Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 16:03
jojobro
jojobro is offline
Hallo,

Ik lag tenet een ijzeren stang in mijn nek, het leek wel alsof die stang bevroren was, maarja de oefening ging goed. Toen lag ik hem neer en ja hoor het schiet toch erg in m'n nek
Dus na een kwartiertje was ik daar al weer weg en ik kan m'n hoofd nu amper draaien. Ik ben gelijk onder de douche gegaan en daarna de zonnebank en rsl zalf erop gesmeerd.
Maar hoe kan ik sneller van die blessure afkomen, bepaalde voeding ofzo?

groeties, Theo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2004, 16:29
bradio8
bradio8 is offline
gewoon gezond eten is denk ik qua voeding het beste wat je kan doen. Wat echt belangrijk is bij blessures is veel rust. Veel Slapen en niet belasten van je nek. misschien nog wat ijs erop.
__________________
there is no escaping the underground mole people. except that way
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 17:14
jojobro
jojobro is offline
Citaat:
bradio8 schreef op 03-11-2004 @ 17:29 :
gewoon gezond eten is denk ik qua voeding het beste wat je kan doen. Wat echt belangrijk is bij blessures is veel rust. Veel Slapen en niet belasten van je nek. misschien nog wat ijs erop.
Volgens mij moet je spieren juist warm houden voor de doorbloeding... Alleen bij bloeduitstortingen moet je toch ijs gebruiken?
Zoals je gelezen hebt is het gekomen doordat die stang ijs en ijskoud was.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 17:22
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
rust/slapen/eten.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 17:27
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
bradio8 schreef op 03-11-2004 @ 17:29 :
misschien nog wat ijs erop.
niet over iets praten waar je geen verstand van hebt!
__________________
Como se dice..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 18:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
jojobro schreef op 03-11-2004 @ 18:14 :
Volgens mij moet je spieren juist warm houden voor de doorbloeding... Alleen bij bloeduitstortingen moet je toch ijs gebruiken?
Zoals je gelezen hebt is het gekomen doordat die stang ijs en ijskoud was.
Nou ja, de meeste spierverstijvingen zonder verrekking vinden toch plaats waar je bijvoorbeeld op de tocht ligt, een koude stang kan ook. Ijs erop is niet echt waar je op zit te wachten, natuurlijk, dat doe je eerder bij een kneuzing of verrekking, waarbij een zwelling teruggedrongen moet worden. Ik zou gaan voor de tijgerbalsem, veel rust en qua voeding gewoon gezond eten.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 18:33
jojobro
jojobro is offline
Oke Ik zit nog steeds helemaal in mekaar, er ligt nu een warm compres op. Ik doe morgenochtend op de fiets sowieso een sjaal om.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 20:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
jojobro schreef op 03-11-2004 @ 19:33 :
Oke Ik zit nog steeds helemaal in mekaar, er ligt nu een warm compres op. Ik doe morgenochtend op de fiets sowieso een sjaal om.
Good luck
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 13:04
jojobro
jojobro is offline
Ik voel er nu bijna niks meer van M'n nek warm houden en het insmeren heeft volgens mij veel geholpen, ook merkte ik dat toen ik cardio ging doen(de dag erna) dat mijn nek beter aanvoelde dan ervoor, het werd vooral losser. Bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 13:10
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Spierbalsem of tijgerbalsem kan ook flink helpen... Ik ga ervanuit dat het hier om een spierblessure gaat.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 17:21
Spydogez
Avatar van Spydogez
Spydogez is offline
Naar je trainer luisteren; dat zal waarschijnlijk zijn:
- rust
- dokter & fysio en daarna sportmassage
- vezelrijk voedsel
- en niet weer beginnen als jij denkt dat dat kan. Dat bepaalt je sportmasseur meestal.
__________________
The eyes of truth are always watching you...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 15:24
jojobro
jojobro is offline
Citaat:
Spydogez schreef op 06-11-2004 @ 18:21 :

- rust
dat heb ik genoeg
- dokter & fysio en daarna sportmassage
ga jij voor elk wissewasje naar de doktor?
- vezelrijk voedsel
waarom? (btw ik eet 100 gr brinta plus aardig wat brood )
- en niet weer beginnen als jij denkt dat dat kan. Dat bepaalt je sportmasseur meestal.
Ik ben baas over m'n eigen lichaam, ik kan zelf het beste aanvoelen wanneer ik weer hersteld ben
Al met al verwijzingen naar de doktor voor niks omdat ik nu geen last meer heb en die vezelrijke voeding mag je mij nog eens uitleggen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 15:32
Spydogez
Avatar van Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
jojobro schreef op 07-11-2004 @ 16:24 :
Al met al verwijzingen naar de doktor voor niks omdat ik nu geen last meer heb en die vezelrijke voeding mag je mij nog eens uitleggen
Vezelrijk; dat wil eigenlijk grof zeggen voedsel waarvan je goed kunt schijten. Rijst, bruin brood, plantaardige vetten. Dus geen friet en ander junkfood.
__________________
The eyes of truth are always watching you...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 15:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
jojobro schreef op 07-11-2004 @ 16:24 :
Al met al verwijzingen naar de doktor voor niks omdat ik nu geen last meer heb en die vezelrijke voeding mag je mij nog eens uitleggen
Vezelrijke voeding heeft te maken met het herstel van je lichaam, afscheiding van de "vervelende" stoffen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:45
Spydogez
Avatar van Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-11-2004 @ 16:32 :
Vezelrijke voeding heeft te maken met het herstel van je lichaam, afscheiding van de "vervelende" stoffen.
Juist ja
__________________
The eyes of truth are always watching you...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Spydogez schreef op 07-11-2004 @ 19:45 :
Juist ja
Ik had niet eens gezien dat je dat gepost had, maar het was ook tegelijk met mij, sorry
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 17:16
girly18
girly18 is offline
heeel veeel mimi's krijgen van je vriendin!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:33
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Een ijzeren stang in je nek.. kerel.. squat je met een kale stang ?

Je weet niet dat dat ontzettend slecht is en enige zenuwknooppunten bedrukt die van belang zijn voor het functioneren van o.a. schouders en armen ?

Squat met een rol om die stang man !
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2004, 17:59
jojobro
jojobro is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 09-11-2004 @ 16:33 :
Een ijzeren stang in je nek.. kerel.. squat je met een kale stang ?

Je weet niet dat dat ontzettend slecht is en enige zenuwknooppunten bedrukt die van belang zijn voor het functioneren van o.a. schouders en armen ?

Squat met een rol om die stang man !
Ja idd. Het is geen sportschool, maar 12 mensen die een schuur huren die er trainen en losse sporters.
Ik wou sowieso al een beetje ronde isolatie op doen Dan zal het squaten een eind beter gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:51
Spydogez
Avatar van Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-11-2004 @ 19:50 :
Ik had niet eens gezien dat je dat gepost had, maar het was ook tegelijk met mij, sorry
No problem
__________________
The eyes of truth are always watching you...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 20:13
Slobber
Slobber is offline
Fysiotherapie
__________________
Shit happens = Poep gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 23:45
squat
squat is offline
Citaat:
jojobro schreef op 09-11-2004 @ 18:59 :
Ja idd. Het is geen sportschool, maar 12 mensen die een schuur huren die er trainen en losse sporters.
Ik wou sowieso al een beetje ronde isolatie op doen Dan zal het squaten een eind beter gaan.
Je kan ook goed een handdoek gebruiken daarvoor. Trouwens niet de stang in je nek leggen maar boven op de rug. In het kussentje van de trapezius.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:52
angel--1987
angel--1987 is offline
heb in januari me enkelbanden verrekt/gescheurd...
ze wisten niet precies wat t was...
maar heb toen heel lang neit gesort maar elke keer als ik handbal heb ik er weer last van heel vervelend en pijnlijk...

mijn trainsters en coach weten het ook niet..
heb alles al geprobeerd stevigere schoenen, enkel band, zoveel mogelijk rust, extra lang opwarmen maar het helpt allemaal niet...
iemand nog tips???
__________________
life goes on
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
angel--1987 schreef op 14-11-2004 @ 19:52 :
mijn trainsters en coach weten het ook niet..
heb alles al geprobeerd stevigere schoenen, enkel band, zoveel mogelijk rust, extra lang opwarmen maar het helpt allemaal niet...
iemand nog tips???
De dokter?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 21:07
Verwijderd
Volgens mij kun je het het beste voorzichtig blijven bewegen. Als het stijf wordt dan krijg ik altijd meer last (zoals 's ochtends als je wakker wordt).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2004, 19:44
angel--1987
angel--1987 is offline
mijnhuisarts zegt dat er niks aan de hand as....die vind dat ik me aanstel...
maarja volgens haar zou alles nadat ik me enkel had verrekt/gescheurd binnen 2 weken weer alles kunnen doen..
en omda tik na 2 qweken nog neit kon lopen heb ik het maar was uitgesteld na 2 maanden..
en vorgie keer had ik gezegd dat ik er nog heel veel last van had zegt ze stel je niet zo aan, dat kan niet, en anders moet je stevige schoenen kopen..
naja heb ik ook weinig aan,,,
__________________
life goes on
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:20
Verwijderd
Ik ga eigenlijk zelden met een blessure naar de dokter. Meestal loop (en sport) ik eerst nog een paar weken door met die blessure. Als ik dan nog last heb, dan ga ik naar de dokter, maar meestal is het dan een paar dagen nadat ik de dokter bezocht heb alweer over.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Spierpijn: hoe kom je eraan? En vooral, hoe kom je er weer vanaf?
Verwijderd
20 01-09-2011 18:06
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 03:12
Vrije tijd de mooiste sportuitspraken
tinus11
146 26-07-2005 15:47
Verhalen & Gedichten Nep
Inferno
3 25-06-2004 18:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.