Oud 14-10-2013, 19:12
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Spoiler
Je hebt gelijk! Overigens ook ongelooflijk slecht gedaan

Citaat:
Spoiler
Spoiler
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2013, 22:45
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Alleman

Docu van Bert Haanstra uit 1963, over het alledaagse leven van de Nederlander.
Hier en daar zijn een aantal interessante shots van bijvoorbeeld het strand, schaatsen op het meer/de rivier, provo's en kerkgangers, veeboeren die onderhandelen en de rommelmarkt. Maar er is ook een hoop dat nogal irrelevant of oninteressant is: beelden van boten, theater, atletiekwedstrijden, het stadspark en carnaval/optochten. Veel van die scènes duren te lang en zijn niet zo heel kenmerkend voor Nederland.

Ik had graag wat meer gezien van de jeugd, hoe zij hun dagen spendeerden, met uitgaan ofzo. Hoe het openbaar vervoer eruit zag. En beelden van het middelbaar en hoger onderwijs waren een gemis. Iets meer waar ik aan kan relateren was wel leuk geweest. Nu had het nog iets teveel weg van een gemiddeld Polygoonjournaal.

Mooi was de montage van straatbeelden afgewisseld met beelden van de Duitse bezetting, als een soort voor/na-compilatie.
Ook waren sommige beelden van typische oud-Hollands taalgebruik en gedrag wel amusant.
Wel leuk in retrospect om te kijken wat er nu zoal anders is dan nu, maar als documentaire laat het nog wat steken vallen.

6/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2013, 01:33
Verwijderd
Pacific Rim 2/10

Slaapverwekkend in het kwadraat, ondanks Stringer.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2013, 23:25
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Monsters University

Vooral de eerste helft moest het heel erg op gang komen. Het is wel aardig gemaakt, maar echt lachen hoefde ik bijna nergens. Ik zat eigenlijk te wachten tot ze met een echt goede grap kwamen.
De tweede helft werd gelukkig al iets interessanter (qua plot) en de grapdichtheid lag ook hoger.
De stemmen waren goed gedaan, maar dat zit meestal wel snor.

Pixar wordt nooit zo slecht als Dreamworks, maar af en toe maken ze dingen waarvan ik denk: voegt dit nou echt iets toe? Gelukkig is dit niet zo kkflauw als Cars 2, maar dit was zeker niet de sterkste van Pixar.

Verder niet zoveel over te melden. Een 6je/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 16-10-2013 om 23:37.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 21:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Mjah, wat zou het toe moeten voegen? Tenzij het al ooit als een reeks bedacht is is een vervolg altijd een commerciële keuze. Ik snap Pixar wel, zeker in barre tijden, dan is het wel fijn om te weten dat je met (relatief) weinig moeite een commercieel succes kan produceren; dat zijn vaak de producties die de originele nieuwe films (waarvan het mogelijke succes stukken minder meetbaar is) financieren.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 10:54
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Mjoh, maar ook een vervolg kan vernieuwend zijn. Waar Monsters Inc. een erg origineel verhaal had, is Monsters University gewoon een kindvriendelijke versie van al die high school komedies uit de jaren tachtig.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 22:13
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ten Items Or Less

Heel mooie film. In het begin wat saai, maar zodra het op gang komt wordt het heel mooi. Beetje als Lost in Translation, een heel andere setting, maar verder wel vergelijkbaar. Ik hou wel van dit soort films, het gaat niet over een centraal probleem, niet over de liefde, maar over het leven. En met Morgan Freeman is het altijd goed.

8/10, want hij moest wel even op gang komen.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!

Laatst gewijzigd op 18-10-2013 om 22:20.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 22:32
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Mjah, wat zou het toe moeten voegen? Tenzij het al ooit als een reeks bedacht is is een vervolg altijd een commerciële keuze. Ik snap Pixar wel, zeker in barre tijden, dan is het wel fijn om te weten dat je met (relatief) weinig moeite een commercieel succes kan produceren; dat zijn vaak de producties die de originele nieuwe films (waarvan het mogelijke succes stukken minder meetbaar is) financieren.
Ja, financieel gezien een slimme keuze, en ik snap Pixar daarin wel. Maar artistiek gezien stelt het helaas niet veel voor, en dus voegt het voor mij als kijker weinig toe; het zet me niet aan het denken, het inspireert me niet, het vermaakt me niet echt.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 14:19
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Mjoh, maar ook een vervolg kan vernieuwend zijn. Waar Monsters Inc. een erg origineel verhaal had, is Monsters University gewoon een kindvriendelijke versie van al die high school komedies uit de jaren tachtig.
Natuurlijk kan dat. Maar je ziet het zelden; naar mijn mening. MU vind ik een goed voorbeeld van (zoals je al zegt) een goed concept gemixt met een al bestaande formule. Scheelt weer tijd.

Citaat:
Ja, financieel gezien een slimme keuze, en ik snap Pixar daarin wel. Maar artistiek gezien stelt het helaas niet veel voor, en dus voegt het voor mij als kijker weinig toe; het zet me niet aan het denken, het inspireert me niet, het vermaakt me niet echt.
Ik denk dat je dan ook niet de doelgroep bent
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 16:59
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Natuurlijk kan dat. Maar je ziet het zelden; naar mijn mening. MU vind ik een goed voorbeeld van (zoals je al zegt) een goed concept gemixt met een al bestaande formule. Scheelt weer tijd.
Ik heb er ook niet veel op tegen. Je zou alleen zeggen dat de relatieve financiële zekerheid van een vervolgfilm, zeker één met zo veel merchandisemogelijkheden (voor Pixar doorgaans commercieel belangrijker dan box office), juist een reden is voor meer creatieve durf. Ik vond MU vooral een gemiste kans.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 00:16
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Unspeakable Act

Zowel cinematografisch als auditief een zeer 'back to basic' film, zonder opschmuk in de vorm van muzikale score, speciale cameravoering of effecten. Met een budget van 50,000,- hoef je ook niet zoveel op dat vlak te verwachten.

Het plot klinkt aanvankelijk wel interessant (jeuj, incest!), maar al snel blijkt dat de film plotsgewijs weinig zal laten zien op dat vlak. Geen gebats, geen naakt, geen schokkende onthullingen. Het is een tamme, langzame observatie van het leven van de hoofdpersoon terwijl ze dealt met haar issue.
De droogheid en traagheid van de film wordt ook enigszins veroorzaakt door de vrij amateuristisch geacteerde dialogen. Met name broer Matthew straalt de energie en levenslust uit van een zachtgekookte doperwt. Niet alleen zegt hij zijn teksten op alsof hij eigenlijk liever thuis aan zijn postzegelverzameling zit, ook is er vrijwel geen chemie tussen hem en de hoofdrolspeelster. De overige acteurs lijken ook weinig ervaring te hebben en komen erg afwezig over.

Dat maakt het ook wel weer vermakelijk om te kijken, en gek genoeg kon ik de film wel uitzitten, ook al ging het niet echt ergens heen. Een spannende, interessante of leuke climax blijft helaas uit.

5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 00:22
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik denk dat je dan ook niet de doelgroep bent
Voor een inspiratieloos, doorsnee plot is eigenlijk geen enkele doelgroep geschikt.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 22:53
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Easy A

Dit highschool drama met doorsnee plot was niet hetzelfde geweest als Emma Stone niet de hoofdrol had gehad. Ze is charismatisch, grappig en heeft prima komieke timing. Bovendien kan ze goed acteren en komt ze likeable over.

Ook leuk waren de rollen van Stanley Tucci en Patricia Clarke als haar adremme, serieus toffe ouders. Verder veel bekende gezichten; Thomas Haden Church als een chille docent, Lisa Kudrow als Phoebe uit Friends een vertrouwenspersoon en Malcolm McDowell als het schoolhoofd.

Emma's motivaties waren me niet altijd even duidelijk (waarom ze besloot Brandon de gay te helpen ten koste van haar eigen reputatie) en de manier waarop er op school tegen ontmaagding en seks wordt aangekeken leek me wat overdreven, maar goed, het is een high school drama waarin dat soort issues de verhaallijn vormen, dus vooruit, laten we het houden op suspension of disbelief.
Het lijkt soms wel een beetje lang te duren halverwege en die hele romance op het eind stelt weinig voor, maar het kijkt verder prima weg. Go Emma!

7,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2013, 13:56
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Funny People

Funny? Misschien bedoelen ze weird-funny, dan slaat de titel nog ergens op.
De film probeert een mix te zijn van drama en humor, maar heeft zo'n deprimerende ondertoon dat bijna geen enkele grap werkt. Seth Rogen speelt als eeuwige goedzak wel een aardige rol, maar Adam Sandler straalt (zelfs in grappig bedoelde scenes) zo'n ongelooflijke tragiek uit dat het niet leuk meer is.

Als de film nog een sterk verhaal zou hebben, was het misschien nog wel een aangrijpend drama geweest, maar ook daar stelt het teleur.
De meeste scènes waren namelijk irrelevant en misplaatst, veelal bedoeld als niet-grappige comic relief.
Ook is er een aantal irritante personages, dat niets relevants in te brengen had, waaronder een vervelende huisgenoot en de saaie, blasé love interest van Seth Rogen. Hun verhaallijnen boeiden me totaal niet en leidden teveel af van waar de film om lijkt te draaien: de 'vriendschaps'band tussen Seth en Adam.

Na de eerste helft had ik eigenlijk al genoeg, maar dan moet je nog ruim een uur. Die heb ik dan ook met grote moeite afgekeken, deels versneld, want mijn god, kan het allemaal nóg langdradiger?
Ja, dat kan. De tweede helft van de film wordt nog irrelevanter, als het verhaal ineens focust op de ex van Adam Sandler en diens gezin, waarbij een heel 'drama' ontstaat dat -uiteindelijk- niet eens leidt tot een bevredigend einde. Na een tergend lange 2,5 uur heb je nóg geen idee wat de film nou eigenlijk wilde vertellen.

Kortom, een deprimerende, veel te lange mish-mash van personages en oninteressante verhaallijnen dat me geen enkel moment wist te boeien.

3/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 20:14
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Wanderlust

Flauwe komedie met Paul Rudd en Jennifer Aniston. Gek genoeg spelen zij altijd in films die een slecht script en flauwe grappen hebben.
Het hele hippie-communeleven wordt op de hak genomen met voor de hand liggende, irritante karikaturen (de guru, de nudist, de zwoele neger), boomknuffeluitspraken en andere spiritueel geneuzel, maar dat heb je al snel wel gezien. De motivaties van de hoofdpersonen om te blijven danwel weg te willen is nogal uit de lucht gegrepen en daardoor kun je nergens met ze meeleven.

Dus. Voor mij geen films meer met Jennifer Aniston of Paul Rudd, want die werken gewoon nooit.

4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 22:29
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Voor een inspiratieloos, doorsnee plot is eigenlijk geen enkele doelgroep geschikt.
natuurlijk wel, vervelende kinderen en de bijbehorende ouders
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 23:35
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Anastasia

Herkijk.

De tweede keer wel beter dan de eerste keer. Wat me nu erg opvalt is hoe mooi de achtergronden zijn. Zo vol detail en met een mooie schilderstijl, in sommige scenes zelf prachtige odes aan Van Gogh en de kunststroming pointillisme.
Ook de karakteranimatie is mooi; volgens mij is het grootste deel gerotoscoped (overgetrokken van real life acteurs), maar liever een goede referentie dan een mislukte anatomie. In dit opzicht is het beter geanimeerd dan de gemiddelde Disney; er wordt een veel groter scala aan emoties overgebracht.
De bad guy is in vergelijking met de rest nogal karikaturaal,terwijl de menselijkere personages wat realistischer zijn. Dit botst wel een klein beetje.
De gezichten vind ik, hoewel ook knap gedaan, soms een beetje rommelig en "bibberig" als ze praten of ingewikkelde bewegingen maken.

Qua verhaal blijf ik er nog steeds bij dat er een plothole in zit, maar deze keer was het, omwille van de film, beter weg te denken en dat gewoon voor lief te nemen.
Soms vervalt het ook iets te vaak in musicalliedjes, maar het zijn wel mooie nummers, dus een ramp vond ik het niet.

Deze keer nog steeds een 7/10, maar nu een 7+! Eh, 7,6 dus.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 09:46
Verwijderd
Troy - Gewoon gaaf om eindelijk te zien.

l'Immortel - Fijne actiefilm.

Loft - Als Vlaming deze nu pas zien, eigenlijk is het een schande Maar ik vond hem heel goed neergezet, films kunnen meestal nooit de thrillersfeer van een boek fatsoenlijk neerzetten. Dat wat maakt dat je maar blijft lezen omdat je moet weten hoe het nu in elkaar zit, dat had Loft ook, schiet op met die film, want ik wil het weten!

The Curious Case Of Benjamin Button - Gaap. Eigenlijk gewoon een romance uitgesmeerd over 160 minuten.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2013, 23:25
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Despicable Me 2

Er zitten maar weinig (lees: bijna geen) grappige momenten in. Hier en daar wat leuke gezichtsuitdrukkingen en maniertjes, maar daar blijft het ook bij.
De minions in deel 1 waren nog een leuke extra (als de verplichte 'schattige diertjes' zoals wel vaker in animatiefilms), maar in dit deel waren ze oververtegenwoordigd en erg gericht op het vermaken van de jongste kijkers, met 'lollige' verkleedpartijtjes en geluidjes.

Het plot is verschrikkelijk random, met allerlei subplotjes die lukraak erbij worden gehaald (het winkelcentrum als locatie, Cinco de Mayo, die zoon van El Macho). Het hoofdplot zelf is wel vrij voorspelbaar en verrast niet echt. Halverwege vond ik het zelfs wat saai worden. It's so predictable, I'm gonna DIE!

Wel weer props voor de character designs en de aandacht die aan de karakteranimatie is besteed. Van de schuddebuikende El Macho tot aan de ooglidtrillinkjes van Gru, detail is er zeker.

Maar goed, met alleen goede animatie red je het niet. Vandaar gewoon een welverdiende 4/10.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2013, 00:15
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Thor
Ik heb me er wel mee vermaakt. 2 extra's in de aftiteling, na de eerste ging vrijwel iedereen weg niet dat het verder heel bijzonder was, gewoon leuk.
Spoiler
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 18:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
De afgelopen ruimte week gezien:

Beauty and the Beast (EE) (1991)
Blijft één van Disney's pareltjes, ook na misschien wel de 40e keer. De liedjes, het verhaal, het klopt gewoon allemaal. En de transfer naar BluRay is fenomenaal gedaan en zelfs het extra liedje is niet eens storend. Ik kan deze film nog wel 40 keer zien zonder dat het verveelt.
9.0/10

Monsters University (2013)
Grappige Pixar, maar duidelijk een 'makkelijke' hit. Je kunt duidelijk zien hoe de technologie de afgelopen 12 jaar vooruit is gegaan. Het verhaal zit prima in elkaar en zakt nergens in. Jammergenoeg te duidelijk op de wat jongere kijker gericht en het is weinig vernieuwend. Desondanks een ruime voldoende.
7.5/10

Incendies (2010)
Wat een heftige film was dit. Prachtig geschoten film met een aangrijpend verhaal. de plotwending die zo onwaarschijnlijk is als het maar kan doet er niet eens aan af. Een film die je absoluut aan het denken zet.
8.8/10

High Fidelity (2000)
Herkijk. Film die zich ondanks een ietwat vervelend aanwezige Jack Black prima staande weet te houden.
8.0/10

The Blue Umbrella (2013)
Zeer leuk extraatje op de BluRay van Monsters University. Merk dat ik de afgelopen jaren de shorts meer kan waarderen dan de feature-films. Goede verhalen hoeven niet in (veel) woorden of beelden verteld te worden.
8.5/10

Almost Famous (DC) (2000)
Een film die al jaren op onverklaarbare wijze bleef liggen om te kijken. Eén van de beste films over muziek en de wereld daaromheen. Bleef de bijna 3 uur dat de DC duurt boeiend en kende geen inkakmomenten. Hoewel Patrick Fugit de leidende rol in de film heeft, steelt Kate Hudson natuurlijk écht de show in deze film als aanhang van de band in ruste.
8.8/10

Stranger Than Fiction (2006)
Stranger That Fiction is voor mij een film die laat zien hoe een film moet zijn. Over de gehele lengte sterk, een prachtig verhaal en een goed uitgebalanceerde verhouding tussen tragiek, humor en romantiek.
9.5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2013, 17:04
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Inside Llewyn Davis (2013)

Heel mooi, maar simpel.
7.5/10
Met citaat reageren
Oud 11-11-2013, 20:35
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Harry Potter and the Goblet of Fire

Wederom na het boek gelezen te hebben, iets beter te volgen, want voor de niet-lezer is het een drama. Zeker in het begin gaat alles vliegensvlug (na 8 minuten zit je al midden in de film) en van de hak op de tak. Dan zijn ze weer hier, dan staan ze weer daar, en zonder referentiekader heb je geen idee waar je naar zit te kijken.

Natuurlijk is het boek (600+ pagina's) veel te complex om goed te verfilmen, maar iets meer rust had soms wel gemogen. De veranderingen (simplificaties) zijn an sich wel goed te verdedigen, maar (juist) daardoor wordt het warrig.

Hoe dan ook, qua acteerprestaties is het allemaal wel oke. De acteurs doen allemaal hun werk wel, maar Michael Gambon (Dumbledore) is óf verkeerd geregisseerd, óf hij snapt zijn rol niet. Dumbledore is in de film een compleet ander personage geworden dan in de boeken; onrustig, chagerijnig en bozig. Richard Harris wist in deel 1 en 2 nog de rust en vertrouwen uit te stralen die de boek-Dumbledore heeft. Erg slecht gedaan dus.

Ook Daniel Radcliffe mag wel eens wat meer zijn best doen voor een multi-billion dollar franchise. Kom op zeg, je zit niet bij de Appingedamse Toneelclub, dit is Harry Fucking Potter.

De leukste dingen uit de film zijn rechtstreeks overgenomen uit het boek. Dus: boek geslaagd, film mweh.

Een magere 6/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 22:57
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Le Magasin des Suicides

Erg mooie tekenfilm! In het begin denk je dat het wat Flash-achtig en kijkdoos-achtig aandoet, maar later zie je ook veel handgetekende animatie. Het volle kleurenpalet (vooral in de winkel) en de gedetailleerde achtergronden maken het een lust voor het oog. Ook de personages zijn mooi ontworpen; herkenbare karikaturen met elk hun eigen look. Deze stijl is lekker indie en weer eens wat anders dan een Disney of Pixar. Heel verfrissend dus.

Het onderwerp (zelfmoord) is op een ludieke en creatieve manier gebracht, maar het plot is wat simpel. Al snel is het idee duidelijk en valt de film in de herhaling. De rek is er na een uur een beetje uit. Ook de liedjes duren soms wat lang en halen dan de vaart uit de film.

Toch een fijne film, wegens de creativiteit en de mooie animatie.

7,9/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2013, 23:38
Verwijderd
Man of Steel: 2/10

Drie kwart van de film af zitten vragen waarom Zod als de bad guy afgeschilderd werd. Lijkt alsof de makers dat uiteindelijk ook door hadden en hem toen opeens irrationeel slecht lieten overkomen ter compensatie. Voor de rest een aaneenschakeling van clichés en een totaal gebrek aan logisch oorzaak/gevolg. CGI was prima maar werd overschaduwd door gebrek aan al het aan ander.

Ik zou zeggen dat het een gemiste kans was maar zoveel meer kan je natuurlijk ook niet met de meeste saaie superheld uit de geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2013, 11:57
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja, dat doen Amerikaanse films en series wel vaker met slechteriken. Alle nuance en grijzigheid verdwijnt ten faveure van een "klassieke" standoff tussen goed en slecht. Dat daarmee de antagonist effectief wordt ontmaskerd als een acterende psychopaat en dus ook al diens opgebouwde karakterwerk flink aan betekenis verliest, lijkt men dan te vergeten ofzo. Irritant.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 02:59
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Before Midnight

En we zijn weer 9 jaar verder! Het vervolg op het briljante Before Sunrise en Before Sunset. De verwachtingen waren hooggespannen.

Ethan Hawke is nu ouder dan ever, iets dat ik ook al vond in Before Sunset. Hij wordt niet echt gracefully ouder, hij krijgt een soort vermoeide, uitgeleefde blik in zijn ogen. Julie Delpy ziet er nog wel goed uit voor haar leeftijd. Toch blijft aging a bitch, elke film moet ik weer wennen aan de extra rimpels en volwassenere (= negatief) karaktertrekken.

De film vergde -los daarvan- sowieso even wat tijd om in te komen. Ook al is het duidelijk een vervolg, met lange, naturelle dialogen tussen Celine en Jesse, de opzet is nu ietsje anders.
Spoiler

Hierdoor miste ik helaas wel wat de vorige films zo spannend maakte: dat er slechts een kort tijdsbestek was waarin de twee elkaar konden zien en spreken, voordat ze weer onvermijdelijk afscheid moesten nemen.
Ook het feit dat er nu -in de eerste helft van de film- meer mensen bij betrokken zijn, maakt dat het een ander soort film is geworden. Dat is niet per se nadelig, maar dat maakt het wel minder intiem.
De tweede helft van de film gaat het gelukkig wel alleen maar om Jesse en Celine, en daar blinkt de film ook in uit. Goed acteerwerk, ook al vallen de gesprekken -soms leuk, soms ruzieënd- af en toe in de herhaling. Ik miste alleen wel een emotioneel hoogtepunt, ergens.
Spoiler
De eindscene was wel indrukwekkend en goed gedaan.

Ook indrukwekkend waren de extra lange takes, met name die in de auto. Middenin de scène besefte ik ineens dat de camera nog niet één keer naar een ander shot is gegaan.

Ik zou de film later nog eens opnieuw moeten bekijken, dan kan ik alles beter plaatsen en op waarde schatten. Vooralsnog haalt ie het niet bij z'n voorgangers, maar het kijken waard is het zeker.
Ik weet niet of ik een vierde deel wil. Ik denk het niet. Het verhaal is nu wel verteld, alle interessante uitgangspunten zijn nu wel aan bod geweest
Spoiler


7,9/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 16-11-2013 om 03:15.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2013, 21:15
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Lady en de vagebond

Ja, nog steeds leuk. Gewoon leuke karakters en er gebeurt genoeg. De liedjes van deze Disney vind ik wel iets minder. De scene met de spaghetti <3.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 18-11-2013, 12:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Thor - The Dark World

Ja, ik vond het wel een geslaagd vervolg. Natuurlijk geen hoogstaande cinema (het plot is belachelijk simpel en voorspelbaar) maar de film was eigenlijk op alle fronten beter dan deel 1. Het blijft wel een lastige superheld om te verfilmen. Thor heeft hetzelfde probleem als Superman: qua karakter is het gewoon een niet zo interessant persoon omdat hij last heeft van clicheproblemen. Gelukkig zaten er nog wel een paar leuke grappen in en Hemsworth speelt de rol met meer overtuiging dan in de eerdere film(s). Hiddleston als Loki was wederom vermakelijk.

De wat meer "realistische" filmstijl van Alan Taylor (o.a. veel Game of Thrones) episodes vond ik positief, maar uiteindelijk blijft het wel een scifi/fantasyavontuur; als dat niet je ding is of als je deel 1 niet kon waarderen dan hoef je deze waarschijnlijk niet te zien. Jammer dat de badguy weinig karakter had, maar ik heb begrepen dat er nogal wat in zijn scenes is gesneden

Spoiler


7,5/10
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-11-2013, 00:19
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Spijt!

Carry Slee weet duidelijk niet hoe de jeugd van tegenwoordig praat en zich gedraagt, want erg overtuigend komt het niet over.
Het deed me heel erg denken aan Spangas, maar dan met een serieuzer thema.
Maar het thema (pesten) wordt hier op een veel te clichématige manier gebracht, met pesterijen die veel te nep aan deden. De scholieren maakten opmerkingen die deden denken aan het taalgebruik in de jaren '30. Ik miste vooral de scheldwoorden en straattaal. De film was qua tekst veel te braaf en gekunsteld.
Het acteerwerk was ongeveer hetzelfde niveau. Alleen Ton Kas en de gymleraar acteerden goed. De rest acteerde alsof ze hun zinnen oplazen van een autocue.

Ik betwijfel of de film enig effect zal hebben op jonge scholieren. Het probeert een gevoelige snaar te raken, maar is daarvoor te vaak onbedoeld grappig of lame, en verre van realistisch.

4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2013, 00:34
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Love Liza

Rustige film met Philip Seymour Hoffman in de hoofdrol, als verbitterde weduwnaar die zijn vrouw verloor door een zelfmoord.
Bij vlagen erg langzaam, vooral in het begin.
Hoffman weet het gevoel van eenzaamheid goed over te brengen zonder ook maar een woord te zeggen, en daardoor blijft de film, ondanks een traag plot, overeind staan.
Verschillende personages komen op zijn pad gedurende de film, waarvan sommigen wel kleur geven aan de film (soms een komische noot), maar sommigen ook totaal overbodig zijn.
Naar het einde toe wordt de film interessanter, als er naar een climax toe te lijkt worden gewerkt, maar helaas is de climax een beetje teleurstellend. Misschien kwam dat omdat het einde me niet helemaal duidelijk was.

een 7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2013, 23:49
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
About Love

Dit liefdesverhaaltjesdrieluik had beter About Language kunnen heten, want het gaat hoofdzakelijk om mensen die elkaars taal niet begrijpen en met elkaar praten alsof ze full retard zijn gegaan. Niet bepaald Oscarmateriaal dus, maar het levert soms onbedoeld grappige taferelen op.
Van de drie verhalen vond ik het tweede verhaal en het derde verhaal het meest boeien. Maar om nu te zeggen dat het een geweldig meesterwerk is, nee. Daarvoor greep het me te weinig aan.

6/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2013, 00:09
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ernest et Célestine

Schattige animatiefilm van Franse bodem.

Wat als eerste opvalt is de eenvoudige doch effectieve tekenstijl, met waterverf-achtige kleuren die recht doen aan het prentenboek waarop het gebaseerd is. Het mag dan wel wat simplistischer ogen dan een Disney, maar het is uniek en mooi om te zien.
Soms doet de animatie, die verder goed in elkaar zit, wat Japans aan. Bepaalde emoties en bewegingen lijken op die uit de luchtigere anime-series. Af en toe kreeg ik het idee dat men dingen expres zo simpel animeerde (denk aan de politiemuizen) om werk te besparen, maar toch was het niet storend.

In de film wordt er een leuke parallel geschetst tussen de berenwereld en de muizenwereld, waarin bepaalde gewoontes overeenkomen, terwijl de twee diersoorten elkaar naar het leven staan. Dit gegeven wordt met name op het eind, met de rechtszaak, leuk uitgewerkt.

Dit einde redt sowieso de hele film, want halverwege leek de film een beetje in te kakken omdat er weinig gebeurt. Ook was niet alles evengoed uitgewerkt (wat voor betekenis had bijvoorbeeld het tekentalent van Célestine?).

Toch is dit verhaal hartverwarmend en mag het zich rekenen tot één van de betere animatiefilms uit Europa.

7,8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2013, 12:19
Marcelo91
Avatar van Marcelo91
Marcelo91 is offline
Citaat:
Thor
Ik heb me er wel mee vermaakt. 2 extra's in de aftiteling, na de eerste ging vrijwel iedereen weg niet dat het verder heel bijzonder was, gewoon leuk.
Spoiler
Kut ik wist niet dat er een 2e extra was
Met citaat reageren
Oud 06-12-2013, 13:42
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Wel leuk in retrospect om te kijken wat er nu zoal anders is dan nu, maar als documentaire laat het nog wat steken vallen.
Want...?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 13:15
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
The Purge (4/10)

Ging nergens over...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 01:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Girl Walks Into a Bar

Vreemde film. Veel bekende gezichten, maar ik weet eigenlijk nou nog niet waar het nou precies over ging.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 19:02
Verwijderd
The Wolverine 1/10

In vergelijking zijn Pacific Rim en Superman geweldige vertoningen. Wat een verschrikkelijk gedrocht. Makkelijk de slechtste film van 2013 te noemen. Ik weet dat je het doet voor de centjes maar als ik Jackman was zou ik me schamen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 20:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Oh, die vond ik beter te pruimen dan bv X3 of dat Origins misbaksel.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 00:00
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Cashback

Ik verwachtte een platte komedie of jongerenfilm, vanwege de geile filmposter, maar het bleek nog een tamelijk inhoudelijke indie film te zijn. Hier en daar komen er nog wel wat lekkere tieten en konten voorbij, maar het is geen American Pie-achtige platvloersheid.
Sommige scènes waren wel wat overbodig of duurden te lang, maar over het algemeen is het een goed kijkbare film met sympathieke hoofdrolspelers.

7,4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Oh, die vond ik beter te pruimen dan bv X3 of dat Origins misbaksel.
Ik vond X3 eigenlijk wel prima. Origins weet ik niet zeker of ik gezien heb.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 12:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Cashback

Ik verwachtte een platte komedie of jongerenfilm, vanwege de geile filmposter, maar het bleek nog een tamelijk inhoudelijke indie film te zijn. Hier en daar komen er nog wel wat lekkere tieten en konten voorbij, maar het is geen American Pie-achtige platvloersheid.
Sommige scènes waren wel wat overbodig of duurden te lang, maar over het algemeen is het een goed kijkbare film met sympathieke hoofdrolspelers.

7,4/10
Heb je de korte of lange gekeken?

De korte vond ik erg vermakelijk, mar de lange heb ik eigenlijk nooit meer opgezet
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 17:58
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Heb je de korte of lange gekeken?

De korte vond ik erg vermakelijk, mar de lange heb ik eigenlijk nooit meer opgezet
De lange.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 23:38
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Career Girls

Van alle Mike Leigh-films is dit één van de mindere. Niet om het acteerwerk, want dat is op zich wel goed, maar de personages irriteerden me enorm. Ze gedroegen zich raar, praatten raar, hebben rare issues waarbij amper de moeite werd gedaan om te laten zien waardoor ze zo geworden zijn.
De film wisselt tussen het heden en het verleden (in de vorm van flashbacks) en in feite is de film niet meer dan een weerzien van twee oude vriendinnen. Ik had alleen totaal geen binding met de twee vrouwen (of de bijrollen), dus heel boeiend was het ook nog eens niet.

De meeste films van Leigh hebben ook wel dat 'greep uit het leven van' maar daar kun je in ieder geval nog sympathie of interesse krijgen voor (één van de) personages. Dat ontbrak hier helaas.

5,8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 23:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
The Hobbit deeltje 2

Vlotter en onderhoudender dan deel 1. Verder zijn alle kritieken van deel 1 nog steeds van pas, dus tja.

7,8/10
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-12-2013, 00:58
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Gremlins

Natuurlijk vet vaak op tv gezien vroeger, en Gizmo, de schattige Mogwai, is me altijd bijgebleven, net als Stripe de gremlin.

Nu, 20 jaar later, is de film nog steeds niet veel veranderd. Het begint allemaal nog best aardig. Gizmo steelt de show met zijn aandoenlijke gedrag. Als de shit de fan hit, wordt de film eigenlijk al minder. Het is nergens echt eng of grappig (soms zelfs te flauw en kluchterig). Het is ook nog eens typisch jaren '80: slecht acteerwerk, slechte muziek en cheesy special effects. En toch heeft het een bepaalde charme, namelijk Gizmo, waar de film het grotendeels van moet hebben.

Als ik kritisch ben, kan ik de film niet erg hoog geven. Dus, voor Gizmo, een 5/10.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2013, 00:20
Verwijderd
Soof.
Ik vond hem echt zoooveel leuker dan verwacht! Wat een heerlijke film, werd er helemaal blij van <3

8/10
Met citaat reageren
Oud 15-12-2013, 18:14
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
How the Grinch stole christmas

Ik had zin in een kerstfilm. Dus deze maar weer eens gekeken .

7/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 15-12-2013, 22:15
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Uit 2000 of uit 1966?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 09:55
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
2000, kun je de oude aanraden?
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.