Oud 18-05-2010, 10:39
aafjuh
aafjuh is offline
Ik heb mn examen nagekeken, en heb net genoeg punten.

Nu kom ik er achter dat ik waarschijnlijk verkeerd geciteerd heb.

Je moet namelijk "Een zin.....eind zin." (regels 3 - 5)

Ik heb alleen gedaan: 3-5 "Een zin...eind zin."

En dat dan 4 keer. Word dit elke keer fout gerekent?

En ik heb bij één vraag waar 2 citaten gevraagd werden, ben ik 2 keer de regelnummers vergeten.



Wie o wie, weet hier iets over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2010, 18:10
JochemteWierik
JochemteWierik is offline
Ik heb ook fout geciteerd

namelijk

Eerste drie woorden ... t/m ... laatste 3 woorden (r. 3 t/m 5)

is dat ook fout...? ik heb overigens de antwoorden bij de citeer vragen wel goed. De leraar heeft ons gemeld dat je het zo mocht citeren tijdens proefwerken, geen idee dus hoe dat bij examens zit..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 19:52
Yoeri
Yoeri is offline
Citaat:
Ik heb ook fout geciteerd

namelijk

Eerste drie woorden ... t/m ... laatste 3 woorden (r. 3 t/m 5)

is dat ook fout...? ik heb overigens de antwoorden bij de citeer vragen wel goed. De leraar heeft ons gemeld dat je het zo mocht citeren tijdens proefwerken, geen idee dus hoe dat bij examens zit..
De examenbundel stelt dat je eerste 2 woorden en dan de laatste 2 woorden dient te citeren gevolgd door de regelnummers.
Ze gaan echt niet zeiken over 3 ipv 2 woorden.
Het gaat er ten slotte om dat het duidelijk is welke regel je citeerd

Citaat:
Ik heb mn examen nagekeken, en heb net genoeg punten.

Nu kom ik er achter dat ik waarschijnlijk verkeerd geciteerd heb.

Je moet namelijk "Een zin.....eind zin." (regels 3 - 5)

Ik heb alleen gedaan: 3-5 "Een zin...eind zin."

En dat dan 4 keer. Word dit elke keer fout gerekent?

En ik heb bij één vraag waar 2 citaten gevraagd werden, ben ik 2 keer de regelnummers vergeten.



Wie o wie, weet hier iets over?
Dit zal aan de nakijkers liggen, maar zoals ik hierboven al beschreef, het gaat erom dat het duidelijk is wat je citeerd en in welke regels dat staat, en dat is gewoon duidelijk op jou manier.

Wat betreft het vergeten van de regelnummers, die horen er wel bij.
Je hebt de kans dat ze hem gewoon goed tellen, helemaal fout tellen of je de helft van de punten geven, hier kan ik je geen antwoord op geven helaas.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 21:57
Lashrom
Avatar van Lashrom
Lashrom is offline
Huh ? Citeren is toch dat je hele zin letterlijk overschrijft ?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 22:06
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ja, alleen als je een regel van 20 woorden moet citeren is het nou eenmaal makkelijker om eerste woorden ... laatste woorden (regel 6-9) te doen. Dit zijn gewoon dingen die je leert, maar soms leer je het net wat anders dan op de schoolexamens
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 07:59
-Inge-
-Inge- is offline
Het gaat er om dat het duidelijk is. Wij hebben ook geleerd 'eerste drie woorden...laatste drie woorden' (regelnummers) Wij moesten drie woorden doen omdat, als je dan de regelnummers geeft, je leraar de tweede corrector altijd kan overtuigen dat je echt wel de goede zin bedoeld, omdat het echt niet voorkomt dat de eerste én de laatste drie woorden in twee zinnen in dezelfde tekst hetzelfde zijn, terwijl dit met twee woorden wel het geval kan zijn. Dus zelfs als je de regelnummers bent vergeten komt het echt wel goed, tenzij je leraar je lekker wil naaien en daar punten voor aftrek geeft, maar waarschijnlijk zegt dan zelfs de tweede corrector dat het wel goed is.
Waarschijnlijk is dat ook gewoon als je twee woorden hebt gebruikt, want waarschijnlijk staat er maar een zin met die twee woorden aan het begin en die twee woorden aan het eind. En de regelnummers op de verkeerde plaats zetten, daar gaan ze al helemaal geen punten aftrek voor geven, zolang je maar de goede regelnummers hebt.

Ik zit dan wel op VWO, maar ik weet vrijwel zeker dat dit ook voor havo geldt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 01:47
B.
B. is offline
Wanneer er gevraagd wordt te citeren, wordt volgens mij het noemen van eerste twee woorden...laatste twee woorden regelnummers fout gerekend... Ik ben ook van het VWO, maar toen ik op de HAVO zat (van 5 havo naar 5 vwo) gold het volgens mij net zo..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 10:00
-Inge-
-Inge- is offline
Hoe wil jij dan citeren? De hele regel overschrijven?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 23:16
Verwijderd
Citeren zo van: eerste 2 woorden en laatste 2 woorden van de zin is gewoon correct.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 15:39
Michelll
Michelll is offline
ik heb gewoon de hele zin opgeschreven o.O dat is toch ook goed? XD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.