Oud 15-03-2008, 11:31
Noelia
Noelia is offline
Ik ben benieudw wat jullie hier van vinden:

Ik werk in een erg groot bedrijf, en heb een hoge functie. Ik zit in de leiding ( met zo een 12 andere colleges) van zo een 250 man. Nu ben ik 24, erg jong en heb een vriend van wie ik zielsveel hou. Werk met jonge mensen ( tussen de 17 en 30 jaar). Ik weet dat er aardig wat mannelijke collegas mij erg aantrekkelijk vinden, maar ze vinden me heel erg serieus en chagerijnig.

We hadden laatsts een oficiele reunie in een hotel, en daarna een aardig groot feest met diner y er was erg veel alcohol aanwezig. Ik hou ontzettend veel van uitgaan, en dronk die avond veel te veel en begon heel overdreven te dansen, heel provocatief. En liet merken dat ik dronken was. Ik kreeg ontzettend veel aandacht van het mannelijke geslacht. Om zo een 5 uur s ochtends wou ik weg gaan, en een hele leuke werknemer zei dat ie ook naar huis ging. Samen vertrokken we. Hij vroeg me of ik een vriend had, en ik zei dat ik een vriend had. Hij zei me dat ie verliefd op me was. Ik keek hem zo aan van: het spijt me, maar ik ben al bezet. Al deed ik wel lief tegen hem. Hij zei me: vergeet aub maandag op hetwerk wat ik je gezegd heb.

Toen ik maandag op het werk kwam zei een collega van me die ook in de leiding zit dat ik veel te ver was gegaan, ontzettend provocatief deed met te veel mannen. Toen ik die jongen X tegen kwam wou hij met me spreken. Hij zei me dat ie mij leuk vond sinds een tijd, niet wist dat ik een vriend had, maar nu hij het wist hij het accepteerde en mij met rust zou laten, al zei hij me dat het leuk zou zijn gewoon leuk met elkaaar om te gaan. Hij zei me dat er heel slecht over mij gesproken werd, door de vrouwelijke werkmers, dat ik veel te sletterig deed en heel ongepast was om mijn leiding functie. Men denkt dat ik die avond met die jongen heb geslapen( omdat we samen weggingen) en veel mensen weten dat ik een serieuze relatie heb met mijn vriend.

Deze jongen zei me dat ie mij met rust zou laten. Maar we kunnen heel erg goed met elkaar opschieten, en hij probeerd me te versieren, dat weet ik om hoe hij naar me kijkt, de grapjes die hij maakt, de dingen die hij me zegt. Ik vind hem erg leuk, maar mijn vriend is veel leuker en wil hem niet kwijt. Ik doe heel aardig tegen deze jongen X en denk dat ik laat merken dat ik hem leuk vind, maar heb h duidelijk gezegd dat ik niks met hem wil.

Nu is mijn vraag: is het correct dat ik lief tegen deze jongen doe ( al heb ik hem duidelijk gezged dat ik niks met hem wil, in verband met mijn vriend) terwijl ik weet dat ie verliefd op mij is.



En daarnaast dat het op mijn werk is, waar ik in de leiding zit, en de baas ben van deze jongen X ( samen met 12 anderen) en van veel meer mensen die zien hoe wij met elkaar omgaan. Mijn baas heeft me niks gezegd, maar ik weet dat veel mensen mij een slet vinden ( waarschijnlijk omdat ik weet dat veel mannen mij aantrekkelijk vinden en dat k daar misbruik van maak en daarnaast om mijn functie op mijn baan). Opzich kan me dat geen donder schelen, maar ik ben bang gezag te verliezen. En dat zou het einde van mijn carriere in dit bedrijf zijn.

Ik werk erg goed, en ben erg serieus als het om mijn werk ga, en trek niemand voor.

Zouden jullie minder gezag hebben voor jullie baas, als zij zo zou doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2008, 11:50
Verwijderd
Wat ontzettend dom om je überhaupt zo te gedragen in een werksituatie en al helemaal als je enige autoriteit wil hebben... Ik zou inderdaad veel minder gezag hebben voor mijn baas, als deze dronken wordt en veel te klef/flirterig gaat doen. Dat geldt trouwens voor mannen én vrouwen.

Of het correct is om 'lief' te doen... *haalt schouders op* Je kunt best vriendelijk doen, maar het lijkt me verstandig om enige afstand te houden en niet te veel naar hem toe te trekken. Natuurlijk zou het leuk zijn als het niet uitmaakt wat je werknemers en werkgevers van je denken, maar zo gemakkelijk is het gewoon niet. Als jij je functie goed wil kunnen uitoefenen, zullen je werknemers toch enig respect voor je moeten kunnen opbrengen. En als jouw gedrag naar hen toe onprofessioneel is (omdat je mensen verschillend behandelt en blijkbaar te vriendschappelijk/klef doet met die ene knul), dan zal dat moeilijk worden.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 13:43
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Wat Morgan zegt. Heel onfproffesioneel om je zo te gedragen. Ik vind dat sletterige gedoe überhaupt helemaal niets, laat staan dat mijn leidinggevende met haar kont staat te draaien op een feest van het bedrijf. Dat je hiermee gezag verliest of al hebt verloren lijkt mij niet heel vreemd. Dat je van uitgaan houdt is natuurlijk logisch op jouw leeftijd, maar als je in de zakelijke sfeer uitgaat is dat toch wat anders dan met je vrienden.

Het lijkt me niet heel verstandig om erg aardig tegen die mannelijke collega te doen. Tenzij je natuurlijk de roddels warm wil houden en daarbij nog de collega in kwestie hoop wil geven. Je hoeft natuurlijk niet in een keer bot tegen hem te doen omdat je anders bang bent dat er achter je rug om gepraat wordt. Het lijkt me voor de collega gewoon niet handig. Het lijkt nu alsof je van twee walletjes wilt eten, door je charmes op die collega los te laten en tegelijkertijd het met je vriend aan te houden. Je moet duidelijke signalen afgeven. Dat doe je, als ik je verhaal goed begrijp, niet. Aardig zijn kan, op een formele manier. Of echt vriendschappelijk en zeker niet meer dan dat.

Weet je vriend hier überhaupt iets van?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 13:45
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Idd toch een bepaalde afstand huen zoals morgan al zei....
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 15:14
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
daarom moet je dus NOOIT dronken worden op personeelsfeestjes...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 15:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou inderdaad weinig gezag hebben voor je, als je mijn baas was.
Een werkgever mag zich zo nooit laten gaan (dronken worden op personeelsfeestje) en mag al helemaal niet zo provocatief dansen. Voor hetzelfde geld durft een werknemer niet aan te geven dat hij het onprettig vindt, omdat hij bang is voor gevolgen. Of ontstaan er inderdaad roddels en vooroordelen, zoals je nu hebt. Ik snap wel dat je niet meer zo serieus genomen wordt.

Ik zou me, als ik jou was, toch een heel stuk zakelijker gaan opstellen, ook richting die werknemer. Je komt over alsof je geniet van de aandacht en het maar vervelend vindt dat anderen er een mening over hebben. Maar zo is het wel, dus zoek de aandacht bij je vriend en moedig het gedrag van die werknemer niet aan.

Daarnaast zou ik, als ik jou was, ook eens bij jezelf te rade gaan waarom men jou als chagrijnig en (te?) serieus ervaart.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 17:00
Noelia
Noelia is offline
Citaat:
Wat Morgan zegt. Heel onfproffesioneel om je zo te gedragen. Ik vind dat sletterige gedoe überhaupt helemaal niets, laat staan dat mijn leidinggevende met haar kont staat te draaien op een feest van het bedrijf. Dat je hiermee gezag verliest of al hebt verloren lijkt mij niet heel vreemd. Dat je van uitgaan houdt is natuurlijk logisch op jouw leeftijd, maar als je in de zakelijke sfeer uitgaat is dat toch wat anders dan met je vrienden.
Op die feest was IEDEREEN DRONKEN. Mijn baas ( de directeur van het bedrijf) was zelfs dronken, hij is 28. Het probleem is niet dat ik dronken was, want het was een feest met ontzettend veel drank en glamour. het probleem was hoe ik danste en hoe ik met sommige collegas omging. Normaal gezien ben ik heel profesioneel en serieus op het werk en met mijn mannelijke collegas ga ik ook heel profesioneel om. Mijn baas is ook blij met me omdat ik gezag heb ( tenminste tot dat feest) en veel eisend ben met mijn personeel.

Ik heb niks verkeerd gedaan, heb met niemand gezoent ofzo iets. En als je mij zo zou tegen komen tijdens het uitgaan, zou niemand me raar hebben aangekeken (gewoon een gezellige meid die van uitgaan houdt).

Ik weet dat het mijn eigen schuld is, en dat ik mijn les heb geleerd. Maar ik vind de reactie van mijn colegas een beetje overdreven. het was gewoon een erg groot feest georganiseerd door het bedrijf, met heel veel drank aanwezig, dan is het toch niet raar en overdreven dat ik me zo gedraag, wetend dat heel veel mensen dronken waren.

Toen ik, tot vorig jaar nog, naar de universiteit ging ben ik weleens jonge leraren tegen gekomen die uitgingen en dronken en ook college-genoten van me hebben proberen te versieren. En eerlijk gezegd, vond ik dat niet raar. Ze waren tegen de 30. Het is logisch dat ze ook van vlees en bloed zijn en dat ze het ook leuk vinden om uit te gaan en meisjes (studentes) te versieren. Ze hadden voor mij niet minder gezag. Dat gezag hing van de kwaliteit van hun colleges en publicaties af en that´s it.



Citaat:
Weet je vriend hier überhaupt iets van?
Ik d het de zelfde ochtend verteld. Hij vind het natuurlijk maar niks wat er gebeurt was, maar hij weet dat ik zo deed omdat ik dronken was, en dat ik het af en toe leuk vind aandacht van andere mannen te hebben, maar dat ik nooit vreemd zou gaan. Ik heb hem natuurlijk mijn excuses geboden.



Citaat:
Het lijkt me niet heel verstandig om erg aardig tegen die mannelijke collega te doen. Tenzij je natuurlijk de roddels warm wil houden en daarbij nog de collega in kwestie hoop wil geven. Je hoeft natuurlijk niet in een keer bot tegen hem te doen omdat je anders bang bent dat er achter je rug om gepraat wordt. Het lijkt me voor de collega gewoon niet handig. Het lijkt nu alsof je van twee walletjes wilt eten, door je charmes op die collega los te laten en tegelijkertijd het met je vriend aan te houden. Je moet duidelijke signalen afgeven. Dat doe je, als ik je verhaal goed begrijp, niet. Aardig zijn kan, op een formele manier. Of echt vriendschappelijk en zeker niet meer dan dat.
Na dat feest vroeg hij me om amen koffie te drinken, ik vond dat okay. Ik heb hem op dat moment gezegd dat het me speet als ik hem false hoop had gegeven door hoe ik me gedragen had, maar dat dat niet mijn bedoeling was, dat ik echt niks in hem zocht, dat ik van mijn vriend hou en dat tussen mijn vriend niks of niemand iets tussen kan zetten. Hij zei me dat ik hem nooit false hoop had gegeven omdat ik nooit iets meer heb geprobeerd te krijgen van hem dan alleen gezellig praten en op dat feest blij te dansen. En dat hij me met rust zou laten. Hij vroeg me of we gewoon vrienden zouden kunnen zijn. ¿Is dit niet genoeg duidelijk zijn? om nog duidelijker te zijn zou ik bot moeten zijn.

We zien elkaar alleen op het werk, en daar vind ik het niks om over dit soort dingen te praten, met zoveel collegas om me heen. Maar ik wil ook niet na het werk met hem afspreken, alleen maar om hem nog meer de grond in te boren en te zeggen dat ie zijn tijd zit te verliezen met mij. Dat zou ik erg moeilijk vinden.

Ik weet dat hij ergens nog hoop heeft. probeerd met me af te spreken na het werk etc. Ik ga niet met hem af spreken, omdat ik dat niet aardig vind tegenover mijn vriend. Ik kon nooit, dus heb tot nu toe geen uitleg hoeven geven. En doe gewoon leuk en aardig tegen hem. Er zijn weinig mensen met wie ik het echt leuk heb op het werk, en hij is er eentje van. Ik wil niet bot doen, maar wil ook niet dat ie verliefd op me blijft zijn, omdat ik dat zielig voor hem vind.

Laatst gewijzigd op 15-03-2008 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Op die feest was IEDEREEN DRONKEN.
Maar gaat het om wat IEDEREEN doet? Lijkt mij niet. Juist als leidinggevende moet je je eigen plan kunnen trekken: los van wat de rest doet. Meelopen met de rest is dan vaak niet echt handig.

Citaat:
Het probleem is niet dat ik dronken was, want het was een feest met ontzettend veel drank en glamour. het probleem was hoe ik danste en hoe ik met sommige collegas omging.
En waarom danste je zo en ging je zo met die collega's om? Juist, omdat je dronken was. Kennelijk ben je met drank op een stuk minder professioneel en serieus, en als dat zo is, dan moet je zorgen dat je niet zoveel drank op hebt dat je je zo laat gaan.

Ik sluit me aan bij de anderen: als mijn baas dronken zou worden en zich zou misdragen zou ik ook minder gezag voor hem of haar hebben. Wat hij/zij in zijn/haar vrije tijd doet moet hij/zij zelf weten, maar in werksituaties moet iemand met een leidinggevende functie zich daar naar gedragen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 19:38
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
daarom moet je dus NOOIT dronken worden op personeelsfeestjes...
Afgezien van callcenterfeestjes. Maar daar moet je dan weer niet werken. In ieder geval is het daar minder erg als een supervisor te dronken is.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Afgezien van callcenterfeestjes. Maar daar moet je dan weer niet werken. In ieder geval is het daar minder erg als een supervisor te dronken is.
Hee, ik werk bij een callcenter
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 19:45
Verwijderd
iig is je Nederlands dramatisch voor iemand die naar de uni is geweest en een hoge functie heeft.

verder denk ik dat het allemaal wel over gaat waaien wanneer je je als vanouds gedraagt de komende tijd.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 19:45
barbeque sjon
Avatar van barbeque sjon
barbeque sjon is offline
haha, al zou mijn baas zoiets doen dan zou ik hem constant in de zeik nemen, whaha
wat dacht je zelf?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 19:47
Verwijderd
dronken worden en je sletterig gedragen terwijl je een hoge functie hebt is het domste wat je kan doen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 20:11
Rainn
Avatar van Rainn
Rainn is offline
Daar is het een personeelsfeest voor, je hoeft niet formeel te zijn.
Oke je kan ook weer niet alles doen en laten maargoed.
We zijn allemaal mensen die ook eens lol maken, leidinggevende functie of niet.
Zorg gewoon dat je het de volgende keer iets beperkt doet
Who cares waarom zou je je druk maken om iets wat niet belangrijk is.

Ohja en die jongen moet je gewoon op een afstand houden, blijbaar kan hij zich niet aan zijn woord houden.BEgrijpelijk maar ja miss moet jij m dan erbij helpen
__________________
I have a feeling inside...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 20:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
iig is je Nederlands dramatisch voor iemand die naar de uni is geweest en een hoge functie heeft.
Ik denk dat ze misschien geen Nederlandse is.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 21:28
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Ja daar had je rekening mee moeten houden.

In de meeste bedrijven is het zo dat men van een leidinggevend iemand verwacht dat hij of zij zich professioneel gedraagt. Dat jij houdt van een feestje is leuk, maar feesten op die manier zoals je in de discotheek zou doen.. Is misschien niet gepast binnen elk bedrijf en bedrijfscultuur..

Ja dat ik met collega's ga zitten smoken, zuipen en rellen is een heel ander verhaal. Mij boeit het namelijk totaal niet wat mensen vinden, en ik ben niet leidinggevend binnen een organisatie die niet van mij is
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 21:41
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Waarom heb jij überhaupt die hoge functie nog? Ik zou van hogerhand al direct gehoord hebben dat ze me niet meer terug hoeven te zien.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 22:20
Noelia
Noelia is offline
Citaat:
iig is je Nederlands dramatisch voor iemand die naar de uni is geweest en een hoge functie heeft.
Ik heb als kind in nederland gewoont en ben in nederland naar de basisschool gegaan, maar ben buitenlandse en woon in het buitenland al sinds jaren, vandaar dat mijn nederlands niet al te best is.

Citaat:
Daar is het een personeelsfeest voor, je hoeft niet formeel te zijn.
Oke je kan ook weer niet alles doen en laten maargoed.
We zijn allemaal mensen die ook eens lol maken, leidinggevende functie of niet.
Zorg gewoon dat je het de volgende keer iets beperkt doet
Who cares waarom zou je je druk maken om iets wat niet belangrijk is..
Hier iemand die me begrijpt. Natuurlijk ben ik niet trots op wat ik gedaan heb. Maar toen ik die volgende ochtend opstond voelde ik me alleen rot tegenover mijn vriend, niet tegenover mijn collegas want zo een feest is daarvoor.

Ik werk in een bedrijf met allemaal jonge mensen ( de meesten werknemers zijn studenten die twee dagen in de week werken en in de leiding zitten net afgestudeerde mensen, tussen de 24 en de 30) en op die feesten gaat iedereen ontzettend uit zijn dak.

EEn voorbeeldje:Een jaar geleden had een colega Y van me ( die dus ook een leidinggevende functie heeft) ruzie met een werknemer omdat ie de vriendin ( ook een werknemer) van Y heel overdreven zat te versieren. Niemand wist van deze relatie, omdat ie er problemen mee zou kunnen hebben. Deze colega had veel te veel gedronken, en ze gingen naar buiten toe om het "letterlijk" uittevechten. De mensen die er om heen stonden hadden elkaar uit elkaar gehaald. Dat was dus vorig jaar de mega roddel. Die feesten zijn er om lekker uit je dak te gaan, maar blijkbaar ben ik te ver gegaan.

Citaat:
Kennelijk ben je met drank op een stuk minder professioneel en serieus, en als dat zo is, dan moet je zorgen dat je niet zoveel drank op hebt dat je je zo laat gaan..
Hier ben ik het helemaal mee eens, ik heb mijn les geleerd, en de volgende keer drink ik gewoon niks meer.

De meesten mensen op mijn werk vinden het helemaal niet raar wat er gebeurd is. Maandag vroegen de werknemers (die direct van mij afhangen)aan me heel melig hoe ik zondag had overleefd met zo veel alcohol in mijn bloed, en zij zelf vertelde me hoe zij hun zondag hadden overleefd. Ze weten dat ik het weekend ook uitga naar de zelfde discotheken als veel anderen waar ik ze ook zie, en dat dat normaal is. Mijn baas ( die ontzettend veel gezag heeft) had zelfs met me gedanst op een gezllige manier, en heeft me niet gezegd dat ik ongepast deed. Iets wat hij me had gezegd als ie het echt gedacht zou hebben.

Maar nu werd er mij verteld dat er een stel meiden zijn die ontzettend veel over mij roddelen. Ik ben normaal gezien erg profesioneel, maar voel nu dat alles wat ik aan het doen ben op mijn werk door iedereen word besproken. Dat maakt me onzeker, al laat ik het niet zozeer merken. Maar voel me rot. Dit zegt me ook dat ik me de volgende keren zal gedragen op zulk soort feesten, en niet zal drinken, om dit gevoel me op het werk te besparen.

Citaat:
En als jouw gedrag naar hen toe onprofessioneel is (omdat je mensen verschillend behandelt en blijkbaar te vriendschappelijk/klef doet met die ene knul), dan zal dat moeilijk worden.
Die jongen X is een student van 25 die twee dagen in de week werkt. Ik ben niet zijn directe baas, dat is een colega van me, al moet hij wel doen wat ik hem zeg etc. Practisch gezien werken we maar twee uur per week samen, met anderen erbij. Ik ben dan erg profesioneel en serieus, en hij ook zonder twijfel. Ik trek hem niet voor.
Maar als we dan lunchen ofzo, weet hij het zo te doen om telkens weer met mij te lunchen, en dan doen we gezellig,omdat het gewoon een hele grappige jongen is, en ik moet gewoon met hem lachen. En daar word dan weer over geroddeld, dat voel ik tenminste. Daarnaast weet ik niet precies hoe ik hem ( nog)duidelijk kan maken, dat ik hem geen kans ga geven. In de lunchpauze zijn er meer mensen, en wil dit thema niet bespreken. Het beste is om gewoon aardig te zijn, en nix meer. En afstand te houden.

Als laatste wou ik zeggen dat ik weet dat jullie gelijk hebben, dat ik stom geweest ben, maar ik wil nu duidelijk hebben hoe ik nu verder op het werk moet, en daarom wou ik jullie mening weten. Ik ben één keer dronken geraken op een personeelsfeestje ¿zo drastisch is dat toch niet?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2008, 22:48
Verwijderd
Zo drastisch is dat dus blijkbaar wel. En je zegt dat je hem geen kans wilt geven maar je hangt wel ALLE dagen dat hij op werk is met hem rond in de pauze enzo, en dan geef je die jongen hoop, ookal zeg je van niet. Gewoon even met rust laten.

Ohja, als je mn baas was, had ik je keihard uitgelachen, en je niet echt serieus genomen als baas zijnde.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 00:39
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Waarom vraag je aan ons of je je niet formeel genoeg hebt gedragen (waarschijnlijk omdat je zelf ook wel beseft dat dit het geval is), om er vervolgens compleet tegen in te gaan als wij dit bevestigen?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 11:43
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Omdat ze inmiddels niet meer weet wat ze ermee aan moet, zich toch wel schuldig voelt en probeert het voor zichzelf goed te praten?
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 12:11
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
sukkel. gewoon, sukkel. je zuipt teveel (dat 'anderen' het ook doen is nooit een excuus), je bent zwaan-kleef-aan bij een kerel die gek op je is, en dan klagen dat mensen je sletterig vinden.




__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 12:57
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Eh, handig is anders. Je kan die jongen die verliefd op je is beter met rust laten, dat is goed voor jouw gemoedsrust, voor zijn hormonen en het geroddel op werk.

Dronken op personeelsfeestjes terwijl je leidinggevende ben... Nope, geen goed idee, al is de hele wereld dronken!

Mjah, eigenlijk kan je verder weinig doen om jezelf weer in beter daglicht te zetten. Professioneel blijven opstellen, geen rare dingen doen en mannelijke collega's met rust laten.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 13:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Who cares waarom zou je je druk maken om iets wat niet belangrijk is.
Ja inderdaad, gezag houden bij mensen van wie jij de leidinggevende bent is inderdaad totaaaaaaaal niet belangrijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 14:57
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik zou niet 'lief' doen tegen die collega, maar hem gewoon net zo behandelen als al je andere collega's. Anders geef je hem valse hoop, en krijg je alleen maar roddels.

En als mijn baas dronken op een personeelsfeestje zou rondlopen, en zich heel anders zou gedragen als normaal, tsja, dan zou hij toch een stuk gezag verliezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2008, 15:40
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Ach ik vind ook wel dat je op een personeelsfeest best de hierarchie weg kan laten vallen. Laatst ben ik ook met twee van mijn collega's wezen stappen met personeel waar wij leiding aan geven en heeft een van mijn collega's met een medewerkster gezoend. Tuurlijk wordt daarover even een week geroddeld, maar dat soort dingen ebben toch weer weg. Ik zie het probleem niet zo, vind het allemaal een beetje kinderachtig.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 21:08
Verwijderd
Ik vind zoveel drinken dat je je 'misdraagt' (zo zie ik het toch wel een beetje), omdat "iedereen dat doet" persoonlijk kinderachtiger.

@TS: Als je er zelf geen moeite mee hebt en het probleem er niet van in ziet, dan zou ik me er ook niet zo druk om maken...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 22:22
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
^ Aan de andere kant verliezen bazen die hun menselijke kant niet (durven te) laten zien, ook hun gezag voor mij.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 14:56
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Wat een gezeik allemaal.

Ik zou helemaal niets van een baas vinden. Of die nou ging strippen en iedereen pakte of de hele avond braaf sober bleef.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 16:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik vind zoveel drinken dat je je 'misdraagt' (zo zie ik het toch wel een beetje), omdat "iedereen dat doet" persoonlijk kinderachtiger.

@TS: Als je er zelf geen moeite mee hebt en het probleem er niet van in ziet, dan zou ik me er ook niet zo druk om maken...
Ik vind een personeelsfeest om een of andere reden nog wel erger dan gaan stappen eigenlijk.
Misschien best raar. Maar ik ben ook wel eens met m'n baas wezen stappen en die had dan ook flink gezopen. Vond ik geen probleem. Maar op een personeelsfeest zou ik het vreemder vinden. Scheelt ook wel dat die baas zich niet misdraagt als ie teveel gedronken heeft.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 17:15
Noelia
Noelia is offline
Dat mij de mening van de medewerkers intereseerd is niet zozeer omdat ik aardig gevonden wil worden, of iets dergelijks, maar om mijn functie goed te kunnen beoefenen heb ik nodig dat men een zeker respect voor me heeft. Ik heb tot nu toe geen enkel objectief probleem gehad; niemand heeft me uitgelachen, geen enkel persoon die niet naar me heeft luisterd, niemand die me zonder respect heeft behandeld. Ik heb dus geen serieus probleem, het is meer een subjectief gevoel wat me zegt dat ik problemen kan hebben, en daarnaast word dat gevoel nog sterker met wat die jongen X mij vertelde. Die jongen X zei me dat er ontzettend veel geroddeld over me word, omdat ik "super" ongepast was. HIj is een beetje overdreven, en weet dus niet hoe serieus ik dit moet nemen en of het waar is. Vandaar dit forum. Ik heb er met twee collegas serieus over gehad (en met meer mensen wil ik er niet over hebben omdat ik die roddels niet op gang wil laten houden). Eentje is een erg goeie vriendin van me en zei me (lachend) dat ik de volgende keer moest uitkijken, ze zei het vooral om mijn vriend. En die andere zei dat het normaal is dat er over mij word gepraat, dat er altijd super veel word gerddeled om de stomste onderwerpen op het bedrijf. Als ik niet zou hebben gedanst en gedronken zou er net zo me geroddeld worden: dat ik saai zou zijn of zoiets. Hij zei verder dat ik leidinggevende, vrouw, jong en knap ben en dat het daarom logisch is dat er op het werk zo over me gesproken word, maar dat ik me er helemaal niks van aan moet trekken. dat veel medewerkers helemaal geen minder respect voor me zullen hebben maar eerder denken: leuke baas heb ik, kan je leuk mee feesten, en op het werk moet ze wat serieuzer doen om haar functie, maar het is gewoon een gezellige meid van vlees en bloed. Zelf zou ik ook helemaal geen probleem hebben als mijn baas hetzelfde zou doen op een feest. Ik weet niet tot hoever ze me gewoon gerust wouden stellen of dat ik echt een probleem zou hebben zoals die jongen X mij duidelijk probeerde te maken. vandaar dat ik jullie mening vroeg.


Dat ik mezelf goed praat door te zeggen dat iedereen dronken was vind ik niet meeloperig. Ik heb echt geen morele problemen met dat ik of iemand dronken raakt, en denk dat geen enkele medewerker daar een moreel probleem van maakt. (Met dronken raken bedoel ik niet: je in coma zuipen, je niet staande te weten houden en moet overgeven etc. Met dronken raken bedoel ik: te blij zijn, te overdreven dansen, te klef zijn. Ik kon me perfect staand houden, en een normaal gesprek houden. )Ik, om mijn functie, moet er mee rekening houden wat men van mij vind en het imago dat men van mij heeft om gezag te hebben. Wat iedereen doet is dan van belang want mijn gezag hangt ook van de normen en waarden van de rest af. Ik ben spaans, maar werk sinds een paar maanden in een frans bedrijf en weet niet goed wat nou gepast en ongepast is, welke waarden men heeft. Ik dacht dat als ik op een feest kom van mijn bedrijf, waar er al het drank is wat je maar wilt door het bedrijf zelf betaalt en er ook een discotheek is, dan is het niet ongepast om te drinken en te dansen zoals je dat in een discotheek doet, dan word zo een feest toch niet op zo een soort plek geviert. Ik danste te sletterig en opvallend voor iemand die een vriend heeft, maar niet voor iemand die in een discotheek danst. Ik heb mijn baas ook dronken gezien, net als velen medewerkers en die heeft daarom ook geen gezag verloren. Dat respect hangt van hoe goed hij werkt, dat was en is mijn beeld.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 17:54
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Ik vind zoveel drinken dat je je 'misdraagt' (zo zie ik het toch wel een beetje), omdat "iedereen dat doet" persoonlijk kinderachtiger.
oh ja dat absoluut. Je moet zuipen omdat je het lekker vind en niet omdat iedereen het doet. Maar vind de uitspraken van de meeste in dit topic een beetje te politiek correct. Zeker als je met alleen maar jonge mensen werkt gebeuren dat soort dingen. Ik ben met een boel collega's die officieel onder mij staan buiten het werk goed bevriend en die weten allemaal van misstappen die ik begaan heb afgelopen jaren. En heb niet het idee dat iemand mij daar ook maar iets minder om respecteert, ook niet in de rol als leidinggevende dus.

Als de TS haar werk goed doet en het neit zo ver gaat dat er sexuele intimidatie aan bod komt dan denk ik dat het allemaal wel los loopt.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 18:59
Verwijderd
Citaat:
En heb niet het idee dat iemand mij daar ook maar iets minder om respecteert, ook niet in de rol als leidinggevende dus.
Misschien waren de misstappen zo dat dat niet nodig was of heb je hun respect daarna weer terug verdient, dat kan beiden natuurlijk prima. Ik denk ook dat de kans groot is dat het allemaal wel los zal lopen als ze niet te ver gaat, maar dat ligt ook erg aan haar eigen instelling, denk ik.

En het verandert mijn mening over de situatie ook niet.

Ik vraag me toch altijd af waarom iemand meningen wil hebben als iemand erg overtuigt is van zijn/haar gelijk...? Als je vind dat je gelijk hebt en goed hebt gehandeld ed, wat boeit het dan wat anderen vinden?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 19:19
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
^ Ik heb het idee dat de TS het ook gewoon van zich af moe(s)t schrijven, als ik die lappen tekst bekijk... gebeurt wel vaker op dit forum.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 08:26
Verwijderd
Citaat:
^ Ik heb het idee dat de TS het ook gewoon van zich af moe(s)t schrijven, als ik die lappen tekst bekijk... gebeurt wel vaker op dit forum.
Maar vraag dan niet de mening van anderen.
Maak dan een LJ aan en schrijf het daar van je af oid.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 08:52
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Ik vraag me toch altijd af waarom iemand meningen wil hebben als iemand erg overtuigt is van zijn/haar gelijk...? Als je vind dat je gelijk hebt en goed hebt gehandeld ed, wat boeit het dan wat anderen vinden?
Precies, vooral anderen die er niet bij waren.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2008, 17:33
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
^ Misschien had ze zelf niet echt door dat ze het van zich af moest schrijven, en vroeg ze daarom naar meningen.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 15:38
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
Citaat:
daarom moet je dus NOOIT dronken worden op personeelsfeestjes...
ik ben altijd dronken op personeelsfeestjes, maar ik ben altijd al druk en aanwezig, niemand merkt het verschil
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 15:51
Verwijderd
Ach, tenzij je in één of ander achterlijk kutdorp woont moet zoiets toch gewoon kunnen? Je hebt alleen maar een beetje gek staan dansen, dat is toch niet echt schokkend? Een goede werkgever lacht achteraf lekker met zijn/haar werknemers mee, in mijn ogen.

Wat een heilige boontjes hier allemaal. Pff, bekrompen lui. Ga maar, in plaats van hier onzin uit te kramen, in andere topics posten over hoe hard je biologische klok wel niet tikt. Jullie hebben waarschijnlijk gewoon zo'n hekel aan zuipen omdat jullie stiekem hopen zwanger te zijn door het vergeten van die ene pil vorige week.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Ach, tenzij je in één of ander achterlijk kutdorp woont moet zoiets toch gewoon kunnen? Je hebt alleen maar een beetje gek staan dansen, dat is toch niet echt schokkend? Een goede werkgever lacht achteraf lekker met zijn/haar werknemers mee, in mijn ogen.

Wat een heilige boontjes hier allemaal. Pff, bekrompen lui. Ga maar, in plaats van hier onzin uit te kramen, in andere topics posten over hoe hard je biologische klok wel niet tikt. Jullie hebben waarschijnlijk gewoon zo'n hekel aan zuipen omdat jullie stiekem hopen zwanger te zijn door het vergeten van die ene pil vorige week.
Doe niet zo debiel.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Doe niet zo debiel.
Wederom een bekrompen reactie!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 19:53
Verwijderd
zo zie je maar weer dat een 'open minded' instelling niet altijd gepaard gaat met intelligentie!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 19:56
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd wat voor bedrijf het eigenlijk is, zeker omdat iedereen, incl directeur, erg jong is.

Nouja, ik weet niet hoe het er aan toe gaat op personeelsfeestjes en wat wel of niet door de beugel kan (hangt natuurlijk af van het bedrijf), maar ja, persoonlijk kan ik er niet wakker om liggen als een leidinggevende één keertje te dronken zou zijn. Het is een feest en het is niet tijdens de werkuren. Toont juist aan dat zo iemand ook menselijk is. Zolang de leidinggevende op het werk goed functioneert zie ik niet in waarom ik er minder gezag voor zou hebben. Persoonlijk vind ik een stricte en te strenge hiërarchie ook niks, zolang er maar wederzijds respect is en men elkaar gelijk behandelt vind ik het al prima.

Wat die jongen betreft zou ik als ik jou was idd een stuk afstandelijker doen. Geen valse hoop geven of te lief doen. Aardig mag, maar hou de boot af. En wat betreft dat geroddel: wees aardig met iedereen, niet te streng, niet te gemakkelijk, dan wordt het geroddel wel minder. En laat duidelijk merken dat zoiets niet meer voor zal komen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 18:59
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ach, tenzij je in één of ander achterlijk kutdorp woont moet zoiets toch gewoon kunnen? Je hebt alleen maar een beetje gek staan dansen, dat is toch niet echt schokkend? Een goede werkgever lacht achteraf lekker met zijn/haar werknemers mee, in mijn ogen.

Wat een heilige boontjes hier allemaal. Pff, bekrompen lui. Ga maar, in plaats van hier onzin uit te kramen, in andere topics posten over hoe hard je biologische klok wel niet tikt. Jullie hebben waarschijnlijk gewoon zo'n hekel aan zuipen omdat jullie stiekem hopen zwanger te zijn door het vergeten van die ene pil vorige week.
Deze post begon heel goed maar jammer genoeg moest deze op het zenith (namelijk het onjuiste generaliserende oordeel over de mensen in dit topic) mergen in drivel.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Wederom een bekrompen reactie!
Het heeft weinig zin om op een bekrompen reactie te reageren met iets anders, hè. Ik dacht dat jij intelligent was
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 17:36
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Deze post begon heel goed maar jammer genoeg moest deze op het zenith (namelijk het onjuiste generaliserende oordeel over de mensen in dit topic) mergen in drivel.
Inderdaad.. wel jammer. Dit topic kan wel wat tegenwicht gebruiken.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 18:26
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Hehe, nog best veel mensen die stilletjes dezelfde mening hebben. Ik vind al dat gedoe over gezag ook overdreven. Perseus, iets minder schelden en dan sluit ik me bij je aan.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 20:21
Verwijderd
Mja ik heb echt niks tegen zuipen en dom doen, ik doe niet anders Maar het lijkt me gewoon echt geen goed idee om dat in een werksituatie te doen. Als ik mijn baas zat in de kroeg tegen zou komen, zou dat komisch zijn. Als ze zich op een personeelsfeest niet in kan houden, ga ik gewoon aan haar boordelingsvermogen en discipline twijfelen. Dat zal niet iedereen doen, maar ik zou het risico domweg niet nemen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 20:30
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Het is niet aan werknemers om zich te bemoeien met het sociale leven van hun werkgever en of leidinggevende.
Ze werken daar gewoon en het enige dat van belang is is dat die 'superieur' goed leiding geeft op het werkveld en de werknemers menselijk behandelt.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Het is niet aan werknemers om zich te bemoeien met het sociale leven van hun werkgever en of leidinggevende.
Ze werken daar gewoon en het enige dat van belang is is dat die 'superieur' goed leiding geeft op het werkveld en de werknemers menselijk behandelt.
Alleen gaat dit niet om sociaal leven maar om het werkveld
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie een erg vervelend probleem ..
problemenenzo
16 10-04-2010 21:10
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Mijn werk
Gast4545
2 29-02-2008 16:39
Verhalen & Gedichten Verlichting door de voeten van Anja
Moscow
0 03-01-2008 20:26
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Verhalen & Gedichten Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid
Raakvlak
11 20-01-2005 19:28
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 15:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.