Oud 15-11-2013, 19:43
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
heey,
Ik ben Lana en ben bijna 14 jaar oud.
ik wil heel graag een puppy, maar mijn ouders willen het niet.

ik zou het even toelichten:
4 jaar geleden is onze oude hond overleden. nu wonen wij in een 2 onder 1 kap. aan de ene kant wonen mijn opa, oma en tante, aan de andere kant wonen wij.
ongeveer een jaar na dat onze hond was overleden heeft mijn tante een hond aangeschaft, een jack russell. het is een ontzettend lief beestje maar kan met sommige honden niet goed omgaan, die bijt ze.
maar ik wil heel graag een hond, nu denk je misschien maar je tante heeft toch een hond? en die woont naast je? maar ik wil graag een eigen hond, eentje waarover ik zelf de baas ben en die 's avonds bij me op het voeteneind van het bed slaapt.

over 40 dagen wordt ik 14 en ik wil graag als verjaardagskado een hond, maar mijn ouders zijn er niet mee eens, omdat die hond van mijn tante er al is en zij er dan weer voor moeten zorgen enz.

maar ik heb het er voor over om 's ochtends eerder op te staan enzo. alleen als ik 's middags naar school ben kan ik hem niet naar buiten laten, maar wij hebben een heel grote tuin (dat eerst een hertenwei was, maar de herten zijn weg) dus hoeft me moeder alleen ff de hond naar buiten te laten.

ik wil het echt heel graag, maar hoe moet ik mijn ouders overhalen?

als er iemand is die iets weet, zeg het dan!

xxx
Lana

ps. misschien beetje lang verhaal
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Advertentie
Oud 15-11-2013, 21:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
maar ik wil graag een eigen hond, eentje waarover ik zelf de baas ben en die 's avonds bij me op het voeteneind van het bed slaapt.
Dit lijkt me geen geweldige reden om een hond te willen. Als je een gezellig beestje wil dat op je voeten slaapt zou ik eerder een kat nemen. Het is voor honden sowieso erg slecht om trap te lopen (ik gok er even op dat jouw kamer boven is) en de hond de trap of en af tillen is ook geen goed idee. De meeste honden slapen ook gewoon in hun mand.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-11-2013, 21:13
Verwijderd
Bedenk ook dat een hond zeker tien, vaak vijftien jaar oud wordt. Als je op kamers gaat om te studeren, mag de hond niet mee. Dus dan zitten je ouders er alsnog mee, ondanks dat je nu wel bereid bent om m zelf uit te laten.

Misschien is het voorlopig leuk als je meer met de hond van je tante gaat wandelen en spelen? Dan gaat hij jou ook wel als een baasje beschouwen!
Oud 15-11-2013, 21:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bedenk ook dat een hond zeker tien, vaak vijftien jaar oud wordt. Als je op kamers gaat om te studeren, mag de hond niet mee. Dus dan zitten je ouders er alsnog mee, ondanks dat je nu wel bereid bent om m zelf uit te laten.

Misschien is het voorlopig leuk als je meer met de hond van je tante gaat wandelen en spelen? Dan gaat hij jou ook wel als een baasje beschouwen!
Of je moet een wat oudere hond uit het asiel halen om die nog een paar fijne laatste jaren te geven.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-11-2013, 21:21
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Citaat:
Dit lijkt me geen geweldige reden om een hond te willen. Als je een gezellig beestje wil dat op je voeten slaapt zou ik eerder een kat nemen. Het is voor honden sowieso erg slecht om trap te lopen (ik gok er even op dat jouw kamer boven is) en de hond de trap of en af tillen is ook geen goed idee. De meeste honden slapen ook gewoon in hun mand.
een kat wordt het zoiezo niet, mijn vader is allergies. en als ik een hond neem is het waarschijnlijk een boomer, die zijn heel klein dus die kun je zo de trap op tillen, doen we ook met jack russell van mijn tante.

onze oude hond hoorde ook eigenlijk in zijn mand te slapen, die was boven, maar dan kwam ie snachts zo heel sneaky je kamer binnenlopen en ging ie op het voeteneind liggen.
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Oud 15-11-2013, 21:27
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Citaat:
Bedenk ook dat een hond zeker tien, vaak vijftien jaar oud wordt. Als je op kamers gaat om te studeren, mag de hond niet mee. Dus dan zitten je ouders er alsnog mee, ondanks dat je nu wel bereid bent om m zelf uit te laten.

Misschien is het voorlopig leuk als je meer met de hond van je tante gaat wandelen en spelen? Dan gaat hij jou ook wel als een baasje beschouwen!
ik ga waarschijnlijk niet op kamers, mijn moeder is nogal overhysterisch enzo alleen al als ik in het donker fiets, en tegen de tijd dat ik wel op mezelf ga wonen ga ik in een huis wonen.

ik ga ook vaak met de hond van mijn tante wandelen. wij hebben ook net een verbouwing achter de rug, dus ik heb een half jaar bij me tante op de kamer geslapen en de hond slaapt daar ook. mijn tante werkt ergens en de ene week moet zo om 4 uur al opstaan en de week daarna pas om 1 uur smiddags weg en de week daarna dan weer 4 uur. dus als ze dan 4 uur weg moest dan stond ik eerder op om haar te voeren en naar buiten te doen enzo.
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Oud 15-11-2013, 21:29
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Citaat:
Of je moet een wat oudere hond uit het asiel halen om die nog een paar fijne laatste jaren te geven.
daar heb ik aan gedacht, maar die hond van mijn tante is nogal van haar territorium verdedigen en ze valt dan andere honden aan. maar puppies niet, want die ziet ze niet als bedreiging (wij moesten eens op een puppy passen en daar ging ze helemaal over moederen, zooo cute!) dus ik denk dat als ik een hond al vanaf puppy bij haar zet dat ze die dan niet aanvalt.

maar bedankt voor alle reacties al!!!
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Oud 16-11-2013, 16:46
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Heeft iemand nog tips voor overhalen ouders???
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Oud 16-11-2013, 19:59
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Yess!
Het is me gelukt mijn ouders over te halen!

Dus,wat mij betreft mag hier een slotje op!!
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.