Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2011, 18:02
lizaaap
lizaaap is offline
is er hier iemand die scoliose heeft?
ik ben 17 en weet sinds een jaar dat ik scoliose heb (40 graden)
ik wil graag met iemand contact opnemen die dit ook heeft en veel ziekenhuis/operatie ervaringen heeft. zit namelijk met veel vragen in m'n hoofd en websites kunnen me hierbij niet helpen. maybe geef msn maar ofzo. alvast bedankt! (:
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 18:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ik weet dat Mc Kauw (een user hier op het forum) een operatie heeft gehad aan z'n rug ivm een scoliose, je zou hem eens kunnen pm'en.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 18:56
Sihem
Sihem is offline
Ik heb het niet, maar vraag me wel af wat het is.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 19:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
scoliose is scheefgroei van je rug, waardoor je rug als in plaats van recht, in een S-vorm groeit.

zo dus
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 17:59
mabeldejong
Avatar van mabeldejong
mabeldejong is offline
Heeee.. Ik ben geboren met scoliose, we wisten wel dat ik het had maar niet dat het zo erg was, nu zit ik op 33 graden. Misschien is het al telaat doordat ik nu pas word door gestuurd naar de orthopeet. Ze schrok heel erg van mijn rug, ik daarom krijg ik morgen een brace. De triac brace. Zelf heb ik dus ook veel vragen, over hoe die brace zit en wie hier ook ervaring mee heeft!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 16:08
Refill-sensei
Refill-sensei is offline
Citaat:
Heeee.. Ik ben geboren met scoliose, we wisten wel dat ik het had maar niet dat het zo erg was, nu zit ik op 33 graden. Misschien is het al telaat doordat ik nu pas word door gestuurd naar de orthopeet. Ze schrok heel erg van mijn rug, ik daarom krijg ik morgen een brace. De triac brace. Zelf heb ik dus ook veel vragen, over hoe die brace zit en wie hier ook ervaring mee heeft!
Ik heb zelf scoliose en heb ook een brace gedragen (ong. 2-3 jaar). Ik vond het echt een k* ding. Elke dag bijna 24 uur met dat ding rondlopen (alleen even af om te wassen of douchen). Vooral de zomers waren een nachtmerrie door de hitte en enorme hoeveelheid zweet die niet weg kon.

Even een paar dingetjes:
-Onder een brace moet je meestal iets van een hemdje dragen, dat zit wat comfortabeler. Gewoon iets van de hema ofzo, geen dure desingerdingen.
- Er kunnen zich drukplekken gaan vormen, bij mij was dat vooral in mijn zij. Mijn orthopeed adviseerde mij het gebruik van kamferspiritus aan. Als je dit op de drukplekken smeert, wordt de huid wat harder en kan hij niet kapot schuren
- Eens per week moet je de brace even wassen met water en zeep om nare luchtjes te voorkomen.
- Kledingkast moet misschien even onder handen genomen worden, met een brace om kan je waarschijnlijk geen strakke truitjes of topjes meer aan. In het ergste geval moet je ook op zoek naar nieuwe broeken
- De brace klemt nogal, hierdoor kan je ademhalingsproblemen en een verminderde bewegingsvrijheid krijgen.

Ik wens je veel sterkte
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid S-Scoliose
ZaadPlantje
4 16-11-2014 21:57
Lichaam & Gezondheid Scoliose!
Zoari
19 08-08-2014 22:07
Lichaam & Gezondheid Verschillende hoogten bekken
Peace
7 14-02-2005 12:33
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Lichaam & Gezondheid scoliose (na een tijd nog een x )
suusepuus
7 16-08-2002 20:52
Lichaam & Gezondheid nog meer mensen die scoliose hebben?
suusepuus
7 05-06-2002 16:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.