Oud 29-06-2019, 02:02
Haasje1999
Haasje1999 is offline
Ik maak dit topic omdat ik moeite heb met het kiezen van een studie. Momenteel studeer ik psychologie aan de universiteit Twente, In eerste instantie ben ik opzoek gegaan naar een andere studie omdat het niet zeker was dat ik mijn BSA zou halen. Achteraf blijkt dat ik mijn BSA waarschijnlijk wel haal, maar ik blijf toch met ‘de 2e optie’in mijn hoofd zitten.

Ik vind de psychologie erg interessant, maar ik vind de opleiding eigenlijk te theoretisch en ik vind het lastig dat de theorie niet wordt toegepast in de praktijk. Hierdoor kan ik moeilijk een beeld vormen van de beroepspraktijk. Stages kunnen pas in de masterfase en meekijken is ook lastig i.v.m privacy.

Het is wel zo dat ik nu in het eerste jaar van de studie zit waar nog veel onderdelen in zitten die ik minder leuk vindt. Het tweede jaar van de studie bestaat uit een aantal keuze modulen. Wellicht spreekt de studie mij meer aan door het kiezen van een module die mij op dit moment het meest aanspreekt (klinische psychologie).

Mijn tweede studiekeuze optie is Iteps (Internationale Pabo) aan hogeschool NHL Stenden in Meppel. Ik vind kinderen heel leuk en ik wilde eigenlijk altijd al een beetje deze richting opgaan. In het verleden heb ik een paar keer gewerkt als onderwijsassistent voor o.a. kinderen met autisme en de werkzaamheden spreken mij erg aan.

Mijn zorgen zijn dat ik op ITEps te weinig theorie krijg. Ook zijn niet alle studenten even positief over het onderwijs. Dit is tevens de enige school die ITEps aanbied in Nederland.

Mijn keuze gaat uit naar de internationale variant van pabo omdat ik iets langer dan een halfjaar in Nederland woon en mijn Nederlands nog niet goed genoeg is voor het volgen van een Nederlandstalige sociale opleiding.

Ik hoor graag van jullie terug!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2019, 09:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zou je inplaats van Iteps misschien ook de academische pabo kunnen doen? Dat is inhoudelijk zeker op jouw niveau. Of zou dat met jouw kennis van de Nederlandse taal nog niet lukken?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Weet niet wat ik moet doen
Ralnagor
8 10-03-2015 23:36
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 10:29
Studeren Studiekeuze Media/Events/etc.
Jeckbleck
3 01-11-2014 14:52
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #146
rare kwast
500 09-06-2009 23:41
Psychologie ben je tevreden met jezelf en je leven?
Verwijderd
73 24-03-2004 21:45
Psychologie foute studiekeus: ik voel me kut
Tulpje6
4 16-03-2004 12:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.