Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2006, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Yasmin20 schreef op 27-03-2006 @ 12:36 :
gaahahahahahahah dit is te grappig
scientology is grappig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2006, 12:15
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Mooske schreef op 26-03-2006 @ 11:52 :
Wat een nutteloze discussie! Of de bijbel wel of geen goed boek is. Sommige mensen blijven doof en blind. Er zal een dag zijn.., de dag waarop Jezus Christus terug komt... dat je denkt: had ik nu de bijbel maar gelezen, en gelooft in de Eeuwige!
Want al zijn vijanden zullen dan verteerd worden. Terwijl in de Hemel een groot feest zal losbarstten wat nooit ophoud!

Zalig zijn zij die het Woord van God geloven, en het bewaren willen in hun hart! HALLELUJA! Amen!
Gezondheid. En als dat nu niet gebeurt?

En wat zijn de criteria voor het geloven? Geloof je ook als je de bijbel niet leest en het bestaan van een hogere macht accepteert, of ziet God je alleen als gelovig als je de bijbel helemaal letterlijk neemt, je vijanden lief hebt en heksen vermoordt, maar tegelijkertijd mag je niet doden?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 13:15
Verwijderd
Geef het op Kruimel, elke letter die je verspilt aan zulke mensen is een verspilde.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 19:25
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2006 @ 14:15 :
Geef het op Kruimel, elke letter die je verspilt aan zulke mensen is een verspilde.
Ik kan er zo lekker mijn energie in kwijt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 21:26
Mooske
Mooske is offline
oh okeee als jullie het zo willen spellen.. geef mij dan een reden waarom jullie niet geloven! Komen de standaard woorden als: Waarom zijn er dan oorlogen en overstromingen?? Nou Tell me!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 21:27
Mooske
Mooske is offline
spelen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 21:34
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Mooske schreef op 29-03-2006 @ 22:26 :
oh okeee als jullie het zo willen spellen.. geef mij dan een reden waarom jullie niet geloven! Komen de standaard woorden als: Waarom zijn er dan oorlogen en overstromingen?? Nou Tell me!
Oh, ook vanuit christelijk oogpunt zou ik daar prima een verklaring aan kunnen hechten.

Ik geloof niet (althans, niet in de christelijke God) omdat ik van mening ben dat alles wat in de bijbel geschreven staat, alles wat in de kerk gezegd wordt en alles waar de kerk voor staat en voor gestaan heeft mensenwerk is. Mensen, niet God. Zo is de bijbel niet door God geschreven, maar door mensenhand. Een aantal verschillende mensen nog wel, en daarom staan er zoveel tegenstrijdigheden in. Deze mensen, hoe slim en maatschappelijk betrokken zij ook waren, hadden hun eigen normen en waarden en schreven die op als die van God. Normen en waarden van bijna tweeduizend jaar geleden, sommigen ouder.
Natuurlijk, je moet de bijbel niet letterlijk nemen. Het is een boek vol mooie verhalen waar lering uit te trekken valt. Maar als de kerk mij wil doen geloven dat een maagd beviel van een zoon die water in wijn omtoverde, dan ligt dat wel erg ver van de waarheid. Wil de kerk mij zover krijgen dat ik ga bidden tot zo iemand, zo iemand die ik nooit letterlijk zal nemen, dan moet er nog heel wat gebeuren.
Want waarom zou je JC letterlijk nemen, als zelfs christenen, vanwege de vele tegenstrijdigheden, ervoor pleiten de bijbel als geheel niet letterlijk te nemen? Ik bedank. Ik heb nooit wat van Jezus teruggezien in mijn leven. En ja, daar heb ik me zeker voor open gesteld. Nooit gevonden, en ik geloof niet dat het ooit gaat gebeuren. Dus JC zal wel één van die dingen zijn die je niet letterlijk moet geloven. Een verhaal waaruit je slechts lering kunt trekken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Mooske schreef op 29-03-2006 @ 22:26 :
oh okeee als jullie het zo willen spellen.. geef mij dan een reden waarom jullie niet geloven! Komen de standaard woorden als: Waarom zijn er dan oorlogen en overstromingen?? Nou Tell me!
Nou, ik geloof niet omdat dat strijdig is met de wetenschappelijke doctrine in het huidige paradigma. Die doctrine vind ik meer waarde hebben dan de christelijke of de doctrine van ieder ander geloof, omdat de wetenschap mij o.a. de computer heeft gebracht waar ik achter zit, maar naast wat matige boeken, begraafplaatsen en wat leuke gebouwen heeft religie niet zo veel voortgebracht.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Mooske schreef op 29-03-2006 @ 22:26 :
oh okeee als jullie het zo willen spellen.. geef mij dan een reden waarom jullie niet geloven! Komen de standaard woorden als: Waarom zijn er dan oorlogen en overstromingen?? Nou Tell me!
Simpel: wat het christelijke geloof zegt over liefde en rechtvaardigheid strookt niet met mijn opvatting over liefde en rechtvaardigheid. Omdat ik mijn eigen instinct en ratio waardevoller vind dan een eeuwen geleden geschreven boek, volg ik mijn eigen weg en daar heb ik god dus niet voor nodig.

Duidelijk zo?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 07:49
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Mooske schreef op 29-03-2006 @ 22:26 :
oh okeee als jullie het zo willen spellen.. geef mij dan een reden waarom jullie niet geloven! Komen de standaard woorden als: Waarom zijn er dan oorlogen en overstromingen?? Nou Tell me!
Waarom ik niet geloof? Er is mij nooit ENIGE reden te geven om te geloven. Ik heb nog nooit een 'wonder' gezien of van gehoord dat de moeite waard was om zelfs maar te onderzoeken (de meeste zijn gewoon duidelijk te bewijzen dat ze onzin zijn). Dus alle 'tekenen' die er ook maar worden gegeven in deze wereld zijn aan mij verspild. Verder ga ik niet in op het geblaat van een man die zo onprofessioneel aan een slavenkruis genageld is dat ie nog kon praten.

Daarnaast is zijn er ook bewijzen dat er gewoon een menselijke drang is naar het zoeken van geloof, omdat mensen niet houden van het antwoord: "Ik weet het niet, en ik kan er niet achter komen wat het wel is". Mensen willen antwoorden. God is gewoon een soort 42. Het antwoord dat je op elke vraag kan geven.

God in mijn leven is de refo's die ik moet ontwijken als ik thuis kom. Het verschrikkelijk hypocriete gebeuren van geloof dat ik dagelijks om me heen zie. Alles bij elkaar is geloof een excuus, een antwoord voor mensen die niet willen denken en een bindmiddel om mensen een zekerheid in hun leven te geven omdat ze het zelf niet denken te kunnen en natuurlijk omdat ze bang zijn niet meer te bestaan na hun dood. Weest niet bang en u zal het daadwerkelijke atheistische licht zien.

Redeneer niet verkeerd: Eerst zien, dan geloven.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 08:41
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Mooske schreef op 29-03-2006 @ 22:26 :
oh okeee als jullie het zo willen spellen.. geef mij dan een reden waarom jullie niet geloven! Komen de standaard woorden als: Waarom zijn er dan oorlogen en overstromingen?? Nou Tell me!
Waarom zou ik?
Ik denk niet dat er een juiste god is. Ik denk dat god een verzinsel is van de mens waarop men kan steunen. En dan nog, als je de bijbel niet letterlijk neemt, vind ik de rest van de opvattingen soms wat achterhaald. Ik kan zelf ook wel bedenken hoe ik vind dat je goed moet leven.

Even vanuit het Christelijke geloof uitgegaan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 13:53
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
het is weer opvallend hoe inhoudelijk de gelovigen altijd reageren als op de 5posts hierboven.

gewoon lekker niet,wel zo makkelijk als je er geen antwoord op hebt.

ach,schreeuwen kunnen ze wel,maar inhoudelijk stelt het zelden wat voor.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:52
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mooske schreef op 29-03-2006 @ 22:26 :
Komen de standaard woorden als: Waarom zijn er dan oorlogen en overstromingen?? Nou Tell me!
zo standaard zijn ze niet...
Of heb jij er een antwoord op?
Ik heb nog steeds geen andere reacties gehoord dan:

Dit moet de mens zelf oplossen.

Zo'n soort reactie slaat dus nergens op.

Daarom weer de vraag:

Waarom bestaat er een God die ervoor zorgt dat aan de ene kant van de wereld zoveel eten is dat mensen aan overgewicht lijden en dat er aan de andere kant van de wereld te weinig eten is?

Waarom blijven mensen elkaar afschieten?

Waarom is jouw God er niet voor dat arme Joodse of Palestijnse jochie dat opgroeit tussen haat en bomaanslagen?

Waarom was jouw God er niet tijdens de Tweede Wereldoorlog?

Al deze simpele vragen heeft nog geen enkele gelovige kunnen beantwoorden. En ik denk niet dat jou dat ook gaat lukken.

Je kan je zielige reacties als deze:

Citaat:
Wat een nutteloze discussie! Of de bijbel wel of geen goed boek is. Sommige mensen blijven doof en blind. Er zal een dag zijn.., de dag waarop Jezus Christus terug komt... dat je denkt: had ik nu de bijbel maar gelezen, en gelooft in de Eeuwige!
maar beter voor je houden. Je komt namelijk als een debiel over.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:14
Mooske
Mooske is offline
`We kunnen U niet domweg bidden, O God,
om aan de oorlog een eind te maken;
want wij weten dat U de wereld zo gemaakt hebt
dat de mens zijn eigen weg naar de vrede moet vinden,
bij zichzelf en bij zijn naaste.

We kunnen u niet domweg bidden, O God,
om een eind te maken aan de hongersnood;
want U hebt ons de middelen gegeven
om de hele wereld van voedsel te voorzien,
als we er maar een wijs gebruik van maken.

We kunnen u niet domweg bidden, O God,
om een einde te maken aan de wanhoop,
want U hebt ons de macht gegeven
om sloppenwijken op te ruimen en weer hoop te schenken,
als we die macht maar rechtvaardig gebruiken.

Daarom bidden we U in plaats daarvan, O God,
om kracht, vastberadenheid en een sterke wil,
om te doen, in plaats van alleen maar te bidden,
om te worden, in plaats van uitsluitend te wensen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 16:12
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mooske schreef op 30-03-2006 @ 16:14 :
`We kunnen U niet domweg bidden, O God,
om aan de oorlog een eind te maken;
want wij weten dat U de wereld zo gemaakt hebt
dat de mens zijn eigen weg naar de vrede moet vinden,
bij zichzelf en bij zijn naaste.

We kunnen u niet domweg bidden, O God,
om een eind te maken aan de hongersnood;
want U hebt ons de middelen gegeven
om de hele wereld van voedsel te voorzien,
als we er maar een wijs gebruik van maken.

We kunnen u niet domweg bidden, O God,
om een einde te maken aan de wanhoop,
want U hebt ons de macht gegeven
om sloppenwijken op te ruimen en weer hoop te schenken,
als we die macht maar rechtvaardig gebruiken.

Daarom bidden we U in plaats daarvan, O God,
om kracht, vastberadenheid en een sterke wil,
om te doen, in plaats van alleen maar te bidden,
om te worden, in plaats van uitsluitend te wensen.
Dit bedoel ik, ik vraag waarom hij niets doet, en jij komt aanzetten met een kut tekst.

Maar goed, ik heb dan nog een vraag. Waarom zijn zoveel bijbeljugend leden het niet eens met stamcellenonderzoek, en het idee van vaccineren? In deze tekst staat dat god ons de macht heeft gegeven. Waarom mogen sommige mensen dan niet ingeënt worden?

Om even op mijn vraag terug te komen:

zo standaard zijn ze niet...
Of heb jij er een antwoord op?
Ik heb nog steeds geen andere reacties gehoord dan:

Dit moet de mens zelf oplossen.

Beetje makkelijk, vind je niet?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 20:41
Mooske
Mooske is offline
Jij denkt dat God er alleen is... maar er is ook nog een duivel di ehet heerlijk vind om in mensen tegaan werken, zodat hun wapens enzo crieeren.. Als God had gewillen dat we als robots allemaal in Hem zouden geloven had Hij dat wel gedaan maar nee we hebben een vrije wil van Hem gekregen. En hier maakt de duivel slim gebruik van. Hij verleid de mens met allemaal slechte dingen en geeft hun een goed gevoel bij het slechte wat zij doen..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 21:06
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Mooske schreef op 30-03-2006 @ 21:41 :
Jij denkt dat God er alleen is... maar er is ook nog een duivel di ehet heerlijk vind om in mensen tegaan werken, zodat hun wapens enzo crieeren.. Als God had gewillen dat we als robots allemaal in Hem zouden geloven had Hij dat wel gedaan maar nee we hebben een vrije wil van Hem gekregen. En hier maakt de duivel slim gebruik van. Hij verleid de mens met allemaal slechte dingen en geeft hun een goed gevoel bij het slechte wat zij doen..
Altijd leuk dat god altijd een antwoord heeft. Makkelijk vooral omdat je dan geen VERANTWOORDELIJKHEID hebt behalve aan meneer daarboven. You fuck up, it's _YOUR_ _OWN_ _FUCKING_ _FAULT_. Geen duivel, geen god, gewoon je eigen hersenen. EIGEN KEUZE. Ik heb mijn hele leven mensen gezien die zich achter geloof verschuilen als een of ander mooi excuus om te doen en te laten wat ze willen.

Als er een god is, dan zal ik me verantwoorden aan hem, maar ik verwacht dat mijn lichtjes uitgaan als ik dood ben en lekker NIET MEER BESTA. Als je nog wil weten hoe religie en angst goed samen gaan: V for Vendetta.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 00:14
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Mooske schreef op 30-03-2006 @ 21:41 :
Jij denkt dat God er alleen is... maar er is ook nog een duivel di ehet heerlijk vind om in mensen tegaan werken, zodat hun wapens enzo crieeren.. Als God had gewillen dat we als robots allemaal in Hem zouden geloven had Hij dat wel gedaan maar nee we hebben een vrije wil van Hem gekregen. En hier maakt de duivel slim gebruik van. Hij verleid de mens met allemaal slechte dingen en geeft hun een goed gevoel bij het slechte wat zij doen..
dit is dan weer erg tegenstrijdig met de uitspraak die je vaak hoort,

dat, ''toeval niet bestaat'' en god jouw hele leven al in grote lijnen heeft uitgestippelt. Dan klinkt het mij vreemd in de oren dat je wel een vrije wil hebt om al dan niet met de duivel in zee te gaan.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 01:12
Verwijderd
De meeste gelovigen schijnen niet in te kunnen of willen zien dat een alwetende god en vrije wil niet samen kunnen gaan, in ieder geval niet volgens iedere redelijke definitie van vrije wil.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 12:30
Mooske
Mooske is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-03-2006 @ 02:12 :
De meeste gelovigen schijnen niet in te kunnen of willen zien dat een alwetende god en vrije wil niet samen kunnen gaan, in ieder geval niet volgens iedere redelijke definitie van vrije wil.
dat maak jij er van... God wil dat je voor Hem kiest doordat je in Hem gelooft en niet omdat het normaal is. We krijgen op aarde allemaal een kans om te kiezen voor Hem. Hij wil het beste voor ons. Tis alleen dat sommige domme mensen dit dan niet aannemen. Tuurlijk zit Hij er mee al willen sommige mensen echt niks van Hem horen, Hij weet dat ze zich in het ongeluk storten, maar goed het is je EIGEN KEUS! De mensen die wel voor Hem kiezen en voor hem op/uitkomen geeft Hij al het goede als Hij terug komt.!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 12:37
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Mooske schreef op 30-03-2006 @ 21:41 :
Jij denkt dat God er alleen is... maar er is ook nog een duivel di ehet heerlijk vind om in mensen tegaan werken, zodat hun wapens enzo crieeren.. Als God had gewillen dat we als robots allemaal in Hem zouden geloven had Hij dat wel gedaan maar nee we hebben een vrije wil van Hem gekregen. En hier maakt de duivel slim gebruik van. Hij verleid de mens met allemaal slechte dingen en geeft hun een goed gevoel bij het slechte wat zij doen..

Wow, die vind ik echt iets zovan, de goeien tegen de slechten.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 12:43
Mooske
Mooske is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-03-2006 @ 22:34 :
Oh, ook vanuit christelijk oogpunt zou ik daar prima een verklaring aan kunnen hechten.

Ik geloof niet (althans, niet in de christelijke God) omdat ik van mening ben dat alles wat in de bijbel geschreven staat, alles wat in de kerk gezegd wordt en alles waar de kerk voor staat en voor gestaan heeft mensenwerk is. Mensen, niet God. Zo is de bijbel niet door God geschreven, maar door mensenhand. Een aantal verschillende mensen nog wel, en daarom staan er zoveel tegenstrijdigheden in. Deze mensen, hoe slim en maatschappelijk betrokken zij ook waren, hadden hun eigen normen en waarden en schreven die op als die van God. Normen en waarden van bijna tweeduizend jaar geleden, sommigen ouder.
Natuurlijk, je moet de bijbel niet letterlijk nemen. Het is een boek vol mooie verhalen waar lering uit te trekken valt. Maar als de kerk mij wil doen geloven dat een maagd beviel van een zoon die water in wijn omtoverde, dan ligt dat wel erg ver van de waarheid. Wil de kerk mij zover krijgen dat ik ga bidden tot zo iemand, zo iemand die ik nooit letterlijk zal nemen, dan moet er nog heel wat gebeuren.
Want waarom zou je JC letterlijk nemen, als zelfs christenen, vanwege de vele tegenstrijdigheden, ervoor pleiten de bijbel als geheel niet letterlijk te nemen? Ik bedank. Ik heb nooit wat van Jezus teruggezien in mijn leven. En ja, daar heb ik me zeker voor open gesteld. Nooit gevonden, en ik geloof niet dat het ooit gaat gebeuren. Dus JC zal wel één van die dingen zijn die je niet letterlijk moet geloven. Een verhaal waaruit je slechts lering kunt trekken.
even nog een late reactie op jou kruimel:
Dit las ik vandaag in: 2 petrus 1 vers 20 & 21

Weet dit vóór alles: dat geen profetie van de schrift een eigen uitlegging toelaat. Want de profetie werd vroeger niet voortgebracht door de wil van een mens, maar de heilige mensen Gods hebben, door de Heilige Geest gedreven, gesproken.

Wie kan de bijbel geschreven hebben? Het tijdsbestek waarin de Bijbel is geschreven, bedraagt ongeveer zestien eeuwen. De meeste schrijvers hebben elkaar dus niet gekend, maar hebben in totaal verschillende tijden geleefd. Onder hen waren boeren, vissers, herders, geleerden en koningen. Toch wordt de Bijbel gekenmerkt door een opmerkelijke eenheid!
Wie schreef nu de Bijbel?
Slechte mensen of duivels zullen hem niet hebben geschreven, want zijzelf en hun werken worden daarin veroordeeld. Goede mensen of engelen kunnen het ook niet hebben gedaan, want door te zeggen dat de Bijbel het Woord van God is, terwijl zij hem zelf hebben geschreven, zouden zij bedriegers en daarmee zelf niet 'goed' zijn.
De Enige Die hem geschreven kan hebben, is Godzelf. Hij alleen is de Auteur. Hij heeft doormiddel van de Heilige Geest door mensen gewerkt die Zijn Woord hebben vastgelegd.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 13:09
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
Mooske schreef op 31-03-2006 @ 13:43 :
even nog een late reactie op jou kruimel:
Dit las ik vandaag in: 2 petrus 1 vers 20 & 21

Weet dit vóór alles: dat geen profetie van de schrift een eigen uitlegging toelaat. Want de profetie werd vroeger niet voortgebracht door de wil van een mens, maar de heilige mensen Gods hebben, door de Heilige Geest gedreven, gesproken.

Wie kan de bijbel geschreven hebben? Het tijdsbestek waarin de Bijbel is geschreven, bedraagt ongeveer zestien eeuwen. De meeste schrijvers hebben elkaar dus niet gekend, maar hebben in totaal verschillende tijden geleefd. Onder hen waren boeren, vissers, herders, geleerden en koningen. Toch wordt de Bijbel gekenmerkt door een opmerkelijke eenheid!
Wie schreef nu de Bijbel?
Slechte mensen of duivels zullen hem niet hebben geschreven, want zijzelf en hun werken worden daarin veroordeeld. Goede mensen of engelen kunnen het ook niet hebben gedaan, want door te zeggen dat de Bijbel het Woord van God is, terwijl zij hem zelf hebben geschreven, zouden zij bedriegers en daarmee zelf niet 'goed' zijn.
De Enige Die hem geschreven kan hebben, is Godzelf. Hij alleen is de Auteur. Hij heeft doormiddel van de Heilige Geest door mensen gewerkt die Zijn Woord hebben vastgelegd.
iedereen kan een boek schrijven waarin staat "dit is het woord van god". een goed voorbeeld hiervan is de mormoonse bijbel die ook was "ingegeven door god" en opgeschreven door een man. maar dat boek is nog belachelijker dan de gewone bijbel.

de bijbel is een achterhaald boek waarin verhalen staan over hoe je het beste kan leven. het is een gids voor een leven waarin zoveel mogenlijk mensen gelukkig zijn. en het is een boek waarin veel mensen troost vinden. helaas voor jou is de bijbel gebasseerd op gebakken lucht. steeds grotere delen van de bijbel worden wetenschappelijk tegengesproken.

oh ja. nog ff een vraagje aan jouw. ben jij bekend met de dodezee rollen? op deze rollenstaat 1 van de eerste versies van de bijbel. grappig is echter dat er ook stukken staan die niet in de nieuwere bijbel staan. hoe kan je vertrouwen op een boek dat nieteens helemaal compleet is. (en kom nou niet met het smoesje: "god zal het later wel veranderd hebben")
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Mooske schreef op 31-03-2006 @ 13:30 :
Tis alleen dat sommige domme mensen dit dan niet aannemen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Mooske schreef op 31-03-2006 @ 13:43 :
Toch wordt de Bijbel gekenmerkt door een opmerkelijke eenheid!
Opmerkelijk ja. Zo vinden we in Exodus:

(tien geboden)
"Do not murder."

Even verderop:
"Death is the punishment for witchcraft.

Death is the punishment for having sex with an animal.

Death is the punishment for offering sacrifices to any god except me."
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 13:57
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Tiño schreef op 31-03-2006 @ 01:14 :
dit is dan weer erg tegenstrijdig met de uitspraak die je vaak hoort,

dat, ''toeval niet bestaat'' en god jouw hele leven al in grote lijnen heeft uitgestippelt. Dan klinkt het mij vreemd in de oren dat je wel een vrije wil hebt om al dan niet met de duivel in zee te gaan.
anyone???
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 14:13
Verwijderd
Vroeger had God wel een plaatsje in mijn leven, maar ik heb 'm hardhandig uitgeroeid. Ik heb nog wel een bijbel, daar lees ik af en toe in - maar alleen omdat het een interessant boek is. Ik hecht er alleen geen geloof meer aan.

Verder ben ik niet anti-religieus ofzo.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 16:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Mooske schreef op 31-03-2006 @ 13:43 :
even nog een late reactie op jou kruimel:
Dit las ik vandaag in: 2 petrus 1 vers 20 & 21

Weet dit vóór alles: dat geen profetie van de schrift een eigen uitlegging toelaat. Want de profetie werd vroeger niet voortgebracht door de wil van een mens, maar de heilige mensen Gods hebben, door de Heilige Geest gedreven, gesproken.

Wie kan de bijbel geschreven hebben? Het tijdsbestek waarin de Bijbel is geschreven, bedraagt ongeveer zestien eeuwen. De meeste schrijvers hebben elkaar dus niet gekend, maar hebben in totaal verschillende tijden geleefd. Onder hen waren boeren, vissers, herders, geleerden en koningen. Toch wordt de Bijbel gekenmerkt door een opmerkelijke eenheid!
Wie schreef nu de Bijbel?
Slechte mensen of duivels zullen hem niet hebben geschreven, want zijzelf en hun werken worden daarin veroordeeld. Goede mensen of engelen kunnen het ook niet hebben gedaan, want door te zeggen dat de Bijbel het Woord van God is, terwijl zij hem zelf hebben geschreven, zouden zij bedriegers en daarmee zelf niet 'goed' zijn.
De Enige Die hem geschreven kan hebben, is Godzelf. Hij alleen is de Auteur. Hij heeft doormiddel van de Heilige Geest door mensen gewerkt die Zijn Woord hebben vastgelegd.
Hm, geen eigen uitlegging dus? Dan zal ik maar geloven dat er miljoenen beestjes op een klein schip konden passen in de tijd van Noach, dan zal ik uit alle macht proberen tegelijkertijd te doden en dat niet te doen en dan zal ik mijn vijanden met gelijke munt terugbetalen terwijl ik hen de andere wang toekeer.
Mijn punt: zonder eigen uitleg is de bijbel totaal belachelijk. Met eigen uitleg is het meeste wat erin staat nog niet eens zo vreemd, of heel waardevol zelfs. Maar ik laat me niet door andere mensen vertellen hoe ik zaken moet interpreteren; zij zijn net zo mens als ik en kunnen het net zo goed fout hebben. Ik maak alleen liever mijn eigen fouten, in plaats van de fouten van anderen over te nemen.

De bijbel is zeer zeker door veel verschillende mensen en in veel verschillende tijden geschreven. Maar al deze mensen hadden één ding gemeen: ze konden allemaal schrijven. Dat betekent dat ze allemaal een bepaalde maatschappelijke positie hadden, want zeker niet iedereen kon lezen in die tijd. En schrijven zeker niet. Ook hadden zij waarschijnlijk toegang tot eenieders werken. Dat wil niet zeggen dat alles onwaar is, maar zeker niet dat alles door God geschreven is.
Dat zij goed waren (of in ieder geval niet kwaadaardig) wil ik ook wel geloven. Schrijft iemand een boek waarin hij ervoor pleit je buurman te vermoorden, vrouwen te verkrachten en kleine dieren te martelen, dan leest niemand dat boek. En het met een heleboel andere boeken samenbinden tot bijbel doet al helemaal niemand.

Overigens geloof ik niet dat er maar 4 evangeliën zijn, en de bijbel niet ooit uit meer boeken bestond. Stel nou dat Jezus echt zo stoer was, dan hadden heus wel meer mensen (de mensen die konden schrijven dan) de moeite genomen er wat over te vertellen aan het nageslacht.


Overigens, om het bestaan van God naast oorlogen toe te lichten zou ik graag een stukje uit Angels and Demons (Dan Brown; Nederlandse vertaling: Het Bernini Mysterie) citeren.
"Do you have children Lieutenant?"
Chartrand flushed. "No signore."
"Imagine you had an eight-year-old son... would you love him?"
"Of course."
"Would you do everything in your power to prevent pain in his life?"
"Of course."
"Would you let him skateboard?"
Chartrand did a double take. The camerlengo always seemed oddly "in touch" for a clergyman. "Yeah, I guess," Chartrand said. "Sure I'd let himm skateboard, but I'd tell himm to be carefull."
"So, as this child's father, you would give him some basic, good advice and then let him go off and make his own mistakes?"
"I wouldn't run behind him and mollycoddle him if that's what you mean."
"But what if he fell and skinned his knee?"
"He would learn to be more carefull."
The camerlengo smiled. "So although you have the power to interfere and prevent your child's pain, you would choose to show your love by letting him learn his own lesson?"
"Of course. Pain is part of growing up. It's how we learn."
The camerlengo nodded. "Exactly."
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 17:40
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-03-2006 @ 14:33 :
Opmerkelijk ja. Zo vinden we in Exodus:

(tien geboden)
"Do not murder."

Even verderop:
"Death is the punishment for witchcraft.

Death is the punishment for having sex with an animal.

Death is the punishment for offering sacrifices to any god except me."
mensen - overheid? je hebt het nogal moeilijk met de wetten van een gemeenschap van vroeger he.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 17:47
Flushpuppie
Avatar van Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 08-10-2005 @ 15:16 :
Wat het ook moge betekenen, wie de heilige geest lastert die gaat naar de hel. alle verdere godslasteringen worden vergeven.
hoe Hij oordeelt staat uitgebreid beschreven in het evangelie.
yup:

"If a man lies with a male as with a women, both of them shall be put to death for their abominable deed; they have forfeited their lives." (Leviticus 20:13 NAB)

of nog beter:

They entered into a covenant to seek the Lord, the God of their fathers, with all their heart and soul; and everyone who would not seek the Lord, the God of Israel, was to be put to death, whether small or great, whether man or woman. (2 Chronicles 15:12-13 NAB)

ontopic: ik beschouw het als een bron van ergernis
__________________
Humans: self-absorbed animals in clothes.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 02:30
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Alles goed en wel, maar ik vind dat zowel de ateïstische als de christenlijke fanatici elkaar in hun waarde moeten laten.

Dus geen doemvoorspellingen aan de heidenen, en geen scheldwoorden aan de gelovigen
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Mooske schreef op 31-03-2006 @ 13:43 :
Slechte mensen of duivels zullen hem niet hebben geschreven, want zijzelf en hun werken worden daarin veroordeeld.
Wat dat betreft lijken duivels en slechte mensen verdomd veel op gelovigen: ze hebben allemaal geen zelfspot of relativeringsvermogen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 01-04-2006 @ 03:30 :
Alles goed en wel, maar ik vind dat zowel de ateïstische als de christenlijke fanatici elkaar in hun waarde moeten laten.
Als je een ontspoorde geest erop wijst dat hij of zij waanzinnige nonsens uitslaat (in tongen spreekt?), is dat dan 'niet in zijn waarde laten'? Je kunt onzin niet met zin bestrijden, en uitspraken als van dat Moosgeval hierboven wekken waarschijnlijk in de meeste rationele mensen vergaande irritatie en cynisme op.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 11:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2006 @ 01:14 :
Als je een ontspoorde geest erop wijst dat hij of zij waanzinnige nonsens uitslaat (in tongen spreekt?), is dat dan 'niet in zijn waarde laten'? Je kunt onzin niet met zin bestrijden, en uitspraken als van dat Moosgeval hierboven wekken waarschijnlijk in de meeste rationele mensen vergaande irritatie en cynisme op.
Enn jij moet ook lief zijn forumbaasje.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 12:36
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2006 @ 01:11 :
Wat dat betreft lijken duivels en slechte mensen verdomd veel op gelovigen: ze hebben allemaal geen zelfspot of relativeringsvermogen.
Jij hebt zo te horen iets te veel relativeringsvermogen. Jij snapt niet waarom mensen geloven, afgezien van een 'verlangen om te geloven'. Voordat je deze discussie begon heb je al vastgesteld dat er niet meer is dan wat wij met de 5 zintuigen kunnen zien. Hoe kan je dan nog discussie voeren?
Ik ben boeddhist, ik geloof niet in god en het ontkomen van verlangens is bezigheid nr. 1
Vertel mij nu nog maar eens waarom geloven onjuist is...

Ik wil best voor de Christenen standpunten verdedigen, maar dan moet je niet met citaten uit de Bijbel aankomen om die vervoglens op rationele wijze te willen verklaren. Bij de bijbel is geprobeerd zo goed mogelijk het woord van god te noteren. Een mens kan echter niet objectief zijn en logischerwijs is er een cultuur omheen gegroeid.
Verhalen zijn symbolisch, omdat het woord van god niet omschreven kan worden in woorden.
Je kan slechts proberen een verhaal te schrijven dat dezelfde gevoelens te weeg brengt als de wetten van god.
Met 'god is almachtig' wordt bedoeld dat iedereen een bestemming heeft in het leven en dat het tegengaan daarvan alleen maar liegen tegen jezelf is. God heeft als het ware een pad voor je uitgestippelt met bepaalde waardes waar jij inzicht in moet krijgen gedurende je leven. Of god hierbij intern of extern is, is niet relevant.
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht

Laatst gewijzigd op 02-04-2006 om 12:39.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 10:31
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mooske schreef op 31-03-2006 @ 13:43 :
Wie kan de bijbel geschreven hebben? Het tijdsbestek waarin de Bijbel is geschreven, bedraagt ongeveer zestien eeuwen. De meeste schrijvers hebben elkaar dus niet gekend, maar hebben in totaal verschillende tijden geleefd. Onder hen waren boeren, vissers, herders, geleerden en koningen. Toch wordt de Bijbel gekenmerkt door een opmerkelijke eenheid!


Nee!

Citaat:
Wie schreef nu de Bijbel?
Slechte mensen of duivels zullen hem niet hebben geschreven, want zijzelf en hun werken worden daarin veroordeeld.


En sinds wanneer worden mensen gekenmerkt door een onmogelijkheid iets te schrijven waarin zij zelf veroordeeld worden?

Citaat:
Goede mensen of engelen kunnen het ook niet hebben gedaan, want door te zeggen dat de Bijbel het Woord van God is, terwijl zij hem zelf hebben geschreven, zouden zij bedriegers en daarmee zelf niet 'goed' zijn.


Tenzij hun definitie van 'goed' anders is dan de definitie die jij hier voor het gemak gebruikt.

Citaat:
De Enige Die hem geschreven kan hebben, is Godzelf. Hij alleen is de Auteur. Hij heeft doormiddel van de Heilige Geest door mensen gewerkt die Zijn Woord hebben vastgelegd.
Dat kan prima een stel schizofrene waanzinnigen zijn geweest.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 16:28
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 16:47
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-04-2006 @ 17:28 :
[afbeelding]
"Aaaaww"


__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 17:12
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-04-2006 @ 17:28 :
[afbeelding]
ja, die praat je dus never meer uit zn hoofd dat God bestaat en naar zn schoenen zal kijken.

ach ja
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 17:36
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Mooske schreef op 31-03-2006 @ 13:43 :
even nog een late reactie op jou kruimel:
Dit las ik vandaag in: 2 petrus 1 vers 20 & 21

Weet dit vóór alles: dat geen profetie van de schrift een eigen uitlegging toelaat. Want de profetie werd vroeger niet voortgebracht door de wil van een mens, maar de heilige mensen Gods hebben, door de Heilige Geest gedreven, gesproken.

Wie kan de bijbel geschreven hebben? Het tijdsbestek waarin de Bijbel is geschreven, bedraagt ongeveer zestien eeuwen. De meeste schrijvers hebben elkaar dus niet gekend, maar hebben in totaal verschillende tijden geleefd. Onder hen waren boeren, vissers, herders, geleerden en koningen. Toch wordt de Bijbel gekenmerkt door een opmerkelijke eenheid!
Wie schreef nu de Bijbel?
Slechte mensen of duivels zullen hem niet hebben geschreven, want zijzelf en hun werken worden daarin veroordeeld. Goede mensen of engelen kunnen het ook niet hebben gedaan, want door te zeggen dat de Bijbel het Woord van God is, terwijl zij hem zelf hebben geschreven, zouden zij bedriegers en daarmee zelf niet 'goed' zijn.
De Enige Die hem geschreven kan hebben, is Godzelf. Hij alleen is de Auteur. Hij heeft doormiddel van de Heilige Geest door mensen gewerkt die Zijn Woord hebben vastgelegd.

Umm, een tegenstrijdigheidje, hoe weet die petrus zeker dat alles in "dit geschrift" waar is, en geen eigen uitlegging toelaat, als er nog eeuwen na hem erin geschreven en gewijzigd werd, en?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 21:49
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Tiño schreef op 03-04-2006 @ 18:12 :
ja, die praat je dus never meer uit zn hoofd dat God bestaat en naar zn schoenen zal kijken.

ach ja
Zo vervelend als schrijnende dingen als schattig worden gepresenteerd.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 23:36
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Juice schreef op 03-04-2006 @ 22:49 :
Zo vervelend als schrijnende dingen als schattig worden gepresenteerd.
ja,dat zijn van die dingen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Mooske schreef op 26-03-2006 @ 11:52 :
Wat een nutteloze discussie! Of de bijbel wel of geen goed boek is. Sommige mensen blijven doof en blind. Er zal een dag zijn.., de dag waarop Jezus Christus terug komt... dat je denkt: had ik nu de bijbel maar gelezen, en gelooft in de Eeuwige!
Want al zijn vijanden zullen dan verteerd worden. Terwijl in de Hemel een groot feest zal losbarstten wat nooit ophoud!

Zalig zijn zij die het Woord van God geloven, en het bewaren willen in hun hart! HALLELUJA! Amen!
Het vervelende van deze gedachten is dat ze zo vreselijk kinderachtig en bovenal ménselijk zijn. Als God meer is dan mensen, groter, beter, dan zou hij geen wraak nemen omdat mensen niet in hem geloven. Als God uit liefde bestaat, als hij van ieder mens houdt, dan hééft hij geen vijanden. Dan wíl hij niet dat er iemand is die in de hel brandt, want alleen mensen zijn zo wraakzuchtig.

Het sneue aan mensen zoals jij is dat jullie niet doorhebben dat jullie door je verhaaltjes de God die jullie willen promoten, alleen maar belachelijk maken. De God die jij voorstelt is maar een zielig ventje. En je begrijpt waarschijnlijk niet eens dat jij alleen maar bezig bent jouw eigen menselijkheid te projecteren op een wezen waarvan je beweert dat het die menselijkheid juist ontstijgt.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 04-04-2006 @ 18:07 :
Dan wíl hij niet dat er iemand is die in de hel brandt, want alleen mensen zijn zo wraakzuchtig.

God wil dat ook niet en Hij biedt een redding aan; Jezus, Zijn eniggeboren Zoon.

Maar ja, als je de redding niet accepteert en slecht blijft doen..
God is ook rechtvaardig.
Zijn armen zijn uitgestrekt naar de mens, hoe erg je ook hebt gezondigd. Al ben je een moordenaar geweest.

Ik zal je vertellen, een tijd geleden preekte bij mij in de kerk een man genaamd Art Blajos.
Hij zat 15 jaar bij de Mexicaanse maffia en zat 17 jaar in de gevangenis waarvan 3,5 in de dodencel.
God heeft hem toch gered en hij werkt nu voor God i.p.v. de duivel.

Dus God wil, maar de mens moet ook willen. Maar als je reacties leest van ongelovigen lees je soms dat ze niet willen.
Sommigen haten God en schelden Hem uit. Ik veroordeel hen niet, want ik weet niet wat zij hebben meegemaakt in hun leven waardoor ze toch zo'n haat tegen God gekomen zijn. Sommigen zijn gekwetst, vroeg in hun leven, door christenen.
Sommigen geloven in allerlei leugens na dingen die ze zien gebeuren in de wereld, of na ellende in hun eigen levens.

Maar ja.. ze moeten weten dat God goed is ondanks wat zij denken of horen, en dat Zijn armen zijn uitgestrekt.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 17:36
Verwijderd
Citaat:
soldaat schreef op 04-04-2006 @ 18:28 :
God wil dat ook niet en Hij biedt een redding aan; Jezus, Zijn eniggeboren Zoon.

Maar ja, als je de redding niet accepteert en slecht blijft doen..
God is ook rechtvaardig.
Zijn armen zijn uitgestrekt naar de mens, hoe erg je ook hebt gezondigd. Al ben je een moordenaar geweest.

Ik zal je vertellen, een tijd geleden preekte bij mij in de kerk een man genaamd Art Blajos.
Hij zat 15 jaar bij de Mexicaanse maffia en zat 17 jaar in de gevangenis waarvan 3,5 in de dodencel.
God heeft hem toch gered en hij werkt nu voor God i.p.v. de duivel.

Dus God wil, maar de mens moet ook willen. Maar als je reacties leest van ongelovigen lees je soms dat ze niet willen.
Sommigen haten God en schelden Hem uit. Ik veroordeel hen niet, want ik weet niet wat zij hebben meegemaakt in hun leven waardoor ze toch zo'n haat tegen God gekomen zijn. Sommigen zijn gekwetst, vroeg in hun leven, door christenen.
Sommigen geloven in allerlei leugens na dingen die ze zien gebeuren in de wereld, of na ellende in hun eigen levens.

Maar ja.. ze moeten weten dat God goed is ondanks wat zij denken of horen, en dat Zijn armen zijn uitgestrekt.
Je snapt het niet Maar ik geloof dat ik geen moeite ga doen om het uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:19
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
soldaat schreef op 04-04-2006 @ 18:28 :
God wil dat ook niet en Hij biedt een redding aan; Jezus, Zijn eniggeboren Zoon.

Maar ja, als je de redding niet accepteert en slecht blijft doen..
God is ook rechtvaardig.
Zijn armen zijn uitgestrekt naar de mens, hoe erg je ook hebt gezondigd. Al ben je een moordenaar geweest.

Ik zal je vertellen, een tijd geleden preekte bij mij in de kerk een man genaamd Art Blajos.
Hij zat 15 jaar bij de Mexicaanse maffia en zat 17 jaar in de gevangenis waarvan 3,5 in de dodencel.
God heeft hem toch gered en hij werkt nu voor God i.p.v. de duivel.

Dus God wil, maar de mens moet ook willen. Maar als je reacties leest van ongelovigen lees je soms dat ze niet willen.
Sommigen haten God en schelden Hem uit. Ik veroordeel hen niet, want ik weet niet wat zij hebben meegemaakt in hun leven waardoor ze toch zo'n haat tegen God gekomen zijn. Sommigen zijn gekwetst, vroeg in hun leven, door christenen.
Sommigen geloven in allerlei leugens na dingen die ze zien gebeuren in de wereld, of na ellende in hun eigen levens.

Maar ja.. ze moeten weten dat God goed is ondanks wat zij denken of horen, en dat Zijn armen zijn uitgestrekt.
Nou, als die mr. Blajos in de Hemel zit, dan wil ik niet, mocht er ook maar iets van de Hemel zijn, de rest van mij eeuwige leven mij schuldig voelen omdat ik mijn woonplaats deel met een crimineel. Ik wil niet ge-asocieerd worden met dat soort mensen en mensen die dat als 'redding' zien.

Gelukkig hou ik na mijn dood, net als IEDEREEN, op met bestaan. Einde stroompkes in mijn hersenen, einde ik. Vredige gedachte
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
soldaat schreef op 04-04-2006 @ 18:28 :
God wil dat ook niet en Hij biedt een redding aan; Jezus, Zijn eniggeboren Zoon.

Maar ja, als je de redding niet accepteert en slecht blijft doen..
God is ook rechtvaardig.
Zijn armen zijn uitgestrekt naar de mens, hoe erg je ook hebt gezondigd. Al ben je een moordenaar geweest.


Ja, rechtvaardig inderdaad, mensen die een 'verkeerd' geloof aanhangen laten voor eeuwig branden in de hel en moordenaars in de hemel welkom heten omdat ze in je geloven. Nu mag jij de rechtvaardigheid uitleggen. Je vindt dus blijkbaar dat iedere ongelovige een eeuwigheid aan lijden verdient?

Citaat:
Ik zal je vertellen, een tijd geleden preekte bij mij in de kerk een man genaamd Art Blajos.
Hij zat 15 jaar bij de Mexicaanse maffia en zat 17 jaar in de gevangenis waarvan 3,5 in de dodencel.
God heeft hem toch gered en hij werkt nu voor God i.p.v. de duivel.
Wat een held, die God. En hoe weet je zo zeker dat hij het was?

Citaat:
Dus God wil, maar de mens moet ook willen. Maar als je reacties leest van ongelovigen lees je soms dat ze niet willen.
Sommigen haten God en schelden Hem uit. Ik veroordeel hen niet, want ik weet niet wat zij hebben meegemaakt in hun leven waardoor ze toch zo'n haat tegen God gekomen zijn. Sommigen zijn gekwetst, vroeg in hun leven, door christenen.
Sommigen geloven in allerlei leugens na dingen die ze zien gebeuren in de wereld, of na ellende in hun eigen levens.
De meesten echter zijn door logisch redeneren tot de conclusie gekomen dat de kans dat God bestaat behoorlijk klein is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:27
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
soldaat schreef op 04-04-2006 @ 18:28 :
jezus-redding-maffia-god-duivel verhaal
en wat is er eigenlijk gebeurt met alle mensen die nooit van de christelijke god gehoort hebben? zijn die allemaal naar de hel gestuurd omdat ze nooit de kans hebben gehad in jouw god te geloven? wel beetje erg wreed. hoe kan een liefhebbende god mensen straffen die nog nooit van hem gehoord hebben?
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:40
Mooske
Mooske is offline
Iedereen weet van het christelijk geloof! Alleen sommige mensen willen nu eenmaal nooit "luistere".

Enne vraagje voor alle anti-gelovigen... Zijn jullie nou echt geinteresseerd in God? Of zijn jullie hier alleen maar om God zwart te maken?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:51
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Sliedrecht, ligt dat in de buurt van staphorst?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie god heeft veel gezichten
=zwart wit=
71 26-06-2008 18:04
Verhalen & Gedichten Brief aan God
Verwijderd
8 28-12-2005 12:01
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Verhalen & Gedichten Lees en keur dit (Een nieuw leven herschreven)
lestat080
11 27-11-2004 18:30
Levensbeschouwing & Filosofie de agnosticus
Rerisen Phoenix
45 08-02-2003 23:40
Verhalen & Gedichten Pijn in mijn leven, liefde in mijn leven, waarom
louis84
1 07-11-2001 16:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.