Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2006, 15:42
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Bloem schreef op 19-06-2006 @ 16:22 :
Ja, met dit soort taalgebruik kweek je wel begrip voor je mening inderdaad
Nuttige reactie

Het komt er allemaal gewoon op neer dat mensen de discipline niet hebben om iets aan hun lijf te veranderen. Is nu al 10x gezegt.
De dikke mensen zoeken overal smoesjes voor en gaan totaal off topic en de atletische mensen in dit topic vinden de dikkertjes vies en lui!
Orly? Ya'rly
__________________
Eigen genot eerscht

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:37
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
volgens de norm die gesteld word ben ik 3 kilo te zwaar voor een gezond gewicht, ik heb geen probleem met deze drie kilo alleen mener viper wel, hij vindt iemand die drie kilo te zwaar is al meteen vies en afschuwelijk. Nu moet ik zeggen dat ik bij zijn foto nou niet zoeits had wat een goddelijke vertoning en dan maakt het dus niet uit wat voor lijf eronder zit.

Wat ik ook jammer vindt is dat ik beoordeelt word op mijn uiterlijk terwijl geen mens hier weet hoe ik er presies uit zie.

en zoals meerdere mensen hier zeggen ik word aangezien als dik en dat zou betekenen dat ik gezellie ben nou ik kan ej vertellen ik ben echt niet de gezelligste, lui ben ik ook niet ik ben mischien wat gemakzuchtig maar dat heeft niks met mijn gewicht te maken dat is mijn karakter en die staat los van mijn gewicht.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:39
Klaasklever
Klaasklever is offline
Olé
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Kapoen schreef op 19-06-2006 @ 12:41 :
Ik vindt het altijd zo jammer dat waneer het over afvallen gaat iedereen altidj aan komt zetten met als je genoeg beweegt en gevarieerd eet je wel af moet vallen.

Ik het weleens bij iemand opgekomen dat het bij veel mensne niet ligt aan bewegen of gevarieerd eten maar gewoon aan de genen.

Ik heb 2 broers en 1 zus en laten mijn broers nou zo mager als een lat zijn en mijn zus en ik mollig. Mijn broers hebben hetzelfde eten als ik en toch ben ik dikker.

dus het heeft niet altijd met eten of bewegen te maken.
Uhm, niet vergeten dat jongens een veel snellere spijsvertering hebben en meer energie kunnen gebruiken. Die kanen veel meer weg voordat ze ook maar iets aankomen, de meeste meiden kunnen dat gewoon niet doen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:48
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
we hebben het hier over te tijd dat ik een klein kindje was.
wat mn broers eten ik heb geen idee maar het gaat om de tijd dat we opgevoed werden.

en dan nog ik bedoel hiermee te zeggen dat ik niet te veel eet.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:49
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Morgan schreef op 19-06-2006 @ 17:45 :
Uhm, niet vergeten dat jongens een veel snellere spijsvertering hebben en meer energie kunnen gebruiken. Die kanen veel meer weg voordat ze ook maar iets aankomen, de meeste meiden kunnen dat gewoon niet doen.
Plus het hormoon testosteron draagt ook nogal bij aan mannen, omdat dat zorgt voor vetverbranding. Oestrogeen bij vrouwen zorgt juist voor vetopslag.

Het is niet eerlijk verdeeld, maar het wil nog niet zeggen dat vrouwen daarom de boel maar moeten laten verslonzen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:51
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
ik verslons helemaal niks.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:52
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 19-06-2006 @ 17:51 :
ik verslons helemaal niks.
Nee, je denkt dat je goed bezig bent, maar dat is niet zo.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 17:52
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
en wie ben jij om dat te bepalen?
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:00
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
he gezellig, hier...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:37
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 19-06-2006 @ 15:12 :
Respect voor zulke mensen heb ik allang niet meer. Ik train 4x per week in een sportschool, nu al 3 jaar lang en ik hèb me toch een hoop dwazen gezien daar. Mensen weten echt totaal niet hoe alles in elkaar steekt. Ze doen gewoon maar wat. Het ergste is gewoon dat ze het niet kunnen laten om lekkere dingen te eten, terwijl ze godverdomme zelf goed weten dat ze niet van hun schema af moeten wijken. Zogenaamd werkt het dan niet voor hen en kappen ze er na 3 maanden weer mee.

Ook zie je vooral vrouwen trainen met gewichten die een kleuter nog de lucht in krijgt. Totaal niet vermoeiend voor ze. "Ja ik pak niet meer, want anders krijg ik spierballen". Yeah right! Ontzettend grappig gewoon om te zien hoeveel mensen totaal geen reet van trainen en voeding afweten. Nog leuker is om te zien dat ze het àltijd op vanalles en nog wat afschuiven. Get a life

Ik heb meer respect voor dikzakken die gewoon 2 big macs wegschuiven en zeggen: "kan mij het rotten dat ik dik ben", dan voor de mensen die zogenaamd altijd bezig zijn met lijnen, maar geen flikker progressie maken omdat ze maar wat doen.

Ik heb samen met een vriend al enkele mensen van ongeveer rond de 100kg teruggebracht naar zo'n 80kg. Ik weet hoe diëten en trainen in elkaar steekt, en mijn ervaring met mensen die niet afvallen is dat ze het gewoon vertikken om zich aan een uitgestippeld eetschema te houden. "Bah dat lust ik niet" "ja hey! ik wil wel lekkere dingen eten en frisdranken drinken he ipv water!".

Dus lieve dikke mensen, of je doet het goed, of je doet het niet, maar houdt gewoon je klep dicht over "dat het bij jou niet goed werkt". Want dat is maar toepasbaar op een zéér klein percentage van de wereldbevolking. Maar als je het aantal zeikerds telt lijkt het wel alsof 80% aan zo'n aandoening lijdt.

Pathetic
In zekere zin heb je gelijk maar ik begrijp gewoon echt niet waarom jij zo agressief reageert keer op keer. Dat geeft mij het idee dat je er zelf juist een probleem mee hebt want misschien zie je er goed uit maar je bent er wel ziekelijk mee bezig.

En toch is het ook gewoon zo dat ieder lichaam anders werkt. Ik snoep bijna niet (heb nooit iets in huis) en ik sport 3 a 4 keer in de week intensief en zit minstens een uur of 6/7 per week op de fiets en toch val ik niet af (heb ook zeker geen overgewicht maar goed). En dan heb ik vriendinnen die amper bewegen en dagelijks chips ed eten en die gewoon graatmager blijven, waar wijt je dat dan aan?

En verder zou deze discussie waarschijnlijk een stuk prettiger verlopen als je probeert iets minder agressief over te komen en wat meer respect op te brengen voor je topicgenoten.
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:41
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
^^

Je weet het een stuk beter te brengen als ik
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 19:01
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 19-06-2006 @ 19:37 :
In zekere zin heb je gelijk maar ik begrijp gewoon echt niet waarom jij zo agressief reageert keer op keer. Dat geeft mij het idee dat je er zelf juist een probleem mee hebt want misschien zie je er goed uit maar je bent er wel ziekelijk mee bezig.

En toch is het ook gewoon zo dat ieder lichaam anders werkt. Ik snoep bijna niet (heb nooit iets in huis) en ik sport 3 a 4 keer in de week intensief en zit minstens een uur of 6/7 per week op de fiets en toch val ik niet af (heb ook zeker geen overgewicht maar goed). En dan heb ik vriendinnen die amper bewegen en dagelijks chips ed eten en die gewoon graatmager blijven, waar wijt je dat dan aan?

En verder zou deze discussie waarschijnlijk een stuk prettiger verlopen als je probeert iets minder agressief over te komen en wat meer respect op te brengen voor je topicgenoten.
Misschien eet je wel te weinig. Staat je lichaam op spaarstand.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 19:05
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-06-2006 @ 20:01 :
Misschien eet je wel te weinig. Staat je lichaam op spaarstand.
Nee ik eet normaal en gezond.
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 20:13
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Tsja mijn moeder vind dat ook leuk om regelmatig te zeggen.. of van, heb je je nog eens gewogen, de laatste tijd?
en dat terwijl mijn bmi ook nog steeds onder de 20 is
(toen ik 3 kg minder woog was ik nog mager e.d.)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 21:04
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
adon1s schreef op 19-06-2006 @ 16:42 :
Nuttige reactie

Het komt er allemaal gewoon op neer dat mensen de discipline niet hebben om iets aan hun lijf te veranderen. Is nu al 10x gezegt.
De dikke mensen zoeken overal smoesjes voor en gaan totaal off topic en de atletische mensen in dit topic vinden de dikkertjes vies en lui!
Orly? Ya'rly
Idd

Verder kun je die bmi ratings ook wegflikkeren want als je in verhouding meer vet dan droge massa om je lichaam hebt en je gewicht toch vrij laag is lijkt het ook alsof je een correct bmi hebt, niets is dus minder waar.
Vet % zegt meer.

Oja en dikke mensen zijn niet aantrekkelijk, heren vinden dat niet(enkele fetishisten daargelaten uiteraard) ze zijn gewoon niet graag alleen.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 21:05
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 19-06-2006 @ 20:05 :
Nee ik eet normaal en gezond.
Wat is 'normaal' eten? Daarnaast, misschien eet je wel evenveel of meer caloriën dan je verbruikt. Wat je kunt proberen is voor de gein uitrekenen hoeveel kcal jij eet op een dag. Tel daar àlles bij op, ook eventuele frisdrankjes (die vol zitten met suiker) en andere zooi. Probeer daarna uit te rekenen wat je verbruikt aan kcal per dag en do the math.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 21:10
Verwijderd
Ik vindt dit een erg jammer topic, het zijn nu 2 jongens tegen de rest, is het geen idee om verder te gaan op de openingspost en rest te laten liggen? Zo te zien komen we hier toch niet uit.

En ik denk ook niet dat dit topic erg bevoordelijk is voor de sfeer.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 21:12
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Eindelijk geeft de verliezer zich gewonnen
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 21:30
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
adon1s schreef op 19-06-2006 @ 22:12 :
Eindelijk geeft de verliezer zich gewonnen

volgens mij kun je beter dik zijn dan dom
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 21:48
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 19-06-2006 @ 22:05 :
Wat is 'normaal' eten? Daarnaast, misschien eet je wel evenveel of meer caloriën dan je verbruikt. Wat je kunt proberen is voor de gein uitrekenen hoeveel kcal jij eet op een dag. Tel daar àlles bij op, ook eventuele frisdrankjes (die vol zitten met suiker) en andere zooi. Probeer daarna uit te rekenen wat je verbruikt aan kcal per dag en do the math.
Normaal eten is een bakje kwark, 2 a 3 boterhammen, 2 stuks fruit en avondeten. Ik drink geen frisdrank alleen ongeveer 2 glazen sap op een dag. Lijkt me toch het probleem niet dan, of wel?
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 22:03
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
vip3r heeft wel gelijk, maar er zijn wel wat gevallen die er weinig aan kunnen doen (maar dat zijn er niet veel.) als je echt dik bent moet je geen smoezen gebruiken van dat je 'stevig gebouwd' bent. dat doe ik zelf ook niet. maar verder kan je zelf wel zien of je er iets aan moet doen of niet. als je de motivatie en de discipline hebt om af te vallen dan kan je het. en veel mensen hebben dat niet en gaan excuses verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 22:25
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 19-06-2006 @ 22:48 :
Normaal eten is een bakje kwark, 2 a 3 boterhammen, 2 stuks fruit en avondeten. Ik drink geen frisdrank alleen ongeveer 2 glazen sap op een dag. Lijkt me toch het probleem niet dan, of wel?
Dat is ver beneden normaal eten.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 22:29
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 19-06-2006 @ 23:25 :
Dat is ver beneden normaal eten.
Soms eet ik ook nog wel wat extra brood en avondeten is een behoorlijk bord met veel groenten ook. Ik eet echt niet te weinig, en ik ben ook niet zo'n type dat dat loopt te verkondigen en zich ondertussen uithongert, echt niet. Op mijn werk eet ik weer anders omdat ik daar eten van daar eet (goh). Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het echt ook wel te maken heeft met aanleg enzo omdat ik gewoon echt gezonder leef dan de meesten van mijn vriendinnen maar ik toch een aantal vriendinnen heb dat een stuk slanker is. Ik probeer dus helemaal niet de aandacht te vestigen op mijn eigen patroon, het diende alleen als voorbeeld.
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 22:49
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
heb ik ook met iemand die ik ken. die kan gwoon alles eten wat hij wilt en komt gewoon niet aan...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 22:51
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 19-06-2006 @ 22:48 :
Normaal eten is een bakje kwark, 2 a 3 boterhammen, 2 stuks fruit en avondeten. Ik drink geen frisdrank alleen ongeveer 2 glazen sap op een dag. Lijkt me toch het probleem niet dan, of wel?
Goddamn, daar gaat ieder lichaam van op spaarstand staan. Weet je hoe ontzettend weinig dat is?

En ff over die aanleg. De enige aanleg die verder in je lichaam zit (tenzij je een bijzonder geval bent met een ziekte) is de manier waarop je lichaam je al jaren kent. Als je jaren lang op een bepaalde manier eet gaat je lichaam zich daarop aanpassen. Eenmaal uit dat ritme (door een goed eetschema, sporten etc) moet je dit ook minstens weer een jaar of 2, 3 volhouden om je lichaam te laten wennen aan die nieuwe manier. Hierdoor zal je setpoint (dat is je vet% wat je lichaam gewend is) zich instellen op het vet% wat je op dat moment al een tijd volhoudt (wat natuurlijk een stuk lager hoort te zijn tegen die tijd met wat goeie schema's).

Voor de rest is er zover ik weet geen sprake van aanleg. Natuurlijk verschilt het ook van persoon tot persoon, maar nooit drastisch genoeg om daar een excuus over te gaan maken.

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 22:57.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 23:07
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 19-06-2006 @ 23:51 :
Goddamn, daar gaat ieder lichaam van op spaarstand staan. Weet je hoe ontzettend weinig dat is?

En ff over die aanleg. De enige aanleg die verder in je lichaam zit (tenzij je een bijzonder geval bent met een ziekte) is de manier waarop je lichaam je al jaren kent. Als je jaren lang op een bepaalde manier eet gaat je lichaam zich daarop aanpassen. Eenmaal uit dat ritme (door een goed eetschema, sporten etc) moet je dit ook minstens weer een jaar of 2, 3 volhouden om je lichaam te laten wennen aan die nieuwe manier. Hierdoor zal je setpoint (dat is je vet% wat je lichaam gewend is) zich instellen op het vet% wat je op dat moment al een tijd volhoudt (wat natuurlijk een stuk lager hoort te zijn tegen die tijd met wat goeie schema's).

Voor de rest is er zover ik weet geen sprake van aanleg. Natuurlijk verschilt het ook van persoon tot persoon, maar nooit drastisch genoeg om daar een excuus over te gaan maken.
Je kunt niet ontkennen dat er mensen zijn met een snellere stofwisseling dan anderen. Ik heb bijvoorbeeld een vriendin die van zichzelf gewoon heel smal en mager qua bouw is, ze heeft ook weinig vorm verder. Die kan alles eten wat ze wil en nog zo hard haar best doen om aan te komen maar dat gebeurt gewoon niet. Dat heeft toch wel gewoon met je aanleg, datgene waarmee je geboren bent, te maken. Net zoals dat de een krullen heeft en de ander niet. Ik zeg niet dat alle dikke mensen alleen maar dik zijn door aanleg, het enige dat ik probeer duidelijk te maken is dat er wel verschil is in hoe je lichaam in elkaar zit.

Maar goed, ik geloof dat we het daar nu gewoon wel over eens zijn.

Verder kan ik je echt beloven dat ik niet te weinig eet, ik heb een gezond lichaam, zit goed in mijn vel alleen zou ik gewoon door mijn ijdelheid wel een kilootje of 5 minder willen wegen maar goed, blijkbaar gaat dat bij mij niet zo gemakkelijk. Wat ik probeer te zeggen is dat er geen reden is om te denken dat ik niet gezond bezig ben.

Wow, hoe erg offtopic is alles nu gewoon .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 23:26
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
het is in somigge gevallen ook zo dat als je veel eet in een korte tijd je verslaafd raakt aan vet eten. dit is dan ook je eigen schuld maar het is dan erg moeilijk om af te vallen. (vergelijk het maar met stoppen met roken voor degene die roken of gestopt zijn.)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 23:34
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 20-06-2006 @ 00:07 :
Je kunt niet ontkennen dat er mensen zijn met een snellere stofwisseling dan anderen. Ik heb bijvoorbeeld een vriendin die van zichzelf gewoon heel smal en mager qua bouw is, ze heeft ook weinig vorm verder. Die kan alles eten wat ze wil en nog zo hard haar best doen om aan te komen maar dat gebeurt gewoon niet. Dat heeft toch wel gewoon met je aanleg, datgene waarmee je geboren bent, te maken. Net zoals dat de een krullen heeft en de ander niet. Ik zeg niet dat alle dikke mensen alleen maar dik zijn door aanleg, het enige dat ik probeer duidelijk te maken is dat er wel verschil is in hoe je lichaam in elkaar zit.

Maar goed, ik geloof dat we het daar nu gewoon wel over eens zijn.

Verder kan ik je echt beloven dat ik niet te weinig eet, ik heb een gezond lichaam, zit goed in mijn vel alleen zou ik gewoon door mijn ijdelheid wel een kilootje of 5 minder willen wegen maar goed, blijkbaar gaat dat bij mij niet zo gemakkelijk. Wat ik probeer te zeggen is dat er geen reden is om te denken dat ik niet gezond bezig ben.

Wow, hoe erg offtopic is alles nu gewoon .
Dit topic was gedoemd om offtopic te gaan Boeiend

Maar ik vind het wel weinig hoor, wat je eet. Als dat is wat je dagelijks eet is dat echt eigenlijk te weinig. Ik zou prima een schema kunnen opstellen waar je èn die 5kg mee kwijt zou raken èn je fijner zou voelen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 23:48
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
kost dat geld?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 00:04
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Devilicious schreef op 20-06-2006 @ 00:48 :
kost dat geld?
Nee, natura natuurlijk, grapjas!

Het is bij wijze van, want schema's bouwen doe ik eigenlijk niet meer aan. Puur voor vrienden die ook ècht 4x per week met mij mee gaan trainen. Dat ik zeker weet dat ze het willen en volhouden. Kost namelijk ook tijd om zoiets aan iemands wensen en lichaam aan te passen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 00:23
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
tviel te proberen maar ik denk wel dat ik het ook wel alleen kan.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 00:31
Verwijderd
Blablabla. Te dik is gewoon vadsig, te mager ook. En de meeste ouders moeten hun bek houden, want vaak willen ze óf het lijf van hun jongere en nog-niet-uitgezakte kroost waardoor ze gaan roepen dat het kroost in kwestie te dik is, óf ze zijn vervuld van het omg-mijn-kind-is-een-wereldwonder-syndroom en zullen je vertellen dat je een slanke den bent met je maatje 48.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 01:02
Devilicious
Avatar van Devilicious
Devilicious is offline
Citaat:
Blablabla. Te dik is gewoon vadsig, te mager ook. En de meeste ouders moeten hun bek houden, want vaak willen ze óf het lijf van hun jongere en nog-niet-uitgezakte kroost waardoor ze gaan roepen dat het kroost in kwestie te dik is, óf ze zijn vervuld van het omg-mijn-kind-is-een-wereldwonder-syndroom en zullen je vertellen dat je een slanke den bent met je maatje 48.
tis ook nooit goed
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 07:33
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Wat is nou eigenlijk te dik volgens viper.
Daar ben ik benieuwd naar.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 07:36
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 20-06-2006 @ 00:34 :
Dit topic was gedoemd om offtopic te gaan Boeiend

Maar ik vind het wel weinig hoor, wat je eet. Als dat is wat je dagelijks eet is dat echt eigenlijk te weinig. Ik zou prima een schema kunnen opstellen waar je èn die 5kg mee kwijt zou raken èn je fijner zou voelen.
Mag ik vragen waar je je kennis vandaan hebt dan? En hoe het komt dat het je zoveel uitmaakt allemaal?
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 09:13
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 20-06-2006 @ 08:33 :
Wat is nou eigenlijk te dik volgens viper.
Daar ben ik benieuwd naar.
Ik kijk niet zozeer naar gewicht, maar meer hoe het eruit ziet, dus dat is moeilijk te zeggen. Wel kun je zeggen dat een vrouw die tegen de BMI 25 zit toch redelijk wat vet heeft. Ik ken ook een vrouw van 1m80 op 85kg die zichzelf gewoon stevig gebouwd vind maar wel strak in het vel. Ik vraag me af wat voor oogkleppen zij op heeft. BMI geeft niets meer weer dan een getal waarbij het nog gezond is of juist niet om op een bepaald gewicht te zitten. Dat wil niet zeggen dat diegene niet papperig is als je op een BMI zit die dicht tegen de grens hangt.

En oja, ik ken ook 2 meiden die allebei 80kg zijn en 1m80 lang. Volgens de BMI zou dat gezond gewicht zijn. Nou, ik kan je vertellen, die hebben aardig wat spek op hun buik en benen hoor. Ziet er niet bepaald charmant uit ofzo.

Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 20-06-2006 @ 08:36 :
Mag ik vragen waar je je kennis vandaan hebt dan? En hoe het komt dat het je zoveel uitmaakt allemaal?
Eerst door een vriend meegesleept naar de sportschool en op zijn kennis geteerd, daarna langzaamaan zelf dingen aan uitzoeken, mezelf registreren op bodybuilding fora's (NL'se en Amerikaanse) en dan gewoon ontzettend veel lezen. Het is opvallend om te zien hoeveel juist bodybuilders weten over de goede manier van aankomen en afslanken. Je kunt wel lekker naar diëtistes enzo gaan, maar mijn ervaring is dat die vaak minder, of net zoveel weten als een paar slimme knapen die op internet verhalen posten over hoe het moet. Het is niet voor niks dat bodybuilders er zoveel vanaf weten, zij willen immers na de bulk fase (jezelf volvreten om zoveel mogelijk spiermassa aan te zetten, maar ook vet) gaan cutten. Dat houdt in dat ze zoveel mogelijk vetmassa willen verliezen, maar spiermassa behouden. Dat kost ontzettend veel moeite en moet heel nauwkeurig gebeuren. De manier waarop dat gebeurd is ook toe te passen op normale mensen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 09:21
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 20-06-2006 @ 10:13 :
Ik kijk niet zozeer naar gewicht, maar meer hoe het eruit ziet, dus dat is moeilijk te zeggen. Wel kun je zeggen dat een vrouw die tegen de BMI 25 zit toch redelijk wat vet heeft. Ik ken ook een vrouw van 1m80 op 85kg die zichzelf gewoon stevig gebouwd vind maar wel strak in het vel. Ik vraag me af wat voor oogkleppen zij op heeft. BMI geeft niets meer weer dan een getal waarbij het nog gezond is of juist niet om op een bepaald gewicht te zitten. Dat wil niet zeggen dat diegene niet papperig is als je op een BMI zit die dicht tegen de grens hangt.

En oja, ik ken ook 2 meiden die allebei 80kg zijn en 1m80 lang. Volgens de BMI zou dat gezond gewicht zijn. Nou, ik kan je vertellen, die hebben aardig wat spek op hun buik en benen hoor. Ziet er niet bepaald charmant uit ofzo.

Eerst door een vriend meegesleept naar de sportschool en op zijn kennis geteerd, daarna langzaamaan zelf dingen aan uitzoeken, mezelf registreren op bodybuilding fora's (NL'se en Amerikaanse) en dan gewoon ontzettend veel lezen. Het is opvallend om te zien hoeveel juist bodybuilders weten over de goede manier van aankomen en afslanken. Je kunt wel lekker naar diëtistes enzo gaan, maar mijn ervaring is dat die vaak minder, of net zoveel weten als een paar slimme knapen die op internet verhalen posten over hoe het moet. Het is niet voor niks dat bodybuilders er zoveel vanaf weten, zij willen immers na de bulk fase (jezelf volvreten om zoveel mogelijk spiermassa aan te zetten, maar ook vet) gaan cutten. Dat houdt in dat ze zoveel mogelijk vetmassa willen verliezen, maar spiermassa behouden. Dat kost ontzettend veel moeite en moet heel nauwkeurig gebeuren. De manier waarop dat gebeurd is ook toe te passen op normale mensen.

maar dat is dan dus jou mening over wat jij te dik vindt, jij spiegelt het af alsof alle mannen op de wereld vinden dat je als je 1,80 ben en 80 kilo weegt en spek op de heupen heb of als je 1,65 bent en 69 kilo weegt, je dik vinden, het is jammer voor jou dat je deze mening heb maar dat wil dus niet zeggen dat het vies is.

Ik hoop in iedergeval dat je verder kijkt dan brede heupen, vroeger werden vrouwen met brede heupen aanbeden omdat dat voor vruchtbaarheid en vrouwelijkheid stond. En door types als jij worden vrouwen met brede heupen niet gezien als vies en lui. Bedankt hiervoor.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 09:29
*Rupsje*
Citaat:
Vip3r schreef op 20-06-2006 @ 10:13 :

Eerst door een vriend meegesleept naar de sportschool en op zijn kennis geteerd, daarna langzaamaan zelf dingen aan uitzoeken, mezelf registreren op bodybuilding fora's (NL'se en Amerikaanse) en dan gewoon ontzettend veel lezen. Het is opvallend om te zien hoeveel juist bodybuilders weten over de goede manier van aankomen en afslanken. Je kunt wel lekker naar diëtistes enzo gaan, maar mijn ervaring is dat die vaak minder, of net zoveel weten als een paar slimme knapen die op internet verhalen posten over hoe het moet. Het is niet voor niks dat bodybuilders er zoveel vanaf weten, zij willen immers na de bulk fase (jezelf volvreten om zoveel mogelijk spiermassa aan te zetten, maar ook vet) gaan cutten. Dat houdt in dat ze zoveel mogelijk vetmassa willen verliezen, maar spiermassa behouden. Dat kost ontzettend veel moeite en moet heel nauwkeurig gebeuren. De manier waarop dat gebeurd is ook toe te passen op normale mensen.
Dat kan toch niet goed zijn voor je lichaam? Eerst veel (en ongezond?) eten en dan die vetmassa proberen te verliezen... het klinkt in ieder geval heel ongezond!

Ontopic: mijn moeder zegt ook wel eens dat ik moet 'oppassen' met mijn gewicht (ik ben in de afgelopen twee jaar aangekomen) en het is niet leuk om te horen, maar het is wel waar. Ik weet het zelf ook, het is alleen extra kut om het te horen van je ouders.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 09:34
Maresha
Maresha is offline
ik snap niet hoe sommigen hier er zo'n probleem van kunnen maken
als wat dikkere mensen geen gezondheidsklachten hebben, zich lekker in hun vel voelen en liever lekker eten dan hun hele leven maar op alles te letten waarom zou dat dan een probleem zijn? omdat ze mischien iets meer vet op hun lichaam hebben? een licht overgewicht? als het je niet bevalt kijk je toch lekker de andere kant op, het is toch niet joun probleem? als hun zich er goed bij voelen
sommige mensen hier vind ik niet veel respect hebben

damn waar maak je je druk om, laat mensen toch lekker
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 09:47
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
*Rupsje* schreef op 20-06-2006 @ 10:29 :
Dat kan toch niet goed zijn voor je lichaam? Eerst veel (en ongezond?) eten en dan die vetmassa proberen te verliezen... het klinkt in ieder geval heel ongezond!
Maakt niks uit, want je hongert jezelf niet uit. Als het slecht zou zijn zou je lichaam eerst spieren verbranden ipv vet, omdat dat makkelijker is. Maar dat gebeurt niet wanneer je het goed doet. Niks ongezonds aan. Alleen wat die bodybuilders doen om op het podium te komen, naar 3% vet gaan, dat is wel ongezond ja.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 10:04
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Maar nu weet ik nog steeds niet waarom je je zo druk maakt om anderen en hun gewicht? Is het omdat jij hard je best doet en daar resultaat mee boekt en het je frustreert dat anderen er te makkelijk over denken? Ik begrijp gewoon niet waar je felheid vandaan komt .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 10:18
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 20-06-2006 @ 11:04 :
Maar nu weet ik nog steeds niet waarom je je zo druk maakt om anderen en hun gewicht? Is het omdat jij hard je best doet en daar resultaat mee boekt en het je frustreert dat anderen er te makkelijk over denken? Ik begrijp gewoon niet waar je felheid vandaan komt .
ja dat wil ik ook wel weten
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 10:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 20-06-2006 @ 08:36 :
Mag ik vragen waar je je kennis vandaan hebt dan? En hoe het komt dat het je zoveel uitmaakt allemaal?
iedere leek kan even op voedingscentrum. nl kijken wat je op een dag moet binnenkrijgen. Jij eet wel weinig en je lichaam gaan wel degelijk op spaarstand. Eet wat meer kwark, eet 3 boterhammen meer, neem mager beleg en ga sporten en dat gewicht gaat er zo af... maar je moet het wel volhouden en langzaam opbouwen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 10:32
Appeltje
Avatar van Appeltje
Appeltje is offline
Ik krijg juist de hele tijd te horen dat k meer moet eten. Daar word je ook niet echt vrolijk van als je al helemaal vol zit.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 11:08
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Mevrouw Lul schreef op 20-06-2006 @ 11:04 :
Maar nu weet ik nog steeds niet waarom je je zo druk maakt om anderen en hun gewicht? Is het omdat jij hard je best doet en daar resultaat mee boekt en het je frustreert dat anderen er te makkelijk over denken? Ik begrijp gewoon niet waar je felheid vandaan komt .
Het grote aantal mensen die vinden dat ze teveel vet hebben (en wat vaak ook zo is) die gaan klagen dat niks voor hun werkt, terwijl ze eigenlijk gewoon de discipline missen en verrekte lui zijn. Als je dit zo vaak hoort ga je dat op den duur bij alle dikkerds denken, wat heel vaak gewoon zo is. 90% ligt te zeiken dat ze niet kunnen afvallen, terwijl ze het gewoon totaal fout doen en er geen zin in hebben, maar het wel willen.

Zo van, laten we gaan fietsen... Wat drinken ze na of tijdens het fietsen? Energydrank vol met suiker :')

Voor niks gaat de zon op.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 11:13
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 20-06-2006 @ 12:08 :
Het grote aantal mensen die vinden dat ze teveel vet hebben (en wat vaak ook zo is) die gaan klagen dat niks voor hun werkt, terwijl ze eigenlijk gewoon de discipline missen en verrekte lui zijn. Als je dit zo vaak hoort ga je dat op den duur bij alle dikkerds denken, wat heel vaak gewoon zo is. 90% ligt te zeiken dat ze niet kunnen afvallen, terwijl ze het gewoon totaal fout doen en er geen zin in hebben, maar het wel willen.

Zo van, laten we gaan fietsen... Wat drinken ze na of tijdens het fietsen? Energydrank vol met suiker :')

Voor niks gaat de zon op.
Ik vindt dat je gelijk hebt als je zegt dat het bij veel mensen ligt aan het gebrek aan uithoudingsvermogen, maar ik snap niet dat je alle dikke mensen over een kam scheert.
Dat vindt ik gewoon jammer
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 11:17
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 20-06-2006 @ 12:13 :
Ik vindt dat je gelijk hebt als je zegt dat het bij veel mensen ligt aan het gebrek aan uithoudingsvermogen, maar ik snap niet dat je alle dikke mensen over een kam scheert.
Dat vindt ik gewoon jammer
Degenen die het echt willen die lukt het ook. Helaas zijn dat er niet zo gek veel. En ik houd niet zo van mensen met een verkeerd beeld. Mensen die gewoon wat dikker zijn maar het zelf niet toegeven.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 11:25
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ik denk dat jij zelf ook een verkeerd beeld hebt.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 11:28
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 20-06-2006 @ 12:17 :
Degenen die het echt willen die lukt het ook. Helaas zijn dat er niet zo gek veel. En ik houd niet zo van mensen met een verkeerd beeld. Mensen die gewoon wat dikker zijn maar het zelf niet toegeven.
jamaar ik geef toe dat ik dikker ben dan gemiddelt maar ik zit er niet mee, ik snap niet wat je erop tegen hebt dat mensen tevreden zijn met zichzelf, kijk dat jij pas tevreden met jezelf bent als je maar 7% vetpercentage hebt dat moet jij weten maar waar komt de haat voor dikkere mensen vandaan.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 12:36
Verhalen & Gedichten De Blauwe Overall
joes
0 11-06-2007 10:18
Psychologie laxeerpillen
darkfairy
133 15-11-2006 19:58
Psychologie Erfenis van een eetstoornis
Verwijderd
48 25-11-2005 18:18
Verhalen & Gedichten Je Rachel [VERHAAL]
[GEEN_HELD]
4 14-03-2003 15:41
Verhalen & Gedichten [verhaal] Australische Griep
Type
3 09-10-2002 22:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.