Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2006, 17:54
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Vanmorgen heb ik mijn 'middelteen' dubbelgeklapt. Deed best pijn, maar had haast en ben naar werk gegaan.
Vanmiddag kwam ik terug en ben ik tohc maar even gaan kijken naar mijn teen. Trek ik mijn stok uit; is heel mijn teen paars en blauw.
Is het zinvol om foto's te laten maken, of gaat een eventuele breuk vanzelf over? Iemand hier ervaring mee?

Grtjs.
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 03-08-2006, 18:00
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Een handig en obligaat onderzoek om te kijken of iets gebroken is om te kijken of je asdrukpijn hebt. Dat wil zeggen dat je op de voorkant op je teen moet drukken. Dus gewoon je teen in horizontale positie houden en hem dan beetpakken tussen je duim en wijsvinger in en hem als het ware naar achter drukken in horizontale positie.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 03-08-2006, 18:01
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Dat is pijnlijk ja...en dan?
(is dat bij kneuzen ook niet pijnlijk?)

Grtjs.
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 03-08-2006, 18:03
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Waar voel je de pijn precies dan? Aan het begin of einde van je teen? Nee bij kneuzing hoort dat niet echt pijn te doen.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 03-08-2006, 18:06
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Begin van mijn teen. Volgens mij net onder mijn nagel, dat stukje bot. Nadat ik dat deed, doet het nu ook pijn als ik mijn teen recht naar beneden beweeg.
Maar het kan ook tussen mijn oren zitten, ik weet het niet eens meer nu...haha...
Nee, het is wel pijnlijk ja.
Als ik op mijn teen druk doet vooral de zijkant/binnenkant links (het is de rechtervoet) pijn, en dat stukje wat ik net beschreef.
Hij is aan de voorkant ook redelijk paars, en aan de achterkant alleen op de onderkant van dat stukje waar het pijn doet.
Zegmaar dat middenkootje.

Het is dat mijn bluetoothapparaat niet werkt, anders had ik een foto kunnen uploaden...haha.

Grtjs.
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 03-08-2006, 18:07
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Haha ja dat was handig geweest Maar ik zou gewoon even naar een EHBO rijden dan Gewoon voor de zekerheid een foto laten maken
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 03-08-2006, 18:11
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ja ik ga morgen ochtend wel eventjes. Ik denk dat dat sneller gaat, dan de hele avond op de EHBO zitten wachten.
En de EHBO is dacht ik ook voor als het echt even niet kan wachten tot een dag later.
Bij een gebroken teen is er niet veel gevaar dacht ik...dus ik ga morgen wel naar open spreekuur.
Tenen gipsen ze heb ik begrepen niet in, dus dat scheelt weer...!

Grtjs! en bedankt!
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 03-08-2006, 18:25
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Heb em ook een keer gestoten, wel flink hard en was toen ook gebroken. Mijne werd ook paars/zwart achtig. Gewoon ff fotoje laten maken, met een spalkje erom kan je gelijk weer lopen
__________________
Eigen genot eerscht
Oud 03-08-2006, 18:26
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Gaat dat lukken, om hem dan weer in je schoen te krijgen?
Of is het heel lastig. Vind ik het nu al lastig en pijnlijk!
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 03-08-2006, 19:13
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 03-08-2006 @ 19:11 :
Ja ik ga morgen ochtend wel eventjes. Ik denk dat dat sneller gaat, dan de hele avond op de EHBO zitten wachten.
En de EHBO is dacht ik ook voor als het echt even niet kan wachten tot een dag later.
Bij een gebroken teen is er niet veel gevaar dacht ik...dus ik ga morgen wel naar open spreekuur.
Tenen gipsen ze heb ik begrepen niet in, dus dat scheelt weer...!

Grtjs! en bedankt!
Kun je niet beter eerst even langs je huisarts? Hij kan je waarschijnlijk wel vertellen of het gebroken is of niet en mocht het nou niet zo zijn, dan gaat je EHBO bezoek (waar je dan niet bent geweest) tenminste niet van je noclaimbedrag af. En waarschijnlijk kan je huisarts je gelijk helpen, terwijl je bij de EHBO langere tijd zal moeten wachten.
Oud 03-08-2006, 19:35
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Volgens mij heb je de topic niet zo goed doorgelezen. Ik ga ook naar de huisarts morgenochtend, ipv de EHBO.
Punt van ons ziekenhuis is: dat mijn huisarts daar wel zit, maar dat ze geen EHBO afdeling hebben.
Wel rontgenafdeling, dus dat scheelt weer. En eventueel spalken kunnen ze daar vast ook wel.

Wat die no-claim...daar maak ik me maar niet druk om. Ik zit daar toch wel overheen geloof ik.

Maar bedankt voor de tip. Het is inderdaad iets voor het zeggen.
Grtjs!
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 03-08-2006, 19:43
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
OK, sorry heb het gedeelte van open spreekuur over het hoofd gezien. Succes met je teen!
Oud 03-08-2006, 20:00
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Geeft niets, iig bedankt voor je tip! (als ik er nog onder zat, had ik er zeker bij nagedacht. Nu zit ik er toch al overheen, dus dan kan ik lekker dure tripjes naar het ziekenhuis plannen. Mss moet ik de traumacopter reserveren voor morgen
Of werkt het anders?
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 05-08-2006, 11:25
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
In sommige ziekenhuizen mag je niet eens zomaar naar de EHBO (tenzij het echt spoedeisend is), dan moet je dus eerst naar je huisarts. Echt een kul-regel, want 9 van de 10 keer stuurt je huisarts je toch door naar de EHBO.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 05-08-2006, 12:12
3rikj3
3rikj3 is offline
NouJa zeg, ik heb PRECIES HET ZELFDE MEEGEMAAKT Zelfde dag en ochtend..!!
Echt ik weet niet of dit al genoemd is, want ik had geen zin om het
hele topic door telezen.

Een Wisselbad, Eerst Lekker warm en daarna harstikke koud, dan weer lekker warm, dan weer harstikke koud en dat herhaal je dan.

De doorbloeding gaat dan sneller mijn blauwe teen is nu voor de helft
blauw..
Oud 05-08-2006, 19:21
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik heb het ook een keer gehad, maar ik ben altijd van mening dat het vanzelf wel over gaat en na 3 dagen ging de pijn ook weg en de verkleuring en verdikking duurde iets langer maja, kan niet alles hebben.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 14-08-2006, 16:20
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
haha heb het inderdaad ook een keer gehad.. me grote teen bont en blauw... zag er niet uit.. maar in ieder geval .. toen ik naar de ehbo ging, zeiden ze tegen mij dat ze geen foto gingen maken. Mocht het gebroken zijn, zou het vanzelf weer genezen, omdat het 'boven' het kootje zat. Met gipsen zou ik niets opschieten, omdat ik dat voor een aantal weken tot boven me knie in het gips zou zitten.... Ze hebben het wel toen goed ingetaped.. Heeft een tijdje geduurd, maar is uiteindelijk toch over gegaan en heb er nu totaal geen last meer van (heb er wél een jaar lang af en toe last van gehad)..
Oud 15-08-2006, 09:42
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Gisteren toch maar even naar de dokter gegaan. Blauwe kleur was weggetrokken, maar mijn teen ging steeds minder flexibel worden met buigen.
Uiteindelijk kon ik helemaal niet buigen (het bovenste kootje). Conclusie: GEBROKEN.

OMdat ik inmiddels al anderhalve week verder ben spalkte ze het maar niet meer. Gaat ongeveer 6 weken duren voor het over is, en anders even terugkomen.

Grtjs!
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 26-07-2008, 12:51
Querien
Querien is offline
Haha, same here! Heb eergisteren in een driftbui tegen de muur aangeschopt, superveel pijn aan mijn grote teen! Gewoon lekker eigenwijs gedacht dat hij gekneusd was. Hele nacht niet kunnen slapen van de pijn. Toen ik volgende ochtend de schade bekeek leek het net alsof ik een horrorteen had, blauw/paars en een zwarte nagel, dus toch maar naar het ziekenhuis gegaan om het te controleren, foto's gemaakt en ja hoor, het bovenste kootje gebroken. Ik dacht ook dat ze tenen niet gipsen maar ik heb nu iets van Soft-case, een zacht soort gips eromheen, en zo'n lelijke loopschoen. Lopen gaat trouwens niet, ik kan geen gewicht op mijn voet zetten. ZO KLOTE!!! Een TIP altijd naar de dokter gaan voor de zekerheid, want voor je het weet loop je rond met een gebroken teen
Oud 26-07-2008, 13:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
als het is gekneust is het bij mij meestal ook al blauw, en ik kneus nog wel vaak dingen
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-07-2008, 14:58
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Whooo, mega up van 2 jaar! slotje?

Querien: volgende keer even kijken naar de datum van beginpost en de laatste post... Als het niet meer recent is, kan je beter een nieuw topic openen of een recenter topic zoeken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 30-07-2008, 03:08
Evaaaaa
Avatar van Evaaaaa
Evaaaaa is offline
Vroeger is er eens een spiegel op m'n grote teen gevallen. Zat een snee in en zat enkele uren later helemaal blauw. Ook onder m'n teennagel xP gwn heel m'n teen dus
Heb het gewoon rustig laten genezen. het blauw trekt wel erg langzaam weg . Van ik duurde het zeker 6 maanden. Dat voorval deed ook immens veel pijn.
Oud 30-07-2008, 14:44
Verwijderd
Mijn hart maakte even een sprongetje toen ik zag dat dit topic van anno 1986 was... Het kon natuurlijk niet anders dan een up zijn...
Oud 30-07-2008, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Mijn hart maakte even een sprongetje toen ik zag dat dit topic van anno 1986 was... Het kon natuurlijk niet anders dan een up zijn...
't Leek me ook (bijna) onmogelijk...
Oud 31-07-2008, 13:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Whooo, mega up van 2 jaar! slotje?

Querien: volgende keer even kijken naar de datum van beginpost en de laatste post... Als het niet meer recent is, kan je beter een nieuw topic openen of een recenter topic zoeken.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Zorgtoeslag (& basisverzekering)?
Verwijderd
500 25-01-2006 08:35
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.