Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2018, 11:51
Verwijderd
Hey lieve mensen ik had een lange tijd geleden een topic geopent en vroeg toen om hulp ik was verkracht en mishandeld door een jongen die ik online leerde kennen en mee had afgesproken.. Denk dat niet iedereen het meer weet dus ik plaats wel een link: https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1899058

Vier maanden nadat ik deze topic geplaatst had ben ik erachter gekomen dat ik zwanger was.. Ik heb mij toen nog nooit zo angstig gevoeld en alleen.. Vooral omdat ik van Marokkaanse afkomst ben en mijn moeder dit absoluut niet mocht weten, maanden gingen voorbij en ik kon het niet meer verbergen in wijde kleding mijn moeder kwam ooit me kamer binnen in de middag en zag mij slapen en de vorm van me buik ik werd wakker omdat ze eraan zat.. DAarna heb ik haar pas alles verteld en alleen maar gehuild.. UITEINDELIJK had ze het geaccepteerd en mij vergeven.


Ik heb mijn zoontje die bijna 3 word Anouar genoemt hij is half Nederlands maar kent ze eigen vader niet! Nadat ik met hem had afgesproken drie jaar geleden had hij niks meer van zich laten horen heb ik hem verwijderd en een nieuw nummer genomen..

Ookal haat ik hem met heeel me hart!! Wil ik hem toch laten weten dat hij mij zwanger gemaakt had. Hij heeft een zoontje zonder dat hij ervan af weet.. Me zoontje heeft zijn blauwe ogen telkens als ik hem aankijk zie ik hem voorme..😖

En nee het is niet van jemand anders of van me ex die ik toen die tijd niet los kon laten.. Ik weet niks meer van hem enige wat ik wist is dat hij zichzelf Sergio noemde maar dat zal vast niet ze echte naam zijn verder kwam hij uit Vlaardingen/Schiedam maar ik heb het gevoel dat ik hem nooit meer ga vinden..

Wat zouden jullie in mijn situatie doen????
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 12:13
Verwijderd
Alsnog aangifte doen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Alsnog aangifte doen.
Maar ik heb niks van hem geen foto geen echte naam.. dus gaat moeilijk
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 12:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar ik heb niks van hem geen foto geen echte naam.. dus gaat moeilijk
Je kunt de politie vertellen wat je nog wel weet (signalement, de informatie die je nog over hem hebt), maar ook als je niet zoveel weet heeft het nog steeds zin om aangifte te doen. Misschien kan het voor jou niet zo veel meer doen, maar je zou er wel anderen mee kunnen helpen. Misschien zijn er wel andere meiden waarbij hij precies hetzelfde heeft gedaan, waardoor de politie al snel jouw verhaal aan een bestaand dossier kan koppelen.

En zelfs als dat niet lukt, dan is je aangifte nog steeds nuttig. Stel nu dat niemand aangifte doet van bijvoorbeeld een verkrachting, omdat ze niet weten wie de dader is, dan is er dus bij de politie en bij de overheid nooit bekend dat deze verkrachtingen plaatsgevonden hebben. Uiteindelijk wordt Nederland er veiliger van dat we weten dat deze dingen plaatsgevonden hebben i.p.v. dat we het verzwijgen.

Aangifte doen, en zeker niet zelf proberen om weer met hem in contact te komen. Deze jongen is gevaarlijk en heeft geen respect voor jou. Kies voor je eigen veiligheid, en de veiligheid van je kindje, en ga niet zelf weer het contact opzoeken met deze gast.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 12:48
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Maar wat zou je doen als je hem zou vinden?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Je kunt de politie vertellen wat je nog wel weet (signalement, de informatie die je nog over hem hebt), maar ook als je niet zoveel weet heeft het nog steeds zin om aangifte te doen. Misschien kan het voor jou niet zo veel meer doen, maar je zou er wel anderen mee kunnen helpen. Misschien zijn er wel andere meiden waarbij hij precies hetzelfde heeft gedaan, waardoor de politie al snel jouw verhaal aan een bestaand dossier kan koppelen.

En zelfs als dat niet lukt, dan is je aangifte nog steeds nuttig. Stel nu dat niemand aangifte doet van bijvoorbeeld een verkrachting, omdat ze niet weten wie de dader is, dan is er dus bij de politie en bij de overheid nooit bekend dat deze verkrachtingen plaatsgevonden hebben. Uiteindelijk wordt Nederland er veiliger van dat we weten dat deze dingen plaatsgevonden hebben i.p.v. dat we het verzwijgen.

Aangifte doen, en zeker niet zelf proberen om weer met hem in contact te komen. Deze jongen is gevaarlijk en heeft geen respect voor jou. Kies voor je eigen veiligheid, en de veiligheid van je kindje, en ga niet zelf weer het contact opzoeken met deze gast.

Dankjewel!! Hier ga ik over nadenken
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Maar wat zou je doen als je hem zou vinden?

Natuurlijk laten weten dat er een kind is van hem
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 13:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Natuurlijk laten weten dat er een kind is van hem
Met welk doel? Waarom wil je graag dat hij dit weet?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Met welk doel? Waarom wil je graag dat hij dit weet?

Omdat hij niet weet dat ik er een kind aan over gehouden heb! Heeft hij ook recht op
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 14:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Omdat hij niet weet dat ik er een kind aan over gehouden heb! Heeft hij ook recht op
Ik denk dat hij dat recht wel verspeeld heeft toen hij besloot dat hij jou wel tegen jou zin in kon bezwangeren

Hij heeft hele foute keuzes gemaakt en één van de risico's daarvan is vader worden zonder dat je dat zelf weet. Jij bent hem niets verschuldigd!

Het lijkt mij een stuk veiliger dat hij geen contact heeft met jou of met jouw zoontje.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat hij dat recht wel verspeeld heeft toen hij besloot dat hij jou wel tegen jou zin in kon bezwangeren

Hij heeft hele foute keuzes gemaakt en één van de risico's daarvan is vader worden zonder dat je dat zelf weet. Jij bent hem niets verschuldigd!

Het lijkt mij een stuk veiliger dat hij geen contact heeft met jou of met jouw zoontje.

Je hebt een punt inderdaad.. het is gewoon lastig en het blijft door je hoofd heen spoken dat is het gewoon.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 15:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je hebt een punt inderdaad.. het is gewoon lastig en het blijft door je hoofd heen spoken dat is het gewoon.
Deze jongen heeft nooit een respectvolle relatie met jou willen hebben, laat staan een kind. Probeer een zo goed mogelijke moeder te zijn voor je zoontje. In dit geval denk ik dat hem bij zijn vader weghouden beter voor jezelf en je kindje zal zijn dan contact (proberen) op( te )nemen met zijn vader.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 16:19
Verwijderd
Citaat:
UITEINDELIJK had ze het geaccepteerd en mij vergeven.
Ik mag hopen dat je vanuit je moeder haar perspectief praat (een perspectief dat FOUT is trouwens) en dat je zelf weet dat jou niets te vergeven valt? Er is *niets* wat jij verkeerd hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Maar ik heb niks van hem geen foto geen echte naam.. dus gaat moeilijk
Lol je hebt zijn bijna-DNA rondlopen in huis?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Omdat hij niet weet dat ik er een kind aan over gehouden heb! Heeft hij ook recht op
Wil jij je kind laten opvoeden door een verkrachter?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Ik mag hopen dat je vanuit je moeder haar perspectief praat (een perspectief dat FOUT is trouwens) en dat je zelf weet dat jou niets te vergeven valt? Er is *niets* wat jij verkeerd hebt gedaan.
Dit ook inderdaad.

Verder kan jouw kind er niks aan doen dat hij op zijn vader lijkt en verdient net als andere kinderen een zorgeloze en goede opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Ik mag hopen dat je vanuit je moeder haar perspectief praat (een perspectief dat FOUT is trouwens) en dat je zelf weet dat jou niets te vergeven valt? Er is *niets* wat jij verkeerd hebt gedaan.
Ik heb haar nooit de waarheid verteld etc logisch dat ze mijn dan moet vergeven toch? Of zeg ik iets verkeerds.. En daarbij kan dat niet in mijn cultuur
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Lol je hebt zijn bijna-DNA rondlopen in huis?
Oke?? Rare reactie wat moet ik met die dna dan? Kan je toch niet veel mee.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 20:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Oke?? Rare reactie wat moet ik met die dna dan? Kan je toch niet veel mee.
Jij niet, maar de politie mogelijk wel. Ze kunnen met een DNA test bepalen of iemand wel echt de vader is, dus misschien kunnen ze andersom ook wel een match vinden met DNA dat zij in hun database hebben (van verdachten bijvoorbeeld).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 20:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb haar nooit de waarheid verteld etc logisch dat ze mijn dan moet vergeven toch? Of zeg ik iets verkeerds.. En daarbij kan dat niet in mijn cultuur
Dat jij liegt tegen je moeder, daar kan je vergeving voor vragen. Maar een verkrachting is nooit jouw schuld. Het is logisch dat je moeder het lastig vind (of vond) dat jij zo ineens, zonder papa in beeld, zonder huwelijk, etc. zwanger raakte. Het kan zijn dat ze teleurgesteld in je is, omdat je stiekem dates had met jongens. Maar het is niet alsof jij bewust graag zwanger wilde raken. Je bent verkracht, dat is de fout van die gast, niet jouw fout.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-03-2018, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Oke?? Rare reactie wat moet ik met die dna dan? Kan je toch niet veel mee.
Weet je wat DNA is? Anders google maar even.

Zoals Elin3 zegt kan je uitzoeken wie de vader is en als hij al een verdachte is dan is zijn DNA misschien al bekend.

Ik vind dat je dit serieus moet nemen. Het is niet jouw schuld dat je verkracht bent. En het is ook niet te laat om aangifte te doen. Ik snap jouw redenatie over je cultuur en jouw moeder, maar de cultuur is hier, of iig in mijn cultuur is: respect voor elkaar, respect voor mannen en vrouwen. Vrouwen en mannen zijn gelijkwaardig. Seks kan je hebben met elkaar en wanneer je maar zin hebt, je hoeft er geen relatie voor te hebben, je hoeft er niet getrouwd voor te zijn, maar NOOIT als één van de twee niet wil.

Dus geef dat tuig aan!

Verder; doe wat aan je zelfvertrouwen en eigenwaarde. Je hebt nog een heel leven voor je en je moet een kind opvoeden. De wereld zit vol klootzakken, zorg er voor dat je niet een makkelijke prooi bent voor zo'n klootzak en zorg dat je van je kind geen klootzak maakt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2018, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Ik heb haar nooit de waarheid verteld etc logisch dat ze mijn dan moet vergeven toch? Of zeg ik iets verkeerds.. En daarbij kan dat niet in mijn cultuur
Ja, dat zie je verkeerd. Er is niets wat jij gedaan hebt dat fout is. Jij bent slachtoffer. En cultuur kan een heleboel zeggen, alleen maar omdat het cultuur is, maakt het niet plotsklaps acceptabel. Je woont in Nederland en in de Nederlandse cultuur is het totaal onacceptabel wat er met jou gebeurd is en heb je geen schuld.

Laatst gewijzigd op 16-03-2018 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2018, 14:33
anoniem010
anoniem010 is offline
Ik weet niet wat te doen behalve maar de politie te gaan. Maar heel veel sterkte en succes
Met citaat reageren
Oud 16-03-2018, 14:40
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Het is inderdaad totaal niet jouw schuld, Cici19962, en die jongen zoeken zou ik inderdaad niet doen. Aangifte doen is wel verstandig, al is het maar voor de statistieken. Ik hoop dan dat je een goeie agent treft, en ik hoop ook dat je moeder geen rare ideeën heeft.

Maar hoe gaat het verder eigenlijk met jou? Heb je al therapie? Hoe voel je je? Verkracht worden is nogal wat, en dan ook nog bevallen. Als je nog met onverwerkt trauma zit, dan is het helemaal niet raar dat je met je gedachten telkens bij die jongen bent.

Via internet kun je online therapie volgen, misschien is dat een veilige eerste stap. Die link gaat naar een organisatie die hoort bij het GGZ en samenwerkt met de Universiteit van Amsterdam. Je hebt alleen een verwijsbriefje nodig van je huisarts, dan wordt het vergoed.

Volgens mij kun je wel een beetje hulp gebruiken. Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2018, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Het is inderdaad totaal niet jouw schuld, Cici19962, en die jongen zoeken zou ik inderdaad niet doen. Aangifte doen is wel verstandig, al is het maar voor de statistieken. Ik hoop dan dat je een goeie agent treft, en ik hoop ook dat je moeder geen rare ideeën heeft.

Maar hoe gaat het verder eigenlijk met jou? Heb je al therapie? Hoe voel je je? Verkracht worden is nogal wat, en dan ook nog bevallen. Als je nog met onverwerkt trauma zit, dan is het helemaal niet raar dat je met je gedachten telkens bij die jongen bent.

Via internet kun je online therapie volgen, misschien is dat een veilige eerste stap. Die link gaat naar een organisatie die hoort bij het GGZ en samenwerkt met de Universiteit van Amsterdam. Je hebt alleen een verwijsbriefje nodig van je huisarts, dan wordt het vergoed.

Volgens mij kun je wel een beetje hulp gebruiken. Succes!

Bedankt voor je reactie als er jaren voorbij gaan vergeet je het op een duur wel alleen als je een kind er aan over houd die erop lijkt is het wel pijnlijk Afentoe ik ga kijken naar die link bedankt 😘
Met citaat reageren
Oud 16-03-2018, 23:04
Verwijderd
https://nieuw.slachtofferhulp.nl/die.../voorbereiden/

Ik heb helemaal niks van al die genoemde punten🤦🏻*♀️
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 07:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
https://nieuw.slachtofferhulp.nl/die.../voorbereiden/

Ik heb helemaal niks van al die genoemde punten🤦🏻*♀️
Toch aangifte doen! Je hebt je zoontje als levend bewijs van de verkrachting.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 09:03
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Toch aangifte doen! Je hebt je zoontje als levend bewijs van de verkrachting.
Nee joh, dat is geen bewijs. Zelfs als de politie een DNA-test zou doen, en het zou vergelijken met hun DNA-database, en er komt een match uit, dan kan die jongen gewoon zeggen dat het vrijwillig was. Dus de kans is heel groot dat de politie er niet eens achteraan gaat.

Wel zullen ze het opnemen in een dossier, en als deze jongen vaker mensen verkracht dan kan iedere aangifte verschil maken. Daarnaast kan het goed zijn voor je verwerkingsproces, en voor de statistieken is het ook belangrijk.

Maar therapie lijkt me nu een belangrijkere prioriteit.

Al is het omdat aangifte doen enorm veel traumatische herinneringen kan oproepen. Dus je moet er sterk voor in je schoenen staan, en rekening houden met dat het ten koste kan gaan van jezelf.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 09:19
Verwijderd
Nee is inderdaad geen overtuigend bewijs, want het kan ook van een andere man zijn met wie ze seks heeft gehad, maar ik zou niet te snel denken dat de politie er niks mee doet.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Nee is inderdaad geen overtuigend bewijs, want het kan ook van een andere man zijn met wie ze seks heeft gehad, maar ik zou niet te snel denken dat de politie er niks mee doet.

Maar dat is niet het geval!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Maar dat is niet het geval!
Nee klopt, maar dat weten zij niet en zullen dat terecht ook niet meteen van je aannemen en dat gaan uitzoeken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 10:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zou toch aangifte doen. Als je het later alsnog wil doen kan de zaak verjaard zijn en dan komt hij er sowieso mee weg.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 09:48
Jongen14 Y/O
Jongen14 Y/O is offline
Doe aangifte en doe er alles aan om die tuig te laten vinden en laat hem geen stap dicht bij jou kindje zetten
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 13:15
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Jongens, ze weet nu heus wel dat aangifte verstandig is.

Er wordt al zo ontzettend veel aan slachtoffers getrokken. Doe dit, doe dat, had je niet beter zus, blablabla. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook voor aangifte. Want haar is een groot onrecht aangedaan, en ik ben als SJW'er natuurlijk voor gerechtigheid.

Maar als ze bij de politie komt, weet je wat er dan gebeurt? Dan krijgt ze een informatief gesprek, waarin de politie zegt wat ik in dit topic zei. Dat het belastend kan zijn, dat ze er misschien niks mee kunnen, dat ze bij een rechtzaak wel publiekelijk over haar verkrachting moet kunnen praten. En vervolgens moet ze verplicht twee weken bedenktijd uitzitten, voordat ze aangifte mag doen. Alsjeblieft, van politie.nl:

Citaat:
Het doen van aangifte is een verzoek aan politie en Openbaar Ministerie om een onderzoek te starten en bij voldoende bewijs de dader te vervolgen. Het traject van opsporing en vervolging kan als belastend worden ervaren. Bijvoorbeeld wanneer details over het seksuele leven van het slachtoffer behandeld worden tijdens een openbare zitting. Of wanneer een advocaat bijvoorbeeld publiekelijk in twijfel trekt of het slachtoffer wel de waarheid spreekt. De politie informeert je over de consequenties van het doen van aangifte, zodat je een weloverwogen besluit kunt nemen.

Het informatief gesprek dient echter ook om duidelijk te maken aan de politie wat er is gebeurd. Op basis van de verkregen informatie kan de politie vaststellen of het een strafbaar feit betreft of dat het om een ervaring gaat die weliswaar als ongewenst is ervaren, maar die niet strafbaar is. Bovendien maakt de politie een eerste inschatting over de haalbaarheid van de zaak in een eventueel strafrechtelijk onderzoek.
Of het een fijn gesprek is wisselt enorm. Soms heb je een goeie agent. Dan werken ze met je mee, en kunnen ze omgaan met je trauma, en leggen ze de redenen voor die bedenktijd op een steunende manier uit. Vaak verwijzen ze je ook door voor therapie.

Maar het gebeurt ook dat ze je aangifte afraden, zoals bijvoorbeeld bij deze vrouw is gebeurd. Soms hebben ze een mening over je kleding of gedrag, en vinden ze eigenlijk dat het wel een beetje je eigen schuld is. Of ze laten merken dat ze denken dat je liegt. Mensen vinden sowieso nogal snel dat slachtoffers liegen of zich aanstellen, maar als zo'n mens je politieagent is, dan is dat extra zuur. Men spreekt dus weleens van een ontmoedigingsbeleid.

Tot slot, oke, stel Cici19962 is onderdeel van de 3% van verkrachtingsslachtoffers die wél aangifte doet. Wat dan? De politie lost tegenwoordig maar 20% van de verkrachtingszaken op (was 57% in 2010, bron). En weet je hoeveel van die daders daadwerkelijk veroordeeld worden?

Citaat:
Van de 1505 aangiften die vorig jaar zijn gedaan kwam het volgens cijfers van het CBS slechts in 70 gevallen tot een gevangenisstraf. Dat zijn volgens Richard Korver, medeoprichter en voorzitter van het Landelijk Advocaten Netwerk Gewelds- en Zeden Slachtoffers (LANGZS) onthutsende cijfers. „Het gaat om een enorm probleem, dat weten we allemaal. Als je dan ziet dat het maar in een handjevol zaken voor de rechter tot een veroordeling komt, dan is dat een compleet idioot aantal op een bevolking van 17 miljoen Nederlanders.”
Kortom, 'doe aangifte' is gewoon erg kort door de bocht. Zeker als je erop blijft hameren, en geen enkel ander advies geeft. Dat sluit gewoon niet aan bij hoe de echte wereld werkt.

En dit zeg ik dus als iemand die ook hoopt dat Cici19962 kiest voor aangifte.

Laatst gewijzigd op 18-03-2018 om 16:31.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Update.
Cucumber.
9 22-06-2011 18:13
Software & Hardware [Centraal] Spyware, adware en virussen topic #6
Verwijderd
217 04-03-2011 15:12
Verhalen & Gedichten Meeting topic 25 September 2005 te Amersfoort
Diary of Dreams
42 30-09-2005 23:21
Software & Hardware [Centraal] Spyware & Adware
Verwijderd
500 17-10-2004 16:21
Vrije tijd Voorspellingen KPN Eredivisie - 22/03-24/03
Tofke_H
79 25-03-2002 15:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.