Oud 22-01-2018, 19:19
Olivemaster
Olivemaster is offline
Hallo iedereen,

Ben eens benieuwd of er nog controles zijn op bussen naar frankrijk.

We gaan skiien en we rijden via luxemburg naar frankrijk en we willen wat weed mee nemen , ik weet dat daar vroeger een grens was waar wel eens controle was? Worden er nog vaak controles met honden gehouden? en als ze iets vinden in de bus maar het is aan niemand te linken wat dan?

We gaan in de krokus. iemand ervaring?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2018, 21:40
Verwijderd
Ja die zijn er.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2018, 08:22
Verwijderd
Niet specifiek met een bus via Luxemburg naar Frankrijk in de krokusvakantie voor een skitrip.

Ik ben wel heel vaak de grens overgegaan.

Er zijn controles. Een bus vol Nederlandse jongeren is een rode vlag dus grotere kans op controle dan als je als gezin in een nette auto de grens over gaat.

Niet precies je vraag maar wel vergelijkbaar: de stoptrein tussen Maastricht en Visé/Liège (België) staat bekend om de vele Belgen die via die route naar de coffeeshops komen en die trein wordt op de terugweg vaak net over de grens stopgezet (dus niet bij een station) om met honden controle te houden.

En anders, maar vergelijkbaar. De twee keer dat ik sinds Schengen binnen Schengen ben aangehouden aan een grens hebben hier ook relevantie:

- In een grote bus vol kerels van tussen de 20 en 30 waar flink gezopen werd
- In een zelf gehuurd busje met 6 jongemannen op weg naar een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal in Duitsland
Met citaat reageren
Oud 23-01-2018, 08:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben net terug van een skireis met de bus en van de buschauffeur moesten we bij de grens wakker zijn omdat er regelmatig controle is. Sinds die vluchtelingenstroom zijn grenscontroles weer veel meer dan een tijd terug. Al je bagage moet gelabeld zijn dus het is sowieso persoonsgebonden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 18:56
Olivemaster
Olivemaster is offline
Bedankt voor de reacties! Als ze bv iets in een vuilbak vinden enig idee wat er gebeurd? het is dan van niemand?
Ja we gaan skiien in krokus met 80 18-25 jarigen die goed gaan zuipen dus de kans zit er goed in dat we tegengehouden worden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2018, 08:22
Verwijderd
Een bus heeft geen vuilbakken. Als ze het op een "neutrale" plaats in de bus vinden zijn er sowieso echt nog genoeg andere manieren om het te herleiden aan jou persoonlijk hè. Ze kunnen ook gewoon de bus uren stil laten staan en dat soort dingen.

Wat een asociale gedachte trouwens om drugs mee te nemen en het vervolgens niet eens in je eigen bagage te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2018, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Niet specifiek met een bus via Luxemburg naar Frankrijk in de krokusvakantie voor een skitrip.

Ik ben wel heel vaak de grens overgegaan.

Er zijn controles. Een bus vol Nederlandse jongeren is een rode vlag dus grotere kans op controle dan als je als gezin in een nette auto de grens over gaat.

Niet precies je vraag maar wel vergelijkbaar: de stoptrein tussen Maastricht en Visé/Liège (België) staat bekend om de vele Belgen die via die route naar de coffeeshops komen en die trein wordt op de terugweg vaak net over de grens stopgezet (dus niet bij een station) om met honden controle te houden.

En anders, maar vergelijkbaar. De twee keer dat ik sinds Schengen binnen Schengen ben aangehouden aan een grens hebben hier ook relevantie:

- In een grote bus vol kerels van tussen de 20 en 30 waar flink gezopen werd
- In een zelf gehuurd busje met 6 jongemannen op weg naar een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal in Duitsland
Staande gehouden.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2018, 09:17
Verwijderd
Klopt. Die vergissing maak ik altijd. Ik ben uiteraard in beide gevallen niet aangehouden. Excuus.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2018, 11:20
Verwijderd
Het is een logische fout. Net als de hele bevolking blijft beweren dat de dienstplicht is afgeschaft. De opkomstplicht is voor onbepaalde tijd opgeschort. Daarom krijg je als je 18 wordt een brief van de minister van defensie dat je tot ergens in je dertigste beschikbaar bent.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2018, 23:21
piggyboost
piggyboost is offline
Zou niks mee nemen als ik jou was
Wiet vinden de politie agenten niet leuk
En als ze je dr mee betrapten heb je wel een groot probleem heb in Frankrijk gewoond dus weet alles dr van gewoon niet doen heb je ook geen problemen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2018, 16:59
zuydboyy
zuydboyy is offline
ik zou er niet snel aan beginnen, en als je het dan toch wil doen, rol vast een of enkele joints van tevoren, zodat je alleen die hoeft te verstoppen en verder geen vloei o.i.d. hoeft mee te nemen.

volgens mij heb je in frankrijk nou niet direct een gigantisch probleem als je 1 of 2 joints bij je hebt als nederlander.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Algemeen tripreport topic
Verwijderd
413 10-02-2017 00:04
Algemene schoolzaken agendateksten
gangstah_girl
0 06-07-2002 19:59
Algemene schoolzaken Versier la agenda!
Mik-mother
14 30-06-2002 07:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.