Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2013, 20:30
Snickers
Avatar van Snickers
Snickers is offline
Ik ken heel veel koks die dik zijn hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Ik ken heel veel koks die dik zijn hoor.
Ik ken heel veel koks die dat niet zijn. Ik ken wel heel wat mensen die dik zijn en dat zijn niet specifiek koks.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Daarmee kom je nog niet eens aan de 2000 calorieën. Probeer dagelijks minimaal 5x te eten waarbij je 500 calorieen per maaltijd krijgt. Zorg er ook voor dat de calorieen niet uit suikers of ongezonde vetten komen. Eet vooral havermout, melk, vis, volkoren brood en gemengde nootjes(zonder extra toevoegingen).
Verder kan je krachttraining om een wat voller en strakker lichaam te krijgen maar je moet dan wel echt zware gewichten pakken en niet denken dat je dan een bodybuilder wordt.
Je gaat toch niet een 14-jarig meisje aanraden om krachttraining met zware gewichten te doen??

Laatst gewijzigd op 15-07-2013 om 11:04.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 22:08
Snickers
Avatar van Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Je gaat toch niet een 14-jarig meisje aanraden om krachttraining met zware gewichten te doen??
Lichte trainingen zou kunnen hoor. Moet je denken aan 15/20 kilo gem.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2013, 22:11
Snickers
Avatar van Snickers
Snickers is offline
Citaat:
Ik ken heel veel koks die dat niet zijn. Ik ken wel heel wat mensen die dik zijn en dat zijn niet specifiek koks.
Ja, het ligt gewoon meestal aan het eetpatroon. Althans, dat heeft de meeste invloed.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Lichte trainingen zou kunnen hoor. Moet je denken aan 15/20 kilo gem.
In de groei kun je beter helemaal geen krachttraining doen. En waar heb je het over met je 15/20 kilo gem., deadliften met 20kg is heel wat anders dan bankdrukken met 20 kg.

Maar het is uberhaupt een advies wat nergens op slaat, ze is bang dat ze te licht is dus ze moet gewoon gezond blijven eten, en waarschijnlijk over een paar jaar wordt ze vanzelf wel zwaarder.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 09:24
Verwijderd
In het algemeen heeft Snickers nog geen zinnig of kloppend advies gegeven. Tip is om zijn adviezen te negeren.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 10:55
Snickers
Avatar van Snickers
Snickers is offline
Citaat:
In het algemeen heeft Snickers nog geen zinnig of kloppend advies gegeven. Tip is om zijn adviezen te negeren.
Aangezien je beperkte vermogens niet groter zijn dan een bierfles dopje er bij jezelf ook niks zinnigs uitkomt of onzinnige teksten, is het misschien beter dat je jezelf detacheert van dit topic. Dat is trouwens tot nu toe het beste advies wat ik heb gegeven.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 11:24
Verwijderd
Fuck, je weet me precies op mijn zwakke plek te raken mijn vermogens zijn inderdaad zeer beperkt.

Je gebruikt wederom een drogreden jongen. Na de ad verecundiam nu de ad hominem. Maar argumenten voor de adviezen die je geeft heb je niet. Dat is ook logisch, die argumenten zijn er niet aangezien het slechte adviezen zijn. Het lijkt me bepaald niet wenselijk dat iemand deze topic leest en jouw adviezen gaat volgen. Daarom blijf ik op de fouten in je adviezen wijzen en zal ik zeker niet de topic verlaten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 11:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Laten we er hier geen flamewar van maken en het gewoon weer over eten en gezondheid hebben. Wie toch doorgaat met op de man spelen en/of beledigen kan een pm verwachten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-07-2013, 19:05
Verwijderd
Hallo,

Ik heb vandaag 8 Cornetto's (ijsjes) gegeten, en een klein reepje melkchocolade. Ik kan niet zeggen dat dat erg lekker in mijn buik is geland. Mijn vraag: wat doet bovenstaande in je lichaam en hoeveel calorieen zal ik ongeveer moeten verbranden? En doen jullie ook wel eens ooit 8 ijsjes op een dag?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2013, 20:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
In iedere cornetto zitten 190 kcal. dus dat zijn 1520 kcal. In een reepje chocola zitten er ongeveer 200. Dus zo'n 1720 in totaal. Een volwassen vrouw heeft op een dag ongeveer 2000 kcal nodig, een man 2500. Jongens in de groei die veel sporten zitten zo op 3000. Lang verhaal kort: je hebt de helft van je dagelijkse energiebehoefte opgegeten met al die ijsjes.
Wat het in je lichaam doet? Verteren en de energie sla je op en verbruik je. En als je niet genoeg beweegt en dit elke dag doet, wordt het vet.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 08:46
Verwijderd
Citaat:
In iedere cornetto zitten 190 kcal. dus dat zijn 1520 kcal. In een reepje chocola zitten er ongeveer 200. Dus zo'n 1720 in totaal. Een volwassen vrouw heeft op een dag ongeveer 2000 kcal nodig, een man 2500. Jongens in de groei die veel sporten zitten zo op 3000. Lang verhaal kort: je hebt de helft van je dagelijkse energiebehoefte opgegeten met al die ijsjes.
Wat het in je lichaam doet? Verteren en de energie sla je op en verbruik je. En als je niet genoeg beweegt en dit elke dag doet, wordt het vet.
Dankjewel. Dat valt eigenlijk nog reuze mee. Hoewel ik vanochtend op de weegschaal een halve kilo meer woog dan normaal.

Doe jij wel eens 8 ijsjes op een dag Pluis?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 11:12
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Halve kilo verschil is niets. Ik schommel soms tussen eem kilo of twee, zonder veel verschil in eten en activiteit.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 12:33
Verwijderd
Dus de moraal van het verhaal is eigenlijk dat af en toe 8 ijsjes op een dag zo slecht nog niet is.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2013, 12:50
Verwijderd
Dat is helemaal niet de moraal van het verhaal, maar uiteraard is het echt geen ramp als je eens een keertje veel ijs eet op een dag. Zeker een puber in de groei kan dat prima hebben. Als je het iedere dag doet, is het een ander verhaal natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2013, 16:26
Verwijderd
Ik heb er vandaag alweer 6 op!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2013, 18:35
Verwijderd
Ja, als je dat zo vindt, doe dat dan ook niet
Met citaat reageren
Oud 01-08-2013, 19:21
Verwijderd
Nee, beter stop ik ermee. Maar ik had zo'n trek...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2013, 21:56
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Als je trek hebt moet je een.appel eten, niet ijsjes. IJsjes vullen in ieder geval minder goed.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2013, 14:52
Verwijderd
Je hebt gelijk. Vandaag weer 6. Maar nu zijn ze op en kan ik dus eindelijk stoppen met ijsjes eten.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2013, 00:09
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zijn die ijsjes de enige voeding die je binnenkrijgt op een dag? Zo nee- krijg je wel genoeg voeding binnen met je andere maaltijden, dat je het nodig vindt om zoveel (extra) te eten met die ijsjes? Je lichaam vraagt niet zomaar om bizarre hoeveelheden tussendoortjes, vaak is dat omdat je op een eerder moment te weinig gegeten hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2013, 15:26
Verwijderd
Ik eet altijd minder dan dat ik opkan, behalve in het weekend, dan eet ik mijn buik dik. En die ijsjes, ja die zijn gewoon lekker met dat warme weer. Hmm, al schrijvende krijg ik er weer zin in, maar gelukkig heb ik ze niet in huis. Nu heb ik yoghurt met vers fruitsap in de diepvries gezet. Lijkt me een gezonder ijsje.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2013, 23:30
Verwijderd
Ik ben in een best korte tijd 8 kilo aangekomen en daar baal ik best van, maar nu vraag ik me af hoe dat in een keer kan; ik heb niet veel anders gegeten dan normaal, ik snoep weinig en ik beweeg best veel (fietsen/hardlopen).
Weet iemand hoe ik zo snel aangekomen kan zijn en hoe ik dit kan stoppen?
x _Melove.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 08:06
Verwijderd
Zijn je borsten zeven cupmaten gegroeid?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 09:15
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik ben in een best korte tijd 8 kilo aangekomen en daar baal ik best van, maar nu vraag ik me af hoe dat in een keer kan; ik heb niet veel anders gegeten dan normaal, ik snoep weinig en ik beweeg best veel (fietsen/hardlopen).
Weet iemand hoe ik zo snel aangekomen kan zijn en hoe ik dit kan stoppen?
x _Melove.
Ben je wel daadwerkelijk vet aangekomen (dus zie je ook dat je dikker bent geworden), of is het alleen kilo's op de weegschaal? Want in dat laatste geval zou het ook spiermassa kunnen zijn.
Verder weet ik niet hoe oud je bent, maar ik ben zelf nogal veel gewicht aangekomen tussen mijn achttiende en eenentwintigste (dat ik op kamers ging, zal daar vast aan bijgedragen hebben ).
Daarnaast kan het ook een combinatie zijn van: bijvoorbeeld een paar kilo vet, een beetje vocht met het warme weer, een beetje spiermassa.
Er zijn hier mensen die veel verstand hebben van voeding/gewicht dus die reageren vast met meer info.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Ben je wel daadwerkelijk vet aangekomen (dus zie je ook dat je dikker bent geworden), of is het alleen kilo's op de weegschaal? Want in dat laatste geval zou het ook spiermassa kunnen zijn.
Verder weet ik niet hoe oud je bent, maar ik ben zelf nogal veel gewicht aangekomen tussen mijn achttiende en eenentwintigste (dat ik op kamers ging, zal daar vast aan bijgedragen hebben ).
Daarnaast kan het ook een combinatie zijn van: bijvoorbeeld een paar kilo vet, een beetje vocht met het warme weer, een beetje spiermassa.
Er zijn hier mensen die veel verstand hebben van voeding/gewicht dus die reageren vast met meer info.
8 kilo spiermassa? Duurt wel een jaar of 2, 3 voordat je dat erbij hebt, met serieuze krachttraining
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 14:16
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Zo zie je maar weer, niet reageren als je er te weinig vanaf weet ik kan dat ook helemaal niet inschatten
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 15:38
Verwijderd
Ik gok dat ze heupen en borsten begint te krijgen zoals jij suggereerde En misschien gestopt met groeien, dan moet je ook wat minder gaan eten dan je in de puberteit deed.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 19:07
Verwijderd
Nu ja, ik maak wel het grapje over cupmaten maar een borst weegt gemiddeld 250 gram dus dat zal ook die 8 kilo niet zijn
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 19:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
250 gram maar? misschien een klein a-cupje op een tenger meisje, maar volgens mij kunnen die dingen best wat zwaarder worden.

en melove wij kunnen op afstand niet zeggen of je bent aangekomen omdat je dikker wordt, of dat het komt doordat je een vrouwelijker lichaam krijgt en volwassen wordt. Heb je toevallig een nieuwe weegschaal? er kan soms namelijk behoorlijk wat verschil zitten tussen een oude en een nieuwe omdat de oude dan minder nauwkeurig wordt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 21:38
Verwijderd
Ik heb t ook maar gegoogled. Al heb ik ooit een fors geschapen vriendin geholpen met het wegen van de borsten en dat was verrassend weinig wat daar als gewicht uitkwam
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 07:10
Verwijderd
Bij borstverkleiningen is het niet gek tegen een kilo weg te halen, dus misschien heb je verkeerd gewogen. Doe eens opnieuw?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 08:02
Verwijderd
Uiterst betrouwbare site:

http://www.vrouwonline.nl/sex-relati...r-borsten.html

Daar had ik de 250 gram vandaan. Maar als ik in het Engels zoek, dan vind ik dat een DD-cup 5 pond weegt, dus ongeveer 2,2 kilo. Dus ok het is wel wat meer

Overigens logischerwijs neemt het meer dan evenredig toe per cupmaat stijging.

Lusi kom je vanavond borsten wegen?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 08:16
Verwijderd
Kan niet, ga al met een vriend naar de supermarkt.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Uiterst betrouwbare site:

http://www.vrouwonline.nl/sex-relati...r-borsten.html

Daar had ik de 250 gram vandaan. Maar als ik in het Engels zoek, dan vind ik dat een DD-cup 5 pond weegt, dus ongeveer 2,2 kilo. Dus ok het is wel wat meer

Overigens logischerwijs neemt het meer dan evenredig toe per cupmaat stijging.

Lusi kom je vanavond borsten wegen?
Volgens mij kun je de borst ook niet betrouwbaar wegen omdat het gedeelte dat 'los hangt' maar de halve borst is of zo. Het loopt helemaal door tot je oksel.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 08:39
Verwijderd
Ik kan het toch wel proberen?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 10:14
Verwijderd
Ja, dat is waar. Je kunt natuurlijk ook relatieve metingen doen, of ze zwaarder worden over de tijd.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 10:44
Verwijderd
Hmmm maar als ze meer gaan hangen dan hangt er wellicht een groter gedeelte "los" dus dan krijg je een hogere uitkomst bij de weging, zonder dat er per se iets aan het totaalgewicht gewijzigd is!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 19:58
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Borst bestaat voor een groot deel uit vet, dus als je ff een pakje boter voor je ziet van 250g kun je een vergelijking maken
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 11-08-2013, 14:47
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 23:32
Verwijderd
Bedankt voor de reacties! Ik was gewoon erg geschrokken maar ik heb me inmiddels laten overtuigen dat het beter zo is, en het positieve: ik heb volgens al die internetonzin in iedergeval geen ondergewicht meer, dus ik probeer het maar gewoon als een overwinning te zien en een stap in de goede richting.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 17:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe kan het dat ik na het eten van rauwe andijvie altijd goed naar de wc kan terwijl dat normaal vaak moeite kost? Zit daar ook iets laxerends in ofzo?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2013, 17:50
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Er zitten vezels in, eet je normaal niet zoveel groentes?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2013, 19:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jawel, zeker 200-300 gram per dag. Het effect bij andijvie is echt opvallender dan bij andere groenten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2014, 23:26
lomeya
lomeya is offline
ik hoor 60 te wegen volgens de dokter maar ik weeg 40 ik ben 14 en 1,69 lang
Weten jullie hoe ik kan aankomen maar niet met vet..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 18:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
dit soort vragen horen in het centrale topic, dus ik heb het even samengevoegd.

Aankomen doe je niet met vet eten, maar door meer te eten. Dus een boterham extra bij ontbijt en lunch. Een keer extra opscheppen bij het avondeten. Als dat niet lukt omdat je vol zit, dan een energierijk tussendoortje eten dat je lekker vindt.
Ben je trouwens zomaar zo mager of heb je aan de lijn gedaan?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 21:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als je 14 bent kan het heel goed zijn dat je net een groeispurt hebt gehad, de een heeft dat in de lengte en de ander in de breedte. Ik zou niet zo snel mogelijk aankomen maar wat pluis zegt, wel proberen bij elke maaltijd net even wat extra's te nemen. Niet tot je propvol zit, maar wel iets meer dan je normaal zou doen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.