Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 00:45
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
PARIJS - De Ronde van Frankrijk zal in 2005 slechts één individuele tijdrit tellen. Drie etappes zullen bergop eindigen. Dat is woensdag in Parijs uitgelekt. De organisatie zal donderdag het etappeschema van de Tour in 2005 bekend maken.

Met slechts één rit tegen de klok en drie aankomsten bergop wijkt het schema af van voorgaande jaren. Toen waren er doorgaans twee tijdritten en vier tot zes aankomsten bergop.

De enige tijdrit in 2005, afgezien van de proloog, zal gehouden worden in St Etienne op de voorlaatste dag. De renners zullen kloksgewijs door Frankrijk trekken. De start is op 2 juli op het eiland Noirmoutier. Daarna gaat de karavaan via de Alpen en Pyreneeën naar Parijs waar de ronde op 24 juli eindigt.



Interessant: 1 tijdrit en slechts 3 aankomsten bergop.
Wordt het hier niet minder spannend van? Of juist spannender?
Zou de Tour-organisatie het Lance Armstrong (hoewel het nog niet 100% zeker is of hij meedoet voor een zevende zege) hiermee extra lastig willen maken? Lance wint zijn Tours toch bergop en in tijdritten.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2004, 10:18
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik dacht dat de tour zou starten met een tijdrit ipv een proloog?? Of was dat voor een latere versie???


Nouja, lijkt me een slecht idee om de tijdrit op de voorlaatste dag te doen. Zo blijven de tijdsverschillen enorm klein, maken er te veel renners kans op de gele trui, waardoor iedereen op de eerst rij wil rijden met het gevolg dat er nog meer valpartijen zijn!
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 12:24
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 28-10-2004 @ 11:18 :



Nouja, lijkt me een slecht idee om de tijdrit op de voorlaatste dag te doen. Zo blijven de tijdsverschillen enorm klein, maken er te veel renners kans op de gele trui, waardoor iedereen op de eerst rij wil rijden met het gevolg dat er nog meer valpartijen zijn!
Aan de andere kant wordt het wel spannender van, ik vind het iif niet aantrekkelijk als je al op de helft van de tour weet wie de eindzege pakt tenzij hij valt.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 13:38
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
PARIJS - Het parkoers van de Ronde van Frankrijk bestrijkt volgend jaar een kleine 3600 kilometer. Dat is ongeveer 200 kilometer meer dan dit jaar. Slechts een fractie daarvan wordt door de renners individueel tegen de klok afgewerkt. De inbreng van tijdritten was in geen jaren zo klein.

De Tour van 2005 begint op 2 juli met een tijdrit tussen Fromentine en Noirmoutier-en-L'Ile over 19 kilometer. Op de één na laatste dag (23 juli) is Saint-Etienne het decor voor een race tegen de klok over 55 kilometer. Er is ook weer een ploegentijdrit; in de vierde rit tussen Tours en Blois.

Routeschema :

2 juli: individuele tijdrit Fromentine - Noirmoutier-en-l'Ile (19 km).

3 juli: Challans - Les Essarts (182 km).

4 juli: La Châtaigneraie - Tours (208 km).

5 juli: ploegentijdrit Tours - Blois (66 km).

6 juli: Chambord - Montargis (179 km).

7 juli: Troyes - Nancy (187 km).

8 juli: Lunéville - Karlsruhe (225 km).

9 juli: Pforzheim - Gérardmer (235 km).

10 juli: Gérardmer - Mulhouse (170 km).

11 juli: rustdag.

12 juli: Grenoble - Courchevel (192 km).

13 juli: Courchevel - Briançon (173 km).

14 juli: Briançon - Digne-les-Bains (187 km).

15 juli: Miramas - Montpellier (162 km).

16 juli: Agde - Ax-3 Domaines (220 km).

17 juli: Lézat-sur-Lèze - Saint-Lary-Soulan (Pla-d'Adet) (205 km).

18 juli: rustdag.

19 juli: Mourenx - Pau (177 km).

20 juli: Pau - Revel (239 km).

21 juli: Albi - Mende (189 km).

22 juli: Issoire - Le Puy-en-Velay (154 km).

23 juli: individuele tijdrit Saint-Etienne - Saint-Etienne (55 km).

24 juli: Corbeil-Essonnes - Parijs (160 km).
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:26
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Armstrong beslist later over Tour

PARIJS - De Amerikaan Lance Armstrong beslist pas in februari of maart of hij deelneemt aan de Ronde van Frankrijk van 2005. Dat heeft Dirk Demol, een van zijn ploegleiders, donderdag in Parijs bij de presentatie van het routeschema gezegd.

,,Alles hangt af van zijn motivatie'', zei Demol. ,,Het is niet zeker of Lance de Tour rijdt omdat hij, als hij meedoet, alleen voor de winst wil gaan. Lance zal al vroeg zijn competitie hervatten. In februari, net als dit jaar. Dan zal hij snel naar buiten brengen of hij gemotiveerd is om weer aan de Tour deel te nemen.'' Armstrong won de Ronde van Frankrijk dit jaar voor de zesde keer op rij.

Johan Bruyneel, de eerste ploegleider van US Postal (vanaf volgend jaar Discovery Channel) was net terug van een bezoekje aan Armstrong in Texas. ,,Het routeschema ziet er goed uit voor Lance, maar dat geldt voor meer coureurs'', meende Bruyneel. Hij belegt met zijn ploeg begin december een eerste trainingsstage in Texas met de Amerikaanse renners en de nieuwkomers en in januari in Californië met de hele ploeg.

Armstrong heeft nog niet besloten in welke koers hij de competitie hervat. ,,Er is keus genoeg'', zei Demol. ,,In het geval hij de Tour niet zou rijden, richt Lance zich op de grote eendaagse wedstrijden. Als hij een grote ronde rijdt is het in ieder geval de Tour.''
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:27
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hm, veel aankomsten in grote steden zie ik: Tours, Nancy, Pau, Mulhouse, Montpellier, Saint-Etienne. Ook een uitstapje naar Duitsland zie ik. Ze finishen ook weer in Revel in de Pyreneëen. Heeft Erik Dekker goede herinneringen aan, daar won hij wel eens een etappe. Won van Botero toen in de sprint en dat juichen toen, was wel geinig
1 tijdrit dus maar, mja dat verkleint dus misschien het aantal etappe-overwinningen van Lance (als die tenminste volgend jaar mee doet), maar als-ie op zijn top is, dan wint hij wel in de bergen nog een paar keer.
Hm... mja leuk en aardig, maar is er ergens een totaalplaatje (topografisch of zo) met ook de bijbehorende cols die ze gaan beklimmen? Welke grote cols gaan ze op? Ik zie in ieder geval Courchevel erbij staan, das 1tje van de eerste categorie.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:29
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-10-2004 @ 13:24 :
Aan de andere kant wordt het wel spannender van, ik vind het iif niet aantrekkelijk als je al op de helft van de tour weet wie de eindzege pakt tenzij hij valt.
Behalve als het Lance is

Maar inderdaad, de spanning komt dan natuurlijk wel een beetje terug. Helemaal als Lance bijvoorbeeld besluit niet deel te nemen, dan wordt het opeens een hele andere Tour.

Ik vind het toch jammer van de tijdritten! Ik vind 1 toch erg mager
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:31
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 28-10-2004 @ 19:27 :
Hm... mja leuk en aardig, maar is er ergens een totaalplaatje (topografisch of zo) met ook de bijbehorende cols die ze gaan beklimmen? Welke grote cols gaan ze op? Ik zie in ieder geval Courchevel erbij staan, das 1tje van de eerste categorie.
De elfde etappe, van Courchevel naar Briancon, gaat over de Col de la Madeleine, de Col du Telegraphe en de Col du Galibier.

In de 15de etappe onder meer de Col du Portet d'Aspet en de Col de Peyresourde, en in de 16de etappe doen ze onder andere de Col d'Aubisque. Dat zijn toch wel de bekendste en de lastigste deze Tour.

__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3

Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 18:38.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:23
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Aankomst bergop is altijd puur genieten... zo weinig is echt jammer. Op zich heb ik niet zo'n moeite met maar één tijdrit, ik vind het niet leuk om naar te kijken en over het algemeen zitten ze (de twee) te dicht op elkaar.

Laten we hopen dat Santiago Perez en Valverde mee gaan fietsen.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:13
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik zou maar een sprinter meenemen.

Pla d'Adet is een flutcol (maar daar gaan nog redelijk wat bergen aan vooraf, Courchevel is wel redelijk en Briançon is altijd spectaculair. Ax-3-Domaines weet ik zo niet, maar het klinkt mij niet hors catégorie in de oren (1300 m. na het te hebben opgezocht). Volgens mij zijn er niet veel plekken om het verschil te maken.

Met al die vlakke etappes in het begin kon het wel eens een Tour de Sprint worden in de eerste week. Maar doordat er wat minder zware bergetappes zijn, lijkt het erop dat er na de Alpen wel wat meer etappes zijn waarin groepen vluchters de kans krijgen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 14:47
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
ik denk dat veel mensen het met me eens zijn als US Postal Discovery Max van Heeswijk meestuurt ipv Armstrong
__________________
Como se dice..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 12:02
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Alleen de eerste week kunnen de sprinterliefhebbers hun hart ophalen... Vind ik opzich wel positief, maar daardoor wordt het minder belangrijk een sprinter mee te nemen. Een matige sprinter die ook flink de bergen over kan hebben ze meer aan.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:18
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
De ploegentijdrit gaat heel belangrijk worden dit jaar denk ik. De ploeg die daar hoog in scoort kan het geel wel eens heel lang in zijn team kunnen houden..
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 10:31
BananaSplit
Avatar van BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-10-2004 @ 13:24 :
Aan de andere kant wordt het wel spannender van, ik vind het iif niet aantrekkelijk als je al op de helft van de tour weet wie de eindzege pakt tenzij hij valt.
Daar ben ik het wel mee eens.

Dat Lance Armstrong zijn zesde tourzege zou behalen was al redelijk vroeg bekend, maar dat wil nog niet zeggen dat de Tour niet meer interessant is om naar te kijken.

De etappewinsten zijn vaak toch best spectaculair, bijvoorbeeld bij een van de koninginneritten waarbij Lance Ekimov voor de etappewinst liet gaan.
Ekimov haalde het niet en daarom probeerde Lance nog te winnen en won met een paar centimeter verschil; van wie hij won weet ik zo niet meer.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 10:43
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-10-2004 @ 13:24 :
Aan de andere kant wordt het wel spannender van, ik vind het iif niet aantrekkelijk als je al op de helft van de tour weet wie de eindzege pakt tenzij hij valt.
Dat klopt.. Maar vorig jaar heeft de Franse Kampioen toch heel lang in het geel gereden? Ook al wisten we toen dat Lance de tour ging winnen op voorwaarde dat hij niet viel.
Maar gaat dat met zo'n tour als deze ook niet zijn? Alleen dat je nu "minderwaardige" renners vooraan krijgt. Het is positief dat er een "kleine" tijdrit is ipv een proloog, dat moet voldoende tijdsverschil geven in het begin dat het niet te veel seconde werk wordt... Zodat de onervaren rennens niet te veel valpartijen te weeg brengen zoals afgelopen jaar
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 10:59
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ging Ekimov zo ver mee in een bergetappe?
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 14:17
D-man
D-man is offline
nee, dat was de 17de etappe van de tour van vorig jaar.

van bourg d'oisans naar le grand bornand.

hier probeerde armstrong landis te laten winnen, echter deze redde het niet waarna Kloden demarreerde en armstrong hem nog op 1 of 2 meter voor de finish inhaalde en zelf de etappe pakte

uitslag van die rit

1 001 ARMSTRONG Lance USA USP in 6h 11' 52"
2 017 KLÖDEN Andréas GER TMO at 00' 00"
3 011 ULLRICH Jan GER TMO at 00' 01"
4 061 BASSO Ivan ITA CSC at 00' 01"
5 006 LANDIS Floyd USA USP at 00' 13"
__________________
Where I end and you begin
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 20:29
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Het was Landis inderdaad, in plaats van Ekimov. Prachtige etappe was dat!!

Ik denk dat een verrassende, kleine renner komende Tour weer kans heeft lang in het geel te blijven, zoals Thomas Voeckler dit jaar. De ploegentijdrit is weliswaar belangrijk, maar met de nieuwe regel die dit jaar is ingevoerd (dat verlies beperkt blijft tot maximaal 2 minuten), biedt het eigelijk geen enkele garantie.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2004, 18:16
SN WZ
SN WZ is offline
De Pla-d'Adet heeft kortere steile stukjes en is op 2 plekken meer dan 13%.
En de Ax 3 Domaines is bijna de hele klim (7 km) boven de 10%. Heel steil.

De bergen staan op:
http://www.salite.ch/adet.htm
http://www.salite.ch/ax.htm

die van courchevel is, de andere aankomst bergop:
http://www.salite.ch/courchev.htm
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 21:45
Denn-Mann
Avatar van Denn-Mann
Denn-Mann is offline
deze tour word volgens mij een stuk spannender voor de sprinters, een stuk minder leuk voor de klassements renners
__________________
One luV
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:14
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Volgens mij hebben die sprinters er weinig te zoeken na de eerste week
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:13
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 11-11-2004 @ 14:14 :
Volgens mij hebben die sprinters er weinig te zoeken na de eerste week
Inderdaad, hoewel dat altijd zo is. Maar van tevoren werd inderdaad geroepen dat sprinters weinig kans maken op een zege. Of ze moeten het volhouden tot de Champs Elysées. En waarom ook niet, gezien het wereldkampioenschap van dit jaar? Maar ja, dat geldt maar voor een deel van de sprinters (Zabel, O'Grady, Boonen, Freire en misschien McEwen), het andere deel (Kirsipuu, Chipolini) stapt al na 1 col na de eerste week al af.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:24
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Ik hoop dat Chipo niet weer meedoet Normaal hebben ze de laatste week ook nog wel wat etappes voor de sprint.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 00:28
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Cipollini moet misschien ook maar es een punt achter z'n carriere zetten... Zabel is ook niet meer als vanouds.
De beste sprinters (Petacchi, McEwen, Boonen, Freire) zullen de grootste kansen hebben, denk ik.

Virenque doet niet meer mee, dus we krijgen automatisch een nieuwe bolletjestrui-drager

En Ullrich heeft verklaard 'niet te geloven' dat Armstrong niet zal deelnemen aan de komende Tour. "Iedere winter begint Lance weer psychologische spelletjes te spelen", zegt Der Jan. "Ik geloof pas dat hij niet meedoet als hij er bij de start niet staat."

__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 20:59
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 11-11-2004 @ 19:24 :
Normaal hebben ze de laatste week ook nog wel wat etappes voor de sprint.
Ach ja, in de laatste dagen/week van de Tour zie je meer dat groepjes met renners die op minuten/uren van de leiding staan er vandoor gaan en van het peleton dan een minuutje of 10 krijgen. Zo veel massaspurts zijn er volgens mij niet veel geweest de laatste jaren in de laatste dagen/week van de Tour hoor...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2004, 23:25
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Ullrich vroeg op pad

GENT - Jan Ullrich lijkt van plan zich beter dan ooit voor te bereiden op het komende wielerjaar. De Duitse oud-Tourwinnaar belegt in december een trainingskamp in Zuid-Afrika, zo liet zijn vertrouwensman Rudy Pevenage woensdag weten.

Ullrich was de afgelopen twee winters niet meer naar Zuid-Afrika afgereisd en begon het seizoen meestal met overgewicht. Hij laat zich vergezellen door onder anderen zijn teamgenoten Klöden en Kessler. Pevenage zal de 30-jarige renner ook komend jaar met raad en daad bijstaan. Dat gebeurt opnieuw buiten de ploeg T-Mobile om. Na zijn onverwachte vertrek in 2002 is Pevenage gebrouilleerd met teambaas Godefroot.

Lance Armstrong rijdt trouwens de Ronde van Vlaanderen in 2005.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.