Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2016, 20:00
Mort'n
Mort'n is offline
Ik was vandaag een beetje aan t klote met mn laptop en heb toen perongeluk windows verwijdert (f8 opties spul)( kan ook zijn dat ik harde schijf heb gewiped)?alleen nu kan ik hem dus niet meer gebruiken. Hoe zet ik nu een backup terug want ik kan windows wel opnieuw installeren alleen dan ben ik zoveel kwijt
__________________
And its just too awesome
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2016, 14:53
Jonkootje
Avatar van Jonkootje
Jonkootje is offline
Als jij een backup hebt gemaakt van je bestanden op een externe harde schijf, dan kan je die terug zetten door deze aan te sluiten op je computeren dan via de harde schijf je bestanden die je toen had terug zetten (https://support.microsoft.com/nl-nl/...-from-a-backup)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:04
x1m
Avatar van x1m
x1m is offline
Citaat:
Als jij een backup hebt gemaakt van je bestanden op een externe harde schijf, dan kan je die terug zetten door deze aan te sluiten op je computeren dan via de harde schijf je bestanden die je toen had terug zetten (https://support.microsoft.com/nl-nl/...-from-a-backup)
Klopt, je zou een backup kunnen terugzetten als je hem extern hebt opgeslagen. Mocht je je HDD hebben gewiped en is er geen externe backup? Dan ben je helaas alles kwijt.

Wat je kan doen is met een installatie CD/USB je Windows installatie herstellen. Stel dat je bestanden nog op de harde schijf staan zou je dit kunnen zien.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 12:02
Verwijderd
Dan ben je zeker niet alles kwijt en het is waarschijnlijk eenvoudig op te lossen. Het probleem is meer dat dit soort vragen, die door mensen die geen verstand van de materie hebben gesteld worden, niet beantwoord kunnen worden omdat de gebruiker de oplossing niet kan uitvoeren.

Het enige goede advies is; Zoek een buurtnerd en laat die helpen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 12:12
x1m
Avatar van x1m
x1m is offline
Citaat:
Dan ben je zeker niet alles kwijt en het is waarschijnlijk eenvoudig op te lossen. Het probleem is meer dat dit soort vragen, die door mensen die geen verstand van de materie hebben gesteld worden, niet beantwoord kunnen worden omdat de gebruiker de oplossing niet kan uitvoeren.

Het enige goede advies is; Zoek een buurtnerd en laat die helpen.
Precies dit
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Precies dit
Geef dan niet het verkeerde antwoord eerst.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 12:26
x1m
Avatar van x1m
x1m is offline
Citaat:
Geef dan niet het verkeerde antwoord eerst.
Het antwoord was juist, hoe het ontvangen wordt is een 2e.

Dat je een buurtnerd moet opzoeken is het enige wat je hieraan hebt bijgedragen. Misschien is OP prima capabel om zelf een beetje onderzoek te doen, vandaar dat ik het uitleg.

Het feit dat ik je reactie in quote nog een keer aansterk moet je natuurlijk niet zien als iets negatiefs. Maar goed, je glas kan half vol zijn of half leeg..
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Het antwoord was juist, hoe het ontvangen wordt is een 2e.

Dat je een buurtnerd moet opzoeken is het enige wat je hieraan hebt bijgedragen. Misschien is OP prima capabel om zelf een beetje onderzoek te doen, vandaar dat ik het uitleg.
Je geeft iemand die overduidelijk nul verstand heeft van computers het advies om met een bootable installatiemedium dingen te gaan doen. Weet je hoe moeilijk het is om na een verse installatie met een paar verkeerd gekozen opties dingen weer recht te trekken? Met dat soort adviezen help je mensen van de regen in de drup.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2016, 15:26
Robbert297
Robbert297 is offline
Citaat:
Je geeft iemand die overduidelijk nul verstand heeft van computers het advies om met een bootable installatiemedium dingen te gaan doen. Weet je hoe moeilijk het is om na een verse installatie met een paar verkeerd gekozen opties dingen weer recht te trekken? Met dat soort adviezen help je mensen van de regen in de drup.
Als OP dat dan niet weet, kan hij toch voor uitleg vragen? Wat moest x1m anders zeggen?
Jouw antwoord slaat nergens op, deadlock.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2016, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Als OP dat dan niet weet, kan hij toch voor uitleg vragen? Wat moest x1m anders zeggen?
Jouw antwoord slaat nergens op, deadlock.
Ah, dus jij bent die gozer van vrijdagavond.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2016, 21:12
Robbert297
Robbert297 is offline
Toevallig heb ik aardig veel verstand van computers en smartphones, dus ook deze reactie van jou slaat weer nergens op.
Kom op, je snapt toch wel wat ik bedoel? Mocht ik niks snappen van een antwoord van een computernerd (wat vrijwel niet voor zou komen), dan zou ik gewoon om extra uitleg vragen. Dat is toch niet zoveel gevraagd, lijkt mij?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2016, 21:31
Verwijderd
Lieve schat, ik beheer enkele tienduizenden van die apparaten en heb ruim 130.000 actieve gebruikersaccounts in mijn netwerk, daarnaast heb ik jarenlang 1e en 2e-lijnsondersteuning gedaan op servicedesks. Ik ben volgens alle definities een autoriteit op dit vlak. Ik heb er niet veel verstand, ik doe niets anders en heb alleen hier écht intens veel verstand van én ik me goed verplaatsen in de eindgebruiker. Jij zal het misschien op die manier oplossen (maar zoals je zelf al zegt, je vindt dat je veel verstand hebt van computers en smartphones), maar een leek niet. De leek moet gewoon de buurtnerd bellen/opzoeken/vragen. Die buurtnerd, dat ben jij in jouw omgeving en dat ben ik in mijn omgeving, maar deze persoon is dat niet. Met alleen een beetje advies van idioten op een niet heel erg actief scholierenforum komt deze gebruiker er niet. Probeer het nog eens op de site van ComputerIdee of ComputerTotaal of probeer het op Tweakers.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 13:50
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Toevallig heb ik aardig veel verstand van computers en smartphones, dus ook deze reactie van jou slaat weer nergens op.
Kom op, je snapt toch wel wat ik bedoel? Mocht ik niks snappen van een antwoord van een computernerd (wat vrijwel niet voor zou komen), dan zou ik gewoon om extra uitleg vragen. Dat is toch niet zoveel gevraagd, lijkt mij?
Maar die extra uitleg zorgt alleen maar voor meer vragen, die weer een antwoord moeten hebben. Keer. Op. Keer. Dat is in de eerste plaats frustrerend voor degene die het moet vragen en in de tweede, niet geheel onbelangrijke, plaats voor degene die steeds antwoorden moet formuleren in Jip en Janneke-taal. Uiteindelijk zal alsnog de plaatselijke buurtnerd moeten aanrukken omdat het domweg Geen Zin Heeft daar één van de twee er gewoon genoeg van krijgt.

Simpele checks of fixes die 'wij' in een vloek en een zucht snappen en uitvoeren worden ineens monsterlijke klusjes die vreselijk veel tijd in beslag nemen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Norton Internet Security verwijderen onder Windows 7
Boeing 747-400
4 23-12-2010 14:56
Software & Hardware AVG crasht windows
remy476
3 21-11-2008 14:18
Software & Hardware Vista problemen 'windows verkenner werkt niet meer'
B-art
3 09-04-2008 15:30
Software & Hardware linux verwijdert windows start niet meer op
All Out Of Love
5 03-06-2006 22:05
Software & Hardware [Windows beveiliging] Msn inkomende bestanden
Carl Johnson
4 23-09-2005 15:02
Software & Hardware Als je Windows opnieuw installeert.......
Dutchy15
14 21-11-2001 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.