Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2007, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Hoi!

Ik ben in mei begonnen aan de Cerazette (minipil) en daar vervolgens in september mee gestopt en gelijk overgegaan op de Nuva ring. Vanaf het moment dat ik weer met de pil begon zijn m'n borsten gaan groeien en ehm.. nog niet gestopt. Ik ben sinds mei van een cup C naar een cup E gegaan. Wanneer stopt dit? Ik vind het wel welletjes zo

Hoihoi!

Ik heb dat ook. Ik ging van de prikpil naar Diane35. Ik ging van een kleine C naar een cup E. Toen ik weer terug ging naar de prikpil, slonken ze weer. Weer Diane (want cub C/b in vel van E is ook nix) en ze groeiden weer vol. Bij mij is het gestopt toen ik op E zat. Ik denk dat je gewoon ff moet afwachten wanneer de groei stopt. Laat ze ook niet tever doorgroeien anders krijg je theezakjes zodra je een andere pil hebt.

Veel plezier met je nieuwe cupje
Oud 07-11-2007, 08:44
Luminous
Avatar van Luminous
Luminous is offline
Hee meiden!

ik ben sinds 26 oktober aan de pil. is mijn pil dan nu al betrouwbaar als anticonceptiemiddel? ik las in de bijsluiter dat je eigenlijk moet beginnen op de eerste dag van de eerstvolgende menstruatie maar ik ben meteen begonnen omdat ik de pil precies 8 dagen na mijn menstruatie kreeg, de dokter zei ook dat dit gewoon kon. (hij heeft er dus niet bijgezegd of 'ie' dan al betrouwbaar is).

help?
__________________
i wanna make fires and get n0rwegian w0od with y0u! // Thicke - Lost without you
Oud 07-11-2007, 10:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Hee meiden!

ik ben sinds 26 oktober aan de pil. is mijn pil dan nu al betrouwbaar als anticonceptiemiddel? ik las in de bijsluiter dat je eigenlijk moet beginnen op de eerste dag van de eerstvolgende menstruatie maar ik ben meteen begonnen omdat ik de pil precies 8 dagen na mijn menstruatie kreeg, de dokter zei ook dat dit gewoon kon. (hij heeft er dus niet bijgezegd of 'ie' dan al betrouwbaar is).

help?
Als je niet op de eerste dag van je menstruatie begonnen bent is ie veilig nadat je een hele strip + stopweek gehad hebt dus op het moment dat je aan je tweede strip begint. Ik denk dat je dus nog ff moet wachten als je op 26 oktober begonnen bent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-11-2007, 15:58
Luminous
Avatar van Luminous
Luminous is offline
hee daantje, ik heb net korrelatie gebeld (van al die info op internet wordt je niet veel wijzer, iedereen spreekt elkaar tegen) en die zegt dat de pil na 1 week al betrouwbaar is. de apotheek vertelt mij hetzelfde! maar in ieder geval bedankt voor je snelle, ietwat foutieve (), reactie
__________________
i wanna make fires and get n0rwegian w0od with y0u! // Thicke - Lost without you
Oud 07-11-2007, 21:42
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik vraag me af of een aantal van mijn klachten door de pil komen of door andere dingen, qua gevoel enzo. Omdat ik de pil alleen slik voor regelmatige menstruatie kan ik best een tijdje stoppen om te kijken of het effect heeft. Na hoeveel tijd zou ik dat betrouwbaar kunnen beoordelen? Ik bedoel k heb geen idee hoelang die hormonen rond blijven zwerven in een concentratie dat ze effect hebben.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 08-11-2007, 15:28
Verwijderd
Ik geloof een maand of twee, drie?
Ik ben met de pil gestopt voorlopig en ik merkte er na een week of twee echt al wat van... in positieve zin. Heerlijk
Oud 08-11-2007, 17:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
hee daantje, ik heb net korrelatie gebeld (van al die info op internet wordt je niet veel wijzer, iedereen spreekt elkaar tegen) en die zegt dat de pil na 1 week al betrouwbaar is. de apotheek vertelt mij hetzelfde! maar in ieder geval bedankt voor je snelle, ietwat foutieve (), reactie
NIet alle pillen zijn na een week al betrouwbaar als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint en dan kan je met dit soort dingen beter het zekere voor het onzekere nemen lijkt me. Bij je tweede strip is ie zeker veilig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-11-2007, 18:17
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
NIet alle pillen zijn na een week al betrouwbaar als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint en dan kan je met dit soort dingen beter het zekere voor het onzekere nemen lijkt me. Bij je tweede strip is ie zeker veilig.
Ja, of je leest de bijsluiter want daar staat het ook in
Oud 08-11-2007, 21:39
fib
Avatar van fib
fib is offline
oeps, ik ben nu aan het eind van mijn strip. Ik zie dat er nog een pil inzit. Ik ben dus een pil vergeten. Ik heb geen idee of ik in week 1, 2 of 3 mijn pil ben vergeten.......

wat moet ik doen?
- vergeten pil slikken.... beginnen aan een nieuwe strip
- vergeten pil slikken..... stopweek
- niet de vergeten pil slikken...... beginnen aan een nieuwe strip
- niet de vergeten pil slikken..... stopweek
- ...........................

groetjes fib
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 09-11-2007, 09:31
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Ik geloof een maand of twee, drie?
Ik ben met de pil gestopt voorlopig en ik merkte er na een week of twee echt al wat van... in positieve zin. Heerlijk
Das snel ben benieuwd.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 10-11-2007, 16:04
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
oeps, ik ben nu aan het eind van mijn strip. Ik zie dat er nog een pil inzit. Ik ben dus een pil vergeten. Ik heb geen idee of ik in week 1, 2 of 3 mijn pil ben vergeten.......

wat moet ik doen?
- vergeten pil slikken.... beginnen aan een nieuwe strip
- vergeten pil slikken..... stopweek
- niet de vergeten pil slikken...... beginnen aan een nieuwe strip
- niet de vergeten pil slikken..... stopweek
- ...........................

groetjes fib
Ik zou niet de vergeten pil slikken en gewoon een stopweek houden omdat je niet weet wanneer je hem vergeten bent. Heb je seks gehad? Dan zou ik voor de zekerheid wel een zwangerschapstest doen.
Oud 11-11-2007, 21:12
fib
Avatar van fib
fib is offline
oeps, ik ben nu aan het eind van mijn strip. Ik zie dat er nog een pil inzit. Ik ben dus een pil vergeten. Ik heb geen idee of ik in week 1, 2 of 3 mijn pil ben vergeten.......

ik heb mijn vergeten pil niet als nog gepakt...... ik ben nu begonnen aan de stopweek. Wanneer ben ik weer safe?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 12-11-2007, 07:25
Anika
Citaat:
oeps, ik ben nu aan het eind van mijn strip. Ik zie dat er nog een pil inzit. Ik ben dus een pil vergeten. Ik heb geen idee of ik in week 1, 2 of 3 mijn pil ben vergeten.......

ik heb mijn vergeten pil niet als nog gepakt...... ik ben nu begonnen aan de stopweek. Wanneer ben ik weer safe?
Ik denk na zeven dagen pil slikken, maar ik weet het niet zeker. Je kunt ook even naar de apotheek bellen, daar weten ze het vast wel.
Oud 12-11-2007, 12:06
Verwijderd
ik dacht dat als je gewoon eerste dag van je menstruatie weer begint, gelijk weer veilig bent.
Oud 13-11-2007, 10:09
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Weet niet of het al gevraagd is, maar ik vraag het toch . Slik sinds 2 dagen diane 35 (een neppert dan) en ik had gelezen over meiden die er een heel groot honger gevoel van kregen en dus ook heel veel aan kwamen. Nu heb ik gister en vandaag al de hele dag honger. Zou dat nu al door de pil kunnen komen?! Of zit dat gewoon in mn hoofd omdat ik het gelezen heb
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Oud 13-11-2007, 12:33
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Weet niet of het al gevraagd is, maar ik vraag het toch . Slik sinds 2 dagen diane 35 (een neppert dan) en ik had gelezen over meiden die er een heel groot honger gevoel van kregen en dus ook heel veel aan kwamen. Nu heb ik gister en vandaag al de hele dag honger. Zou dat nu al door de pil kunnen komen?! Of zit dat gewoon in mn hoofd omdat ik het gelezen heb
Ja, hoe moeten wij dat nou weten? Zou allebei kunnen.
__________________
Tsja
Oud 13-11-2007, 21:19
Mara
Mara is offline
Ok, ervaringsvraagje:

Ik ben sinds m'n 14e aan de pil. Ik ben ermee begonnen omdat ik erg veel last had (en heb) van m'n menstruatie. Ik word er ziek van. Ik heb toen dus microgynon30 gekregen en kreeg ongelofelijk veel honger, constant. Ik ben toen 10kg aangekomen. Ik heb die pil 3 jaar geslikt, toen was ik 't zat, dat hongergevoel. Na informatie opgezocht te hebben ben ik overgestapt op Yasmin. Nu ben ik bang dat die pil dus invloed heeft op m'n gevoel enzo.

Iemand een tip? Het hoeft geen pil te zijn, een bepaald soort spiraaltje of bijv. die nuvaring is ook prima. Stoppen met anticonceptie is geen optie trouwens.
Oud 14-11-2007, 10:14
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Nou ja, de nuvaring beviel mij uitstekend.
Het spiraaltje hoor ik veel van m'n vriendinnen over, maar dat durf ik zelf niet
Enneh... stoppen met anticonceptie is natuurlijk geen optie, maar zijn condooms ook niet goed?
__________________
Tsja
Oud 14-11-2007, 18:45
Mara
Mara is offline
Nee, ten eerste omdat het teveel gedoe is en ten tweede omdat ik 't niet echt vertrouw. Als dat ding kapot gaat moet je voor een morning-after pil, zit ik niet zo op te wachten eigenlijk Ik zou me er niet ontspannen bij voelen.

Ik zal binnenkort even een afspraak met de huisarts maken over de nuvaring
Oud 16-11-2007, 05:35
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Hoi,

Ik ben een beetje in de war met mijn pil.

Ik ben namelijk mijn strip kwijtgeraakt en ben daarom verder gegaan met een reservestrip. Nu is het zo dat ik gisteren mijn pil misschien vergeten ben in te nemen. Ik weet het niet zeker, omdat die reservestrip niet chronologisch met de dagen gaat. Maar misschien heb ik hem dus ook wél ingenomen.

Maar als ik hem heb vergeten dan weet ik ook niet of ik hem nu in week 2 (de laatste dag van week 2) of in week 3 (de 1e dag van week 3) heb vergeten.. , omdat ik niet meer zeker weet op welke dag ik ben begonnen..

Wat kan ik nu het beste doen?
De vergeten pil nog innemen (+ een week condoom gebruiken)?
En wel of geen stopweek?
Oud 16-11-2007, 11:59
Verwijderd
Citaat:
hee daantje, ik heb net korrelatie gebeld (van al die info op internet wordt je niet veel wijzer, iedereen spreekt elkaar tegen) en die zegt dat de pil na 1 week al betrouwbaar is. de apotheek vertelt mij hetzelfde! maar in ieder geval bedankt voor je snelle, ietwat foutieve (), reactie
Daantje heeft toch wel gelijk

Wanneer starten en vanaf wanneer veilig?
Dit hangt af van uw situatie:

1 U begint voor het eerst aan de pil of u heeft de afgelopen maand geen hormonale anticonceptie gebruikt
Wacht tot de menstruatie; vervolgens kunt u kiezen:
- Starten op de 1e dag van de menstruatie; de pil is veilig vanaf die 1e dag.
- Iets later starten (de 2e-5e dag van de menstruatie); de pil is pas na 7 dagen achtereen slikken veilig, dus gebruik zo lang ook condooms. Starten ná de 5e dag van de menstruatie heeft weinig zin; de bescherming gaat dan pas in bij de 2e strip en zolang moet u ook condooms gebruiken. Wacht liever op de volgende menstruatie.
Tip: starten op een zaterdag of zondag heeft als voordeel dat de maandelijkse bloeding niet in het weekend komt te vallen; let wel op de hiervoor genoemde zaken.
Oud 16-11-2007, 12:26
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben een paar maanden geleden van de Cerazette naar de Nuvaring over gestapt maar heb hier nog een doosje met 3 strips van de Cerazette liggen. Wat moet ik daar nu mee doen?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 16-11-2007, 13:09
hmm-hmm
Avatar van hmm-hmm
hmm-hmm is offline
Hallo allemaal,

ik heb even een vraagje,
ik ben een halfjaar na mijn 15e verjaardag met de pil begonnen, een zware diane-35. Ik was daarvoor pas 3x ongesteld geweest, en dus nog niet regelmatig ongesteld.

2jaar terug ben ik overgegaan op microgynon 20, aangezien mijn moeder borstkanker heeft gehad (hormoon-bepaling etcetera, ik mag eigenlijk helemáál geen pil slikken vanwege de hoge dosis hormonen, een spiraaltje zou beter zijn).

2 maanden terug ben ik met mijn pil gestopt, vanwege het feit dat mijn moeder eierstokkanker heeft op dit moment, ik ben zelf als de dood dat ik door al die hormonen ook kanker krijg.

Ik slikte vroeger redelijk regelmatig, vergat soms 1 tot 3x in de cyclus om de pil op 'de goede dag' in te nemen. toen ik diane 35 slikte, was de hoeveelheid bloed redelijk normaal. maar toen ik een jaar microgynon geslikt had werd de ongesteldheid heel erg weinig. ik begon maandag met wat verkleurde/rodige afscheiding , dit was dinsdag het zeflde, woensdag kwam er wat bloed *zeg 2 mini tampons vol* en dan donderdag en vrijdag was het weer verkleurde afscheiding. (sorry voor de details, maar ik vind het belangrjik om uit te leggen)
Maar sinds ik gestopt ben met de pil ben ik helemaal niet meer ongesteld geworden.

ik maak me zorgen over van alles en nog wat, ik wil niet zwanger worden ofzo, maar ik vind het raar dat het weg blijft.
heeft iemand anders dit misschien ook gehad? en moet ik naar de huisarts gaan?
(oja, er is geen sprake van zwangerschap, ik ben single en seksloos )
alvast bedankt!
__________________
echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Oud 16-11-2007, 15:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ik ben een paar maanden geleden van de Cerazette naar de Nuvaring over gestapt maar heb hier nog een doosje met 3 strips van de Cerazette liggen. Wat moet ik daar nu mee doen?
Als je het niet meer gaat gebruiken: Inleveren bij de apotheek.
Oud 16-11-2007, 21:38
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Nee, ten eerste omdat het teveel gedoe is en ten tweede omdat ik 't niet echt vertrouw. Als dat ding kapot gaat moet je voor een morning-after pil, zit ik niet zo op te wachten eigenlijk Ik zou me er niet ontspannen bij voelen.

Ik zal binnenkort even een afspraak met de huisarts maken over de nuvaring
De nuvaring bevalt mij veel beter dan de pil, minder last van bijwerkingen en je hoeft er niet elke avond aan te denken
Oud 16-11-2007, 23:25
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
MeelFriek: Ik had ook veel last van de microgynon30 en de yasmin, qua stemmingsveranderingen. Bij de cerazette (ander soort pil) had ik weer lichamelijke problemen.

Ik ben overgegaan op de Nuvaring en het bevalt me uitstekend. Ik heb nergens last van. Het enige verschil is dat m'n menstruatie korter duurt, maar dat vind ik persoonlijk een voordeel
In het algemeen voel ik 'm ook niet, ook meestal niet tijdens seks maar heel soms komt het voor dat ik 'm tijdens het vrijen wel voel. Dat is niet heel onaangenaam oid maar het leidt af dus dan haal ik 'm er soms tijdelijk uit als het echt te irritant wordt. (gebeurt 1 keer per maand of zo, niet een standaard issue)

Ze zijn wel iets duurder dan de pil (19 euro per 3 ringen/maanden) maar ik geloof dat het nieuwe basispakket alles vergoed.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 17-11-2007, 13:00
bloempjeistrug
Avatar van bloempjeistrug
bloempjeistrug is offline
Hoi allemaal,
ik heb een probleempje, en ik gok dat het door de pil komt, daarom plaats ik het maar hier.
Ik ben 3 weken geleden (op de eerste dag van mijn ongesteldheid) begonnen met de pil. Ik heb hem 3 jaar geleden ook al 2 jaar geslikt, maar was er een jaartje mee gestopt om verschillende redenen. Nu vond ik het weer goed moment om te beginnen en mijn huisarts zei dat ik dat gewoon prima kon doen.
Het probleem is alleen, dat het nu 3 weken verder is, ik eergisteren de laatste pil uit de strip heb geslikt, en ik NON STOP ongesteld ben geweest vanaf het de eerste pil. er zijn dagen (dagdelen eigenlijk) geweest dat ik dacht dat ik het niet meer was, maar een paar uur later werd ik het gewoon weer. Ook heb ik enorm veel last van buikpijn en rugpijn, dat ik altijd maar heel erg weinig heb gehad. Ook voelt het alsof mijn buik samentrekt als ik naar de wc ga. Niet zoals blaasontsteking, dat heb ik 2 keer gehad dus weet hoe dat voelt.
heeft iemand ENIG idee wat er aan de hand kan zijn? moet ik gewoon wachten tot het over gaat of toch maar even naar de huisarts?
__________________
Where words fail, music speaks
Oud 19-11-2007, 08:03
Verwijderd
Gisteravond ben ik mijn pil vergeten, zit in mn 2e week (einde). Ik neem hem normaal rond een uur of 12 's avonds, nu zit ik iets meer dan de toegestane afwijkende 6 uur. (vanochtend om 8 uur ingenomen.) What to do of gewoon doen alsof ddr niks aan de hand is?
Oud 19-11-2007, 08:19
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik hoorde net van m'n huisarts dat het verschil tussen Diane-35 en andere pillen er eigenlijk helemaal niet groot is op gebied van behandeling van acne. Andere typen pillen zouden hetzelfde effect kunnen bereiken.

Ik had geen zin in een 'discussie', want bij Microgynon 30 kreeg ik toch wel degelijk méér last van puistjes. Ik heb ook geen zin om te smeren met extra spulletjes om zo hetzelfde effect te kunnen bereiken. Hoe kan het dat bij Diane-35 (of een andere met dezelfde werkzame stof) ongeveer iedereen minder last krijgt van puistjes en bij andere pillen niet?

Ik snap het niet. Maar van haar moet ik het toch gaan proberen als m'n doosje op is. Eigenlijk durf ik niet over te gaan naar Microgynon 30, omdat ik daar een paar keer heel duizelig van ben geworden en m'n puistjes erger werden. Liever wil ik een ander, maar m'n huisarts zweert bij die pil en zegt dat ik het gewoon maar moet proberen. Diana-35 heeft idd hoge risico's op trombose en dat vind ik ook wel een reden om op een andere pil over te gaan.
Oud 19-11-2007, 09:23
Verwijderd
Je moet niets als je dat niet wilt.

Diane35 is een medicijn tegen acné en heeft als bijwerking dat het werkt als anticonceptie... Andere pillen kunnen dat effect ook hebben, maar dan is dat de bijwerking en die kan dus net zo goed precies andersom zijn.

Zie bv. http://www.apotheek.nl/templates/sec...&Merknaam=true en http://www.apotheek.nl/templates/sec...andoeningID=59 of de bijsluiter voor meer informatie over Diane35 en acné.

Laatst gewijzigd op 19-11-2007 om 09:31.
Oud 19-11-2007, 19:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
MeelFriek: Ik had ook veel last van de microgynon30 en de yasmin, qua stemmingsveranderingen. Bij de cerazette (ander soort pil) had ik weer lichamelijke problemen.

Ik ben overgegaan op de Nuvaring en het bevalt me uitstekend. Ik heb nergens last van. Het enige verschil is dat m'n menstruatie korter duurt, maar dat vind ik persoonlijk een voordeel
In het algemeen voel ik 'm ook niet, ook meestal niet tijdens seks maar heel soms komt het voor dat ik 'm tijdens het vrijen wel voel. Dat is niet heel onaangenaam oid maar het leidt af dus dan haal ik 'm er soms tijdelijk uit als het echt te irritant wordt. (gebeurt 1 keer per maand of zo, niet een standaard issue)

Ze zijn wel iets duurder dan de pil (19 euro per 3 ringen/maanden) maar ik geloof dat het nieuwe basispakket alles vergoed.
Bedankt voor je reactie

Ik heb een afspraak gemaakt bij de dokter voor vrijdag. Geen idee hoe hij is, heb net een nieuwe arts dus we zullen zien.

Qua prijs vind ik 't meevallen, heb het er wel voor over. Met seks proberen we wel gewoon, anders haal ik 'm dan ook wel eruit.

Ik moet zeggen, ik vind 't idee wel wat raar maar ik ga d'r maar voor. Beter dan die stemmingswisselingen!
Oud 24-11-2007, 14:01
Verwijderd
Sinds een dik jaar slik ik rigevidon omdat ik last had van doorbraakbloedingen. Ik ben nu halverwege de strip en ik merk dat ik een beetje bloedverlies heb. Dit is al de tweede maand dat dit gebeurd!

Waar kan dit door komen? Heeft dit invloed op de anti conceptiewerking van de pil?
Oud 26-11-2007, 17:13
Verwijderd
Wie slikt hier de Yasmin en wordt dit vergoed door je verzekering?

Ik ben namelijk sinds deze maand overgestapt naar de Yasmin, maar CZ vergoedt deze pil niet. Echter, in mijn polis staat wel dat anticonceptie 100% vergoed wordt. Ik wil morgen even naar de CZ bellen om te vragen hoe-en-wat, maar ik ben benieuwd hoe dat bij jullie zit.
Oud 26-11-2007, 19:05
Mara
Mara is offline
Ik had de Yasmin en voor mij werd ie wel vergoed. Wel de rekening opsturen eerst natuurlijk, maar dan kreeg ik 't vervolgens wel terug
Oud 26-11-2007, 20:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wie slikt hier de Yasmin en wordt dit vergoed door je verzekering?

Ik ben namelijk sinds deze maand overgestapt naar de Yasmin, maar CZ vergoedt deze pil niet. Echter, in mijn polis staat wel dat anticonceptie 100% vergoed wordt. Ik wil morgen even naar de CZ bellen om te vragen hoe-en-wat, maar ik ben benieuwd hoe dat bij jullie zit.
Yasmin word wel vergoed alleen moet je daarnaast wel een eigen bijdrage betalen die in de meeste gevallen niet vergoed wordt. Dat is het verschil. Per half jaar moet je zelf iets van 25 euro eigen bijdrage betalen. Bij Zilveren Kruis Achmea kreeg ik tot mijn 21e ook de eigen bijdrage vergoed maar vanaf mijn 21e niet meer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-11-2007, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Yasmin word wel vergoed alleen moet je daarnaast wel een eigen bijdrage betalen die in de meeste gevallen niet vergoed wordt. Dat is het verschil. Per half jaar moet je zelf iets van 25 euro eigen bijdrage betalen. Bij Zilveren Kruis Achmea kreeg ik tot mijn 21e ook de eigen bijdrage vergoed maar vanaf mijn 21e niet meer.
Klopt wat jij zegt.

Ik heb net gebeld en de eigen bijdrage (€12,12 per kwartaal) is er omdat de fabrikant/productieproces duurder is dan de maximale vergoeding die CZ ervoor geeft.

Toch een beetje raar, het gaat me niet om die 12 euro per kwartaal maar dan wordt het dus niet 100% gedekt.
Oud 27-11-2007, 13:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Klopt wat jij zegt.

Ik heb net gebeld en de eigen bijdrage (€12,12 per kwartaal) is er omdat de fabrikant/productieproces duurder is dan de maximale vergoeding die CZ ervoor geeft.

Toch een beetje raar, het gaat me niet om die 12 euro per kwartaal maar dan wordt het dus niet 100% gedekt.
Ik heb dat inderdaad ook een keer nagevraagd bij CZ, en je krijgt de 'eigen bijdrage' die je bij bepaalde medicijnen moet betalen, alleen vergoed als je het meest uitgebreide aanvullende pakket hebt, ook wanneer er dus staat dat ze 100% vergoeden.
Oud 03-12-2007, 09:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest voor mijn pildilemma's). Ik heb eerst drie jaar lang microgynon 30 geslikte maar kreeg daar heel veel bijwerkingen van (hoofdpijn, buikpijn, rugpijn, misselijk, overgeven, opvliegers) dus toen ben ik overgestapt naar Yasmin maar sinds kort krijg ik last van donkere afscheiding of bloedverlies midden in mijn strip en heb ik knallende koppijn tijdens m'n stopweek. Ik wilde graag een andere pil gaan slikken maar mijn huisarts wist me te vertellen dat er geen andere mogelijkheden meer zijn Ik blijf nu voorlopig Yasmin slikken maar dan steeds twee strips achter elkaar en het is niet echt een oplossing. Volgens haar was de pil gewoon niet geschikt voor me maar ik wil eigenlijk geen andere vorm van anticonceptie want het bevalt me prima. Heeft iemand hier ervaring mee en wat hebben jullie eraan gedaan?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-12-2007, 11:29
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik werd erg beroerd van de pil en toen ben ik aan de nuvaring gegaan. Is dat geen optie voor jou?
__________________
Tsja
Oud 03-12-2007, 14:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik werd erg beroerd van de pil en toen ben ik aan de nuvaring gegaan. Is dat geen optie voor jou?
Ik blijf eigenlijk liever gewoon de pil slikken maar als dat echt niet meer te doen is door alle bijwerkingen houd ik dat wel in m'n achterhoofd ja. Met de nuvaring kan je toch ook je menstruatie uitstellen? Hoeveel betaal je daar voor? Wat voor bijwerkingen had jij van de pil?

Ik baal hier echt van. Ik had altijd al gekloot met m'n astmamedicijnen en nu kan ik ook al niet meer tegen de pil
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-12-2007, 14:39
Learn to fly
Learn to fly is offline
Ehm ik heb een beetje een dom vraagje. Maargoed.

Het zit zo: Ik kwam net thuis, liep langs de plek waar mijn pil ligt en zag dat de zondag er nog in zat. Nu ligt mijn reservestrip ernaast en daar zaten alleen de maandag en de dinsdag nog in. Ik twijfelde heel erg of ik nou misschien per ongeluk de zondag van mijn reservestrip heb geslikt gister, of dat ik hem helemaal vergeten ben.

Uit reflex o.i.d. heb ik nou gelijk de zondag van mijn gewone strip geslikt, maar nu weet ik niet hoe ik verder moet. Ik zit in m'n derde week, dus in principe zou ik, als ik ervan uit ga dat ik hem ben vergeten, gelijk een stopweek moeten houden of de volgende strip gelijk doorslikken. Maar ik heb nu dus net al een pil geslikt, dus die eerste optie valt weg lijkt me. Moet ik nu per se doorslikken, of kan ik alsnog over een paar dagen m'n stopweek houden?

Het is zó irritant. Omdat ik al zo'n poos aan de pil ben is het echt een automatisme geworden om hem te slikken, maar nu durf ik er toch niet vanuit te gaan dat ik hem gisteravond ook gewoon heb geslikt
__________________
*
Oud 03-12-2007, 15:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou ervan uitgaan dat je hem vergeten was (dat is nu het makkelijkste/veiligste) en dat je hem daarna als nog genomen hebt. Je kunt nu dus niet meer gelijk een stopweek maken en moet dus nog een strip doorslikken om er zeker van te zijn dat je veilig bent. Dan sluit je iig alle onveilige of onzekere opties uit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-12-2007, 16:23
Learn to fly
Learn to fly is offline
Okee, ik dacht inderdaad ook dat dat dan de beste optie was. Doorslikken was alleen altijd al een ramp bij mij. Maar goed, dan is dit een mooie gelegenheid om te kijken of het nog steeds zo'n ramp is . Ben ik, als ik dat doe, gewoon helemaal veilig? Of moet ik nog wel ergens rekening mee houden?
__________________
*
Oud 03-12-2007, 18:10
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Als je in je derde week maar 1 pil vergeet, en je slaat je stopweek over dan blijft de pil veilig.
__________________
Tsja
Oud 03-12-2007, 18:11
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik blijf eigenlijk liever gewoon de pil slikken maar als dat echt niet meer te doen is door alle bijwerkingen houd ik dat wel in m'n achterhoofd ja. Met de nuvaring kan je toch ook je menstruatie uitstellen? Hoeveel betaal je daar voor? Wat voor bijwerkingen had jij van de pil?

Ik baal hier echt van. Ik had altijd al gekloot met m'n astmamedicijnen en nu kan ik ook al niet meer tegen de pil

Ik werd misselijk en down van de pil. De nuvaring is eigenlijk ideaal, hoor! Je kunt er inderdaad je menstruatie mee uitstellen en je hoeft er maar 1 keer per maand aan te denken. Volgens mij kost de nuvaring 7 euro per ring.
__________________
Tsja
Oud 06-12-2007, 15:46
hmm-hmm
Avatar van hmm-hmm
hmm-hmm is offline
aangezien niemand gereageerd heeft op mijn post in dit topic, maar ik wél nog even wil laten weten hoe 't verlopen is:
ik ben naar de dokter geweest om te vragen hoe 't kwam dat ik niet ongesteld werd, en ze heeft me uitgelegd dat het wel een half jaar tot een jaar kan duren voordat je weer ongesteld wordt. als ik het vervelend vind kan het eventueel met bepaalde medicijnen opgewekt worden, maar tot nu toe vind ik het niet zo'n probleem
__________________
echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Oud 12-12-2007, 13:37
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik had vannacht buikgriep, en ongeveer 3 uur nadat ik de pil ingenomen had (neem hem meestal in als ik naar bed ga, rond half 1 's nachts) ging het weer mis. Ik heb rond 5 uur 's ochtends maar een pil uit de reservestrip genomen (denk ongeveer 29 uur na de vorige). Het is de 16e pil van de strip, dus een pil van week 3. Ik heb een hekel aan ongesteld worden dus ik slik er sowieso nog een strip achteraan. Volgens mij ben ik nu nog steeds wel veilig toch?
Oud 12-12-2007, 13:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik had vannacht buikgriep, en ongeveer 3 uur nadat ik de pil ingenomen had (neem hem meestal in als ik naar bed ga, rond half 1 's nachts) ging het weer mis. Ik heb rond 5 uur 's ochtends maar een pil uit de reservestrip genomen (denk ongeveer 29 uur na de vorige). Het is de 16e pil van de strip, dus een pil van week 3. Ik heb een hekel aan ongesteld worden dus ik slik er sowieso nog een strip achteraan. Volgens mij ben ik nu nog steeds wel veilig toch?
Als je die pil van gisteren rekent als vergeten pil en nu nog een hele strip er achteraan slikt ben en blijf je veilig
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-12-2007, 23:43
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Als je die pil van gisteren rekent als vergeten pil en nu nog een hele strip er achteraan slikt ben en blijf je veilig
Ja maar die pil uit de reservestrip had ik ook nog op tijd geslikt en die is er niet weer uit gekomen dus dan ben ik sowieso wel veilig toch?
Oud 14-12-2007, 21:25
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Ja maar die pil uit de reservestrip had ik ook nog op tijd geslikt en die is er niet weer uit gekomen dus dan ben ik sowieso wel veilig toch?
Klopt.

Je had ook geen diarree meer enzo?

Goed dat je er eentje uit de reservestrip hebt genomen . Zolang die binnen 36 uur na je vorige was, zit je goed.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid bloedverlies in 2e week van pilstrip
~LiefEngeltje~
7 14-06-2005 20:44
Seksualiteit vraagje
Angeleyes16
8 22-03-2005 12:48
Lichaam & Gezondheid de pil
mizz-unknown
7 29-08-2003 06:12
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 13:56
Lichaam & Gezondheid wie kan mij helpen..?
Summer_Girl
2 20-04-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.