Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2010, 15:11
*flawless*
*flawless* is offline
Hmm kee (: bedankt.

En oh is het zo dat als je aan de pil bent, je minder veel bloed verliest/minder lang menstrueert? Of verschilt dat per persoon?
__________________
A word is dead when it is said, some say. I say it just begins to live that day.
Oud 27-05-2010, 17:51
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik ben al sinds mijn 16e aan de pil maar ik heb nog nooit een keer de pil doorgeslikt. Helaas komt het dit jaar een beetje vervelend uit met mijn vakantie en zou het handiger zijn om 2 pilstrippen gelijk achter elkaar door te slikken. Want als ik het dan goed begrijp, slik ik toch 6 weken achter elkaar de pil (zonder stopweek ertussen) waardoor ik de maand daarop een week eerder ongesteld ben dan mijn 'normale' ritme? Want het liefst zou ik dan de maand voordat ik op vakantie ga de pil al willen doorslikken zodat ik me op vakantie geen zorgen hoef te maken over mogelijke doorbraakbloedingen. Bestaat de kans op doorbraakbloedingen trouwens altijd als je de pil doorslikt, of is die kans bij mij bijv. ook kleiner omdat ik al zoveel jaar aan de pil zit?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 28-05-2010, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Hmm kee (: bedankt.

En oh is het zo dat als je aan de pil bent, je minder veel bloed verliest/minder lang menstrueert? Of verschilt dat per persoon?
Bij bijna iedereen is dat inderdaad wel zo maar er zijn altijd uitzonderingen.

Citaat:
Ik ben al sinds mijn 16e aan de pil maar ik heb nog nooit een keer de pil doorgeslikt. Helaas komt het dit jaar een beetje vervelend uit met mijn vakantie en zou het handiger zijn om 2 pilstrippen gelijk achter elkaar door te slikken.
1. Want als ik het dan goed begrijp, slik ik toch 6 weken achter elkaar de pil (zonder stopweek ertussen) waardoor ik de maand daarop een week eerder ongesteld ben dan mijn 'normale' ritme? Want het liefst zou ik dan de maand voordat ik op vakantie ga de pil al willen doorslikken zodat ik me op vakantie geen zorgen hoef te maken over mogelijke doorbraakbloedingen.
2. Bestaat de kans op doorbraakbloedingen trouwens altijd als je de pil doorslikt, of is die kans bij mij bijv. ook kleiner omdat ik al zoveel jaar aan de pil zit?
1. Ja, dat klopt.
2. De eerste maanden is die kans groter, maar of je er nu vier of veertig maanden aanzit maakt daarvoor niet zo veel uit. Maar bij de meeste mensen gaat 1 strip doorslikken wel goed, zonder doorbraakbloedingen.
Oud 29-05-2010, 10:59
*flawless*
*flawless* is offline
Ik heb dit hele topic even doorgespit xD en kwam erachter dat ik eigenlijk gewoon een hele slechte huisarts heb die me totaal niets heeft verteld. Behalve dan dat de pil niet beschermt tegen SOA's. En - groentje als ik ben - had ik natuurlijk nog geen vragen.

En: ik zit nu in mijn 1e stopweek, heb woensdag de laatste pil ingenomen, maar ik ben nu nog steeds niet ongesteld. Uit vorige berichten snap ik dat het normaal is als je pas een paar dagen na het innemen van de laatste pil ongesteld wordt, maar wat gebeurd er eigenlijk als ik bijvoorbeeld maandag/dinsdag pas ongesteld wordt, en donderdag weer moet beginnen met een nieuwe strip. Stopt de ongesteldheid dan gewoon direct de eerste dag dat je weer een pil inneemt?

Wat een superhandig topic trouwens
__________________
A word is dead when it is said, some say. I say it just begins to live that day.
Oud 29-05-2010, 11:09
Verwijderd
Citaat:
En: ik zit nu in mijn 1e stopweek, heb woensdag de laatste pil ingenomen, maar ik ben nu nog steeds niet ongesteld. Uit vorige berichten snap ik dat het normaal is als je pas een paar dagen na het innemen van de laatste pil ongesteld wordt, maar wat gebeurd er eigenlijk als ik bijvoorbeeld maandag/dinsdag pas ongesteld wordt, en donderdag weer moet beginnen met een nieuwe strip. Stopt de ongesteldheid dan gewoon direct de eerste dag dat je weer een pil inneemt?
Niet per se de eerste dag, maar als het goed is wel binnen een paar dagen
Oud 30-05-2010, 11:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb dit hele topic even doorgespit xD en kwam erachter dat ik eigenlijk gewoon een hele slechte huisarts heb die me totaal niets heeft verteld. Behalve dan dat de pil niet beschermt tegen SOA's. En - groentje als ik ben - had ik natuurlijk nog geen vragen.

En: ik zit nu in mijn 1e stopweek, heb woensdag de laatste pil ingenomen, maar ik ben nu nog steeds niet ongesteld. Uit vorige berichten snap ik dat het normaal is als je pas een paar dagen na het innemen van de laatste pil ongesteld wordt, maar wat gebeurd er eigenlijk als ik bijvoorbeeld maandag/dinsdag pas ongesteld wordt, en donderdag weer moet beginnen met een nieuwe strip. Stopt de ongesteldheid dan gewoon direct de eerste dag dat je weer een pil inneemt?

Wat een superhandig topic trouwens
Als ik op woensdag de laatste pil inneem ben ik altijd pas op maandag ongesteld. Dus dat kan inderdaad. En als je op donderdag de nieuwe pil inneemt, dan ben ik al ma-di-woe ongesteld geweest dus vanaf die donderdag (4e dag) is het ook logisch dat het alweer een beetje aan het verdwijnen is. Maar het is niet van de ene op de andere dag over door die pil.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 08-06-2010, 22:49
ikonzeker
ikonzeker is offline
hallo,

ik heb een paar vraagjes, ik zet ze even op een rij:

* als een vrouw diarree heeft, is de pil dan nog veilig?
*ik heb begrepen dat als een vrouw een X aantal uren naar ze de pil geslikt heeft moet overgeven de pil niet meer veilig is, hoeveel uur is dat?
* ik heb gelezen dat als je zwanger bent je niet ongesteld bent, of nauwelijks, merk je als vrouw zijnde altijd verschil?

gr en vast bedankt

p.s quote aub
Oud 09-06-2010, 09:40
Verwijderd
Citaat:
hallo,

ik heb een paar vraagjes, ik zet ze even op een rij:

* als een vrouw diarree heeft, is de pil dan nog veilig?
*ik heb begrepen dat als een vrouw een X aantal uren naar ze de pil geslikt heeft moet overgeven de pil niet meer veilig is, hoeveel uur is dat?
* ik heb gelezen dat als je zwanger bent je niet ongesteld bent, of nauwelijks, merk je als vrouw zijnde altijd verschil?

gr en vast bedankt

p.s quote aub
De pil gaat na het slikken eerst naar de maag, waar het gladde omhulsel wordt afgebroken. Daar kan hij een aantal uur blijven, afhankelijk van of je net hebt gegeten en wat je intussen aan het doen bent etc. Dat is maximaal vier uur. Dat is dus het antwoord op je tweede vraag.
Daarna gaat de pil naar de dunne darm. Daar worden de stoffen opgenomen in je bloed. Als een vrouw echt ontzéttende diarree heeft, kan het zijn dat de pil zo snel door de dunne darm gaat, dat de stoffen niet goed worden opgenomen. Als je heel erge diarree hebt, gaat alles wat je hebt gegeten en gedronken sneller door je maag en darmen dan normaal, daarom is hiervoor de grens ook vier uur. Dus bij waterdunne diarree binnen vier uur na het slikken, werkt de pil minder goed. Bij 'gewone' diarree maakt het niets uit. Dat is het antwoord op je eerste vraag.

Wat je derde vraag betreft. Het is inderdaad gebruikelijk dat een zwangere vrouw niet ongesteld wordt. Er zijn echter uitzonderingen van vrouwen die tijdens de eerste maanden nog wel ongesteld worden. Vaak is dit minder dan normaal, maar niet altijd. Als een vrouw de pil gebruikt, is er een kunstmatige ongesteldheid. Daardoor is de kans dat ze ongesteld wordt tijdens de zwangerschap groter dan bij vrouwen die de pil niet gebruiken. Maar ook bij vrouwen die wel aan de pil zijn, blijft het zo dat een zwangerschap er meestal voor zorgt dat ze niet meer ongesteld wordt.
Oud 09-06-2010, 13:03
niemand00
niemand00 is offline
hoi,
Ik neem de pil al ongeveer een jaartje nu omwille dat ik samen ben met mijn vriend
nu ben ik moeten veranderen van pil
ik heb dit zo gedaan:
Zondag laatste pil genome van oud merk.
Maandag begonnen met de nieuwe
dus tijdens mijn stopweek ben ik begonnen met de nieuwe pil
nu is mijn vraag
Is er kans dat ik zwanger ben?
graag antwoord
Oud 09-06-2010, 13:07
Verwijderd
Citaat:
hoi,
Ik neem de pil al ongeveer een jaartje nu omwille dat ik samen ben met mijn vriend
nu ben ik moeten veranderen van pil
ik heb dit zo gedaan:
Zondag laatste pil genome van oud merk.
Maandag begonnen met de nieuwe
dus tijdens mijn stopweek ben ik begonnen met de nieuwe pil
nu is mijn vraag
Is er kans dat ik zwanger ben?
graag antwoord
Dus zonder stopdagen ertussen? Dat is de juiste manier van overschakelen helemaal veilig dus.
Oud 09-06-2010, 13:19
niemand00
niemand00 is offline
Citaat:
Dus zonder stopdagen ertussen? Dat is de juiste manier van overschakelen helemaal veilig dus.
ja zonder stopdagen...
zou het erg zijn moest ik een week gestopt zijn?
Oud 09-06-2010, 13:30
Verwijderd
Citaat:
ja zonder stopdagen...
zou het erg zijn moest ik een week gestopt zijn?
Omdat de nieuwe pil waarschijnlijk andere stoffen bevat dan de oude, duurt het een week voordat die helemaal werkt. En na het stoppen met de oude pil, werkt die natuurlijk nog een week door, want dat zou normaal de stopweek zijn.
Door van de oude meteen over te schakelen op de nieuwe, overlappen die weken. Als je een week gestopt was, zouden ze niet overlappen, dus dan zou je in eerste week van de nieuwe pil nog niet beschermd zijn geweest.
Tenzij de nieuwe heel erg lijkt op de oude en dezelfde stoffen bevat, maar in een andere hoeveelheid, dan zou het niet erg zijn.
Oud 09-06-2010, 13:34
niemand00
niemand00 is offline
Citaat:
Omdat de nieuwe pil waarschijnlijk andere stoffen bevat dan de oude, duurt het een week voordat die helemaal werkt. En na het stoppen met de oude pil, werkt die natuurlijk nog een week door, want dat zou normaal de stopweek zijn.
Door van de oude meteen over te schakelen op de nieuwe, overlappen die weken. Als je een week gestopt was, zouden ze niet overlappen, dus dan zou je in eerste week van de nieuwe pil nog niet beschermd zijn geweest.
Tenzij de nieuwe heel erg lijkt op de oude en dezelfde stoffen bevat, maar in een andere hoeveelheid, dan zou het niet erg zijn.
ok dankje
want ik maakte me zorgen omdat ik zondag ben gestopt
en normaal krijg ik de dinsdag men regels.
Oud 09-06-2010, 13:35
Verwijderd
Ja het kan zijn dat je nu een keertje overslaat door de nieuwe pil, is normaal
Oud 09-06-2010, 21:23
ikonzeker
ikonzeker is offline
Citaat:
De pil gaat na het slikken eerst naar de maag, waar het gladde omhulsel wordt afgebroken. Daar kan hij een aantal uur blijven, afhankelijk van of je net hebt gegeten en wat je intussen aan het doen bent etc. Dat is maximaal vier uur. Dat is dus het antwoord op je tweede vraag.
Daarna gaat de pil naar de dunne darm. Daar worden de stoffen opgenomen in je bloed. Als een vrouw echt ontzéttende diarree heeft, kan het zijn dat de pil zo snel door de dunne darm gaat, dat de stoffen niet goed worden opgenomen. Als je heel erge diarree hebt, gaat alles wat je hebt gegeten en gedronken sneller door je maag en darmen dan normaal, daarom is hiervoor de grens ook vier uur. Dus bij waterdunne diarree binnen vier uur na het slikken, werkt de pil minder goed. Bij 'gewone' diarree maakt het niets uit. Dat is het antwoord op je eerste vraag.

Wat je derde vraag betreft. Het is inderdaad gebruikelijk dat een zwangere vrouw niet ongesteld wordt. Er zijn echter uitzonderingen van vrouwen die tijdens de eerste maanden nog wel ongesteld worden. Vaak is dit minder dan normaal, maar niet altijd. Als een vrouw de pil gebruikt, is er een kunstmatige ongesteldheid. Daardoor is de kans dat ze ongesteld wordt tijdens de zwangerschap groter dan bij vrouwen die de pil niet gebruiken. Maar ook bij vrouwen die wel aan de pil zijn, blijft het zo dat een zwangerschap er meestal voor zorgt dat ze niet meer ongesteld wordt.
bedankt voor je goede uitleg
Oud 11-06-2010, 22:04
Kemical
Kemical is offline
Ik wilde eigenlijk een nieuw topic openen, maar lijkt erop dat dat niet mag over dit onderwerp. Ik heb een vraagje over de pil, maar het gaat eigenlijk meer om de reden erachter om hem te slikken. De vraag is ook: wat zouden jullie doen?


- ik ben net 20, nooit een vriendje gehad, wel wat scharrels maar echt verder dan zoenen-etc niet geweest. Geen problemen mee, wel nieuwsgierig naar seks, maar wacht gewoon tot het er van komt.
- Dus ik slik de pil niet. Vriendinnen hebben allemaal vaste vriendjes en slikken hem wel, logisch. Maar mocht ik een vriend krijgen, dan is er nog tijd genoeg om met de pil te beginnen.
Alleen: nu ga ik dit jaar voor het eerst alleen op vakantie. Zuid-Spanje (geen lloret etc, iets heel onbekends), Spaans leren en werken, deel een appartementje met iemand die ik nu nog niet ken. Aangezien ik dan ineens langere tijd alleen ben, kom ik wrs allemaal mensen tegen. Wat nou als ik ineens mr right ontmoet?

Eerst dacht ik.. ik ben er hoogstens 1 maand, dat vind ik toch te kort om dan al met iemand naar bed te gaan.
Nu denk ik... van de dingen die je niet doet heb je spijt! Straks kom ik een gigantisch leuk persoon tegen! Want in tegenstelling tot normale vakantie, ben ik nu helemaal alleen, dus zal ik contact gaan zoeken met locals, sowieso al omdat ik spaans wil leren/verbeteren.
Maar het staat me zo tegen om de pil hiervoor te gaan slikken! Ik ben ook echt geen huppa-pluk-van-de-straat-meisje, maar je weet nooit wie je ineens tegenkomt...
Ik weet wel dat condoom ook prima bescherming geeft, maar ik vind 90% veilig niet genoeg.. en krijg al buikpijn als ik denk aan zwangerschap, abortus etc., alleen maar omdat ik niet genoeg voorbereid was.

Dus: what to do? vooral: wat zou jij doen?
(En dat je met de pil menstruatie(klachten) kunt regelen, boeit me niet. Ik heb nergens last van en medicatiegebruik staat me tegen. Het is meer dat ik het overweeg voor mijn eigen 'rust in mijn hoofd') Als ik besluit te gaan slikken, stop ik ook weer als ik thuiskom. Wat vinden jullie?

ohja, ik zie pil natuurlijk niet als alternatief voor condoom
Oud 12-06-2010, 00:38
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik zou idd de anticonceptiepil nemen voor de periode waarin je in Zuid-Spanje bent en ermee stoppen als je terug bent in Nederland. En natuurlijk condooms bij je dragen daar . Zo heb je alle mogelijke voorzorgsmaatregelen genomen en kun je jezelf achteraf niets kwalijk nemen.
Ik heb zelf in 'n soortgelijke situatie gezeten en ik had op dat gebied helemaal niets geregeld, omdat 't gewoon niet bij me op was gekomen dat daar 'iets' kon gebeuren . Maar zoals je zelf al zegt: je weet echt maar nooit .

Maar ik heb zelf ook 'n klein probleempje:
Ik was vanavond letterlijk kotsmisselijk geworden en heb m'n pil van vandaag er ook uitgegooid. Ik heb besloten om gewoon de strip af te maken alsof er niets is gebeurd, omdat ik momenteel geen reservestrip bij de hand heb. Niet de allerbeste oplossing, maar goed . Mijn vraag is alleen: tot wanneer ben ik verminderd beschermd tegen zwangerschap? Met andere woorden: vanaf wanneer zal de pil weer z'n normale werking hebben?
__________________
En dat meen ik!
Oud 12-06-2010, 17:00
Kemical
Kemical is offline
Citaat:
Ik heb zelf in 'n soortgelijke situatie gezeten en ik had op dat gebied helemaal niets geregeld, omdat 't gewoon niet bij me op was gekomen dat daar 'iets' kon gebeuren
Nu ben ik wel benieuwd wat dat was. Eerst had ik er namelijk ook niet aan gedacht, toen kwam het bij me op en dacht ik 'ach, dat doe ik toch niet', daarna begon mijn beste vriendin er over en sindsdien denk ik aaargh, eigenlijk moet ik wel & zie ik overal tienermoeders & documentaires enz. Nu wil ik het ook maar zo snel mogelijk geregeld hebben, dus ik denk dat dat volgende week maar ga doen

Op jouw vraag heb ik helaas geen antwoord.. (had je denk ik ook niet verwacht)
Oud 12-06-2010, 17:15
Verwijderd
@ Kemical: je kunt inderdaad altijd weer stoppen na die vakantie wel verstandig om het zeker voor het onzekere te nemen

@AzN: dus 2 dagen achter elkaar de pil eruit gegooid? Na 7 dagen werkt hij dan weer normaal. Het opbouwen van de hormoonspiegel die nodig is om een stopweek te houden is ook verstoord, daarom kun je beter aanhouden dat je na het overgeven minimaal 14 dagen hebt geslikt voordat je een stopweek houdt. Of je slaat 'm een keer over, dat kan ook.
Oud 12-06-2010, 18:37
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
@ Kemical:
Ik was 'n weekje op vakantie in Turkije en kort gezegd: one night stand + gescheurde condoom. De ochtend daarna 'n (gebrekkig Engelssprekende) dokter bezocht en de MAP geslikt, waarna de hele vakantie was verpest door allerlei bijwerkingen daarvan. Daarnaast ook door spijt en zorgen natuurlijk. Eenmaal terug in Nederland twee of drie afspraken bij de GGD gehad voor 'n SOA-test en 'n halfjaar later nog eentje voor 'n HIV-test (voor alle zekerheid).
Ik zou zelf natuurlijk nooit meer zoiets stoms doen, maar desondanks zou ik de volgende keer wel alle mogelijke voorzorgsmaatregelen nemen hoor .

@ Sarah:
Nee, ik heb alleen de vijfde pil van m'n strip 'niet ingenomen', das alles. Werk hij na zeven dagen dan ook weer normaal? Volgens de bijsluiter ben ik namelijk voor de rest van de maand niet meer beschermd en moet ik advies van de dokter vragen .
__________________
En dat meen ik!
Oud 13-06-2010, 12:00
Verwijderd
Citaat:
@ Kemical:
Ik was 'n weekje op vakantie in Turkije en kort gezegd: one night stand + gescheurde condoom. De ochtend daarna 'n (gebrekkig Engelssprekende) dokter bezocht en de MAP geslikt, waarna de hele vakantie was verpest door allerlei bijwerkingen daarvan. Daarnaast ook door spijt en zorgen natuurlijk. Eenmaal terug in Nederland twee of drie afspraken bij de GGD gehad voor 'n SOA-test en 'n halfjaar later nog eentje voor 'n HIV-test (voor alle zekerheid).
Ik zou zelf natuurlijk nooit meer zoiets stoms doen, maar desondanks zou ik de volgende keer wel alle mogelijke voorzorgsmaatregelen nemen hoor .

@ Sarah:
Nee, ik heb alleen de vijfde pil van m'n strip 'niet ingenomen', das alles. Werk hij na zeven dagen dan ook weer normaal? Volgens de bijsluiter ben ik namelijk voor de rest van de maand niet meer beschermd en moet ik advies van de dokter vragen .
Hm, ik denk dat de bijsluiter zich erg indekt tegen verzekeringsclaims als je nieuw met de pil begint en niet op de eerste dag van je menstruatie, is hij ook na 7 dagen veilig, dus dit telt als nieuw beginnen. Als je in de 5 dagen vóórdat je de pil uitbraakte seks hebt gehad zonder condoom kan het trouwens wel zo zijn dat wat zaadcellen zijn achtergebleven en hun kans hebben gegrepen. Dus daar moet je wel rekening mee houden.
Als je maar 1 pil vergeten bent, is dat volgens de nieuwe richtlijnen trouwens sowieso niet erg, zelfs niet als het in de eerste week was (dat staat nog niet in de bijsluiter omdat veranderingen in bijsluiters altijd erg traag gaan), op voorwaarde dat je de dag erna twee neemt. Maar dat heb je niet gedaan als ik het goed begrijp, dus dan is het wel handig om alsnog 7 dagen aan te houden.
Oud 13-06-2010, 14:17
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
een klein vraagje

ik zat ongeveer 2 jaar aan de pil toen ik stopte,
ik ben dit maand opnieuw begonnen, maar in mijn tweede week eentje vergeten (zit nu in mijn derde week),
maar ik moet mijn pil nu wel doorpakken door dat ik begin juli naar Turkije op reis ga,
en dus mijn regels niet wil krijgen.
Maar mijn vraag is eigenlijk, is het nu gevaarlijk om binnen 2 weken zonder condoom te vrijen?
Want ik ben dan op weekend met mijn vriendje...
Is het een risico of kunnen we zonder condoom vrijen?

alvast bedankt
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Oud 13-06-2010, 14:39
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
@ Sarah:
Oké, das duidelijk. Voor zeven dagen extra bescherming gebruiken dus. Dank je wel!
__________________
En dat meen ik!
Oud 13-06-2010, 14:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ AzN: als je het nog een keer hebt en geen reservestrip bij je hebt: ik neem dan altijd de laatste pil uit die strip (zodat je dagen wel blijven kloppen) als reservepil en zorg dan dat ik tegen de tijd dat ik aan die pil toe ben wel een extra pil uit een andere strip heb
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-06-2010, 14:37
KipKapKop
KipKapKop is offline
Kan ik mijn vriendin de pil geven via mijn verzekering?
Oud 14-06-2010, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Kan ik mijn vriendin de pil geven via mijn verzekering?
nee, dat werkt zo niet met verzekeringen.
Oud 14-06-2010, 15:28
KipKapKop
KipKapKop is offline
Citaat:
nee, dat werkt zo niet met verzekeringen.
Is het dan mogelijk haar postadres te wijzigen in die van mij en dat zij hem afsluit op haar verzekering?

Bedankt
Oud 14-06-2010, 18:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, je verzekert je als persoon, niet als adres of wat dan ook.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-06-2010, 20:00
Verwijderd
gaat het erom dat haar ouders het betaaloverzicht niet mogen zien? Als ze 16+ is komt de post van de verzekering sowieso op haar naam, haar ouders mogen dat dan niet open maken. En als ze dat niet is moet ze misschien zorgen dat ze elke dag als eerste de post heeft óf gewoon tegen haar ouders vertellen dat ze de pil wil gebruiken. Ze hoeft er niet bij te zeggen dat het is om seks te hebben; ze kan ook zeggen dat het is zodat ze minder buikpijn heeft als ze ongesteld is, bijvoorbeeld.
Oud 14-06-2010, 20:25
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Volgens mij kun je ook pas in december zien wat de verzekering allemaal heeft betaald aan medicijnen? Bij mij was dat wel zo.
En KipKapKop, je kunt de pil ook zelf betalen als je echt niet wil dat er iemand achter komt.
Oud 14-06-2010, 20:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij staat er op het afschrift van m'n verzekering hooguit 'farmaceutische zorg apothekers' + de prijs en daaruit kan je niet afleiden wat ze voor geschreven heeft gekregen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-06-2010, 10:57
KipKapKop
KipKapKop is offline
Bedankt voor alle informatie! Het gaat er inderdaad om dat haar ouders hier niet van af weten vanwegen hun geloofsovertuiging. Dat is dan wel weer apart.

Ik ga kijken wat ik kan doen, thanks
Oud 16-06-2010, 08:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik ben hier niet zo in thuis, dus excuses voor een misschien wat domme vraag

Maar ik vroeg me af hoe groot de kans is op zwangerschap door de pil heen.
Ik weet dat bijvoorbeeld antibiotica de werking van de pil kan beïnvloeden, voor griep en andere virussen geldt dit voor zover ik weet ook.
Zijn er nog andere factoren die de werking van de pil beïnvloeden? Zoals stress, depressiviteit en andere 'mentale' klachten?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 16-06-2010, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Ik ben hier niet zo in thuis, dus excuses voor een misschien wat domme vraag

Maar ik vroeg me af hoe groot de kans is op zwangerschap door de pil heen.
Ik weet dat bijvoorbeeld antibiotica de werking van de pil kan beïnvloeden, voor griep en andere virussen geldt dit voor zover ik weet ook.
Zijn er nog andere factoren die de werking van de pil beïnvloeden? Zoals stress, depressiviteit en andere 'mentale' klachten?
Als 1000 perfecte vrouwen een jaar lang perfect de pil gebruiken, zijn er aan het eind van dat jaar 3 zwanger. Als 1000 echte vrouwen een jaar lang de pil gebruiken zijn er aan het eind van dat jaar 30 zwanger.

De werking wordt minder door hevige diarree en door braken (dus niet zomaar elk virus ) en inderdaad door antibiotica, vooral doordat deze diarree kunnen veroorzaken. Ook Sint-Janskruid, een natuurgeneesmiddel dat mensen gebruiken tegen stress, vermindert de werking van de pil. Sint-Janskruid zit soms ook in kruidenthee. Andere medicijnen die de werking verminderen zijn fenobarbital, fenytoïne, primidon, carbamazepine, bosentan, rifampicine en griseofulvine (dat zegt je niet zo veel, maar het zijn vooral middelen tegen epilepsie).

Mentale klachten verminderen de werking niet, maar maken wel de kans groter dat je een pil vergeet.
Oud 16-06-2010, 08:55
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ok, dus stress e.d. hebben geen invloed op de werking van de pil?
Danku
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 16-06-2010, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Ok, dus stress e.d. hebben geen invloed op de werking van de pil?
Danku
Nee, de stress an sich maakt niet uit
Oud 28-06-2010, 18:33
MooZboot
Avatar van MooZboot
MooZboot is offline
Ik wil binnenkort aan de pil maar ik wat gebeurt er dan als je naar de huisarts gaat?
Kan iemand mij dat uitleggen ?
Oud 28-06-2010, 19:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik wil binnenkort aan de pil maar ik wat gebeurt er dan als je naar de huisarts gaat?
Kan iemand mij dat uitleggen ?
de huisarts gaat gewoon een gesprekje met je voeren over welke pil voor jou geschikt is, en hoe die pil werkt. Verder zal de huisarts je vragen of je rookt en of er stollingsproblemen van het bloed in je familie zitten, omdat je van de combinatie roken en/of stollingsproblemen een verhoogde kans hebt op een trombosebeen (dat zijn bloedpropjes in de afvoerende vaten) En uiteraard wil de huisarts weten of je verder helemaal gezond bent en zal de huisarts je vertellen dat de pil je wel beschermt tegen zwangerschap, maar niet tegen SOA's (ofwel: condooms gebruiken als je het niet zeker weet) Daarna, als jullie er samen uit zijn welke pil je gaat gebruiken, krijg je een recept mee voor 3 maanden en kun je de pil gaan halen bij de apotheek, waar je als het goed is ook nog wat uitleg krijgt van de apotheker.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 28-06-2010, 21:33
MooZboot
Avatar van MooZboot
MooZboot is offline
Dan is het goed ik hoef niet onderzocht worden ofzo
Oud 29-06-2010, 08:34
Verwijderd
Nee soms word je gewogen of wordt je bloeddruk opgemeten, maar je krijgt geen vaginaal onderzoek.
Oud 29-06-2010, 19:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Volgens mij in België soms nog wel, dus het ligt een beetje aan waar ze vandaan komt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 01-07-2010, 17:41
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ik ga binnenkort aan het mirenaspiraaltje (als het goed is) en slik nu nog de pil. mijn afspraak was eerst zo gepland dat het tijdens mijn stopweek gezet zou worden. maar de afspraak is verplaatst naar een week later. kan ik nu een nieuwe strip beginnen om zo mijn stopweek een week uit te stellen?

bedankt!
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 01-07-2010, 18:17
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
ik ga binnenkort aan het mirenaspiraaltje (als het goed is) en slik nu nog de pil. mijn afspraak was eerst zo gepland dat het tijdens mijn stopweek gezet zou worden. maar de afspraak is verplaatst naar een week later. kan ik nu een nieuwe strip beginnen om zo mijn stopweek een week uit te stellen?

bedankt!
ja hoor, dat kan gewoon!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 02-07-2010, 18:15
Kemical
Kemical is offline
Ah nu even iets heel stoms
ik ga/ging binnenkort beginnen met de pil, zou vandaag ongesteld moeten worden en dus moeten beginnen. Had vanochtend heel erg buikpijn en één klein bloedvlekje, dus ik dacht, okee, ik neem de eerste pil.
Maar nu lijkt het erop dat ik toch niet ongesteld ben geworden! Moet ik nu wel gewoon doorgaan morgen met de pil?! allemachtig wat is dit ingewikkeld!
Ik ben wel bijna 'due', maar ja..ik ben nooit zo regelmatig.

Advies is erg welkom
Oud 02-07-2010, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Ah nu even iets heel stoms
ik ga/ging binnenkort beginnen met de pil, zou vandaag ongesteld moeten worden en dus moeten beginnen. Had vanochtend heel erg buikpijn en één klein bloedvlekje, dus ik dacht, okee, ik neem de eerste pil.
Maar nu lijkt het erop dat ik toch niet ongesteld ben geworden! Moet ik nu wel gewoon doorgaan morgen met de pil?! allemachtig wat is dit ingewikkeld!
Ik ben wel bijna 'due', maar ja..ik ben nooit zo regelmatig.

Advies is erg welkom
Het handigst is denk ik om gewoon door te gaan, maar dan de pil pas als veilig te beschouwen als je 'm 7 dagen gebruikt hebt.
Oud 04-07-2010, 11:17
Kemical
Kemical is offline
Citaat:
Het handigst is denk ik om gewoon door te gaan, maar dan de pil pas als veilig te beschouwen als je 'm 7 dagen gebruikt hebt.
Dankjewel, dat heb ik nu ook gedaan.
Is dat dan omdat er nu nog een ovulatie kan zijn (heeel eventueel) van de menstruatie waar ik zeg maar op zit te wachten?
Oud 05-07-2010, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Dankjewel, dat heb ik nu ook gedaan.
Is dat dan omdat er nu nog een ovulatie kan zijn (heeel eventueel) van de menstruatie waar ik zeg maar op zit te wachten?
Ja precies
Oud 15-07-2010, 09:35
kriss
kriss is offline
Ik ga vandaag beginnen aan de pil, maar ik heb nog even een vraagje.
Als je je menstruatie wil uitstellen, moet je dan gewoon een week verder gaan met de volgende strip of moet je die volgende strip dan helemaal opmaken dus gewoon de stopweek helemaal overslaan voor 1 keer?
En wat wordt er bedoeld met een reservestrip?

Alvast bedankt!
Oud 15-07-2010, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Ik ga vandaag beginnen aan de pil, maar ik heb nog even een vraagje.
Als je je menstruatie wil uitstellen, moet je dan gewoon een week verder gaan met de volgende strip of moet je die volgende strip dan helemaal opmaken dus gewoon de stopweek helemaal overslaan voor 1 keer?
En wat wordt er bedoeld met een reservestrip?

Alvast bedankt!
Je mag bij uitstellen zelf weten of je 1 week of 2 weken verdergaat of de hele volgende strip opmaakt, afhankelijk van wat jou beter uitkomt . Na de stopweek die je daarna hebt moet je wel weer minstens 3 weken achter elkaar slikken.

Een reservestrip is een pilstrip waar je een pil uit neemt als je bv. een pil uitbraakt of door de gootsteen spoelt (kan maar zo gebeuren). Als je dan een nieuwe neemt uit de strip waar je mee bezig was, klopt het niet meer welke dag van de week je een pil moet nemen en dat is verwarrend, daarom kun je er dan een nemen uit een pilstrip die je apart houdt, de reservestrip. Die kun je ook gebruiken als je je menstruatie bv. maar 1 week wil uitstellen.
Oud 15-07-2010, 10:50
kriss
kriss is offline
Oke duidelijk! Dankje
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 20:41
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid Info over de Pil
Cootje
8 05-08-2004 21:15
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.