Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2014, 15:59
Brojan
Brojan is offline
Ik zoek een boek waaruit je als complete leek kan leren hoe je internetfilmpjes monteert. Knippen, geluid, etc. Iets in de trant van "... voor dummies".

Iemand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2014, 17:50
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook internetfilmpjes opzoeken die het uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2014, 18:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Begin eens met Windows Movie maker boekjes of handleidingen voor Dummies!
Of ga gewoon een middagje spelen met Windows Movie maker, dat programma heb je snel door.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-06-2014, 15:55
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Je bedoelt hoe je filmpjes monteert? Want 'internet' heeft daar niet zoveel mee te maken.

Video editing heet het, wat je wil doen. Handig is om eerst de basis te leren van videomontage op de computer, maar wil je er praktisch iets mee doen, dan moet je eerst een geschikte editing software uitzoeken, en dan kun je daarna op zoek naar software-specifieke boeken of tutorials.

Software is er van simpel (Windows Movie Maker, iMovie, Magix Movie Edit) tot professioneel (Adobe Premiere / Final Cut Pro, of zelfs After Effects (voornamelijk bedoeld voor visual fx, maar ook goed voor montage te gebruiken)), maar laatstgenoemde zijn natuurlijk niet gratis (tenzij je een trialversie probeert of een torrent opzoekt).
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 06:09
royieeee
royieeee is offline
Ik begon met editten met Windows movie maker, nu gebruik ik meestal sony vegas pro 11. Maar als het echt niet wil heb ik altijd moviemaker nog, en met moviemaker neem ik ook altijd mijn webcam op en plak ik onder mijn video in sony vegas.

Ik had Windows Movie Maker vrij snel door een paar dingetjes weet ik nog steeds niet maar de basis daarvan is heel gemakkelijk.

Verder staan er op youtube een aantal verschillende filmpjes van YouTubers over hoe je moet editten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.