Oud 25-05-2011, 17:33
marcelkastelein
marcelkastelein is offline
ik heb morgen een brief voor een cijfer van engels.
heb toevallig de opdracht al.
heb hem in het nederlands gemaakt en vertaald.
kunnen jullie hem controleren.
als je wilt
graag vandaag 25 mei nog.
informele brief is het!!!!!

alvast bedankt!

hier en daar staat er M of M...
dat is de naam van de jongen, begint met een M maar verder maakt het niet uit
_____________________________________________________

Hello

It touched me deeply when I read in the magazine face a article about M
The boy in the article, who escaped for the taliban from Pakistan to England and was caught in Dover, at customs, from which she would give him Lodging
But that did not happen, and he was treated badly and there is still much confusion.

I find it very sad for that boy because he has no clue to where clause he must go.
As a young immigrant who escaped alone
Luckily I live in the Netherlands where it is safe and stable.

I also think it is very sad as he is treated in Dover.
He's just a human and not an animal.
He must simply be treated.
The Lodging they receive is also not great.
But because there is much confusion from the government where he should go, only makes his situation more worse.

You know yourself from your surroundings refugees who have been through such as that of M.. now.
And how is that with them ended?

I look forward to hearing from you, and what you believe in the wake of the article and my story.

Greetings Marcel Kastelein


----------------------------


het nederlandse. misschien handig.

Hallo

Het raakte me diep toen ik het artikel over M in het tijdschrift Face las
De jongen in het artikel, die wou immigreren uit pakistan voor de taliban naar engeland werd opgevangen in Dover, bij de douane, waarvan uit ze hem onderdak zouden geven
Maar dat gebeurde niet, en hij werd slecht behandeld en er is nog steeds veel onduidelijkheid.

Ik vind het erg vervelend voor die jongen want hij heeft geen idee waar hij nu heen moet.
Als jonge immigrant die alleen is.
Gelukkig woon ik vast in Nederland waar het veilig en stabiel is.

Verder vind ik het zeer droevig dat hij zo word behandeld in Dover.
Hij is toch gewoon een mens en niet een dier.
Hij moet toch gewoon goed behandeld worden.
De onderdak die ze krijgen is ook al niet super.
Maar omdat er nog veel onzekerheid is vanuit de regering waar hij nu heen moet, maakt zijn situatie alleen maar vervelender.

Ken jij zelf ook vluchtelingen uit jou omgeving die in zo’n zelfde situatie hebben gezeten als die van M.. nu.
En hoe is dat met hen afgelopen?

Ik hoop snel wat van je te horen, en ook wat jou mening is na aanleiding van het artikel en mijn verhaal.

Groetjes Marcel Kastelein

Laatst gewijzigd op 25-05-2011 om 18:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2011, 20:43
Verwijderd
Ik snap je Nederlandse brief niet helemaal, en ik snap de opdracht al helemaal niet . Je aanhef is 'hallo', maar ik neem aan dat je die brief toch naar iemand schrijft? Als het een informele brief naar een vriend is, zou ik je achternaam onderin ook weg laten .

Hello

The article I read in the magazine Face about M. touched me deeply.The boy in the article, who escaped because of the taliban in Pakistan to England. He was caught in Dover at customs. The were supposed to give him shelter, but that did not happen. He was treated badly there, and still there is a lot of confusion (about this situation?)

I find it very sad for that boy because he has no clue where he should go.
As a young immigrant who escaped alone. (<- Deze hele zin slaat nergens op. In je Nederlandse stukje ook niet, dus haal hem weg, of maak duidelijk wat het nu is van deze zin.)
Luckily I live in the Netherlands where the situation is safe and stable.

I also think it is very sad the way he is treated in Dover.
He's just a human and not an animal (Ik zou gewoon als ik jou was weghalen. Hij is een mens, en geen dier.) and he should be treated well. (Hier heb ik twee incomplete zinnen maar even bij elkaar gezet) Unfortunately, the shelter he received isn't good.
Because of the confusion at the government about where he should go, his situation will only get worse.

Do you know any refugees in your surroundings who are in the same situation as M? How did that ended?

I look forward hearing from you, and to receive your opinion about this article and my story. (Waarom jouw verhaal overigens? Je beschrijft het artikel alleen een beetje, je hebt niet echt een persoonlijk verhaal gehouden ofzo.)

Greetings Marcel Kastelein

Offtopic: Ik hoop voor jou dat je binnenkort bijles Engels kan nemen, of wat meer tijd gaat inplannen voor je huiswerk zodat je het niet door een vertaal machine hoeft te gooien.

Oh, en ik ben niet zo super in grammatica regels in het Engels, ik doe vrijwel alles op gevoel. Feel free om mijn fouten te verbeteren .

Laatst gewijzigd op 25-05-2011 om 20:48. Reden: Kleurtjes :O - Offtopic post toevoegen! - Spelfoutjes.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 21:20
marcelkastelein
marcelkastelein is offline
Bedankt!!!,!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 22:41
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Interglot je stopt er nieuwe fouten in..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 23:52
Verwijderd
Zoals er onderaan mijn post staat: Voel je niet tegengehouden om ze te verbeteren. Ik doe het op gevoel, niet op wat ik geleerd heb, maar aan het simpele feit dat jij zegt dat er fouten door mij ingestopt worden heb ik ook niet zo veel eh .
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 10:11
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Als je jouw brief letterlijk terug vertaald naar het Nederlands zie je ze vast wel.. Maar ik voelde er niks voor om deze jongen te helpen omdat hij er zelf niks (of in ieder geval niet genoeg) voor gedaan heeft.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 10:24
Verwijderd
Tsja, de Nederlandse tekst vond ik al niet kloppend en niet duidelijk. Dan zullen er uiteraard fouten in de Engelse tekst komen, aangezien de Nederlandse tekst al nergens op slaat. Maar goed, ik heb gewoon het stukje vertaald zoals ik dat zou inleveren.

Edit: Het is altijd beter dan wat de TS had, laten we het daarop houden .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.