Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2004, 17:53
vurrukkulluk
Avatar van vurrukkulluk
vurrukkulluk is offline
Hallo!

Ik wil misschien komend schooljaar naar het Cibap voor de opleiding interieur, verf en management en dan de richting van interieur op. Ik zit nu op een HBO opleiding, maar ik vind het geen leuke opleiding en nu nog overstappen is (bijna) niet mogelijk. Ik heb dus besloten om het eerste jaar van mijn HBO opleiding af te maken en daarna dat te gaan doen.

Maar ik ben bang dat ik weer een verkeerde opleiding kies, dus ik zou er eerst graag wat meer informatie over willen hebben. Ik ga dan de opleiding in drie jaar doen, omdat ik een havo diploma heb. Ik zou graag iets willen weten over:
- de vakken (welke vakken ik krijg en of je ze leuk vindt etc.)
- de sfeer op de school
- de begeleiding van de docenten
- stage en stage plaatsen
- wat je zelf van de opleiding vindt

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, ik heb binnenkort ook een gesprek met een persoon van die school, maar zou het fijn vinden om vast wat meer informatie te hebben.

Alvast bedankt!
de groeten van mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2004, 20:58
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
S&S --> Studiekeuze
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 22:50
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
wat doe je nu dan?
want als het erop lijkt is er grot ekans dat het niet leuk gaat worden.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 12:14
Verwijderd
een vriendin van mij doet de opleiding cibap, hou er wel rekening mee dat lang niet iedereen door de toelatingstest heen komt

Ik zal je vertellen wat ik weet, al is dat niet echt heel erg veel
het eerste jaar heb je zowel 2d (vooral grafisch met pc) en 3d (etaleren, stands bouwen ed) na het eerste jaar kies je dan tussen 2d of 3d.
De sfeer op school ken ik natuurlijk niet, weet wel dat die vriendin van mij het er erg goed naar haar zin heeft. Zijn wel veel artistieke typjes om het maar zo te zeggen
De begleiding is volgens mij erg veel en ook goed, tenminste wat ik opmaak uit de verhalen wordt je erg veel (zoals ik het hoor misschien wel een beetje te veel) ondersteunt in alles wat je meot doen.
De school regelt samen met jou je stageplek, in principe proberen ze dat zo dicht mogelijk bij huis te doen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:33
vurrukkulluk
Avatar van vurrukkulluk
vurrukkulluk is offline
Bedankt voor de reacties!

Citaat:
S&S --> Studiekeuze
Sorry dat ik het verkeerd had neergezet, maar ik ben nog niet zo lang hier en kom hier niet heel vaak, kan niet vaak op internet.

Citaat:
wat doe je nu dan?
Ik doe nu HBO communicatie en dacht dat het creatief zou zijn, hadden ze iig wel gezegd met opendag enzo. Maar het valt me erg tegen, allemaal veel te zakelijk en te gericht op het bedrijfsleven.

Ik heb trouwens vandaag het gesprek gehad en het lijkt me wel een leuke opleiding en een leuke school. Nu moet ik nog alles gaan regelen op mijn andere school en bij de IBG enzo...

Als er meer mensen iets over de opleiding weten, of die nu ook in het 1e jaar van de havo stroom zitten van de opleiding...reacties zijn altijd welkom .
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:35
vurrukkulluk
Avatar van vurrukkulluk
vurrukkulluk is offline
Ohja, ik hoef nu geen toelatingstoets te doen ofzo, daar was dat gesprek voor geloof ik. Die meneer vond mij wel geschikt voor de opleiding ofzo, dus dat is wel fijn .

Ik houd wel van die artistieke typjes
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 15:50
lievelieze
Avatar van lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
vurrukkulluk schreef op 01-10-2004 @ 19:35 :
Ohja, ik hoef nu geen toelatingstoets te doen ofzo, daar was dat gesprek voor geloof ik. Die meneer vond mij wel geschikt voor de opleiding ofzo, dus dat is wel fijn .

Ik houd wel van die artistieke typjes
ervaringsdeskundige:

ik heb deze opleiding ook gedaan. wat me altijd opviel is dat het RPC (reclame van het cibap) het paradepaardje is van het cibap.
"wij" van het IVM (voorheen BAT) werden meestal meteen afgeschilderd als huis-tuin-en keuken schilders. dit is gelukkig helemaal niet zo. ( het restauratie, decoratie en sign jaar is het enige jaar die de mooie eindpanelen maken>de cibap lokkertjes )

ik heb gekozen voor restauratie, decoratie en sign. ik was vooral bezig met restaureren.

het interieur gebeuren is de laatste jaren stukken meer opgepakt, dwz. dat er een hele uitbreiding van is gemaakt ipv. een onderdeel van...

de stage plekken hebben ze meestal al in huis. bij mij was het hele derde jaar een stage, bij 4 verschillende bedrijven. maar volgens mij is dit nu onderverdeeld in twee halve jaren (in 3e en 4e jaar). (o en de stagevergoeding is totaaaaal minimaal, rijk wordt je erniet van )

nou ja, wie weet heb je dr wat aan. ik heb het er iig goednaar me zin gehad.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 18:55
vurrukkulluk
Avatar van vurrukkulluk
vurrukkulluk is offline
Bedankt voor je berichtje

Vandaag ben ik weer naar die school geweest, ik moest eerst nog naar 'mn oude' school voor een gesprek. Toen ik vanalles had geregeld samen met een administratie mevrouw, werd me van alles verteld door een andere mevrouw en zij heeft me toen het gebouw een beetje laten zien en mij voorgesteld aan mn klas.

Dat vond ik wel heel leuk allemaal, ik stroom nu in de 2e in, speciale havo klas en ik heb dit jaar al stage. Ik hoop iid dat het net zo goed geregeld is allemaal, want bij een vorige opleiding was dat echt K*t, was niks geregeld en je moest het zelf maar uitzoeken . En ik kreeg niet eens een stagevergoeding... .

Ik hoop dat ik het daar net zo naar mn zin heb als dat jij het naar je zin had .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.