Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 17:38
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Jah hoe doe je zoiets nou? Ikzelf heb het namelijk nog nooit gedaan, maar sta wel op het punt om het te doen.

Ik heb momenteel een jaarcontract die tot april geldig is ===>> 1-uurcontract parttime (vanwege ziekenfonds heb ik dat zo gedaan).

Ik belde vanochtned om half 9 mijn baas op, met de mededeling dat ik vandaag absoluut niet in staat was om te komen werken. Mijn baas reageerde daarop door te zeggen: Je hebt ook altijd wat. Eerst breek je je pols (nou jah dat doe je ook echt extra zeker ), dan is je bril weer kapot (heb zeer slechte ogen en op dat moment geen reservebril in de buurt of iets dergelijks) of je trein heeft wel weer vertraging (is ook maar 1 keer voorgekomen, trein stond boven de maas en was kapot).

Hij noemde alleen deze 3 redenen op en ik vraag me echt af: Wat had ik op dat moment kunnen doen

Verder noemde hij geen dingen, hij zei alleen aan het einde van het telefoongesprek dat hij er nog eens sterk over na zou denken of hij nog wel wil dat ik voor hem werk. Toen hing hij op.

Ikzelf heb al langer het gevoel dat hij een beetje de pik op mij heeft (hij is sinds januari dit jaar mijn baas). Na dit voorval heb ik ook echt geen zin meer om ook maar enige woorden met hem te wisselen, ik wil daar weg.

Maar mijn vraag is: Hoe kan ik dit het beste aanpakken volgens jullie?
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2003, 23:56
xxDomingoxx
Avatar van xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Als je echt ontslag wilt nemen dan kan je toch gewoon een ontslagbrief schrijven en aan hem geven/opsturen. Je hebt een opzegtermijn van.. en een maand ofzo? Dat staat misschien in je contract, en anders was het een vaste tijd, maar ik ben het even vergeten..

Lullig voor je overigens dat het tussen jou en je baas niet klikt..

Zelf had ik bij mijn vorige baantje ontslag genomen door mijn baas op te bellen, het te vertellen, en toen zei hij dat ik nog even een ontslagbrief moest geven om het officieel te maken. Na een maand was ik er weg.
__________________
una duos (...) nox perdet amantes... lumina maestis stant inmota genis...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 13:22
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Iemand anders misschien nog tips voor mij

Ik heb trouwens nog mijn contract nagekeken, en nergens staat vermeld dat ik nog een soort van uitwerktermijn van bv. 4 weken heb ofzo. Betekent dat dat ik nadat ik mijn baas heb verteld dat ik niet meer wil werken bij hem, dat ik daarna gewoon meteen kan kappen?
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 16:24
Studentje
Studentje is offline
Als hij jou ook weg wil hebben, moet het in goed overleg denk ik wel mogelijk zijn om per direct te stoppen.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 17:21
Verwijderd
Komt ook vaak genoeg voor dat mensen gewoon niet meer komen opdagen. zonder enige vorm van notie.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 18:51
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Daar zat ik eigenlijk ook aan te denken...maar kan ik dat wel maken?

Ik heb hier nog wel bedrijfskleding liggen maar die stuur ik dan wel met de post op..das het probleem niet.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 19:48
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
nou dat vind ik wel een kanker streek. ik zou het op zijn minst zeggen ik heb het zo ook gedaan. het ergste wat er is is dat je een preek krijgt en hij kan je toch niks meer doen en dan ga je gewoon weg
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 00:36
Verwijderd
Ga gewoon langs, Zeg dat je ontslag neemt. Ik denk dat het geen probleem is, zeker gezien zijn reactie. Dump je gelijk die kleren. Maar je hebt een contract tot April 2004? Wanneer heb je dat getekend? met een beetje geluk zit je nog in je proeftijd
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 10:36
Thomas
Thomas is offline
Je hebt dus net een contract getekent? Oeps, had je beter niet kunnen doen.

In goed overleg moet het mogelijk zijn om ontslag te nemen, maar mocht dat niet kunnen dan heb je een opzegtermijn van precies een maand, voordat je jouw contract kan opzeggen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:32
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik zal even vertellen hoe het is afgelopen.

Ik heb nog even nagedacht over dingen die hier zijn gezegd, ik heb er nog met een aantal mensen over gehad. En ze zeiden allemaal hetzelfde: Als je je er niet meer op je gemak voelt, dan moet je zoeken naar iets anders.

Wat heb ik nou gedaan?
Ik heb vandaag mijn baas gebeld (maandag en dinsdag was hij er niet) en ik heb hem uitgelegd hoe ik me eronder voelde en wat ik met zijn woorden heb gedaan. Ik heb hem ook verteld dat ik met mijn werkzaamheden wil stoppen.

Hij bleef er rustig onder (jah hoe zou hij anders moeten reageren ) en zei alleen dat ik nog 4 weken moest werken (opzegtermijn) en dat ik het nog even schriftelijk moest bevestigen.

Het viel me dus achteraf reuze mee, ben blij dat ik het toch gedaan heb
Ik heb me er waarschijnlijk veel te druk om gemaakt. Maar het is dus afgewerkt.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:53
mR
Avatar van mR
mR is offline
Echt verstandig zou het ook niet zijn geweest om helemaal nix meer van je te laten horen.

Ten eerste is dat een klote streek tegenover je collega's aangezien die harder moeten aantrappen om de zaak nog draaiende te krijgen omdat ze een collega minder hebben.

Daarnaast kan je baas het je ook nog flink lastig maken bij je nieuwe baantjes, aangezien een nieuwe werkgever informatie mag inwinnen bij de vorige werkgever.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 19:57
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
je hebt het nu op een juiste manier op gelost lijkt me zo..
Een baas kan eigenlijk niet moeilijk gaan doen als jij daar wil stoppen met werken, dat is aan jou om te beslissen.. Die 4 weken moet je nog maar gewoon even door gaan, eerst even die ontslag brief schrijven natuurlijk en dan kun je ergens anders aan de slag gaan (als je al op zoek bent naar iets anders tenminste)

Erg vervelend dat het zo slecht klikte tussen je baas en jou, ik zelf zou dat ook erg vervelend vinden en ik zou ook minder zin hebben om daar nog te werken.. Bij het baantje wat ik nu heb en mijn vorige baantje was de ''relatie'' met mijn baas gelukkig erg fijn; kon er altijd goed mee opschieten en dat scheelt best wel.
Ik hoop in ieder geval dat je ergens anders een leuk baantje kunt vinden en dat het dan een stuk beter zal gaan tussen jou en je (nieuwe) baas!
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
mR schreef op 28-05-2003 @ 15:53:
Echt verstandig zou het ook niet zijn geweest om helemaal nix meer van je te laten horen.

Ten eerste is dat een klote streek tegenover je collega's aangezien die harder moeten aantrappen om de zaak nog draaiende te krijgen omdat ze een collega minder hebben.

Daarnaast kan je baas het je ook nog flink lastig maken bij je nieuwe baantjes, aangezien een nieuwe werkgever informatie mag inwinnen bij de vorige werkgever.
Zijn ook meestal de "echte collega's" die zich zo asosciaal gedragen door niet meer op te komen dagen. En doodleuk een gesprek proberen aan te knopen als ze je later weer eens tegenkomt. Val dood zou ik zeggen dan, dat gevoel krijg ik namelijk altijd als iemand zonder geldige reden niet komt opdagen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 19:39
Verwijderd
Je kunt natuurlijk ook die vier weken gewoon niet komen opdagen, zodoende ervoor zorgen dat er een dringende reden in de zin van Boek 7 BW ontstaat en er zelf onmiddellijk uitgeflikkerd worden.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-06-2003 @ 20:39:
Je kunt natuurlijk ook die vier weken gewoon niet komen opdagen, zodoende ervoor zorgen dat er een dringende reden in de zin van Boek 7 BW ontstaat en er zelf onmiddellijk uitgeflikkerd worden.
Moet je volgens mij niet ondertussen ergens anders aan t werk gaan, bijv via een ander uitzendbureau. Volgens mij kun je dan ook problemen krijg of een of andere manier, wettelijk gezien dan.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 22:24
Mariebel
Mariebel is offline
Ik ben één keer ergens weg gegaan, maar dat was aan het einde van mijn halfjaarcontract. Heb toen gewoon gezegd dat ik werk dichter bij huis kon krijgen en dat ik mijn contract dus niet wou verlengen. Mn toenmalige baas reageerde heel aardig en zei dat ie het jammer vond dat ik weg ging.

Je kunt het volgens mij het beste gewoon tegen hem zeggen, als hij vervelend reageert moet je je maar troosten met de gedachte dat je binnenkort niets meer met hem te maken hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 11:07
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
je kunt het maar beter netjes afhandelen.
want je baas kan ook nog komen met een claim dat hij door jouw afwezigheid omzet of geld is misgelopen, en dat moet je niet hebben.

Ik had ook ontslag genomen en moest nog een maand iozegtermijn doen, hoe kut dat ook was , ik heb het wel gedaan.
en nu ben ik er lekker alweer een half jaar vanaf... teringwerk..teringbaas...
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 15:34
Dr. Phil
Dr. Phil is offline
Voor de mensen die werken op oproepbasis
Veel mensen die werken op oproepbasis, het zogenoemde 0-uren contract denken dat je verplicht bent om een maand (of soms meer) te blijven werken nadat je je werk hebt opgezegd.

Aangezien je een 0-urencontract hebt betekent dit dat je daadwerkelijk nog een maand in dienst bent, maar dat betekent niet dat je gedurende die maand hoeft te werken!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-06-2003, 21:43
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
ik had die 4 weken niet gewerkt. ik weet niet wat voor contract je hebt maar als je 0 uren contract heb hoef je helemaal niet te werken.
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 00:12
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
briefje schrijven persoonlijk overhandigen en werkkleding afgeven,,, zo heb ik dat gedaan.

Laat je chef maar aantonen dat je een opzegtermijn hebt,, je hoeft toch geen vrienden met hem te zijn?
zo te horen is het toch al niet zo'n goede referent

heb ook werk nu met 0 uren contract maar das idd simpel,, as ik het ff druk heb met iets anders werk ik gewoon een tijd niet en een andere periode zoals nu weer full-time.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ontslag nemen
Verwijderd
2 12-09-2013 08:43
Werk, Geld & Recht Ontslag nemen
KingKong
8 28-06-2010 15:38
Werk, Geld & Recht Vragen over loon/ontslag nemen
Ramble On
11 03-11-2006 11:20
Werk, Geld & Recht wil ontslag nemen, maar zit met opzegtermijn
Verwijderd
9 08-12-2005 12:56
Werk, Geld & Recht ontslag nemen? hoe?
mariskaatje
9 25-03-2003 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.