Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2003, 16:45
Angelic
Angelic is offline
geef 5 verschillen tussen de bijbel en Qur'an en toon die aan met voorbeelden


Mekka, Medina,jeruzalem,kerbale,najaf zijn heilige steden, waarom zijn juist die steden heilig

wat heeft Abu Bakr (zoek hem even op) de 1e kalief bereikt voor de de islam



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Dat zijn de laatste 3 vragen die ik nog moet beantwoorden voor godsdienst Kunnen jullie mij hier A.U.B mee helpen? zodra ik de antwoorden heb kan er een slotje op.

^_^ domo (oftwel bedankt)
__________________
Nope I'm NOT nice!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2003, 22:52
JJzD
JJzD is offline
Bijbel:

- gered zodra je geloofd in de messias
- Jezus is de messias
- Geen plichten
- Isaak geofferd door abraham


verzin de rest zelf maar
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:03
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
JJzD schreef:

- Geen plichten


Zou je die effe toe kunnen lichten?
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 21:49
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:


Zou je die effe toe kunnen lichten?
niet meer onder de wet vallen of iets moeten doen om in de hemel te komen
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
niet meer onder de wet vallen of iets moeten doen om in de hemel te komen
Toevallig las ik onlangs nog in de bijbel (NT) dat men juist wordt verondersteldt zich te houden aan de wet. Nu bedoel je misschien dat alleen God een werkelijk oordeel kan uitspreken, maar als een christen gepakt wordt voor het plegen van een strafbaar feit dan zal hij toch berecht worden, of dat nu in de naam van God gebeurd of niet.

En over 'niets moeten doen om in de hemel te komen'. Nu weet ik dat christenen geloven dat Jezus voor hun zonden is gestorven en dat ze sowieso in de hemel komen. Maar zelfs dan moet je iets doen, namelijk geloven in Jezus, nietwaar?
Daarnaast zijn er ook christenen die angstig zijn om iets te doen wat niet Gods wil is, omdat ze bang zijn dan in de hel geworpen te worden. Nu zijn dat simpele mensen, maar zij hebben dat ooit te horen gekregen van een of andere geestelijke die beweert dat uit de bijbel te lezen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:22
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Angelic schreef:
geef 5 verschillen tussen de bijbel en Qur'an en toon die aan met voorbeelden
- De Qur'an is authentiek wat je van de bijbel niet kunt zeggen. De bijbel is 4 eeuwen na de zogenaamde kruisiging van Jezus bij elkaar geflanst, die nog eeuwenlang daarna bewerkt is, terwijl de Qur'anische boodschap vrijwel meteen op schrift is gesteld.
- De bijbel bevat vele dogma's zoals blind geloof in de erfzonde etc. die de Qurán niet heeft
- Er bestaan meer dan 70 versies van de bijbel. Er is maar één versie van de Qur'an. Tot de dag van vandaag komen er nieuwe drukken uit van de bijbel met verbeterde vertalingen.
- De bijbel bulkt van de fouten, tegenstrijdigheden en nonwaarschijnlijkheden. De bijbel had immers vele schrijvers.
- In de bijbel is Jezus de Zoon van God en God zelf (begrijp je het zelf nog) terwijl hij in de Qur'an beschreven wordt als een Profeet van God en is gewoon een sterveling.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 21:14
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
- De Qur'an is authentiek wat je van de bijbel niet kunt zeggen. De bijbel is 4 eeuwen na de zogenaamde kruisiging van Jezus bij elkaar geflanst, die nog eeuwenlang daarna bewerkt is, terwijl de Qur'anische boodschap vrijwel meteen op schrift is gesteld.
- De bijbel bevat vele dogma's zoals blind geloof in de erfzonde etc. die de Qurán niet heeft
- Er bestaan meer dan 70 versies van de bijbel. Er is maar één versie van de Qur'an. Tot de dag van vandaag komen er nieuwe drukken uit van de bijbel met verbeterde vertalingen.
- De bijbel bulkt van de fouten, tegenstrijdigheden en nonwaarschijnlijkheden. De bijbel had immers vele schrijvers.
- In de bijbel is Jezus de Zoon van God en God zelf (begrijp je het zelf nog) terwijl hij in de Qur'an beschreven wordt als een Profeet van God en is gewoon een sterveling.
Op vele punten heb je gelijk, maar de Dode-Zee-rollen hebben aangetoond dat er in 4000 jaar geen jota veranderd is aan het oude testament.
Ook de Koran kent dogma's of zijn dat legendes van de profeet Mohammed?
De Koran was in het prille begin ook anders. Volgens mij waren de sunna's er later bijgezet. Verbeter me als ik het fout heb.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 12:12
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Toevallig las ik onlangs nog in de bijbel (NT) dat men juist wordt verondersteldt zich te houden aan de wet. Nu bedoel je misschien dat alleen God een werkelijk oordeel kan uitspreken, maar als een christen gepakt wordt voor het plegen van een strafbaar feit dan zal hij toch berecht worden, of dat nu in de naam van God gebeurd of niet.
Die wet is vervuld door Jezus.
Zijn offer heeft de wet volbracht.
De wet is gegeven om een perfecte samenleving te hebben. Deze wil je gewoon houden omdat Jezus dat ook deed en je zonder zonde een heel eind dichterbij God kan komen. Lees Romeinen of hebreeën er maar op na. In galaten staat ook een hoop.
Deze wet is niet nodig om in de hemel te komen. Dat kom je sowieso als je beleidt dat jezus de zoon van God en jouw verlosser is.

Citaat:
En over 'niets moeten doen om in de hemel te komen'. Nu weet ik dat christenen geloven dat Jezus voor hun zonden is gestorven en dat ze sowieso in de hemel komen. Maar zelfs dan moet je iets doen, namelijk geloven in Jezus, nietwaar?
Klopt, maar er zijn verder dus geen wetten of reinheidsgeboden waardoor je moet verdienen om in de hemel te komen.

Citaat:
Daarnaast zijn er ook christenen die angstig zijn om iets te doen wat niet Gods wil is, omdat ze bang zijn dan in de hel geworpen te worden. Nu zijn dat simpele mensen, maar zij hebben dat ooit te horen gekregen van een of andere geestelijke die beweert dat uit de bijbel te lezen.
Traditionele kerken hangen nog heel erg in het zelf verzorgen van je verlossing. Dat komt voort uit de eeuwenoude gewoontes en de moeilijkheid van de mens om eens een kere iets niet in handen te hebben.
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 21:48
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
REIE schreef:
Op vele punten heb je gelijk, maar de Dode-Zee-rollen hebben aangetoond dat er in 4000 jaar geen jota veranderd is aan het oude testament.
Ook de Koran kent dogma's of zijn dat legendes van de profeet Mohammed?
De Koran was in het prille begin ook anders. Volgens mij waren de sunna's er later bijgezet. Verbeter me als ik het fout heb.

REIE
Welke sunna's???
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 19:18
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
- De Qur'an is authentiek wat je van de bijbel niet kunt zeggen. De bijbel is 4 eeuwen na de zogenaamde kruisiging van Jezus bij elkaar geflanst, die nog eeuwenlang daarna bewerkt is, terwijl de Qur'anische boodschap vrijwel meteen op schrift is gesteld.
- De bijbel bevat vele dogma's zoals blind geloof in de erfzonde etc. die de Qurán niet heeft
- Er bestaan meer dan 70 versies van de bijbel. Er is maar één versie van de Qur'an. Tot de dag van vandaag komen er nieuwe drukken uit van de bijbel met verbeterde vertalingen.
- De bijbel bulkt van de fouten, tegenstrijdigheden en nonwaarschijnlijkheden. De bijbel had immers vele schrijvers.
- In de bijbel is Jezus de Zoon van God en God zelf (begrijp je het zelf nog)
Is dat laaste zo moeilijk te begrijpen?

Met in het achterhoofd het feit dat het Christendom een wereldgodsdienst is geworden, vindt ik het eerste en het vierde veel moeilijker om te begrijpen...
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Vriend in huur hier?
Crimson
34 30-08-2007 22:37
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel II]
Sweet_Hadar
4 14-03-2004 21:29
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Huiswerkvragen: Exacte vakken Science
Xyana
24 31-05-2003 20:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islam!!!!!!! nu even mijn verhaal a.u.b.
Vervreemd
131 06-12-2002 21:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.