Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2011, 23:17
Verwijderd
Weet ik niet, misschien is het ook wel niet doorgegaan. Ik vond het nogal nutteloos om het op een kunstacademie te gaan vragen, want als het echt idols-achtig is dan heb je elke week workshops etc maar in dat proces zit je al op school Maar ik had ook het idee dat ze kunst-kunst zochten (gekke installaties etc), hoewel dat misschien in de praktijk wel weer meevalt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2011, 23:49
Verwijderd
Ja, ik denk ook dat ze vooral op zoek zijn naar dergelijke kunst. Maar daarom lijkt het me ook best leuk om mee te doen, lekker rellen

Over de Amerikaanse versie: ik ben nu bij aflevering 6 en het valt me tot zo ver nog best mee met hoe vervelend de jury is! De echt slechte kandidaten (één en al idee, nul uitvoering) zijn best snel afgevallen, en er zitten ook een paar mensen in die helemaal geen onaardig werk maken. Vooral
Spoiler
maakt gave dingen. Ik hoop dat 'ie wint, maar ze gaan later vast zeggen dat hij te weinig persoonlijke groei heeft doorgemaakt in die paar weken (ofzo) dus het zal wel niet.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 17:52
Verwijderd
Kom er opeens achter dat we komende woensdag al eindbeoordeling hebben. Dacht dat het de week erop zou zijn.
Ik hou mijn hart vast voor de uitslag.
Ik ben tevreden - denk ik - met wat ik heb gedaan, maar het door m'n scriptie, emotionele puinhoop en de hele uitwisseling zelf is de productie niet *ahem* optimaal geweest.
Drie maanden tijd en één onvoltooide tekening.. Het is dan wel een mooie en ontiegelijk arbeidsintensieve tekening, maar toch, ik vraag me af of ze er begrip voor hebben.
Oh en ik ga een beetje flippen denk ik als iemand voor de tienduizendste keer tegen me zegt dat ik eens iets anders moet gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 22:27
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Succes
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 18:26
Verwijderd
Dank je.

Aargh, zojuist hadden we een voorlichting over hoe de beoordeling er aan toe zal gaan, en nu blijkt dat we zelf niet bij de beoordeling aanwezig mogen zijn. We moeten gewoon ons werk achterlaten + schetsboeken/onderzoeksmateriaal, twee dagen later mogen we het weer op komen halen en volgende week is dan de uitslag..
Ik weet niet, misschien is dit een heel algemene gang van zaken, maar ik schrok er echt van want ik had me erop ingesteld dat we er wél bij zouden mogen zijn net als in Rotterdam en dat we een toelichting op ons werk zouden mogen geven. Fuck.

En ik wil mijn tekening niet alleen laten. Het zijn docenten dus je zou kunnen verwachten dat ze voorzichtig met je werk omgaan, maar uit ervaring weet ik dat sommige mensen zó ontzettend onzorgvuldig kunnen zijn.. tekening oppakken, lang vasthouden met klamme handen, kreukels maken in het papier, er overheen hangen met drinken in de hand.. *gruwel* Het is controlfreakerig maar ik ga wel een briefje achterlaten waar heel nadrukkelijk op staat dat ze er voorzichtig mee moeten zijn en er vanaf moeten blijven.

Oh en dan nog iets, de docenten die m'n werk gaan beoordelen zijn random geselecteerd dus misschien zijn het niet eens de mensen die ik heb ontmoet en waar ik gesprekken mee heb gehad.
Vind het echt nogal bizar en nerve wracking.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 18:27
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ja, ik denk ook dat ze vooral op zoek zijn naar dergelijke kunst. Maar daarom lijkt het me ook best leuk om mee te doen, lekker rellen [afbeelding]


Over de Amerikaanse versie: ik ben nu bij aflevering 6 en het valt me tot zo ver nog best mee met hoe vervelend de jury is! De echt slechte kandidaten (één en al idee, nul uitvoering) zijn best snel afgevallen, en er zitten ook een paar mensen in die helemaal geen onaardig werk maken. Vooral
Spoiler
maakt gave dingen. Ik hoop dat 'ie wint, maar ze gaan later vast zeggen dat hij te weinig persoonlijke groei heeft doorgemaakt in die paar weken (ofzo) dus het zal wel niet.
Lijkt mij ook wel een grappig programma. Ben ook wel benieuwd wat ze dan maken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 10:29
Verwijderd
Zo, de beoordeling is begonnen. Benieuwd hoe het gaat aflopen. Ze zouden het supergoed kunnen vinden maar ook flink kut. Kwalitatief is het (vind ik) sowieso goed werk, maar ik weet niet of ze ermee kunnen leven dat het maar 1 tekening is en ik weet gewoon niet in hoeverre ze mij en mijn werk gaan snappen aangezien ik er niet zelf bij ben om uitleg te geven.
Al die anderen hebben zo veel werk en ik vind het intimiderend. Helemaal mijn buurvrouw is een soort creatieve tornado die ontiegelijk veel materiaal heeft, aan de muren, op de grond, overal.. Steekt mijn presentatie wel erg minimalistisch tegen af, met m'n ene tafeltje met een tekening, schetsboek en foto's erop. Maar goed, ik wilde het ook rustig/eenvoudig houden. 't Is alleen gewoon spannend want ik heb geen idee hoe ze erop gaan reageren. En eigenlijk moet ik me er niet zo druk om maken want ik krijg sowieso wel een voldoende en dat ik het goed werk vind is uiteindelijk een stuk belangrijker dan dat zij het goed werk vinden, maar het zou toch wel een deuk in mijn zelfvertrouwen zijn als ze het niet weten te waarderen.

Bla. Zenuwpees.

Meh als het kon zou ik nu meteen op het vliegtuig stappen en naar huis gaan. Vind het echt niet leuk meer nu. Nog anderhalve week, dan zit het erop.. En zodra ik thuis ben zal het wel weer voelen alsof ik veel te snel terug ben gegaan, maar nu heb ik zo'n heimwee. Ik mis zelfs mensen die ik niet mag!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 17:34
Verwijderd
Ik duim voor je!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 19:28
Verwijderd
Ben benieuwd, Norwood Ranger, 't komt vast goed..! Ben ook heel benieuwd naar de tekening.

Wij hebben in januari toch tussentijdse beoordelingen, grr! Ik negeer het maar zo veel mogelijk Maar heb wel heerlijk lopen spelen met een klasgenootje vandaag, we moeten er toch eens een boek van maken denk ik. Veel te grappig en gek <3
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 20:10
Verwijderd
Dank jullie.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 08:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik duim ook voor je, hoor, Norwood Ranger!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 11:35
Verwijderd
Wat lief allemaal. Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 13:19
Verwijderd
Zojuist de uitslag gekregen, ik heb een B3 (wat ongeveer gelijk staat aan een 7,5 of zo).

Best oke dus, al vond ik sommige kritiek en suggesties wel echt raar en weet ik van sommige dingen niet of ze positief bedoeld zijn of niet. 'Your drawings are interesting and almost fetishistic.' Hm.. okay?

Ik zou mijn research materiaal volgens de docenten niet kritisch benaderen en afbeeldingen verzamelen enkel omdat ik van ze hou. Dat klopt denk ik, ik verzamel gewoon dingen die me om wat voor reden dan ook aanspreken. Alleen zie ik daar zelf niets negatiefs in en de mensen hier kennelijk wel, maar de man die de kritiek met me besprak zei zelf ook al dat het een Glasgow-ding is.

Verder vroegen ze zich af of ik met mijn werk iets wil vertellen over mythologische dieren en of ik geinteresseerd ben in low art omdat het materiaal (balpen) dat ik gebruik goedkoop en kantoorgerelateerd is...? Wel goed om te weten dat ik zulke associaties oproep, maar nee daar wil ik het dus totaal niet over hebben.
Wat ik dan wel weer logisch vond was dat m'n werk + schedels de docenten deed denken aan Vanitas-schilderijen. Dat vonden ze overigens heel Nederlands van me. (Echt grappig hoe ze daar hier tegenaan kijken. In een eerder gesprek zei een docent ook al tegen me dat mijn werk zo ontzettend Nederlands is, terwijl ik dat zelf totaal niet kan zien.)

Van de paar kunstenaars die ze me hadden aangeraden om op te zoeken begrijp ik niet veel. Er zit een fotograaf bij die geabstraheerde foto's van lichamen maakt, dat is duidelijk mijn straatje. Maar er zitten ook twee gasten bij die mensen- en dierenschedels onderkladden met verf en lelijke patronen en dat dan kunst noemen, bah. Zo stom, want mijn hele punt was juist dat een schedel al een kunstwerk op zich is.

Nou, al met al wel tevreden, al ben ik er kennelijk niet echt in geslaagd om de docenten mij/m'n werk te laten begrijpen. Maar dat hoeft ook niet, want komend weekend ben ik weer lekker in Nederland! Oh en waar ik me vooraf druk om maakte, dat ik niet genoeg werk zou hebben, was ook geen probleem want die man zei tegen me dat ik heel hard gewerkt had.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 15:30
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Norwood,
ah fijn dat t uiteindelijk toch nog meegevallen is dan!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 17:55
Verwijderd
Klinkt goed, Norwood! Het lijkt me ook dat wel duidelijk is dat je genoeg gewerkt hebt Ik vind je werk ook echt heel gaaf, ik wil er bijna een échte kunstenaar van worden
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 08:27
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Goedzo, Norwood . Zie je wel, alles is goedgekomen!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:52
Verwijderd
Norwood!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 18:05
Verwijderd
Wat goed Norwood! Ik volg je posts wel altijd, want ik vind echt dat je fantastisch werk maakt! heb alleen geloof ik nog nooit gereageerd Maar ik ben blij voor je!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 11:06
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb vorige week mijn eerste toelating bij sintlucas gedaan, en het viel me best wel mee.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 20:39
Verwijderd
Sorry voor de wat late reactie; had geen tijd om eerder te reageren want mijn beste vriendin was me komen opzoeken hier in Glasgow en nu ben ik bezig met inpakken want morgen ga ik terug naar huis.

Maar bedankt voor de lieve reacties en meelevendheid. Leuk.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 12:32
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Gefeliciteerd met je beoordeling, Norwood. Ik weet maar al te goed hoe erg die beoordelingen zijn.

Citaat:
Ik heb vorige week mijn eerste toelating bij sintlucas gedaan, en het viel me best wel mee.
Heb je beetje een goed gevoel erover.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 13:49
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:

Heb je beetje een goed gevoel erover.
Eigenlijk wel een beetje ja
sowieso omdat ik bepaalde dingen die niet eens met de opdrachten te maken hebben naar mijn idee beter heb gedaan dan anderen, sommigen kwamen te laat binnen, of durfde niets te vragen als er wat was ofzo en dan maak je naar mijn idee sowieso al een mindere indruk.
Maar de opdrachten vielen ook best mee, we moesten een vragenlijst invullen, een collage maken, en een cadeauverpakking voor een peer verzinnen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2011, 11:02
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
HAAT AAN FINAL CUT PRO EN iMOVIE!!!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 15:12
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
IK BEN DOOR DE EERSTE TOELATINGSRONDE VAN SINTLUCAS!!!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 20:34
Verwijderd
Citaat:
IK BEN DOOR DE EERSTE TOELATINGSRONDE VAN SINTLUCAS!!!
Proficiat!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 23:05
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
IK BEN DOOR DE EERSTE TOELATINGSRONDE VAN SINTLUCAS!!!
Gefeliciteerd.

Veel succes alvast met de volgende ronde.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 12:36
Verwijderd
Gefeliciteerd Duckdonkey! Supergoed
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 18:29
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Thanx allemaal!

Tweede ronde vrees ik wel wat meer voor aangezien dat een interview is....
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 22:36
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb voor m'n verjaardag deze ontvangen:



Gesigneerd voor mij door Tom Richmond persoonlijk. Niet dat ik hem echt ken, maar wel leuk
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 12:47
Verwijderd
Citaat:
IK BEN DOOR DE EERSTE TOELATINGSRONDE VAN SINTLUCAS!!!
Wat gaaf!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2011, 18:00
Verwijderd
mijn avatar is zelf getekend ik hou daar wel van zelf maak ik ook <
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 19:06
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik moet vaker naar het museum gaan!!
Ik ben gisteravond naar t van abbe geweest en dat vond ik echt gaaf!
In april of daar ergens ga ik met school naar kroller moller maar dat lijkt me om een of andere reden dan weer minder...

Oja, en als ik eraan denk dan zal ik weer eens wat posten in mn topic want ik heb nog wel wat liggen wat ik nog steeds niet heb gepost
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 17:27
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik denk dat ik de toelatingsopdracht voor de 2de ronde te pakken heb, maar nu moet ik ws op een andere dag komen als dat meisje waar ik m van heb, dus ik hoop maar dat ik toch dezelfde opdracht heb want ik heb een supergaaf idee.
zal het wel eens posten in mijn topic als ik er mee bezig ben
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 22:16
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
woensdag werkschouw
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 15:37
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Sssspannend!!!
4 februari ronde 2@SintLucas.
Maar de opdracht is er dan weer wel een waar ik een goed idee voor heb gelukkig
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 15:11
Verwijderd
Nog maar een paar maanden dan studeer ik al af. Ik maak me er best wel zorgen om. Niet om het afstuderen zelf, dat laat me eigenlijk volledig koud.. maar om dat zwarte gat dat me na het afstuderen staat op te wachten. Ik heb geen uitzicht op een baan en ik heb geen idee hoe het financieel goed moet komen. Heb wel een bijbaantje, maar daar verdien ik niet zo veel mee dat ik ervan kan leven of zo. Ik wil al een aardige tijd uit huis en ben daar nu eindelijk ook emotioneel klaar voor, maar van welk geld het moet.. geen idee.

Momenteel twijfel ik ook hevig of ik wel als kunstenaar verder wil. Of ik me überhaupt wel in dat wereldje wil gaan mengen. Want hoezeer ik ook passie voel voor tekenen, ik loop over het algemeen niet warm voor de wereld van kunst en musea en de mensen die erbij horen.. Ik heb het gevoel dat iedereen zo'n beetje van me verlangt dat ik het helemaal ga maken als kunstenaar, maar ik weet gewoon niet of ik aan dat verlangen kan/wil voldoen.
En ik weet ook niet welke kant ik op wil, hoe ik mijn werk wil presenteren en wil dat het verkocht wordt.. van de week vertelde een docent me over de Realisme Beurs en hij zwoor me dat mijn werk daar goed zou verkopen.. Ik weet nog niet of ik er iets mee ga doen. Ik heb het opgezocht en het lijkt me best wel verschrikkelijk en tegen mijn artistieke principes indruisen. Maar aan de andere kant, zoals mijn ouders zo nu en dan zeggen: van principes kun je niet leven. En dat is ook zo. Van principes kun je in een kartonnen doos gaan wonen. Daar draait het ook wel op uit als ik nu eindelijk niet eens mijn werk aan de man ga brengen of voor een andere bron van inkomsten zorg (wat sowieso wel zal moeten). Ik moet gewoon ophouden met kieskeurig zijn, i know. Maar die tekeningen zijn als een soort kinderen voor me en ik wil dat ze goed terecht komen.

Eigenlijk wil ik veel liever dan als kunstenaar een carrière als skeletpreparateur tegemoet gaan, dat lijkt me geweldig. Natuur is toch mijn allergrootste passie en het lijkt me een razendinteressant beroep. Alleen: er bestaat geen opleiding voor. Niet in Nederland en ook al niet in België. Nu ben ik op aanmoediging van een bevriend preparateur zo veel mogelijk aan het leren over dieren (vorige week een encyclopedie van 32 kilo gekocht en daar ben ik nu hartstochtelijk uit aan het lezen ), heb ik me aangemeld voor de preparateursvereniging en ga ik als alles doorgaat in maart een workshop vogelskeletten doen, etc. Vind het ontzettend leuk allemaal maar de weg naar hier een carrière in maken, als dat al ooit lukt, is nog wel heel lang. Wat op zich niet erg is want ik heb het er graag voor over, maar het is wel vervelend dat ik qua toekomst nergens zekerheid over heb..

Maar, als alles op wonderlijke wijze goed gaat, dan word ik skeletpreparateur annex kunstenaar. Ik verheug me nu al op de mooie tekeningen en studies die ik van al die dieren zou kunnen maken. Ik zou ze bundelen tot een boek en dan wordt het iets met informatieve natuurhistorische tekeningen gecombineerd met autonoom werk. Dat zou awesome zijn.

Godver, ik wil héél graag een tekening maken van een olievogel die wordt schoongemaakt, want daar was ik laatste getuige van tijdens mijn vrijwilligerswerk bij de vogelopvang en dat vond ik ontzettend mooi, maar ik kan nergens een foto vinden die aan mijn eisen voldoet. Misschien als ik durf vraag ik volgende keer of ik zelf foto's ervan mag maken. Zonder flitser, daar kan weinig op tegen zijn. Alleen vind ik het eng om te vragen want ik voel me dan zo'n toerist of zo.

Bla. En nu lekker verder kijken naar O'Hanlons Helden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2012, 16:25
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Maar, als alles op wonderlijke wijze goed gaat, dan word ik skeletpreparateur annex kunstenaar.
Dan weet je ook wat te doen staat.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Nog maar een paar maanden dan studeer ik al af. Ik maak me er best wel zorgen om. Niet om het afstuderen zelf, dat laat me eigenlijk volledig koud.. maar om dat zwarte gat dat me na het afstuderen staat op te wachten. Ik heb geen uitzicht op een baan en ik heb geen idee hoe het financieel goed moet komen. Heb wel een bijbaantje, maar daar verdien ik niet zo veel mee dat ik ervan kan leven of zo. Ik wil al een aardige tijd uit huis en ben daar nu eindelijk ook emotioneel klaar voor, maar van welk geld het moet.. geen idee.

Momenteel twijfel ik ook hevig of ik wel als kunstenaar verder wil. Of ik me überhaupt wel in dat wereldje wil gaan mengen. Want hoezeer ik ook passie voel voor tekenen, ik loop over het algemeen niet warm voor de wereld van kunst en musea en de mensen die erbij horen.. Ik heb het gevoel dat iedereen zo'n beetje van me verlangt dat ik het helemaal ga maken als kunstenaar, maar ik weet gewoon niet of ik aan dat verlangen kan/wil voldoen.
En ik weet ook niet welke kant ik op wil, hoe ik mijn werk wil presenteren en wil dat het verkocht wordt.. van de week vertelde een docent me over de Realisme Beurs en hij zwoor me dat mijn werk daar goed zou verkopen.. Ik weet nog niet of ik er iets mee ga doen. Ik heb het opgezocht en het lijkt me best wel verschrikkelijk en tegen mijn artistieke principes indruisen. Maar aan de andere kant, zoals mijn ouders zo nu en dan zeggen: van principes kun je niet leven. En dat is ook zo. Van principes kun je in een kartonnen doos gaan wonen. Daar draait het ook wel op uit als ik nu eindelijk niet eens mijn werk aan de man ga brengen of voor een andere bron van inkomsten zorg (wat sowieso wel zal moeten). Ik moet gewoon ophouden met kieskeurig zijn, i know. Maar die tekeningen zijn als een soort kinderen voor me en ik wil dat ze goed terecht komen.

Eigenlijk wil ik veel liever dan als kunstenaar een carrière als skeletpreparateur tegemoet gaan, dat lijkt me geweldig. Natuur is toch mijn allergrootste passie en het lijkt me een razendinteressant beroep. Alleen: er bestaat geen opleiding voor. Niet in Nederland en ook al niet in België. Nu ben ik op aanmoediging van een bevriend preparateur zo veel mogelijk aan het leren over dieren (vorige week een encyclopedie van 32 kilo gekocht en daar ben ik nu hartstochtelijk uit aan het lezen ), heb ik me aangemeld voor de preparateursvereniging en ga ik als alles doorgaat in maart een workshop vogelskeletten doen, etc. Vind het ontzettend leuk allemaal maar de weg naar hier een carrière in maken, als dat al ooit lukt, is nog wel heel lang. Wat op zich niet erg is want ik heb het er graag voor over, maar het is wel vervelend dat ik qua toekomst nergens zekerheid over heb..

Maar, als alles op wonderlijke wijze goed gaat, dan word ik skeletpreparateur annex kunstenaar. Ik verheug me nu al op de mooie tekeningen en studies die ik van al die dieren zou kunnen maken. Ik zou ze bundelen tot een boek en dan wordt het iets met informatieve natuurhistorische tekeningen gecombineerd met autonoom werk. Dat zou awesome zijn.

Godver, ik wil héél graag een tekening maken van een olievogel die wordt schoongemaakt, want daar was ik laatste getuige van tijdens mijn vrijwilligerswerk bij de vogelopvang en dat vond ik ontzettend mooi, maar ik kan nergens een foto vinden die aan mijn eisen voldoet. Misschien als ik durf vraag ik volgende keer of ik zelf foto's ervan mag maken. Zonder flitser, daar kan weinig op tegen zijn. Alleen vind ik het eng om te vragen want ik voel me dan zo'n toerist of zo.

Bla. En nu lekker verder kijken naar O'Hanlons Helden.
Herkenbaar, hoor! Ik ben ook bezig met afstuderen (juli diploma als alles goed gaat) en ik weet ook nog niet precies wat ik met mijn 'kunst' wil.... op het moment denk ik dat ik liever dingen voor mezelf wil maken en dan kijken of ik ze uitgegeven krijg, liever dan in opdracht illustreren - helemaal als het redactioneel is, brr! Maar ik héb gelukkig al een opleiding op zak, dus voor mij is dat ietsje minder een dilemma, ik kan gewoon daarop solliciteren en zien wat er gebeurt met het illustreren.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 17:42
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
De wereld kan haar borsten beter nat maken, deze kerel gaat dan uiteindelijk kunstenaars en "kunst" onderzoeken.


Heb zojuist een boek over Egon Schiele gehaald, want dat is meester.


Boeken over Goya waren toch een beetje duur, 90 a 100 euro voor een goed boek.


Aangeraden waren de etsen van Rembrandt


Jonas Burgert kwam ik tegen op het internet, wat geil!



Leopold Rabus, zijn werk spreekt beter dan ik dat kan.



Nou zoek ik natuurlijk meer kunstenaars die mij aanspreken, als jullie dit zo zien, wat raden jullie mij aan?
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 20:38
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Dit schijnt 'n goeie te zijn en als je dan nóg niet tevreden bent dan misschien
dees of dees en n favorietje van mij http://lorazombie.com/

maar denk niet dat dit iets is wat je zoekt, is wel anders als de stuff die jij postte
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 06-02-2012, 22:44
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Dit schijnt 'n goeie te zijn en als je dan nóg niet tevreden bent dan misschien
dees of dees en n favorietje van mij http://lorazombie.com/

maar denk niet dat dit iets is wat je zoekt, is wel anders als de stuff die jij postte
Die Robt Williams heeft skills maar beeldend is het dan ook kotslelijk.
Hyle en Lora spreken mij ook niet aan, niet mijn straatje.

Die eerste link is nou absoluut op en top schandalig goed!
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 07-02-2012, 22:17
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
De wereld kan haar borsten beter nat maken, deze kerel gaat dan uiteindelijk kunstenaars en "kunst" onderzoeken.


Heb zojuist een boek over Egon Schiele gehaald, want dat is meester.
[afbeelding]


Boeken over Goya waren toch een beetje duur, 90 a 100 euro voor een goed boek.
[afbeelding]


Aangeraden waren de etsen van Rembrandt
[afbeelding]


Jonas Burgert kwam ik tegen op het internet, wat geil!
[afbeelding]



Leopold Rabus, zijn werk spreekt beter dan ik dat kan.
[afbeelding]



Nou zoek ik natuurlijk meer kunstenaars die mij aanspreken, als jullie dit zo zien, wat raden jullie mij aan?
5 jaar geleden nog een presentatie moeten houden over Schiele. Kan zijn werk wel waarderen.

Het werk van Goya ooit in het Prado museum gezien. Vooral het verschil van zijn oude werk en werk wat hij later maakte is erg interessant.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 14:45
Verwijderd
Ik heb al een week of zo geen zin gehad om iets te tekenen. Dat overkomt me niet vaak. Ik weet niet wat ik het beste kan doen: mezelf pushen om toch aan de slag te gaan, of gewoon wachten tot de zin terugkomt. Het voelt namelijk heel fout om niet met tekenen bezig te zijn. Maar misschien is het ook wel goed, voor de verandering. Misschien moet ik het maar gewoon even zo laten. Voor school maakt het weinig uit; als ik vanaf nu helemaal niets meer zou maken zou ik zelfs nog wel af kunnen studeren, denk ik - al ben ik dat natuurlijk niet van plan! Ik weet niet, ik heb er gewoon even geen ruimte voor en ik weet ook niet hoe ik verder wil. Ik heb het internet afgespeurd naar foto's van operaties, want ik wilde graag een wond tekenen die met van die spreiders wordt opengehouden. Dat leek me spannend. Maar ik ben begonnen er schetsen van te maken en het is niet wat ik zoek. Het roept veel associaties met geweld bij me op en dat is niet waar ik het (expliciet althans) over wil hebben.
Wel ben ik ondertussen skeletten/schedels aan het tekenen en doe ik mijn best om de namen van alle onderdelen uit mijn hoofd te leren, wat me goed afgaat. En ik heb een hondenschedel geleend en dat is heel fijn want aangezien die 3d is kan ik me een veel betere voorstelling maken van waar alles zit, of zo. Hij is erg mooi. Eigenlijk wil ik hem graag houden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 14:59
Verwijderd
Afgelopen donderdag naar de tentoonstelling 'Enge dingen - Het aangetaste lichaam' geweest.

Vond het vrij teleurstellend omdat het voornamelijk illustraties (en dus geen foto's) uit medische boeken waren en er nergens preparaten waren van mensen met nare ziektes maar alleen van die lelijke nep ogende wassenbeelden. Maar de enkele foto's die aanwezig waren, zoals deze hieronder, vond ik wel heel intrigerend.
De tekst van Adriaan van Dis over de tentoonstelling was eigenlijk mooier dan de tentoonstelling zelf.

Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 15:49
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Ik heb al een week of zo geen zin gehad om iets te tekenen. Dat overkomt me niet vaak. Ik weet niet wat ik het beste kan doen: mezelf pushen om toch aan de slag te gaan, of gewoon wachten tot de zin terugkomt. Het voelt namelijk heel fout om niet met tekenen bezig te zijn. Maar misschien is het ook wel goed, voor de verandering. Misschien moet ik het maar gewoon even zo laten.
heb ik ook last van, het laatste halfjaar ongeveer, of eigenlijk sinds augustus/september zit ik niet echt goed in mn vel en dan verdwijnt de inspiratie. Tekenen moet ik te goed mn aandacht erbij houden. Ik ben maar andere creatieve dingen gaan doen, vooral veel nagetekend uit boeken maar ook met klei gewerkt en bijvoorbeeld van een boek alle bladzijdes aan elkaar geplakt, toen geverfd en vanalles erin verwerkt zodat het net lijkt alsof dat boek echt al 100 jaar oud is. nu ben ik ook bezig met een sjaal te maken etc.
en ik heb bewust voor een poster-sectorwerkstuk gekozen zodat ik op die manier ook nog creatief bezig ben, want met posters ben je toch nog bezig met kleur,compositie,lettertypes etc.
en echt tekenen doe ik nog steeds niet veel maar zolang ik creatief bezig blijf vind ik het voorlopig wel goed.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 21:07
Patroklos
Avatar van Patroklos
Patroklos is offline
Hoe vaak tekenen jullie per week, gemiddeld? Ik teken bijna nooit, in ieder geval nooit uit mezelf, maar wanneer ik het doe, doe ik het wel met groot plezier

Enkele schetsen:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_4773.jpg (635.3 KB, 8x gelezen)

Laatst gewijzigd op 11-02-2012 om 21:15.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 23:48
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik heb al een week of zo geen zin gehad om iets te tekenen. Dat overkomt me niet vaak. Ik weet niet wat ik het beste kan doen: mezelf pushen om toch aan de slag te gaan, of gewoon wachten tot de zin terugkomt. Het voelt namelijk heel fout om niet met tekenen bezig te zijn. Maar misschien is het ook wel goed, voor de verandering. Misschien moet ik het maar gewoon even zo laten. Voor school maakt het weinig uit; als ik vanaf nu helemaal niets meer zou maken zou ik zelfs nog wel af kunnen studeren, denk ik - al ben ik dat natuurlijk niet van plan! Ik weet niet, ik heb er gewoon even geen ruimte voor en ik weet ook niet hoe ik verder wil. Ik heb het internet afgespeurd naar foto's van operaties, want ik wilde graag een wond tekenen die met van die spreiders wordt opengehouden. Dat leek me spannend. Maar ik ben begonnen er schetsen van te maken en het is niet wat ik zoek. Het roept veel associaties met geweld bij me op en dat is niet waar ik het (expliciet althans) over wil hebben.
Wel ben ik ondertussen skeletten/schedels aan het tekenen en doe ik mijn best om de namen van alle onderdelen uit mijn hoofd te leren, wat me goed afgaat. En ik heb een hondenschedel geleend en dat is heel fijn want aangezien die 3d is kan ik me een veel betere voorstelling maken van waar alles zit, of zo. Hij is erg mooi. Eigenlijk wil ik hem graag houden.
Wat je zou kunnen doe is opzoek gaan naar een medische encyclopedie. Daarin staat informatie over verschillende aandoeningen met vaak ook nog foto's erbij.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Hoe vaak tekenen jullie per week, gemiddeld? Ik teken bijna nooit, in ieder geval nooit uit mezelf, maar wanneer ik het doe, doe ik het wel met groot plezier

Enkele schetsen:
Doordeweeks dagelijks? Maar goed, ik doe dan ook kunstacademie.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Wat je zou kunnen doe is opzoek gaan naar een medische encyclopedie. Daarin staat informatie over verschillende aandoeningen met vaak ook nog foto's erbij.
Ik heb al behoorlijk wat foto's van mensen met bizarre aandoeningen en verwondingen. Is een fascinatie van me die zo nu en dan de kop opsteekt. Maar zo'n medische encyclopedie zou inderdaad misschien wel tof zijn om te hebben ja. Bij Biologie of de middelbare school hadden we zo'n ding en ik vond dat reuze-interessant. Maar niet te lang, want als je je er te veel in verdiept wordt het ook weer zo naar.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Hoe vaak tekenen jullie per week, gemiddeld? Ik teken bijna nooit, in ieder geval nooit uit mezelf, maar wanneer ik het doe, doe ik het wel met groot plezier

Enkele schetsen:
Mwah, weet niet precies. Sommige weken teken ik amper, en andere weken teken ik dagen achter elkaar en dan ook meteen zes uur op een dag. Een gemiddelde week teken ik denk ik vier dagen. In mijn hoofd ben ik echter altijd met tekenen bezig, dat gaat echt gewoon 24/7 door.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Beleidssaaien #1174
Verwijderd
500 20-10-2010 13:36
De Kantine Alice.
de communiceerbeer
298 16-09-2005 22:46
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 20:37
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 12:57
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.