Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2004, 08:31
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-10-2004 @ 23:15 :
Moslim vrouwen kiezen er meestal zelf voor?
tot hoever gaat die vrije keus als je op je 14e uitgehuwelijkt wordt?
ik heb altijd het idee dat strenggelovigen zichzelf los moeten maken. en dan verstoten worden door de familie. trouwens, als het goed is weten ze niet van 'vrijheid'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2004, 08:38
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 19-10-2004 @ 09:31 :
tot hoever gaat die vrije keus als je op je 14e uitgehuwelijkt wordt?
ik heb altijd het idee dat strenggelovigen zichzelf los moeten maken. en dan verstoten worden door de familie. trouwens, als het goed is weten ze niet van 'vrijheid'.
uithuwelijking hoort absoluut niet bij de Islam , dus hoe haal je het in je hoofd om het erbij te halen.
Op de 14e nog wel. Hoe bevooroordeelt kun je zijn zeg!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 09:42
Verwijderd
vooral strenggelovigen doen niet aan uithuwelijken, anders begrijpen ze de Islam niet goed, en kank ze geen strenggelovigen noemen. het hele uithuwelijken gedoe, komt voort uit de culturen van een aantal islamitische landen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 09:47
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
S. schreef op 19-10-2004 @ 09:38 :
uithuwelijking hoort absoluut niet bij de Islam , dus hoe haal je het in je hoofd om het erbij te halen.
Op de 14e nog wel. Hoe bevooroordeelt kun je zijn zeg!
ik zou ook voorbeelden kunnen noemen van meisjes op hun 13e. dat berust niet op vooroordelen .

of dat bij de islam hoort, is de vraag. maar wat Kenjirro ook zegt: de cultuur. en dat is bij de islam nou eenmaal zo, je kunt heel veel afschuiven op de cultuur. een cultuur die islamitisch is, maar zelfgemaakt islamitisch.

alhoewel het toch wel zo moge zijn in mijn ogen dat een vrouw een zwaarondergeschikte rol speelt in het leven, niet cultuurgebonden. en dat staat mss niet in de koran, maar dat wordt toch wel vrij nauw nageleefd, in elk normaal islamitisch gezin. en dat vind ik altijd een beetje vervelend he. en dat gaat niet over de islam in het algemeen, maar over een hele grote groep binnen de islam. de uitzonderingen nagelaten uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 09:51
Verwijderd
Iets wat de mensen fout doen, hoeft niet perse een fout te zijn van de religie die ze hebben. Zolang de Islam zegt, dat uithuwelijken niet goed is, en man en vrouw gelijk zijn. Voel ik me niet verantwoordelijk voor wat andere mensen misschien wel doen. Bij mij thuis, doet mijn vader ook het huishouden, en mag mijn moeder gaan en staan waar ze wilt. En bij ons thuis zijn we toch wel 'streng gelovig'.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 09:55
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 19-10-2004 @ 10:51 :
Iets wat de mensen fout doen, hoeft niet perse een fout te zijn van de religie die ze hebben. Zolang de Islam zegt, dat uithuwelijken niet goed is, en man en vrouw gelijk zijn. Voel ik me niet verantwoordelijk voor wat andere mensen misschien wel doen. Bij mij thuis, doet mijn vader ook het huishouden, en mag mijn moeder gaan en staan waar ze wilt. En bij ons thuis zijn we toch wel 'streng gelovig'.
draagt jouw moeder wel een hoofddoek?

en dan bedoel ik niet dat dat een bewijs is van de positie van de vrouw ofzo. ik heb totaal niets tegen hoofddoekjes en dat heeft ook helemaal niets met ondergeschikte rol te maken, vind ik.

wat staat er trouwens in de koran over?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 09:59
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 19-10-2004 @ 10:55 :
draagt jouw moeder wel een hoofddoek?

en dan bedoel ik niet dat dat een bewijs is van de positie van de vrouw ofzo. ik heb totaal niets tegen hoofddoekjes en dat heeft ook helemaal niets met ondergeschikte rol te maken, vind ik.

wat staat er trouwens in de koran over?
ja, mijn moeder draagt een hoofddoek. Waar ze overigens zelf voor gekozen heeft, omdat ze een Nederlandse Moslima is.

Nouja de Koran is niet zo heel duidelijk over de hoofddoek, maarja aangezien wij soennieten zijn, volgen we de koran en soennah. En daar word wel degelijk wat over de hoofddoek gezegd:

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over (hun hele lichaam) heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Vertaling van Soerat al-Ahzab, aya 59)


In een hadith overgeleverd dooe Aboe Dawoed, zei oemm Salamah (Allah's tevredenheid zij met haar); "Toen de ayaah 'dat zij hun overkleden (Djilab) over (hun hele lichaam) heen laten hangen...' werd geopenbaard, kwamen de vrouwen van de Ansaar naar buiten alsof er kraaien op hun hoofd zaten, vanwege hun kleding." (Sunan Aboe Dawoed). De auteur van 'Awn al-Ma’bood fi Sharh Sunan Abi Dawood heeft gezegd dat hun hoofdbeddeking met kraaien werd vergeleken vanwege de zwarte kleur. Verder heeft de Profeet alaihi sallatu salam gezegd; "(Alles van) de vrouw is awrah", en het is bekend dat de awrah datgene is wat bedekt moet worden. Hier valt dus ook zeker het hoofd onder, want dit is vaak het centrale punt van iemand's schoonheid, en het is de plek waar men als eerst naar kijkt wat betreft het uiterlijk van een persoon.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:32
*run*
Avatar van *run*
*run* is offline
halloow
k vast mee aan de ramadan om een aantal redene :

1. Ik respecteer mijn geloof, want ik geloof er in ....en omdat ik dat doe... moet k het bewijzen aan Allah (& aan me zelf)

2. dan voel je wat arme mensen ook voelen in hun dagelijkse leven. sommigen van jullie vinden dat "nutteloos" ....dat we eerst een paar uurtjes niet eten, en dan ons "helemaal vol vreten"
is niet zo ...want als je gevast hebt kan je namelijk ook niet zo veel eten je maag is dan een beetjeh gekrompen...dus als je wat zegt moet je wel weten WAAR je het over hebt.
ik vind het totaal niet nutteloos in tegendeel zelfs je denkt ff niet alleen aan je zelf...maar ook aan andere mensen.


3. en het is gezond !!!

P.S mensen heb respect voor elkaar we zijn MENSEN geen BEESTEN.

P.S 2 er was hier iemand die zei dat ze een vrouw met een hoofddoek lager dan mannen behandelen ...luister eens als de vrouw dat ZElf wil ( en meestal is dat ook het geval en dwingen is niet een eigenschap van de Islam ) en de mensen respecteren de vrouw juist ! in Islamitiche landen dan.

(en dat staat ook in de koran )

Laatst gewijzigd op 19-10-2004 om 10:34.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 11:00
misz-mocrogirl
misz-mocrogirl is offline
ik vind ramadan hartstikke goed
ik doe et self ook alle dagen
__________________
halllo allmeaal

Laatst gewijzigd op 19-10-2004 om 11:04.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 12:00
Verwijderd
hoofddoeken blijft nog steeds een ander topic!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 17:10
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
S. schreef op 19-10-2004 @ 09:38 :
Op de 14e nog wel. Hoe bevooroordeelt kun je zijn zeg!
Het verhaal over Aisha leert ons in ieder geval wat de grote profeet Mohammed[vrede zij met hem] als huwbare leeftijd beschouwde.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 17:36
Verwijderd
Citaat:
DEChengst schreef op 19-10-2004 @ 18:10 :
Het verhaal over Aisha leert ons in ieder geval wat de grote profeet Mohammed[vrede zij met hem] als huwbare leeftijd beschouwde.
Aisha was 14?

Aisha was 9 toen ze met de profeet trouwde. De profeet ging pas met haar naar bed, toen ze zegmaar geslachtsrijp was (ja in die tijd was dat normaal, en kenden ze niet dat je pas vanaf je '18de volwassen was' ). De rede waarom de profeet met zon jong meisje huwt, was omdat zij met hem opgroeide, en zo dus heel veel overleveringen en uitspraken (v/d profeet()kon doorgeven. Zonder Aisha, wisten we gewoon heel veel dingen niet oa de prive zaken van onze profeet. De profeet was ook met een hoog bejaarde vrouw getrouwd, maarja daar hoort niemand wat over. Maarja mensen zien overal weer iets slechts in, en tis eigk zinloos datk dit verhaaltje op schrijf.

In de Islam is zo, dat als jongens en meisjes geslachtsrijp zijn, ze kunnen trouwen. Dat wil niet zeggen dat het in deze tijd praktisch is om al op je 14de te trouwen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 17:42
Verwijderd
ik ben aan het vasten en ga zo eten.

Heb een normale dag gehad ondanks dat ik alleen s'ochtends had gegeten.

nog een kwartiertje volhouden
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 19-10-2004 @ 18:42 :
ik ben aan het vasten en ga zo eten.

Heb een normale dag gehad ondanks dat ik alleen s'ochtends had gegeten.

nog een kwartiertje volhouden
kben net klaar met eten
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 17:58
Verwijderd
Ah, bij jou gaat de zon een kwartier eerder onder?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 18:16
juno
Avatar van juno
juno is offline
Niet eten overdag is geen drama, hoewel niet echt gezond voor je alvleesklier en je lever, maar niet drinken is gewoon slecht voor je nieren.

Wat voor geloof eist dit van zijn volgelingen?

Even een vraagje: valllen jullie af van een maandje ramadan?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-10-2004 @ 18:58 :
Ah, bij jou gaat de zon een kwartier eerder onder?
Nee ik vergiste me maar ben nu klaar met eten

ga strax aan het toetje beginnen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 18:19
Verwijderd
[QUOTE]juno schreef op 19-10-2004 @ 19:16 :
Niet eten overdag is geen drama, hoewel niet echt gezond voor je alvleesklier en je lever, maar niet drinken is gewoon slecht voor je nieren.

Wat voor geloof eist dit van zijn volgelingen?

ik voel me anders prima, het is niet zo dat je van een paar uurtjes niet drinken nierbeschadiging oploopt ofzo

Citaat:
Even een vraagje: valllen jullie af van een maandje ramadan?
Nee, hoewel ik wel gemerkt heb dat ik dan wat slanker rond de taille ben
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 18:23
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
juno schreef op 19-10-2004 @ 19:16 :
Niet eten overdag is geen drama, hoewel niet echt gezond voor je alvleesklier en je lever, maar niet drinken is gewoon slecht voor je nieren.

Wat voor geloof eist dit van zijn volgelingen?

Even een vraagje: valllen jullie af van een maandje ramadan?
Hoe weet je dat zo zeker? Zou je je stelling evetueel met (medische) bewijzen kunnen staven want ik weet niet waarom ik dit van jou aan zou moeten nemen. Of ben jij een hooggeleerd arts?

Volgens mij is het WEL eten tegenwoordig veel ongezonder dan het een maand wat rustiger aandoen.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 18:39
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 19-10-2004 @ 19:16 :
Niet eten overdag is geen drama, hoewel niet echt gezond voor je alvleesklier en je lever, maar niet drinken is gewoon slecht voor je nieren.

Wat voor geloof eist dit van zijn volgelingen?

Even een vraagje: valllen jullie af van een maandje ramadan?
Wat is dit nou weer voor een bullcrap!

Je alvleesklier minder belasten zorgt ervoor dat deze rust krijgt. Zo heb je gewoon minder kans op suikerziekte.

De Ramadan is ook bedoeld zodat de gelovigen weer eens beseffen waarom je hier op aarde bent gekomen. Het kan verfrissend werken.

[mutant]We flamen niet!!!![/mutant]

Laatst gewijzigd op 19-10-2004 om 19:22.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 20:11
Asskimo
Avatar van Asskimo
Asskimo is offline
Heerlijk! Supergezellig sfeertje thuis..
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 23:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 19-10-2004 @ 19:39 :
Je alvleesklier minder belasten zorgt ervoor dat deze rust krijgt. Zo heb je gewoon minder kans op suikerziekte.
al eens gedacht aan de gevolgen van je eettijden volledig van slag brengen?


als je een beetje een fatsoenlijk etensstijl er op na houdt dan heb je sowieso geen problemen, en is vasten dus overbodig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 07:35
ibrahim
ibrahim is offline
Volgens de bijbel moeten christenene ook vasten na carnaval Toch?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:01
Verwijderd
Citaat:
ibrahim schreef op 20-10-2004 @ 08:35 :
Volgens de bijbel moeten christenene ook vasten na carnaval Toch?
Staat carnaval in de bijbel dan?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-10-2004 @ 00:42 :
al eens gedacht aan de gevolgen van je eettijden volledig van slag brengen?
Nu je erover begint, moet ik eerlijk bekennen dat mijn hele spijsverteringsstelsel naar de knoppen is. Alles wat ik eet komt er zo weer uit. Heb je nog andere medische adviezen?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:10
CzechStudent
CzechStudent is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 19-10-2004 @ 19:39 :
Je alvleesklier minder belasten zorgt ervoor dat deze rust krijgt. Zo heb je gewoon minder kans op suikerziekte.
En van masturberen word je doof he?

Even grote bullshit.

Vasten komt in mijn geloof evengoed voor. Maar die zogenaamde gezondheidsredenen die sommige moslims ervoor noemen zijn echt flauwekul, totale onzin.
'je darmen worden gereinigd'
'je alvleesklier krijgt een dagje rust'
Jongen, dat is onzin allemaal. En ja, dat is een normaal medisch-wetenschappelijk feit.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:16
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
CzechStudent schreef op 20-10-2004 @ 12:10 :
En van masturberen word je doof he?

Even grote bullshit.

Vasten komt in mijn geloof evengoed voor. Maar die zogenaamde gezondheidsredenen die sommige moslims ervoor noemen zijn echt flauwekul, totale onzin.
'je darmen worden gereinigd'
'je alvleesklier krijgt een dagje rust'
Jongen, dat is onzin allemaal. En ja, dat is een normaal medisch-wetenschappelijk feit.
Dat van die alvleesklier is zeer zeker wel waar. Als je alvleesklier het begeeft dan betekent dat automatisch dat de insulineproduktie stopt. Gevolg: je krijgt suikerziekte.

Lijkt me niet echt een uit de duim gezogen verhaal
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:19
CzechStudent
CzechStudent is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 20-10-2004 @ 12:16 :
Dat van die alvleesklier is zeer zeker wel waar. Als je alvleesklier het begeeft dan betekent dat automatisch dat de insulineproduktie stopt. Gevolg: je krijgt suikerziekte.

Lijkt me niet echt een uit de duim gezogen verhaal
Als je alvleesklier het helemaal begeeft krijg je nog veel meer. Is niet prettig.

Maar een dag niet eten betekent echt niet dat je alvleesklier langer mee gaat of iets dergelijks. Dan scheidt 'ie even wat minder stoffen af. Mooi. En 's avonds gaat 'ie weer door. Goed.
Kan die alvleesklier niks schelen of 'ie in jouw leven nou 1000 of 1100 liter of 10000 liter producten afscheidt hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:21
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
CzechStudent schreef op 20-10-2004 @ 12:19 :
Als je alvleesklier het helemaal begeeft krijg je nog veel meer. Is niet prettig.

Maar een dag niet eten betekent echt niet dat je alvleesklier langer mee gaat of iets dergelijks. Dan scheidt 'ie even wat minder stoffen af. Mooi. En 's avonds gaat 'ie weer door. Goed.
Kan die alvleesklier niks schelen of 'ie in jouw leven nou 1000 of 1100 liter of 10000 liter producten afscheidt hoor.
Het was maar een voorbeeld.

Waarom is het voor jullie zo moeilijk om te accepteren dat moslims nou eenmaal moeten vasten?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 20-10-2004 @ 12:21 :
Het was maar een voorbeeld.

Waarom is het voor jullie zo moeilijk om te accepteren dat moslims nou eenmaal moeten vasten?
Dat moeten ze helemaal niet...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:30
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-10-2004 @ 12:29 :
Dat moeten ze helemaal niet...
Wat?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 20-10-2004 @ 12:30 :
Wat?
Moslims moeten helemaal niet vasten. Dat doen ze gewoon.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-10-2004 @ 12:33 :
Moslims moeten helemaal niet vasten. Dat doen ze gewoon.
Vasten is één van de vijf zuilen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 20-10-2004 @ 12:36 :
Vasten is één van de vijf zuilen.
Ja, en?

In de bijbel staat dat je heksen niet in leven mag laten. Ik zie tegenwoordig niet zo veel christenen meer op heksenjacht. Zijn dat dan ook geen christenen meer?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:41
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-10-2004 @ 12:38 :
Ja, en?

In de bijbel staat dat je heksen niet in leven mag laten. Ik zie tegenwoordig niet zo veel christenen meer op heksenjacht. Zijn dat dan ook geen christenen meer?
Ik heb nergens beweerd dat het niet houden aan de 5 zuilen automatisch betekent uitsluiting van de Islam.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:44
Mujahideen
Mujahideen is offline
De vijf zuilen zijn:

- De geloofsbelijdenis,
- De rituele gebeden,
- Het geven van aalmoezen,
- Het vasten tijdens Ramadan,
- De pelgrimstocht naar Mekka.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 20-10-2004 @ 12:41 :
Ik heb nergens beweerd dat het niet houden aan de 5 zuilen automatisch betekent uitsluiting van de Islam.
Nou dan.

Moslims moeten dus niet vasten, ze doen het gewoon omdat ze dat blijkbaar leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:56
CzechStudent
CzechStudent is offline
Mephostophilis, je mag je irritante commentaar wel achterwege laten.

Moslims geloven in de Koran (en soennieten in de Soena), en dat is hun Wet.

Mijn Wet is de Torah en de daaruit voortvloeiende Halacha. En daarin staat dat ik op bepaalde dagen van het jaar moet vasten. Dat IS voor ons de Wet.

Nee, we gaan niet de cel in als we niet vasten. Maar er is een rechtbank die ons erop beoordeelt: de Hemelse.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:59
Verwijderd
Citaat:
CzechStudent schreef op 20-10-2004 @ 12:56 :
Mephostophilis, je mag je irritante commentaar wel achterwege laten.
Ok, erg bedankt.
Citaat:
Moslims geloven in de Koran (en soennieten in de Soena), en dat is hun Wet.

Mijn Wet is de Torah en de daaruit voortvloeiende Halacha. En daarin staat dat ik op bepaalde dagen van het jaar moet vasten. Dat IS voor ons de Wet.

Nee, we gaan niet de cel in als we niet vasten. Maar er is een rechtbank die ons erop beoordeelt: de Hemelse.
Het feit dat een geloof iets dicteert betekent allerminst dat het moet. Dat is het enige dat ik zeg.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-10-2004 @ 12:55 :
Nou dan.

Moslims moeten dus niet vasten, ze doen het gewoon omdat ze dat blijkbaar leuk vinden.
Vriend, ze behoren te moeten vasten. Is het zo duidelijk genoeg?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:03
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
CzechStudent schreef op 20-10-2004 @ 12:56 :
Mephostophilis, je mag je irritante commentaar wel achterwege laten.

Moslims geloven in de Koran (en soennieten in de Soena), en dat is hun Wet.

Mijn Wet is de Torah en de daaruit voortvloeiende Halacha. En daarin staat dat ik op bepaalde dagen van het jaar moet vasten. Dat IS voor ons de Wet.

Nee, we gaan niet de cel in als we niet vasten. Maar er is een rechtbank die ons erop beoordeelt: de Hemelse.
Soenietten geloven in de Koran
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-10-2004 @ 12:01 :
Staat carnaval in de bijbel dan?
Nee, maar aswoensdag (het einde van carnaval) wel.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 20-10-2004 @ 13:02 :
Vriend, ze behoren te moeten vasten. Is het zo duidelijk genoeg?
Ja, en christenen behoren heksen en praktiserende homo's te doden. Is het zo duidelijk genoeg?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 20-10-2004 @ 13:02 :
Vriend, ze behoren te moeten vasten. Is het zo duidelijk genoeg?
wie bepaald wat mensen moeten?


als iemand zich moslim wil noemen zonder aan alle voorwaarden te voldoen die anderen er aan stellen is er niemand die rechter speelt over wie 'de echte moslim' is.


en mephostophilis heeft gelijk, nog een voorbeeld van waarom selectief geloof de norm zou moeten zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:12
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-10-2004 @ 13:09 :
Ja, en christenen behoren heksen en praktiserende homo's te doden. Is het zo duidelijk genoeg?
ok wees maar een klier
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:15
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-10-2004 @ 13:11 :
wie bepaald wat mensen moeten?


als iemand zich moslim wil noemen zonder aan alle voorwaarden te voldoen die anderen er aan stellen is er niemand die rechter speelt over wie 'de echte moslim' is.


en mephostophilis heeft gelijk, nog een voorbeeld van waarom selectief geloof de norm zou moeten zijn.
- God

- Als God zegt, dat iets moet, en je doet het niet, kan ik gerust zeggen dat die persoon God niet gehoorzaamt, en dus niet goed bezig is.

- Waarom dingen maar half aannemen? Of je gelooft en gehoorzaamt alles, of je gelooft niet.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 20-10-2004 @ 13:15 :
- God
god kan zijn mening niet up-to-date laten blijken, non-argument dus.



Citaat:
Kenjirro schreef op 20-10-2004 @ 13:15 :
-Als God zegt, dat iets moet, en je doet het niet, kan ik gerust zeggen dat die persoon God niet gehoorzaamt, en dus niet goed bezig is.
wie bepaald wat god zegt?

er is geen directe telefoonlijn naar de hemel, god ontvangt geen e-mail.

daarom zijn het mensen die interpreteren wat 'de wil van god is'

die mensen zijn feilbaar, en dus ongeschikt om rechter te spelen over geloof.



Citaat:
Kenjirro schreef op 20-10-2004 @ 13:15 :
- Waarom dingen maar half aannemen? Of je gelooft en gehoorzaamt alles, of je gelooft niet.
waarom?

laat ik er een voorbeeld aan koppelen:

is een christen die geen homo's die seks met elkaar hebben vermoord een echte christen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:20
Mujahideen
Mujahideen is offline
@T_ID, hij heeft het alleen over de moslims, dat lijkt me duidelijk
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 20-10-2004 @ 13:20 :
@T_ID, hij heeft het alleen over de moslims, dat lijkt me duidelijk
niet relevant, ik maakte een vergelijking.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 20-10-2004 @ 13:15 :
- God

- Als God zegt, dat iets moet, en je doet het niet, kan ik gerust zeggen dat die persoon God niet gehoorzaamt, en dus niet goed bezig is.

- Waarom dingen maar half aannemen? Of je gelooft en gehoorzaamt alles, of je gelooft niet.
Ik wil best geloven dat God (of Allah, hoe je hem ook wil noemen) wil dat ik bepaalde dingen doe, maar waarom laat hij dit dat niet simpelweg aan mij weten? Wil God niet dat ik moslim ben, of kan het hem niet schelen dat ik zijn zogenaamde regels volg?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rotterdam ontslaat Tariq Ramadan
T_ID
28 20-08-2009 13:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vragen voor een Moslim: Ramadan
Tobitjuh
0 21-04-2009 16:53
Lifestyle ramadan lifestyle
Verwijderd
164 17-10-2005 16:07
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom vasten in Ramadan
Oum Taqiyyah
4 21-10-2004 21:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap reactie op "Ramadan in nieuws"
~some1-nice~
7 04-11-2003 22:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.