Oud 26-01-2010, 18:39
Verwijderd
Hoihoi,

Over een paar weken ga ik verhuizen naar een nieuwbouw appartement. Ik woon nu in een flat waar ik last heb van zilvervisjes. Ik kan moeilijk het hele complex mee laten werken om die beestjes te verdelgen.
Mijn vraag is dus: Wat zou ik het beste kunnen doen, zodat ik geen last meer heb van zilvervisjes?
Ik vind die beesten namelijk ontzettend smerig en ik wil echt niet dat ik er in mijn nieuwe woning last van blijf houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2010, 21:30
klompje
Avatar van klompje
klompje is offline
Ik heb hier in mijn studentenflat ook een tijdje last gehad van zilvervisjes, maar zie ze de laatste tijd eigenlijk niet meer rondkruipen. Volgens mij heb je een aantal soorten van die beestjes, en één soort zit ook heel veel in boeken en eet papier (?).
Ik geloof dat het enige is wat je kunt doen je huis schoon houden zodat ze niets te eten hebben, en de spullen die je mee verhuist dus een beetje controleren op zilvervisjes zodat ze achter blijven.

Verder vermoord ik er op mijn stageplaats ongeveer 5 per dag
__________________
ohw
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 10:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Volgens mij is gif de enige manier om er vanaf te komen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is gif de enige manier om er vanaf te komen.
Daar was ik al bang voor idd.

Zilvervisjes komen trouwens op vocht af, dus het helpt niet als je je kamer schoon houdt (ja er zullen er wel meer zitten als het vies is). Nieuwbouw is in het begin vrij vochtig geloof ik.
Mijn vader zei ook al dat we idd alle spullen gaan controleren, maar ik betwijfel of dat echt gaat helpen. Die beesten zijn zo snel en die zijn zo weer weg als er ergens wat beweegt (kruipen ergens in een hoekje waar je ze niet ziet ofzo).

Je hebt btw ook papiervisjes en ovenvisjes.

Heeft er iemand trouwens een idee hoe duur het is om iemand te laten komen die gif spuit tegen zilvervisjes? Ik kan op google zo gauw niks vinden en iedere keer kom ik op een site met van die ranzige foto's erbij.;x
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 12:59
Verwijderd
Idd, zorg dat het niet te vochtig is binnen. Mijn ouders hadden zilvervisjes in de keuken waar het altijd heel vochtig was, door beter te ventileren (mijn ouders hebben daar zo'n ventilatierooster in het raam voor laten plaatsen) en een paar van die vochtvanger-bakjes neer te zetten werd het minder aantrekkelijk voor die beestjes en gingen ze weg. Dus misschien is dat een idee
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 13:01
Verwijderd
En misschien kan je hier nog wat mee:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/huisho...lvervisje.html
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 08:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Inderdaad goed je spullen controleren, of er geen zilvervisjes meeverhuizen.
Wij hebben met vlagen ook last van zilvervisjes, waarschijnlijk komen ze via gaten rondom de pijpleidingen van de onderburen naar ons. Sinds wij alle gaten waar we bij konden dicht hebben gekit, is de overlast een stuk minder.
Bij de Intratuin verkopen ze spul wat zou helpen tegen zilvervisjes. Ik heb er alleen geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 16:36
Micky
Avatar van Micky
Micky is offline
Ik ken iemand die heeft op de trap altijd een (glazen) bakje staan, soms met wat muntgeld erin. Maar eigenlijk gaan ze elke keer in dat bakje zitten!! Dus misschien werkt dat?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 17:48
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik denk (maar dit is alleen maar een vermoeden) dat die beestjes er in klimmen en er dan door de gladde glazen wanden niet meer uit kunnen. Ik heb in de voorraadkast een grote plastic bak met glazen potjes en lege flessen staan, als ze daarin klimmen/vallen kunnen ze er ook niet meer uit.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 14:13
Micky
Avatar van Micky
Micky is offline
Muaha de juiste oplossing dus ;-)
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 13:24
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja bij ons zaten ze ook vaak in de bekers en dan schenk je melk in en op het moment dat je een slok neemt drijft er een boven

Maar ik had er eigenlijk alleen last van toen ik in Noord-holland woonde, ik heb ook in Limburg en Utrecht gewoond en daar had ik er helemaal geen last van. Mijn moeder is naar Engeland verhuisd en daar heeft ze ook geen beesten mee naartoe genomen. Dus volgensmij zijn ze best locatiegebonden.
Ik zou alles wat je inpakt even goed controleren en waarschijnlijk verhuizen ze niet mee.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 13:32
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
[flauw]Beter dan goudvissen die rondkruipen[/flauw]
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2014, 09:58
Mark de Jong
Mark de Jong is offline
Ik heb hier thuis ook last gehad van zilvervisjes. Eerst maakte ik ze altijd dood met een stukje keukenpapier maar het werden er op een gegeven moment steeds meer. Ben toen der tijd wat gaan googlen en kwam toen de volgende website www.zilvervisjes-weg.nl tegen. Zei verkopen zilvervisjes vallen waar de zilvervisjes op af komen en in blijven plakken, ook de geurblokjes zijn een aanrader.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Un Long Dimanche de Fiansaai #606
Chick Rock
500 17-05-2009 13:57
Flora & Fauna Beestjes in me kamer..
Love_Fulfilled
20 20-12-2004 17:12
Flora & Fauna Zilvervisjes
Verwijderd
17 12-07-2004 18:44
Flora & Fauna wesp, vlieg, mug, spin, muis, kever, bromvlieg
~(TrueSickness)~
51 31-07-2002 16:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.