Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2006, 19:21
Verwijderd
Hallo Mensjes,

Mij is de vraag gesteld om binnen een zo kort mogelijke tijd, een laptop te zoeken binnen het budget van 1000€ ex btw.
waarmee:
-Onwijs zware presentaties gegeven kunnen worden (professioneel)
-van het formaat 14"
-DVD brander

Hij moet dus goede performance hebben qua video output en dus ookv anzelf sprekend kraakhelder geluid.
Geluid kan misschin ook wel op te lossen zijn dmv een pcmcia kaart met SPDIF uitgangen en optische uitgangen.

Hij moet goed koelen omdat de laptop gedurende de hele dag staat te draaien.

Het liefst een machine met een XP operating System.

Geeft een Mac(book) over het algemeen betere performance?

en als een macbook betere performance geeft, wat is de compatibiliteit, met de in OFFICE XP gemaakte presentaties en andere xp software?

Laatst gewijzigd op 15-11-2006 om 19:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2006, 19:22
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
zo'n goede laptop voor 1000 euro? je maakt een grapje?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 19:25
Verwijderd
Citaat:
twinkebel schreef op 15-11-2006 @ 20:22 :
zo'n goede laptop voor 1000 euro? je maakt een grapje?
€1000 ex. btw...
Mja, vindt het ook belachelijk.. maarja.. ik beslis het niet helaas..;-)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 19:31
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
het spijt me zeer, maar dat wordt heel moeilijk. helemaal in een korte tijd.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 22:47
Verwijderd
bij echte performance denk ik dus met name dus niet aan zo-iets :

Grafische kaart: Intel® Graphics Media Accelerator 950TM geďntegreerde grafische oplossing met max. 224 MB gedeeld systeemgeheugen
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 07:06
Verwijderd
Citaat:
lullow schreef op 15-11-2006 @ 23:47 :
bij echte performance denk ik dus met name dus niet aan zo-iets :

Grafische kaart: Intel® Graphics Media Accelerator 950TM geďntegreerde grafische oplossing met max. 224 MB gedeeld systeemgeheugen
En bij de woorden 'professioneel' en 'extreem zwaar' denk ik dus met name niet aan een laptop.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 07:22
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Oh en voor die prijs kun je een macbook ook zeker wel vergeten.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 07:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-11-2006 @ 08:06 :
En bij de woorden 'professioneel' en 'extreem zwaar' denk ik dus met name niet aan een laptop.
Ik ook niet, maar om beurzen af te gaan met een pc onder je arm. is ook geen succes.
Helaas verzin ik het niet, dit voorstel is bij mij neergelegd
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 09:53
J-roenn
J-roenn is offline
dan is t toch niet zo moeilijk te zeggen dat dit zowat onmogelijk is, en dat ze maar met een nieuw plan komen omdat jij niet voor gek wilt staan in de computerwinkel
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 10:38
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 16-11-2006 @ 10:53 :
dan is t toch niet zo moeilijk te zeggen dat dit zowat onmogelijk is, en dat ze maar met een nieuw plan komen omdat jij niet voor gek wilt staan in de computerwinkel
Ik ga niet in de winkel staan wordt bij de leverancier besteld.
Maar ik ga er idd een balletje over opgooien. want voor zo'n laptop is tog minimaal een budget van 1700 á 2000 euries nodig (ex. btw)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 12:38
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Onwijs zware presentaties.. Jaja, zeker een beetje powerpoint met wat plaatjes en soms een dom geluidje. Dat noemen lui die er niet zoveel vanaf weten (en tegen jou zeggen dat je zo'n ding moet samenstellen) erg zware en professionele presentaties. Het klinkt namelijk heel erg alsof ze er geen bal verstand van hebben en zomaar wat roepen. Zoek dus eerst precies uit wat er mee gedaan moet worden, en niet 'ongeveer'.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 14:33
Verwijderd
idd powerpoint presentaties waarin filmpjes zitten verwerkt met een bitrate van 4mb..
er moet dus ook video bewerking op plaatsvinden dus ik denk minimaal een gig geheugen lijkt me wel op zijn plaats
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 17:07
Verwijderd
Voor de MacOS is er "MS Office For Macs" te koop, compatibiliteit zit wat dat betreft wel goed dus.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 17:45
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
True, werkt perfect en naadloos, zo niet nog fijner.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 20:09
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
de tijd dat er niet veel programma's zijn voor mac is inmiddels wel voorbij er is voor alles wel een verglijkbaar of zelfde programma te krijgen voor mac
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 20:43
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 16-11-2006 @ 21:09 :
de tijd dat er niet veel programma's zijn voor mac is inmiddels wel voorbij er is voor alles wel een verglijkbaar of zelfde programma te krijgen voor mac
Inderdaad.


Misschien kan je op marktplaats kijken.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 09:01
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
heb een P3-Celeron te koop, kan zonder problemen 4 mb films aan, doet zelfs 8 mbit/s zonder gestotter.... Kan ook powerpoint presentaties draaien en je kunt er zelfs Patience op spelen.

wat jij noemt zijn toepassingen zonder zware grafische belasting. Ook video-editing kan op iedere budget-laptop. Je zou eerder moeten kijken naar een geschikte hard disc (intern/extern) om al die zooi op kwijt te kunnen.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-11-2006, 09:03
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
lullow schreef op 16-11-2006 @ 15:33 :
idd powerpoint presentaties waarin filmpjes zitten verwerkt met een bitrate van 4mb..
er moet dus ook video bewerking op plaatsvinden dus ik denk minimaal een gig geheugen lijkt me wel op zijn plaats
powerpoint presentaties met filmpjes erin is trouwens bij voorbaat al een heel slecht idee. Het werkt wel, maar het ziet er niet uit. En je krijgt allerlei schaalproblemen. En interlacing effecten. En andere ellende.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 12:03
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 17-11-2006 @ 10:03 :
powerpoint presentaties met filmpjes erin is trouwens bij voorbaat al een heel slecht idee. Het werkt wel, maar het ziet er niet uit. En je krijgt allerlei schaalproblemen. En interlacing effecten. En andere ellende.
Nou, denk als dat zo is, dat ze dat dan niet internationaal gebruiken met presentaties. maar dat terzijde..

het moet gewoon een high perf. laptop worden, maar het budget is gewoon te klein daarvoor neem ik aan..

er wordt nou een IBM laptop voor gebruikt, (T43, 1.73g met 768mb ram... en helaas een Intel videokaart..) naarmate de dag vorderd hoe warmer deze laptop wordt (piek is al op 81 graden geweest ) en hoe slechter de perf.. van dat ding..
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 12:06
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 16-11-2006 @ 21:09 :
de tijd dat er niet veel programma's zijn voor mac is inmiddels wel voorbij er is voor alles wel een verglijkbaar of zelfde programma te krijgen voor mac
Oh en daarnaast is er tegenwoordig ook "bootcamp", een programmatje om windows native op de mac te draaien, werkt behoorlijk goed schijnt het.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 13:23
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
hehe ja maar ik heb natuurlijk geen macbook pro gekocht om daar alsnog windows op te gaan draaien...
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 13:47
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Uiteraard niet, maar voor sommige mensen is dat een uitkomst, omdat er altijd nog énkele programma's zijn die het niet op osx native doen.
__________________
Chaos unleashed..
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 19:03
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
lullow schreef op 18-11-2006 @ 13:03 :
Nou, denk als dat zo is, dat ze dat dan niet internationaal gebruiken met presentaties. maar dat terzijde..
Idioten zijn grensoverschrijdend
Die lui zijn gewoon a-technisch en weten bijna niet hoe het werkt.. hoe noem je die ook al weer.. Ehh.. ohja!
Gebruikers.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 19:07
J-roenn
J-roenn is offline
plus heel de wereld gebruikt het, en heel de wereld wilt compatible zijn met elkaar. welkom in de vicieuze cirkel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2006, 09:56
pc nerd
pc nerd is offline
tja, als het een standaart maat (15 of 15,4 inch) moest zijn was er nog wel wat te vinden. 14 inch word wat moelijker, is al snel duurder en zijn meestal veel minder goed.

Wilt hij echt een 14" dan zou hij het budget echt moeten verhogen.

Anders is er voor 1500 euro incl btw, echt wel wat laptops te vinden met 15" die aan de eisen voldoen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 07:30
Verwijderd
Citaat:
pc nerd schreef op 21-11-2006 @ 10:56 :
tja, als het een standaart maat (15 of 15,4 inch) moest zijn was er nog wel wat te vinden. 14 inch word wat moelijker, is al snel duurder en zijn meestal veel minder goed.

Wilt hij echt een 14" dan zou hij het budget echt moeten verhogen.

Anders is er voor 1500 euro incl btw, echt wel wat laptops te vinden met 15" die aan de eisen voldoen.
ik heb hem wat prijzen onder de neus geschoven en hij schrok toch wel van wat het kan GAAN kosten.. dus een 15" of 15'4" is ook geen ramp... Breedbeeld zit hij nog over te twijfelen, maar hij vraagt zich dan af of de presentatie in verhouding het zelfde blijven of dat als je zit te bewerken op breedbeeld, het niet meer is aan te zien op een 4:3 beamer.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 08:30
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
lullow schreef op 22-11-2006 @ 08:30 :
Breedbeeld zit hij nog over te twijfelen, maar hij vraagt zich dan af of de presentatie in verhouding het zelfde blijven of dat als je zit te bewerken op breedbeeld, het niet meer is aan te zien op een 4:3 beamer.
Geen idee, khep geen ervaring met videobewerking eigenlijk, mij lijkt dat de beeldverhouding bij het bewerken hetzelfde blijft.

Als het hij er geen bezwaar tegen heeft zou ik voor een 15" of 15,4" gaan.

Maar kijk is naar deze laptop:

http://www.alternate.nl/html/product...wTechData=true

Laatst gewijzigd op 22-11-2006 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 12:29
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 20-11-2006 @ 20:03 :
Idioten zijn grensoverschrijdend
Die lui zijn gewoon a-technisch en weten bijna niet hoe het werkt.. hoe noem je die ook al weer.. Ehh.. ohja!
Gebruikers.


het feit dat ze "internationaal" bezig zijn, wil niet zeggen dat ze het goed doen. Mijn advies zou zijn: maak van het hele verhaal een video, dus al je slides en andere ellende in een videobestand, in plaats van video in een powerpoint.

Dan hebben die lui helemaal geen nieuwe laptop nodig.
Ze hebben alleen een nieuw stel hersens nodig.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 10:43
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 23-11-2006 @ 13:29 :


het feit dat ze "internationaal" bezig zijn, wil niet zeggen dat ze het goed doen. Mijn advies zou zijn: maak van het hele verhaal een video, dus al je slides en andere ellende in een videobestand, in plaats van video in een powerpoint.

Dan hebben die lui helemaal geen nieuwe laptop nodig.
Ze hebben alleen een nieuw stel hersens nodig.
Ze zullen er vast wel een reden voor hebben. dit zijn gewoon de eisen.. en dit gebruiken ze al zolang ze het kennen dus ken het er ook niet uitpraten, heb ook al voorgesteld om een pc-kast op wielen te bouwen, die dus mobiel is.. dat dat beter werkt dan een laptop.. en kan je voor minder geld betere prestaties krijgen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 21:27
Engadin
Avatar van Engadin
Engadin is offline
Veel geheugen is wel aan te raden, mspowerpoint gaat nml eerst de hele presentatie in het geheugen laden (kwam ik laatst achter toen iemand met een presentatie van 400 mb aankwam (zaten zegmaar te grote fotos is)).
__________________
Jongeren - Natuur: http://www.njn.nl
     Kom mee op zomerkamp: http://www.zomerkampen.njn.nl
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Engadin schreef op 25-11-2006 @ 22:27 :
Veel geheugen is wel aan te raden, mspowerpoint gaat nml eerst de hele presentatie in het geheugen laden (kwam ik laatst achter toen iemand met een presentatie van 400 mb aankwam (zaten zegmaar te grote fotos is)).
Hij zet de foto';s niet in de presentatie.. maar hij laad ze vanaf de orginele locatie laden ..
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 06:37
Ske*
Avatar van Ske*
Ske* is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 17-11-2006 @ 10:01 :
heb een P3-Celeron te koop, kan zonder problemen 4 mb films aan, doet zelfs 8 mbit/s zonder gestotter.... Kan ook powerpoint presentaties draaien en je kunt er zelfs Patience op spelen.

Patience
__________________
Lang , mijn systeembeheerder | www.google.be | Aspire 3020
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Nieuwe rugtas, aanraders, tips?
Elin3
12 08-03-2017 09:44
Software & Hardware Zelf Sony VAIO laptop samenstellen
Elin3
52 09-08-2013 21:31
Software & Hardware Welke laptop raden jullie me aan?
arPos
13 15-04-2012 00:51
Software & Hardware Nieuwe laptop: Asus EEE 1201n vs. Acer Timeline 1810tz
Morri
4 13-04-2010 22:28
Software & Hardware Advies nieuwe laptop
Verwijderd
5 29-04-2009 14:11
Software & Hardware Ik zoek een nieuwe PC (voor muziek productie)
Verwijderd
3 28-07-2006 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.