Oud 15-04-2004, 18:58
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
ik heb geen problemen met het jagen op zeehonden. kijk, de manier waarop, dat kan natuurlijk anders, maar wat is er zoveel erger aan zeehondjesjacht dan aan koeienslacht? vertel mij maar eens wat er zo bijzonder is aan een klein zeehondje in vergelijking met een kalf. ik vind het hypocriet om een voorkeur voor zeehondjes te hebben. bovendien, van die beesten zijn er zat dus waarom niet een paar omleggen?
en over de werkwijze: weleens gezien hoe sommigen een koe doden? het gaat niet altijd zo maar vaak wel: een pin op de kop, ter hoogte van de hersens, hamer erop, bam. is nou ook niet bepaald diervriendelijk. dus wat is er nou zo veel erger aan zeehondenjacht?
ik klink misschien dieronvriendelijk, maar ik ben tenminste niet tegenstrijdig. ik ken genoeg mensen die steen en been klagen over slachten en dierenmishandeling, maar die 's avonds smakelijk een lap vlees naar binnen werken. wat wil je dan?
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2004, 19:04
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-04-2004 @ 18:39 :
Knuppelen die beesten, puur om jullie milieufreaks dwars te zitten

Zeehonden doodmaken heeft een reden, namelijk milieubeheer.
Moet dat dan op zo'n manier?
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:57
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef op 15-04-2004 @ 19:04 :
Moet dat dan op zo'n manier?
Hoe anders?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:24
RawTofu
Avatar van RawTofu
RawTofu is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 15-04-2004 @ 18:58 :
ik heb geen problemen met het jagen op zeehonden. kijk, de manier waarop, dat kan natuurlijk anders, maar wat is er zoveel erger aan zeehondjesjacht dan aan koeienslacht? vertel mij maar eens wat er zo bijzonder is aan een klein zeehondje in vergelijking met een kalf. ik vind het hypocriet om een voorkeur voor zeehondjes te hebben. bovendien, van die beesten zijn er zat dus waarom niet een paar omleggen?
en over de werkwijze: weleens gezien hoe sommigen een koe doden? het gaat niet altijd zo maar vaak wel: een pin op de kop, ter hoogte van de hersens, hamer erop, bam. is nou ook niet bepaald diervriendelijk. dus wat is er nou zo veel erger aan zeehondenjacht?
ik klink misschien dieronvriendelijk, maar ik ben tenminste niet tegenstrijdig. ik ken genoeg mensen die steen en been klagen over slachten en dierenmishandeling, maar die 's avonds smakelijk een lap vlees naar binnen werken. wat wil je dan?
Ten eerste, lees de rest v/d topic eens door.
Ten tweede, die vergelijking gaat nergens over.
Ten derde, al zou die vergelijking ergens over gaan, dan is hij bij mij uberhaupt niet van toepassing want ik ben veganist.
__________________
Youthhhhcrust fuckin' go!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-04-2004 @ 18:39 :
Zeehonden doodmaken heeft een reden, namelijk milieubeheer.
Milieubeheer? Je bedoeld wildbeheer. Maar daarvan is hier geen sprake.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:48
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-04-2004 @ 21:33 :
Milieubeheer? Je bedoeld wildbeheer. Maar daarvan is hier geen sprake.
En zelfs beheren kan ook gewoon op een wat diervriendelijkere manier.

Verzin een beter excuus als milieubeheer voor het bezighouden van een stel barbaren.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:59
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ja, ik vind het ook echt belachelijk die zeehondenjacht! Ik had het op de radio gehoord, ik maak me er echt zo kwaad om !
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef op 15-04-2004 @ 21:48 :
En zelfs beheren kan ook gewoon op een wat diervriendelijkere manier.

Verzin een beter excuus als milieubeheer voor het bezighouden van een stel barbaren.
Of een zeehonden lijfje met een schothagel word volgepompt of met 2 harde klappen met een knuppel, het blijft bruut. Jullie willen ze het liefst allemaal vangen en dan met een spuitje injecteren om ze daarna in jullie armpjes te laten sterven.

Verzin jij eens een beter excuus dan dat het ooh zo zielig is, het is veel sneuer dat jullie hier propaganda maken voor de vernietiging van een leefmilieu door een gigantisch overschot van zeehondjes.

Als je echt wat wilt bereiken, ga dan de manier van vissen in de noordzee tegen. oh nee, vissen zijn niet lief en schattig, dus dat boeit je zeker geen flikker
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 15-04-2004 @ 21:59 :
Ja, ik vind het ook echt belachelijk die zeehondenjacht! Ik had het op de radio gehoord, ik maak me er echt zo kwaad om !
Ik maak mij ook vaak kwaad om de kortzichtige propaganda, zeehondjes zijn zacht en lief en dus zielig, en dus mogen ze niet gedood worden.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 23:47
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-04-2004 @ 23:07 :
Verzin jij eens een beter excuus dan dat het ooh zo zielig is, het is veel sneuer dat jullie hier propaganda maken voor de vernietiging van een leefmilieu door een gigantisch overschot van zeehondjes.

Welk overschot van zeehonden? Dat zit alleen maar bij de concurrent (de mens) tussen zijn oren.

Citaat:
Als je echt wat wilt bereiken, ga dan de manier van vissen in de noordzee tegen. oh nee, vissen zijn niet lief en schattig, dus dat boeit je zeker geen flikker
Jammer idd, dat mensen daar ook niet echt naar kijken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 00:54
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 15-04-2004 @ 23:47 :
Welk overschot van zeehonden? Dat zit alleen maar bij de concurrent (de mens) tussen zijn oren.


Jammer idd, dat mensen daar ook niet echt naar kijken.
Nee hoor, je kunt wel stellen dat het onze schuld is dat de natuurlijke verhoudingen verstoord zijn, maar wij hebben ook weer de macht om er een zekere regulatie in aan te brengen. Momenteel zijn er gewoon teveel zeehonden, waardoor de rest van de leefomgeving van deze beestjes bedreigt is, en daarom gaan we nu diertjes knuppelen.

Dat is inderdaad jammer, want ik persoonlijk vind dat veel zorgwekkender probleem dan die zeehonden op dit moment die goed genoeg beschermd zijn en waar er momenteel genoeg van zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 01:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-04-2004 @ 00:54 :
Nee hoor, je kunt wel stellen dat het onze schuld is dat de natuurlijke verhoudingen verstoord zijn, maar wij hebben ook weer de macht om er een zekere regulatie in aan te brengen. Momenteel zijn er gewoon teveel zeehonden, waardoor de rest van de leefomgeving van deze beestjes bedreigt is, en daarom gaan we nu diertjes knuppelen.

Nee, helemaal niet. De zeehonden zijn wel met heel veel, maar als er straks weer te weinig vis is, dan sterven de zeehonden weer. Meer zeehonden betekent ook meer ijsberen en meer orca's.
Maar daar zit dus waar die canadezen problemen mee hebben, namelijk dat er dan te weinig vis gevangen kan worden. En daarom willen ze de zeehonden doodknuppelen om daarom genoeg vis te kunnen vangen. Het is dus een zeer economische keuze.
Men moet niet proberen om deze verhouding goed te krijgen door eigen inbreng. Dan blijft het zo onregelmatig enzo.
Als men zeehonden dood gaan ze over 5-10 jaar weer zeehonden doden, omdat er dan weer te veel zijn etc. Men moet snappen dat de natuur zijn werk moet doen.

Er is nu een periode waarbij de zeehonden in een top zitten vanwege veel vis. Over een tijdje is er te weinig vis doordat er meer zeehonden zijn. Er worden zeehonden gedood doordat er meer ijsberen en orca's komen op de vele zeehonden. Kortom over een tijdje sterft een deel van de zeehonden automatisch weer weg omdat de vissen op raken. Er komt dan te weinig vis, waardoor de zeehonden dus te weinig eten kunnen krijgen en de zeehonden krijgen minder jongen. etc etc. Er is een natuurlijke balans. Maar als mensen gaan jagen, dan oefenen ze een grote invloed uit op de natuurlijke balans. Zeker met het doden van 350000 oefen je in 1 keer veel uit op de stand.

Citaat:
Dat is inderdaad jammer, want ik persoonlijk vind dat veel zorgwekkender probleem dan die zeehonden op dit moment die goed genoeg beschermd zijn en waar er momenteel genoeg van zijn.
Ik kijk zelf niet naar 1 probleem tegelijkertijd, maar zie meerdere.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 18:06
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Jezus fucking Christus. ik zat al te twijfelen of k wel moest gaan kijken. ben ik zo stom om te gaan kijken. van walging en haat kon k gewoon amper eten...

maar zeg nou zelf, is zulke manier van een populatie in stand houden is toch gewoon ...gewoon..SJKosnsvcnso]dnf!!!!!

kijk die kutjanussen dan! snel naar een levende zeehond rennen, alsof ie achter een hockeybal rent en die naar de goal wil slaan.

sorry maar dit kan ik echt niet meer iets noemen zoals natuurbeheer. dit is gewoon afgrijselijk.

dit is gewoon...dit is..

__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:49
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
RawTofu schreef op 15-04-2004 @ 20:24 :
Ten eerste, lees de rest v/d topic eens door.
Ten tweede, die vergelijking gaat nergens over.
Ten derde, al zou die vergelijking ergens over gaan, dan is hij bij mij uberhaupt niet van toepassing want ik ben veganist.
ten eerste: dat heb ik gedaan en ik geef niets meer en niets minder dan mijn visie op het gebied van zeehondenslacht. en daar heb jij weinig inbreng in.
ten tweede: en waarom gaat die vergelijking dan nergens over?
ten derde: wat kan ik er nou aan doen dat jij veganist bent, alsof je hiermee een punt hebt dat tegen mijn mening pleit zeg...
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 20:57
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-04-2004 @ 11:49 :
Die stuiptrekkingen dat komt vaak voor. Ik heb daar geen verstand van, dus weet niet waarom die stuiptrekkingen gebeuren.
Yep, die komen vaak voor. Dit komt als een dier net gedood is, zeg maar hersendood, dan werken andere organen nog steeds, maar deze sterven langzaam af omdat het hart niet meer pomp en dus geen zuurstofrijk bloed meer bij de organen kan komen. Er komt dus ook geen bloed meer bij de spieren en dit veroorzaakt dus die stuiptrekkingen en later dus de stijfheid. Veel mensen(bijna iedereen) denken bij het zien van die beelden dat z'n gevilde zeehond nog beweegt dat die nog niet dood is. Dit is te danken aan die oorlogfilms en andere film op tv, waar bij iemand geraakt wordt door een kogel gelijk als een zoutzak naar de grond zakt en verders niet meer beweegt, in de praktijk gaat het helaas anders.


Citaat:
Het is een gouden handel. Als het echt niks zou opleveren zou men daar ook geen zeehondenbontlobby hebben die zeehonden voor bont willen bejagen etc. Men verdient er een hoop mee.
Ik denk niet dat die jagers straks in ferrari's of dergelijke rond rijden. Z'n jas kost in de winkel een vermogen, maar er zitten veel schakkel tussen zoals importeurs, kledingfabrieken enz. Maar ik zeg niet dat die jagers er geen geld meer verdienen(btw die mensen moeten toch ook leven)


Citaat:
Wat is er wildbeheer aan? Ik heb nog geen goed argument gehoord waarom de zeehonden afgemaakt moeten worden.
Het is vooralsnog voor 'economische redenen' geweest.
Het is de schuld geven aan zeehonden omdat de visvangst weer tegenvalt enzo.
Maar wat weet jij over die ecotoop daar, ik weet er zelfs ook bar weinig van. Wat wij hier doen is reageren op een kranten artiekel, sommige op deze topic komen niet eens verder dan die jagers wat uitschelden of ze zelfs dood te wensen.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:07
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Dark Psycho schreef op 16-04-2004 @ 18:06 :
Jezus fucking Christus. ik zat al te twijfelen of k wel moest gaan kijken. ben ik zo stom om te gaan kijken. van walging en haat kon k gewoon amper eten...

maar zeg nou zelf, is zulke manier van een populatie in stand houden is toch gewoon ...gewoon..SJKosnsvcnso]dnf!!!!!

kijk die kutjanussen dan! snel naar een levende zeehond rennen, alsof ie achter een hockeybal rent en die naar de goal wil slaan.

sorry maar dit kan ik echt niet meer iets noemen zoals natuurbeheer. dit is gewoon afgrijselijk.

dit is gewoon...dit is..

Ik kon die site niet open, maar laat me eens raden er staat een filmpje met veel dode 'bloederige' zeehonden op (dit is de werkwijze van de ifaw) helaas zijn deze beelden veroudert en mogen ze alleen met een geweer geschoten worden. Maar een beste tik met een knuppel of een schot van een geweer zit geen verschil, ze zijn toch gelijk dood.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:16
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-04-2004 @ 11:50 :
Ik had wel actionman poppen

Ik was vroeger ook aan het vissen. Gelukkig ben ik daar mee gestopt.
O, ja ik speelde vroeger ook met tractors, actionman rotzooi heb ik gelukkkig nooit gehad.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 16-04-2004 @ 20:57 :
Yep, die komen vaak voor. Dit komt als een dier net gedood is, zeg maar hersendood, dan werken andere organen nog steeds, maar deze sterven langzaam af omdat het hart niet meer pomp en dus geen zuurstofrijk bloed meer bij de organen kan komen. Er komt dus ook geen bloed meer bij de spieren en dit veroorzaakt dus die stuiptrekkingen en later dus de stijfheid. Veel mensen(bijna iedereen) denken bij het zien van die beelden dat z'n gevilde zeehond nog beweegt dat die nog niet dood is. Dit is te danken aan die oorlogfilms en andere film op tv, waar bij iemand geraakt wordt door een kogel gelijk als een zoutzak naar de grond zakt en verders niet meer beweegt, in de praktijk gaat het helaas anders.

Nou zullen zeehonden ook wel stuiptrekkingen hebben, maar een zeehond die net een klap op zijn kop heeft gehad, gaat zijn kop niet nog omhoog doen, dat lijkt me onlogisch na een klap. En deze gaat ook niet weg proberen te rennen of nog 'schreeuwen'.
Dat is wat je ook op die filmpjes dus ziet.

Citaat:
Ik denk niet dat die jagers straks in ferrari's of dergelijke rond rijden. Z'n jas kost in de winkel een vermogen, maar er zitten veel schakkel tussen zoals importeurs, kledingfabrieken enz. Maar ik zeg niet dat die jagers er geen geld meer verdienen(btw die mensen moeten toch ook leven)
40 dollar voor 1 vel. Las ik gisteren. 12 miljoen dollar voor 300000 zeehonden. En dat is dan alleen het velletje.
Zeehondenpenissen kost ook wel een hap. Zal ook wel veel opbrengen. En dan nog het vlees.
Met iets goedkoops als een knuppel/haak kost het dus weinig, want dat kan je dus hergebruiken. Een geweer kost meer, dus dat zullen ze niet zo veel gebruiken. Wat benzine kost niks, zeker als je met meerdere jagers samenwerkt.
Nou als je er een redelijk aantal kan doden heb je een leuk salaris binnen.

Citaat:
Maar wat weet jij over die ecotoop daar, ik weet er zelfs ook bar weinig van. Wat wij hier doen is reageren op een kranten artiekel, sommige op deze topic komen niet eens verder dan die jagers wat uitschelden of ze zelfs dood te wensen.
Tuurlijk, maar ik neem aan dat jij ook google hebt? Ook wel met internet in canada kan komen? Daar kan je alles vinden over hoe en wat daar.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 22:05
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-04-2004 @ 21:22 :
Nou zullen zeehonden ook wel stuiptrekkingen hebben, maar een zeehond die net een klap op zijn kop heeft gehad, gaat zijn kop niet nog omhoog doen, dat lijkt me onlogisch na een klap. En deze gaat ook niet weg proberen te rennen of nog 'schreeuwen'.
Dat is wat je ook op die filmpjes dus ziet.
Ik heb het filmpje niet gezien, dus ik kan er niks over zeggen.


Citaat:
40 dollar voor 1 vel. Las ik gisteren. 12 miljoen dollar voor 300000 zeehonden. En dat is dan alleen het velletje.
Zeehondenpenissen kost ook wel een hap. Zal ook wel veel opbrengen. En dan nog het vlees.
Met iets goedkoops als een knuppel/haak kost het dus weinig, want dat kan je dus hergebruiken. Een geweer kost meer, dus dat zullen ze niet zo veel gebruiken. Wat benzine kost niks, zeker als je met meerdere jagers samenwerkt.
Nou als je er een redelijk aantal kan doden heb je een leuk salaris binnen.
Waar betaal je die 40 dollar, bij de jager of bij de importeur in NL. En waar las je dat? Een nertsen vel kost wel 35 euro, maar je geeft z'n beest ook voor een jaar te vreten. En hoeveel jagers zijn er actief, ik denk niet dat een groepje van 10 jagers er 300.000 zeehonden doodmaakt.


Citaat:
Tuurlijk, maar ik neem aan dat jij ook google hebt? Ook wel met internet in canada kan komen? Daar kan je alles vinden over hoe en wat daar.
, o,ja ik kan online door het gebied lopen waar die zeehonden leven.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 22:18
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-04-2004 @ 23:07 :
Of een zeehonden lijfje met een schothagel word volgepompt of met 2 harde klappen met een knuppel, het blijft bruut. Jullie willen ze het liefst allemaal vangen en dan met een spuitje injecteren om ze daarna in jullie armpjes te laten sterven.

Verzin jij eens een beter excuus dan dat het ooh zo zielig is, het is veel sneuer dat jullie hier propaganda maken voor de vernietiging van een leefmilieu door een gigantisch overschot van zeehondjes.

Als je echt wat wilt bereiken, ga dan de manier van vissen in de noordzee tegen. oh nee, vissen zijn niet lief en schattig, dus dat boeit je zeker geen flikker
Bruut ja, als ze dan toch met alle geweld dood moeten zorg dan op z'n minst dat zo'n dier in 1 keer dood is en geen martelgang hoeft te ondergaan, dat is nergens voor nodig. Zo'n spuitje is ook niet mijn ideale oplossing, al vind ik het wel beter dan dit. Wat zou zo'n spuitje nadeliger maken dan knuppelen? Ja het kost hoogstens wat meer geld, maar ik denk dat bijvoorbeeld de verliezen in de toeristensector dat land nog wel wat meer kosten...

Leer jij eerst maar eens lezen, heb ik ergens geschreven dat ik vind dat we die zeehondenpopulatie maar moeten laten groeien tot in de eeuwigheid??? Het antwoord is nee, dus lees de volgende keer eerst ff wat ik zeg voor je je conclusies trekt, dankjewel. En voor mijn part komt er een overschot aan zeehonden, wordt mijn of jou leefmilieu niet door vernietigd, maar dat van de zeehonden zelf wel dus dan gaan ze vanzelf wel weer dood en zakt de populatie vanzelf. (Als je het snel wilt doen kun je die beesten ook gewoon de pil voeren, of op een andere manier onvruchtbaar maken, doen ze in australie ook met koala's.

En wat betreft de laatste alinea van je verhaal, daar trek je overduidelijk weer je conclusie voordat ik iets gezegd heb. Even voor de duidelijkheid ik eet vlees noch vis dus ik vraag me sterk af waar jij je conclusie dat ik minder van vissen houd op basseert.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 22:19
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 16-04-2004 @ 22:05 :
Waar betaal je die 40 dollar, bij de jager of bij de importeur in NL. En waar las je dat? Een nertsen vel kost wel 35 euro, maar je geeft z'n beest ook voor een jaar te vreten. En hoeveel jagers zijn er actief, ik denk niet dat een groepje van 10 jagers er 300.000 zeehonden doodmaakt.

Als men het over 40 dollar heeft per vel zal het vanaf de jager zijn.
En dan moet je nog het geld voor de zeehondenpenissen meerekenen. En voor het vlees. En wat ik net lees ook voor de olie van zeehonden. Dus bij elkaar kan men een aardig bedrag dus meepikken.
Nee denk ook geen 10 jagers. Denk een paar duizend.

Citaat:
, o,ja ik kan online door het gebied lopen waar die zeehonden leven.
Nou je kan iig foto's en filmpjes bekijken. Nee je kan een hoop informatie vinden over de omgeving.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 01:47
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef op 16-04-2004 @ 22:18 :
Bruut ja, als ze dan toch met alle geweld dood moeten zorg dan op z'n minst dat zo'n dier in 1 keer dood is en geen martelgang hoeft te ondergaan, dat is nergens voor nodig. Zo'n spuitje is ook niet mijn ideale oplossing, al vind ik het wel beter dan dit. Wat zou zo'n spuitje nadeliger maken dan knuppelen? Ja het kost hoogstens wat meer geld, maar ik denk dat bijvoorbeeld de verliezen in de toeristensector dat land nog wel wat meer kosten...

Leer jij eerst maar eens lezen, heb ik ergens geschreven dat ik vind dat we die zeehondenpopulatie maar moeten laten groeien tot in de eeuwigheid??? Het antwoord is nee, dus lees de volgende keer eerst ff wat ik zeg voor je je conclusies trekt, dankjewel. En voor mijn part komt er een overschot aan zeehonden, wordt mijn of jou leefmilieu niet door vernietigd, maar dat van de zeehonden zelf wel dus dan gaan ze vanzelf wel weer dood en zakt de populatie vanzelf. (Als je het snel wilt doen kun je die beesten ook gewoon de pil voeren, of op een andere manier onvruchtbaar maken, doen ze in australie ook met koala's.

En wat betreft de laatste alinea van je verhaal, daar trek je overduidelijk weer je conclusie voordat ik iets gezegd heb. Even voor de duidelijkheid ik eet vlees noch vis dus ik vraag me sterk af waar jij je conclusie dat ik minder van vissen houd op basseert.
Schattig, kusje?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 15-04-2004 @ 19:57 :
Hoe anders?
kogel?

ik vind het nogal "duf" om die beesten zo neer te knuppelen, ik bedoel, bewerkt worden met een stuk hout is vaak niet meteen dodelijk, wel pijnlijk.

overigens vraag ik me af hoe ze dit zouden neerknuppelen:
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 13:26
scala
scala is offline
Wat een gezeik hier zeg. Altijd maar dat eeuwige vergelijken van ergere dingen etc, hetzelfde als het kindjes-in-Afrika-hebben-helemaal-niks-te-eten verhaal.. Dat kennen we nu wel.

Bovendien, als je zo gaat beginnen kom je natuurlijk nergens. Ja het is heel erg allemaal, tis een shit wereld. Doe er wat aan ipv zo te zeiken en zogenaamd intelligent te lopen doen.

http://www.bontvoordieren.nl/informa...p?item=3&sub=2
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 18:11
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-04-2004 @ 22:19 :
Als men het over 40 dollar heeft per vel zal het vanaf de jager zijn.
En dan moet je nog het geld voor de zeehondenpenissen meerekenen. En voor het vlees. En wat ik net lees ook voor de olie van zeehonden. Dus bij elkaar kan men een aardig bedrag dus meepikken.
Nee denk ook geen 10 jagers. Denk een paar duizend.
Het lijk zo wel een vetpot, maar in de pratijk valt het soms niet mee.


Citaat:
Nou je kan iig foto's en filmpjes bekijken. Nee je kan een hoop informatie vinden over de omgeving.
Heb ik niks aan, foto's enz zijn moment opnames. ik kan ook wel een foto maken van een boom met allemaal spreeuwen er maar deze spreeuwen zitten er maar een dag en niet een heel jaar.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 18:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 17-04-2004 @ 18:11 :
Het lijk zo wel een vetpot, maar in de pratijk valt het soms niet mee.

Als het niets oplevert dan zal men ook niet zo snel in beweging zijn.
Het levert genoeg op, dat is wel duidelijk.

Citaat:
Heb ik niks aan, foto's enz zijn moment opnames. ik kan ook wel een foto maken van een boom met allemaal spreeuwen er maar deze spreeuwen zitten er maar een dag en niet een heel jaar.
ach laat ook maar...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 18:30
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-04-2004 @ 18:20 :
Als het niets oplevert dan zal men ook niet zo snel in beweging zijn.
Het levert genoeg op, dat is wel duidelijk.
Ja, genoeg om van te kunnen leven.



Citaat:
ach laat ook maar...
Ja laat het ook maar, want die foto's zullen toch wel pro greenpeace zijn.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 17-04-2004 @ 18:30 :
Ja, genoeg om van te kunnen leven.

Genoeg om mensen te motiveren om dat te doen.

Citaat:
Ja laat het ook maar, want die foto's zullen toch wel pro greenpeace zijn.
Tuurlijk want jij wil vooral pro-jacht foto's?

__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:12
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-04-2004 @ 19:02 :
Genoeg om mensen te motiveren om dat te doen.
Al zouden ze er geen geld voor krijgen dan blijven er nog genoeg over.



Citaat:
Tuurlijk want jij wil vooral pro-jacht foto's?

Ja, het liefste wel
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:16
Verwijderd
Enkel beeldmateriaal van Greenpeace bekijken geeft een vertekend beeld van de werkelijkheid. Pro-jacht-materiaal zou dus nuttig zijn... Ik stel voor dat we Jaegermeister allemaal dertig euro geven.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:29
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
perseus schreef op 17-04-2004 @ 19:16 :
Enkel beeldmateriaal van Greenpeace bekijken geeft een vertekend beeld van de werkelijkheid. Pro-jacht-materiaal zou dus nuttig zijn... Ik stel voor dat we Jaegermeister allemaal dertig euro geven.
Soms zijn pro-jacht foto's ook goed. Die geven soms ook wel goed weer hoe het er aan toe gaat. Of gewoon de foto's van neutrale journalisten die gewoon meegaan om te fotograferen enzo.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 18:48
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
perseus schreef op 17-04-2004 @ 19:16 :
Enkel beeldmateriaal van Greenpeace bekijken geeft een vertekend beeld van de werkelijkheid. Pro-jacht-materiaal zou dus nuttig zijn... Ik stel voor dat we Jaegermeister allemaal dertig euro geven.
Ja het gironummer is 984.....

@Techxp, neutrale journalisten bestaan niet.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 19:00
farrar-misty
farrar-misty is offline
GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD

(ik ben normaal gesproken een lief meisje maar nu ben ik woedend)

IK HAAT DIT SOORT TOPICS EN WEET DAT IK ZE NIET MOET LEZEN WANT IK KRIJG ER GEWOON MOORDNEIGINGEN VAN EN ALS IK EEN VAN DIE GASTEN VOOR MIJN NEUS HAD ZOU IK ZONDER PARDON HUN OGEN ERUIT STEKEN EN (WAT EIGENLIJK HIER ZOU MOETEN STAAN VALT NIET ONDER BESCHAAFDE TAAL) IK KAN ZO KWAAAD WORDEN VAN DIT SOORT VERHALEN EN WIL WETEN OF IK ER IETS AAN KAN DOEN EN OF IK OOIT DE KANS KRIJG ER IETS AAN TE DOEN EN ZO NIET DAN WIL IK ER NIETS MEER OVER HOREN WANT ZELF MET HELE GOEDE THERAPEUTEN KAN IK HIER NIET BOVENOP KOMEN. HIERBIJ: MOORDENAARS: BURN IN HELL!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 19:03
Verwijderd
Farrar-misty, zou je alsjeblieft eindelijk eens je mond dicht kunnen houden? Wat ben jij ongelofelijk dom/haatdragend zeg.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 19:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 18-04-2004 @ 18:48 :
@Techxp, neutrale journalisten bestaan niet.
Nou niks is neutraal natuurlijk. Elke foto, tekst etc. Niks neutraal.
Nee neutrale journalisten zijn de journalisten die dus aan de hand van de gegevens de zeehondenjacht natuurlijk veroordelen
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 19:11
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
perseus schreef op 18-04-2004 @ 19:03 :
Farrar-misty, zou je alsjeblieft eindelijk eens je mond dicht kunnen houden? Wat ben jij ongelofelijk dom/haatdragend zeg.
Ach ze is gewoon een beetje emotioneel aangeslagen. Maar farrar-misty je bent natuurlijk die-hard veganist of niet? Nee? Nou wie weet moet je ook op eigen gedrag kijken (vlees/ei eten, bioindustrie), want ik heb het idee dat je dus emotioneel bent vanwege knuffelgehalte of niet?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 19:57
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
farrar-misty schreef op 18-04-2004 @ 19:00 :
GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD GVD

(ik ben normaal gesproken een lief meisje maar nu ben ik woedend)

IK HAAT DIT SOORT TOPICS EN WEET DAT IK ZE NIET MOET LEZEN WANT IK KRIJG ER GEWOON MOORDNEIGINGEN VAN EN ALS IK EEN VAN DIE GASTEN VOOR MIJN NEUS HAD ZOU IK ZONDER PARDON HUN OGEN ERUIT STEKEN EN (WAT EIGENLIJK HIER ZOU MOETEN STAAN VALT NIET ONDER BESCHAAFDE TAAL) IK KAN ZO KWAAAD WORDEN VAN DIT SOORT VERHALEN EN WIL WETEN OF IK ER IETS AAN KAN DOEN EN OF IK OOIT DE KANS KRIJG ER IETS AAN TE DOEN EN ZO NIET DAN WIL IK ER NIETS MEER OVER HOREN WANT ZELF MET HELE GOEDE THERAPEUTEN KAN IK HIER NIET BOVENOP KOMEN. HIERBIJ: MOORDENAARS: BURN IN HELL!
Zo is het met Volkert ook gegonnen.

Ok ik weet dat het kinderachtig is om die vega met een pistool er bij te halen. Maar waar ik naar toe wil is dit lief meisje nog woedender te maken . Maar ik maak ook dieren dood, dus als ik voor je sta zou jij dan ook mijn ogen er uitsteken? of zou je dan weer veranderen in een verlegen meisje die eigelijks niks durf te zeggen. of z'n forum waar je anoniem bent dus een mens toch eerder te gaan schelden en te vloeken.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 18-04-2004 @ 19:57 :
Zo is het met Volkert ook gegonnen.

Ok ik weet dat het kinderachtig is om die vega met een pistool er bij te halen. Maar waar ik naar toe wil is dit lief meisje nog woedender te maken . Maar ik maak ook dieren dood, dus als ik voor je sta zou jij dan ook mijn ogen er uitsteken? of zou je dan weer veranderen in een verlegen meisje die eigelijks niks durf te zeggen. of z'n forum waar je anoniem bent dus een mens toch eerder te gaan schelden en te vloeken.
Volkert deed juist niet zo. Volkert was juist altijd zeer bezig met argumentatie, wetten etc. Hij stond nl. bekend als een persoon die de wet gebruikte voor zijn 'strijd'. Nou zijn laatste daad natuurlijk niet.

__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:56
Verwijderd
Inderdaad, Volkert is een stuk radicaler en intelligenter dan dat stomme wicht. Niet dat ik het goed vind dat hij Pim Fortuyn heeft doodgeschoten overigens, maar enige nuance lijkt me hier op z'n plaats.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 22:05
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
nou farrar-misty , je kan ook overdrijven he? doe toch eens normaal, alsof jij er echt psychische klachten aan over zou houden, en alsof jij zo goed en natuurvriendelijk bent: je wenst de jagers een brandende dood in de hel toe, en je krijgt moordneigingen van zeehondenjacht... wat ben jij tegenstrijdig zeg... doe toch eens normaal man.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.