Ooooooooooooooh. Allemaal verzonnen natuurluk. NATUURLUK MOET DAT NIET OM IN DE HEMEL TE KOMEN, NET ZOMIN ALS IN JEZUS GELOVEN. Help eerst de wereld maar eens uit de oorlog. Dan mag je gaan praten over de seleXie criteria van de hemel.
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 23:13
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
tja..
als je in de hemel geloofd , geloof je in god..als je in gid gelooft geloof je in jezus..
lijkt mij...
kweet t niet,..
ik geloof in alle 3 niet duss
kuz aaf
__________________
Doej lieve randy roar :(
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 10:51
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
Citaat:
Floef schreef:
Best sneu dan voor de mensen die niet opgegroeid zijn met Jezus en zijn aanhang.

Ik denk verder dat je als CHRISTEN ook minstens elke zondag naar de kerK moet, minstens 2 euro in het collectezakje moet stoppen. Um, je erfenis aan de kerk nalaten. Je moet bij elke hap die je naar binnen werkt even danken. Je moet sowieso voor alles danken. Daar tegenover krijg je dan alle liefde. Uuum, verder moet je de bijbelboeken op volgorde kennen en weten wat er instaat. Je moet in je leven minstens 3 heidenen bekeert hebben. Je moet het liedboek op kunnen dreunen. Je moet de vlak voordat je dood gaat even het Onze Vader opzeggen, als code voor de hemelpoort.

Het spijt me zeer als dit hard aankomt, maar tis niet anders. Sommige mensen geloven hier echt in!

hehehehe ben jij ooit wel es naar de kerk geweest??volges mij niej..3 heidenen bekeren??absolutly not, weet nie waar je dat vandaan haalt..het zou wel mooi zijn als je dat zou lukken, maar het hoeft zeeeeeker niet..erfenis aan de kerk nalaten??neuj hor, veel mensen geven wel veel geld, aan de kerk, dat is net zoiets als de collecte, je heb met zn allen een kerkgebouw, een dominee, enz. die ook betaald moeten worden, daarvoor is er een collecte, maar als je dr nix in wilt pleuren, nou dan doe je dat lekker niet..no problem..liedboek en bijbel uit je hoofd kennen??WHAHAHAHA...ben ik nog wel ff bezig..tis natuurlijk wel handig als je ergens in gelooft, dat je weet waar je over praat, en dat je een btje weet wat er in de bijbel staat, maar om alles uit je hoofd te leren..nee..volges mij heb jij een totaal verkeerd beeld van de kerk, dus ga je dr eerst es lekker in verdiepen, en dan mag je weer meelullen.

__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 11:25
Floef
Floef is offline
Citaat:
linkin park roeleert schreef:
hehehehe ben jij ooit wel es naar de kerk geweest??volges mij niej..3 heidenen bekeren??absolutly not, weet nie waar je dat vandaan haalt..het zou wel mooi zijn als je dat zou lukken, maar het hoeft zeeeeeker niet..erfenis aan de kerk nalaten??neuj hor, veel mensen geven wel veel geld, aan de kerk, dat is net zoiets als de collecte, je heb met zn allen een kerkgebouw, een dominee, enz. die ook betaald moeten worden, daarvoor is er een collecte, maar als je dr nix in wilt pleuren, nou dan doe je dat lekker niet..no problem..liedboek en bijbel uit je hoofd kennen??WHAHAHAHA...ben ik nog wel ff bezig..tis natuurlijk wel handig als je ergens in gelooft, dat je weet waar je over praat, en dat je een btje weet wat er in de bijbel staat, maar om alles uit je hoofd te leren..nee..volges mij heb jij een totaal verkeerd beeld van de kerk, dus ga je dr eerst es lekker in verdiepen, en dan mag je weer meelullen.
Whoeoeoei... Grappig dat jullie zo reageren. Het was ook niet serieus bedoeld. Wat ik heb opgesomd is allemaal verzonnen. En trouwens ik weet heus wel hoe het in een kerk eraan toe gaat. Is ook niet geK na 17 jaar. Ik herhaal: Help eerst de wereld maar eens uit armoede & oorlog. Dan mag je gaan praten over de seleXie criteria van de hemel...
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 11:56
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
Citaat:
Floef schreef:
Whoeoeoei... Grappig dat jullie zo reageren. Het was ook niet serieus bedoeld. Wat ik heb opgesomd is allemaal verzonnen. En trouwens ik weet heus wel hoe het in een kerk eraan toe gaat. Is ook niet geK na 17 jaar. Ik herhaal: Help eerst de wereld maar eens uit armoede & oorlog. Dan mag je gaan praten over de seleXie criteria van de hemel...

pffff wat un kutsmoes..zeg nou maar gewoon eerlijk datje dr geen ruk vanaf weet..geeft verder ook nie,maar oordeel er dan ook nie over..

__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 14:18
Floef
Floef is offline
Citaat:
linkin park roeleert schreef:
pffff wat un kutsmoes..zeg nou maar gewoon eerlijk datje dr geen ruk vanaf weet..geeft verder ook nie,maar oordeel er dan ook nie over..
Moet ik je de preek van afgelopen Kerst naar je toesturen?
Ik weet precies hoe het er in veel kerken aan toe gaat, lees mijn posts nog eenS.
Ik probeer alleen maar aan te geven dat ik de vraag van deze topic nogal eigenaardig vind>> Beetje sneu eigenlUk.
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:46
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
JJzD schreef:
1 er is geen reincarnatie
2 depressieviteit is lang niet zo'n hel als de echte hel (ik hbe het zelf ook)
3 het bestaan van de hel staat ter discussie. Het zou ook totale vernietiging kunnen zijn

Euh, doe nou niet net alsof je alles weet. Geen enkele van je stellingen is onderbouwd. En "het staat in de bijbel" is een drogreden...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 22:43
RaVenof
Avatar van RaVenof
RaVenof is offline
ik zou de de zin "moet je in Jesus geloven om in de hemel te komen" anders formuleren.
In het christelijke geloof draait het erom dat je in Jesus WILT geloven met heel je hart en ziel.
Geloof je daadwerkelijk, en leef je volgens de regels zoals God ze heeft opgedragen (niet te veel links, maar ook niet te veel naar rechts).

DAN is God je genadig (want tot slot ieder mens zondigd) en dan zal je een plaats krijgen in Gods hemel.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 10:07
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
nou van die christenen op straat beweren tegen mij altijd dat ik naar de hel ga en ik geloof niet in god.... dus....

greetzzzz
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 11:51
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
ach, de 1 zegt "je moet in Allah geloven om in de hemel te komen" de ander zegt "niet waar: je moet in Jezus de Heer, Zoon van God, de almachtige schepper."
De 3e zegt: "ja christendom, maar dan wel bij die-en-die stroming"
de 4e zegt: "je moet een zelfmoordactie plegen, om in het paradijs te komen".
de 5e zegt "5x per dag bidden, met je kont naar het westen."
de 6e zegt: "neuh, 1x per week biechten in de kerk is ook goed"
de 7e zegt: "je moet de rust in jezelf vinden"
de 8e zegt: "je reincarneert"

Volgens mij bedoelen ze allemaal hetzelfde (goed leven, geen misdaden plegen), is geen van allen de enige ware en gaat het om 'hoe' en niet 'welke naam'.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 11:29
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Citaat:
belanda schreef:
omdat God de enigste is en je dus niet in andere goden mag geloven.
God beoordeeld dat.
je moet ooit een keer voor God verschijnen en je leven verantwoorden.
misschien dat je je dan nog wel bekeerd.

groetjes belanda
God KAN nietd e enigste zijn... Dus God bepaald wat je wel of niet geloven mag, als dat zo zou zijn, dan vind ik het best wel een klootzak als ie voor iedereen bepaald dat je alleen maar in hem geloven mag... En dat ie de enigste is... Misschien in het Christelijke geloof wel, maar er zijn ook nog andere geloven en dus zouden die slecht zijn omdat je daar niet in MAG geloven... Daar zit geen logica in, dat klopt gewoon niet...

Kus, Marchje
__________________
~**~*!!!sToEiKoEiEn AaN dE mAcHt!!!*~**~
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 09:14
slisje
Avatar van slisje
slisje is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
Volgens mij bedoelen ze allemaal hetzelfde (goed leven, geen misdaden plegen), is geen van allen de enige ware en gaat het om 'hoe' en niet 'welke naam'.

is mogelijk, maar wat is dan goed leven precies... iemand heeft ook maar wat gedefineert...

__________________
««...*Ilon@*...»»
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 13:31
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Goed zijn alle acties die chemische reacties/samenstellingen in stand houden en daar bewust van zijn.

Slecht zijn alle acties die chemische reacties/samenstellingen afbreken en daar bewust van zijn.

Goed en slecht zien [sommigen] als externe krachten die invloeden uitoefenen op het leven, de actie zelfs is goed of slecht niet die zogenaamde externe kracht. Het gaat er niet om wat relatief goed is voor één persoon of een ander, het gaat om de actie en die hebben wij benaamd. Ik doe goede en slechte dingen, maar dat betekent niet dat er een externe kracht is die mij verdoemd tot de hel. Dat kan ik alleen zelf doen.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 15:57
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Toch is het iets anders. Als we Jezus de "Zoon van God" noemen, bedoelen we dat niet letterlijk, maar figuurlijk. Je kunt het ook de "Vleeswording van God" noemen, dan wordt het al een stuk duidelijker wat ermee bedoelt wordt; 't is dus gewoon een taal spelletje.
Dus Jezus is geen god en al helemaal niet de Zoon van God?

Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 20:35
micha
micha is offline
Citaat:
~Black~Angel~ schreef:
God KAN nietd e enigste zijn... Dus God bepaald wat je wel of niet geloven mag, als dat zo zou zijn, dan vind ik het best wel een klootzak als ie voor iedereen bepaald dat je alleen maar in hem geloven mag... En dat ie de enigste is... Misschien in het Christelijke geloof wel, maar er zijn ook nog andere geloven en dus zouden die slecht zijn omdat je daar niet in MAG geloven... Daar zit geen logica in, dat klopt gewoon niet...

Kus, Marchje
Je redeneert nou uit verschillende geloven naast elkaar. Maar bekijk het is ff uit het christelijk geloof. Er is een God en dat is onze God. Die God schiep hemel en aarde, en daardoor moeten wij in hem geloven en daar door komen wij in de hemel.
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:35
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:
Je redeneert nou uit verschillende geloven naast elkaar. Maar bekijk het is ff uit het christelijk geloof. Er is een God en dat is onze God. Die God schiep hemel en aarde, en daardoor moeten wij in hem geloven en daar door komen wij in de hemel.
Dit is nou humor.

Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 16:04
micha
micha is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Dit is nou humor.

Ik snap de humor niet helemaal.
Volgens mij ben jij moslim. Dit betekent dat jij ook maar in één god gelooft, Allah.
En die zegt volgens mij hetzelfde (volgens jou geloof), dat er maar een god is.
Sorry als dit niet waar is, maar zoveel weet ik er nou ook niet weer vanaf
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 19:38
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:
Ik snap de humor niet helemaal.
Volgens mij ben jij moslim. Dit betekent dat jij ook maar in één god gelooft, Allah.
En die zegt volgens mij hetzelfde (volgens jou geloof), dat er maar een god is.
Sorry als dit niet waar is, maar zoveel weet ik er nou ook niet weer vanaf
De God waar jullie in geloven verschilt totaal van Allah.

Vraagje: Erken jij dat Allah bestaat???

Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 21:22
micha
micha is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
De God waar jullie in geloven verschilt totaal van Allah.

Vraagje: Erken jij dat Allah bestaat???

Nee, want ik geloof niet in Allah, maar in de 3-enig God (De Vader, De Zoon en de Heilige Geest)
waarom?
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:05
Lizz14
Lizz14 is offline
is er een hemel of hel?!
En als dat zo is hoe zouden we dat moeten weten?
__________________
You can fall from a bridge, you can fall from above, but the best way of falling is falling in love
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:
Nee, want ik geloof niet in Allah, maar in de 3-enig God (De Vader, De Zoon en de Heilige Geest)
waarom?
Jezus(as) geloofde namelijk ook in Allah en niet in de drie-eenheid!

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 21:36
micha
micha is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Jezus(as) geloofde namelijk ook in Allah en niet in de drie-eenheid!

Jezus is deel van de 3-eenheid. Ik vertel dit gezien uit de Bijbel en jij?
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 22:01
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Jezus(as) geloofde namelijk ook in Allah en niet in de drie-eenheid!
Allah was nog niet bedacht (of, om in jou redenering te praten, had zich nog niet als Allah zijnde geopenbaard tegenover Mohammed) toen Jezus (volgens de geschriften dan) leefde.

Jij moet eens geschiedenis leren jij, en vooral jaargetallen. Dit is niet de eerste keer dat je zoiets stoms zegt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 19:06
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:
Jezus is deel van de 3-eenheid. Ik vertel dit gezien uit de Bijbel en jij?
Ik ben eerlijk gezegd in de Bijbel nooit het woord drie-eennheid tegengekomen. Waar in de Bijbel zie jij het woord Drie-eenheid?

Hoe kan Jezus God zijn???????

JEZUS BIDT TOT GOD

En des morgens vroeg, toen het nog diep in de nacht was, opgestaan zijnde, ging hij uit en ging heen in een woeste plaats, en bad aldaar. ( Marcus 1:35 )

Maar hij vertrok in de woestijn, en bad aldaar.
(Lucas 5:16)

ZOU JEZUS GOD AANBIDDEN ALS HIJ ZELF GOD WAS?

Micha, zou je trouwens nog een antwoord kunnen geven waarom de Heilige geest de aartsengel Gabriel niet is? En wie de Trooster wel is?
www.forum.scholieren.com/Forum29/HTML/002040.html




[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (04-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 22:30
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Citaat:
Mujahideen schreef:
Jezus(as) geloofde namelijk ook in Allah en niet in de drie-eenheid!
Allah was nog niet bedacht (of, om in jou redenering te praten, had zich nog niet als Allah zijnde geopenbaard tegenover Mohammed) toen Jezus (volgens de geschriften dan) leefde.

Jij moet eens geschiedenis leren jij, en vooral jaargetallen. Dit is niet de eerste keer dat je zoiets stoms zegt.
Dan mag jij mij leuk aanwijzen, waar de drie-eenheid staat.

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 08:05
micha
micha is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Ik ben eerlijk gezegd in de Bijbel nooit het woord drie-eennheid tegengekomen. Waar in de Bijbel zie jij het woord Drie-eenheid?
Ik heb ff de geloofsbelijdenis erbij gepakt en zal dat ff aan je vertellen:
ten eerste genesis 1:26:
En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis;
God spreekt hier in meervoud, dit wijst dus op meerdere personen in de Godheid. Al is dit natuurlijk niet overduidelijk.
Maar verder in het nieuwe testament word er vaker op de drie Personen gewezen:
mattheus 28:19:
Doopt alle volken in de Naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
1 Johannes 5:7:
Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.
Lijkt mij duidelijk zat.
Citaat:
Hoe kan Jezus God zijn???????

JEZUS BIDT TOT GOD

En des morgens vroeg, toen het nog diep in de nacht was, opgestaan zijnde, ging hij uit en ging heen in een woeste plaats, en bad aldaar. ( Marcus 1:35 )

Maar hij vertrok in de woestijn, en bad aldaar.
(Lucas 5:16)

ZOU JEZUS GOD AANBIDDEN ALS HIJ ZELF GOD WAS?
Jezus kwam als mens naar de aarde, om voor onze zonden te sterven. Dit had niet gekunt als Hij nog steeds God was, want dan had hij onze zonde niet kunnen dragen. Daarom werd Hij mens.
Citaat:
Micha, zou je trouwens nog een antwoord kunnen geven waarom de Heilige geest de aartsengel Gabriel niet is? En wie de Trooster wel is?
www.forum.scholieren.com/Forum29/HTML/002040.html
Zoals hier boven uitgelegd is de Heilige Geest een onderdeel van God en dus geen engel, want deze staan onder God. De Trooster is de Heilige Geest, deze werd naar aan de discipelen en aan ons gegeven, omdat Jezus weer naar de Hemel ging.
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:21
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:
Ik heb ff de geloofsbelijdenis erbij gepakt en zal dat ff aan je vertellen:
ten eerste genesis 1:26:
En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis;
God spreekt hier in meervoud, dit wijst dus op meerdere personen in de Godheid. Al is dit natuurlijk niet overduidelijk.
De Koningin praat toch ook over haarzelf in meervoud. Zitten in haar ook meerdere personen dan???

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (05-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:25
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:
Jezus kwam als mens naar de aarde, om voor onze zonden te sterven. Dit had niet gekunt als Hij nog steeds God was, want dan had hij onze zonde niet kunnen dragen. Daarom werd Hij mens.
Weet je zelf nog wat je zegt???
Wat een machteloze God zeg. Hij moet mens worden om onze zonden te dragen.

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 16:14
micha
micha is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Weet je zelf nog wat je zegt???
Wat een machteloze God zeg. Hij moet mens worden om onze zonden te dragen.

[/B]
Jij snapt het niet helemaal, want het zegt niet hoe machteloos Hij is, maar hoe goed en hoe vol liefde Hij is.
Alleen een gelijkwaardig persoon kon onze zonde dragen, want de mens is die zonde begonnen.
In het OT moesten ze een lam slachten als zondeoffer. Maar dit was eigenlijk niet genoeg, want zij schoven hun zonde als het ware op een ondergeschikt dier af. Jezus was gelijkwaardig, omdat Hij mens werd en kon zo onze zonde dragen. Ook omdat Hij zonder zonde was. Hier uit blijkt dus ook dat God niet zwak is ofzow, want kan jij iemand voorstellen die nix maar dan ook nix verkeerd doet?

En over het meervoud, de Koningin is niet te vergelijken met God, ik hoop dat jij ook nog wel zover kwam met redeneren.
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 22:25
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:
En over het meervoud, de Koningin is niet te vergelijken met God, ik hoop dat jij ook nog wel zover kwam met redeneren.
Wat lul je nou allemaal!!! Jullie, Christenen, zijn degene die van God een mens maken. Jullie laten Zijn Waarde dalen.
Stel dat het waar is wat jullie zeggen. Dat God in Jezus moest veranderen ofzo en onze zondes op zichzelf moest nemen. Dat klinkt toch als een zwak persoon dan.

Nee, God is de ultieme macht, er staat niemand boven Hem en ook niemand aan Zijn Zijde. Dus hij kon toch gewoon die zogenaamde zondes afschaffen.

En nog te bedenken wat er met de mensen zal gebeuren die voor Jezus op aarde waren. Die gaan dan gewoon naar hel. Ze bulken van de zondes.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (09-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 20:44
micha
micha is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Wat lul je nou allemaal!!! Jullie, Christenen, zijn degene die van God een mens maken. Jullie laten Zijn Waarde dalen.
Stel dat het waar is wat jullie zeggen. Dat God in Jezus moest veranderen ofzo en onze zondes op zichzelf moest nemen. Dat klinkt toch als een zwak persoon dan.

Nee, God is de ultieme macht, er staat niemand boven Hem aan Zijn Zij en ook niemand aan Zijn Zijde. Dus hij kon toch gewoon die zogenaamde zondes afschaffen.

En nog te bedenken wat er met de mensen zal gebeuren die voor Jezus op aarde waren. Die gaan dan gewoon naar hel. Ze bulken van de zondes.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (05-02-2002).]
Staat toch echt in de Bijbel hoor! En ga nou niet zeggen dat het in de Koran niet staat, want dan houden we een welles nietes gesprek en daar heb ik geen zin in.

Juist door Jezus als mens naar de aarde te sturen, laat God zien dat Hij alles kan, en dat Hij echt Liefde is! Want Hij had alles voor ons over.

Wij kunnen onze genade of zonde vergeving niet verdienen. Daarom schenkt God ons die, door middel van Zijn Zoon. Hij is naar aarde gekomen en daar gestorven. Maar Hij is opgestaan en heeft zo de dood overwonnen.

Oh ja, ik heb het gevoel dat je hier niet open voor staat, want je begint telkens weer een nieuwe aanval (naar mijn gevoel) Dus of gewoon vragen stellen en het proberen te begrijpen of ophouden.
Of ben ik nu te fel?

__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 08:08
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Jullie lullen er omheen... En jullie moeten niet gelijk alles geloven wat geschreven staat in bijvoorbeeld een bijbel. T is geschreven door mensen op basis van HUN geloof en ik vind het een beetje een ziek idee dat als je dat leest en je bent gelovig dat je dan meteen alles gelooft wat in de bijbel staat... Hmm, laat maar... EN NOU NIET WEER GAAN ZEIKEN OVER MIJN MENING WANT HET IS MIJN MENING EN DIE VORMEN JULLIE NIET OM, ik respecteer jullie meningen ook... Duzz.. hmm
__________________
~**~*!!!sToEiKoEiEn AaN dE mAcHt!!!*~**~
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 15:28
micha
micha is offline
Citaat:
~Black~Angel~ schreef:
Jullie lullen er omheen... En jullie moeten niet gelijk alles geloven wat geschreven staat in bijvoorbeeld een bijbel. T is geschreven door mensen op basis van HUN geloof en ik vind het een beetje een ziek idee dat als je dat leest en je bent gelovig dat je dan meteen alles gelooft wat in de bijbel staat... Hmm, laat maar... EN NOU NIET WEER GAAN ZEIKEN OVER MIJN MENING WANT HET IS MIJN MENING EN DIE VORMEN JULLIE NIET OM, ik respecteer jullie meningen ook... Duzz.. hmm
Ik vind het niet ziek. Ik geloof in God en in de Bijbel staat ook dat het het Woord van God is. Geinspireerd door de Geest.
Dit is mijn mening, de Bijbel is door mensen handen geschreven, maar niet bedacht of wat dan ook, want dat komt rechtstreeks van God
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 15:37
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Oh, God where art thou?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 18:18
micha
micha is offline
Citaat:
legatus schreef:
Oh, God where art thou?
Up in heaven, lookin' down on us, watchin' every move we make, everthing we do.
(IMHO of course )
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Jehova's getuigen
Nienna*
52 04-02-2013 17:22
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden jullie hiervan?
Verwijderd
106 17-09-2005 22:06
Levensbeschouwing & Filosofie Okee. Geen kleine, maar grote vragen over 't Christendom...
RanC
61 10-07-2005 11:36
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vind jij van Jehova's?
Elmoo
86 06-03-2005 09:53
Levensbeschouwing & Filosofie Jezus bevrijdt te passief?!
--Rob Smid--
61 16-02-2004 21:06
Levensbeschouwing & Filosofie Vragen voor godsdienst * a.u.b *
Angelic
9 23-02-2003 19:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.