Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2016, 23:38
school=fun
school=fun is offline
Hallo iedereen,

Al heel lang leek het me geweldig om in Engeland te wonen. Mijn vader vindt dat sinds kort ook een goed idee. Zoals bijna elk persoon op dit forum al weet zijn de eindexamens al gemaakt. Ik heb de examens dus ook gemaakt en wacht nog op de uitslag.

Als ik slaag, wil ik graag verder studeren in Engeland maar weet dan niet welke soort school ik moet zoeken. Ik heb andere soortgelijke topics opgezocht op forums maar bleken vooral negatief advies te zijn. Maar de mensen die dit hebben gevraagd zouden waarschijnlijk niet met ouders verhuizen.

Ik heb me hier in Nederland al aangemeld voor de opleiding Applicatieontwikkelaar Niveau 4 en zou deze opleiding of andere ICT of Techniek opleiding ook in Engeland doen als dat mogelijk is. Ik zou graag willen weten hoeveel we kwijt zouden zijn aan schoolgeld. Ik heb eerder ook al research gedaan over Housing Benefits en allerlei andere financiële hulp die je kan krijgen als je een laag inkomen hebt. Wij zouden daar wel in aanmerking kunnen komen omdat we het niet heel goed hebben financieel gezien. Mijn vader werkt wel maar dat is dan wel net genoeg om rond te komen. Zou ik in Engeland dus misschien ook financiële hulp kunnen krijgen met school?

Alvast heel erg bedankt voor de tijd die jullie nemen om dit te lezen en antwoorden die jullie geven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2016, 08:11
Verwijderd
Ga naar Schotland, daar is studeren goedkoper, de mensen zijn er honderd keer leuker en vanaf Glasgow of Edinburgh vlieg je voor een paar tientjes retour naar Nederland.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2016, 18:50
school=fun
school=fun is offline
Citaat:
Ga naar Schotland, daar is studeren goedkoper, de mensen zijn er honderd keer leuker en vanaf Glasgow of Edinburgh vlieg je voor een paar tientjes retour naar Nederland.
Ik dacht er zelf aan om naar Birmingham te gaan. Londen zou ook een leuke stad zijn geweest, maar de huishuur zou er enorm hoog zijn. Ik ben waarschijnlijk niet van plan om naar Schotland te gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2016, 07:34
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Geen idee hoe het zit met beroepsopleidingen in het VK en hoe makkelijk je daar inkomt als buitenlander, maar reken er op dat je weinig tot geen financiële hulp krijgt van de Britse overheid.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2016, 19:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik in het buitenland (België) ging studeren, kon ik gewoon mijn Nederlandse studiefinanciering meenemen. Kan dat bij MBO niet?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2016, 22:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb eerder ook al research gedaan over Housing Benefits en allerlei andere financiële hulp die je kan krijgen als je een laag inkomen hebt. Wij zouden daar wel in aanmerking kunnen komen omdat we het niet heel goed hebben financieel gezien. Mijn vader werkt wel maar dat is dan wel net genoeg om rond te komen. Zou ik in Engeland dus misschien ook financiële hulp kunnen krijgen met school?
Dit is allemaal (Europees rechtelijk) behoorlijk ingewikkeld: je kunt niet per definitie naar een andere EU-lidstaat verhuizen en daar dan een (aanvullende) uitkering krijgen, zelfs al kun je niet rondkomen. Je moet dus ook echt even specifiek nagaan of en onder welke voorwaarden "buitenlanders"/EU-burgers dit krijgen. En of je vader daar dan in Engeland aan kan voldoen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2016, 22:24
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Toen ik in het buitenland (België) ging studeren, kon ik gewoon mijn Nederlandse studiefinanciering meenemen. Kan dat bij MBO niet?
Is mogelijk indien de opleiding te vergelijken is met mbo-niveau 1, 2, 3 of 4. DUO bepaalt dit voor de gekozen opleiding in het buitenland (alleen) op verzoek van de (aanstaande) student.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.