Advertentie | |
|
18-03-2004, 10:00 | |
Het verhaal begint al vrij onrealistisch, maar dat zou nog mogelijk zijn dus heb ik ook verder gelezen. Maar toen ik bij het stukje kwam van de onderzeeers die in het geheim ontwikkeld waren, ben ik afgehaakt. Dat is gewoon te onrealistisch en zou (volgenmij) niet in het echt kunnen gebeuren.
Opzich was het stukje daarvoor best aardig. Een aantal zinnen zou je wel kunnen herschrijven om het wat beter te laten lopen, maar echt slecht was het niet! Wel denk ik dat als je er nogeens goed naar zou kijken, je het nog behoorlijk kan verbeteren.
18-03-2004, 11:51 | ||
Citaat:
En, ik wil de lettertjes wel aanpassen maar het kan niet meer... misschien kan een forumbaas het verhaal in 'normale' letters veranderen..? Maar er moet idd nog veel aan gebeuren Songeur - iig bedankt, hier heb ik wel wat aan!
18-03-2004, 11:57 | ||
Citaat:
En ja, STEL nou dat ze die dingen echt aan het ontwikkelen zijn, het is in het geheim gebeurd, dus wie weet..?
18-03-2004, 19:36 | ||
Citaat:
19-03-2004, 01:15 | ||
Citaat:
Hoewel, hmm - *idee*
19-03-2004, 01:24 | |
Hergeschreven een-na-laatste allinea:
De Al Qaida had hier op gewacht, op deze dag. Deze dag waarop zoveel mensen buiten waren, weerloos – zonder dak boven hun hoofd. Hoe ze het ooit voor elkaar hebben gekregen is nog steeds een raadsel – maar de meer dan 200 zelfmoordterroristen die zich over de 10 belangrijkste steden van Europa hadden verspreid, lieten op hetzelfde moment hun chemische gas-bommen ontploffen, die onder hun kleding of in rugzakken verstopt waren. Madrid, Barcelona, Lissabon en Parijs. Berlijn, Amsterdam, Rome, Londen, Brussel en in Athene waren de uitgezochte doelwitten. Rond vier uur ’s middags, toen de drukte op zijn grootst was, kwam het moment waarop alle 200 knoppen tegelijk ingedrukt werden. Het snel-verspreidende zenuwgas ontfermden zich over vele straten… Niemand had dit zien aankomen, niemand verwachtte dit, na 1,5 jaar van terroristische rust. Dat het Midden Oosten het niet eens was met het Westen was al langer bekend, er was al meerdere keren gesproken van een oorlog – ook rechtstreeks op tv. De grote protestmars van zes zes 2006 had ervoor moeten zorgen dat die nooit uitgebroken was – maar het tegenovergestelde gebeurde. Er vielen die dag ontelbaar veel doden. De laatste telling in Amsterdam werd vastgesteld op 1.234.211 overledenen – 4 dagen na de aanslag. De paniek was nog nooit zo groot geweest in Europa. De Europeanen voelden zich nergens meer veilig, kwamen nauwelijks meer op straat – het was ze duidelijk: de Derde Wereldoorlog was een feit.
19-03-2004, 13:45 | |||
Citaat:
Citaat:
19-03-2004, 13:49 | ||
Citaat:
Dat met die tijden laat ik verder aan jou over ter beoordeling, maar door de v.t. te gebruiken, wordt je a.h.w. in de toekomst 'gedrukt' als lezer. En daardoor komt het verder van je af te staan. Ik hoop dat je zo begrijpt wat ik bedoel.
19-03-2004, 18:52 | |
Sorry, maar opkomsten van 74% en in Spanje en Frankrijk 90%? Bij de verkiezingen in Spanje was dit keer de opkomst 77% en dat was al flink hoog. Zulke percentages zouden nooit voorkomen bij protesten, het zou me zeer verbazen als het zelfs gemiddeld boven de 20% uitkomt.
De grootste demonstratie in Nederland was in Amsterdam tegen Atoomwapens en die haalde het aantal als ik het goed heb van 1,2 miljoen. Das ongeveer 10% van de bevolking. Bovendien gaan mensen niet meer zo snel de staart op. Ja voor een stille tocht willen ze nog wel de straat op . Maar dat is louter voor de amusementswaarde. Mensen geloven haast niet in protesteren. Het heeft toch geen nut, is het motto . Als je het toch op een derde wereldoorlog laat uitkomen, neem dan rond 2030 - 2040, wanneer China een heel groot machtsblok is, met India op de voet gevolgd. Dat kan grote spanningen teweeg brengen. Maar aan de andere kant doen er ook theorien de ronde dat het juist onrustiger is met minder grootmachten.
20-03-2004, 01:45 | ||
Citaat:
(Tuurlijk is het een groot getal, maar daar is een verhaal voor, toch? )
20-03-2004, 11:25 | ||
Citaat:
Ik vindt zelf dat een verhaal wel een beetje moet kloppen. Fantasy ok, maar dit is zo op de realiteit gebaseerd, dat je mag verwachten dat het een beetje realistisch doorgaat. Nu is het erg onrealistisch.
22-03-2004, 11:59 | |
In die anderhalf jaar zijn er idd geen aanslagen meer gepleegd, maar er gaat ook veel tijd zitten in het uitzoeken wie en wat het heeft gedaan, de aanslag word opgeëist (zoals er toen ook zo'n videoband van Osama tevoorschijn kwam), nou het 'Westen' gaat daar weer tegenin en uiteindelijk verklaard het Midden Oosten ze de oorlog, na die lange tijd van uitzoeken over en weer gekibbel... dat was eigenlijk wat ik bedoelde. Misschien is het idd wel het zwakste punt uit het verhaal maar ik vond juist dat er een tijd tussen moest zitten - zodat het allemaal nóg onverwachter gebeurde.
Misschien moet ik er 1 of zelfs een half jaar van maken... is het dan beter?
|
|
|