Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2001, 19:22
komkommerkoningin
komkommerkoningin is offline
Ik kan namelijk zelf niets bedenken en zit
daardoor helemaal gedemotiveerd in de klas.
Onze leraar vertelt alles alsof hij een
boodschappenlijstje voorleest en vindt het niet
erg als je nooit je huiswerk maakt, hierdoor ga ik
morgen weer vrolijk een proefwerk verknallen.
Advertentie
Oud 18-02-2001, 20:21
Giggsy
Giggsy is offline
Nee, want het is supersaai en nu zeker omdat ik het nu aan het leren ben
__________________
Voer brood geen eendjes | 24 uur in een dag........24 flesjes in een kratje bier....toeval?
Oud 18-02-2001, 20:52
Indo4ever
Indo4ever is offline
Toen ik op het vwo zat was het mijn leukste vak!! En waarom? Tja ik snapte alles en het is een goede afspiegeling over hoe de samenleving eigenlijk in elkaar steekt.

------------------
In defense of the OLD SCHOOL. Indo4ever© All Rights Reserved.
Oud 20-02-2001, 11:16
Misschien wel niks, het is gewoon saai. maar economie op hbo is wel leuk en chaotisch

Oud 20-02-2001, 19:37
Economie is eigenlijk mijn lievelingsvak. ik snap er alles van. HEt is te makkelijk voor mij, ik hoef niet eens te leren en ik haal een 9 of 10. ik zit op de 4 havo. misschien is het volgende jaar veel moeilijker.
Oud 21-02-2001, 20:20
lotje!!
lotje!! is offline
Economie is ook niet echt één van mijn favoriete vakken... maar het schijnt heel handig te zijn voor later, dus heb ik het wel gekozen. Ik vind het vak echt NIET interessant, en echt supermoeilijk vind ik het niet, maar omdat economie me allemaal niet zo boeit,haal ik er ook niet echt hoge cijfers voor...
__________________
eindelijk een sig! Maar nu weet ik niet wat ik erin moet schrijven!!hihihihihihihihi!!
Oud 22-02-2001, 10:47
Spacey
Avatar van Spacey
Spacey is offline
Als je een economieopleiding op het hbo doet weet je iig dat je een goeie (en leuke baan )krijgt.
__________________
irc.lichtsnel.nl #linux
Oud 22-02-2001, 15:44
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Mij hoor je niet zeggen dat het leuk is!

------------------
Wie het laatst lacht.... sterft tenminste vrolijk!
Oud 24-02-2001, 16:20
MisterImpossible
MisterImpossible is offline
Als je economie gestudeert hebt , kan je vb. later veel meer weten over het financieel aspect , vb. over de hypothecaire lening, wat roerende/onroerende goederen is ,
de euro ...
__________________
Jean
Oud 27-02-2001, 13:44
sensation
sensation is offline
economie is ook niet echt leuk, maar in je latere leven heb je er meer aan dan al die andere belachelijke vakken zoals geschiedenis enz. Ik wens je in ieder geval veel succes! en sterkte. Hou vol, sleep jezelf er doorheen.

sensation4ever@hotmail.com
Oud 28-02-2001, 15:20
spekje
spekje is offline
ik vind eonomie wel erg leuk en het is ook nog eens supermakkelijk.
en de leraares doet ook niet vervelend tegen mij
__________________
oh lord, help my to keep my big mouth shut until I know what I`m talking about/ oftewel eerst denken dan doen/\ je leeft maar 1 keer dus doe het goed
Oud 03-03-2001, 07:46
freya
freya is offline
je mag veel zelfstandig werken wat wel fijn is en je werkt voor mensen als je de economie in gaat dus je bent erg belangerijk voor de maatschappij
__________________
raar is nog helemaal zo gek nog niet (loesje)
Oud 04-03-2001, 12:04
my
my is offline
ik vindt het gewoon erg leuk!

------------------
Groetjes aan Martin1985,Girltje1,Webstar,Kierewiet kierewietje,Myself!, Kiya ,Darkie en xxxsanexxx/beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven/
__________________
Keep the world clean.Kill yourself!
Oud 04-03-2001, 13:19
Hakkie
Avatar van Hakkie
Hakkie is offline
Ik vind die nieuwe lesbrief, Welvaart, voor 4VWO echt kl*te. Vorig jaar was economie veel en veel leuker, nu interesseert het me niet echt meer. Jammer is dat, want het is voor later wel handig!

HOUDOE
__________________
But store up for yourself treasures in heaven...
Oud 08-03-2001, 14:12
nuraykoc
nuraykoc is offline
het is makkelijk
__________________
willen jullie mij helpen kijkt dan op de forum van school
Oud 08-03-2001, 18:49
Herodotus
Herodotus is offline
Hallo!

"Waarom is economie leuk?". Tja, dat is een lastige vraag. Economie bestaat als het ware uit twee delen: de algemene economie (redelijk saai: bankwezen, rentestanden, etc.) en de bedrijfseconomie (leuk!). Ikzelf ga economie studeren aan de universiteit, omdat het aspect van de bedrijfseconomie en de beroepsvooruitzichten mij enorm interesseren. Economie heeft de toekomst!
Oud 10-03-2001, 17:43
littlegirl
littlegirl is offline
Citaat:
Herodotus schreef:
Hallo!

"Waarom is economie leuk?". Tja, dat is een lastige vraag. Economie bestaat als het ware uit twee delen: de algemene economie (redelijk saai: bankwezen, rentestanden, etc.) en de bedrijfseconomie (leuk!). Ikzelf ga economie studeren aan de universiteit, omdat het aspect van de bedrijfseconomie en de beroepsvooruitzichten mij enorm interesseren. Economie heeft de toekomst!
Waarom verkies jij bedrijfseconomie boven algemene economie, wat vind jij zo interessant aan bedrijfseconomie wat algemene economie niet heeft? En waar ga je economie studeren?

Ik zit er zelf nl. over te denken om iets economische te studeren, ben vandaag naar Maastricht geweest, maar vind de keuze best wel lastig.

Bedankt voor het antwoord alvast...!
Oud 11-03-2001, 18:41
Herodotus
Herodotus is offline
Hoi!

Waarom ik economie ga studeren?
Dat is een lastige keuze geweest. Ik heb van alles willen gaan doen: journalistiek, onderwijs, bedrijfsleven... Met economie houd je vele opties open. Bovendien zijn de beroepsperspectieven uitstekend.

Wat is er zo interessant aan bedrijfseconomie?
Laat ik vooropstellen dat algemene economie natuurlijk niet onoverkomelijk is; het is alleen zo dat bepaalde aspecten niet zo interessant zijn (in mijn ogen dan). Bij de bedrijfseconomie gaat het meer over het reilen en zeilen binnen een onderneming: hoe houd je je als organisatie staande, wat voor verschillende ondernemingen bestaan er, hoe run je een bedrijf e.d. In mijn ogen erg interessant. Maar goed, mijn keuze moet ook nog de juiste blijken, zeker weten dat je de goede studie kiest doe je immers nooit.
Ads door Google
Oud 13-03-2001, 13:55
littlegirl
littlegirl is offline
oh ok dankjewel! Volgende week ga ik naar Groningen dagje meelopen met Economie, ik ben benieuwd...

Waar ga jij economie studeren dan??
Oud 18-03-2001, 12:58
Ik zou het niet weten, ik vraag me af waarom ik het überhaupt heb gekozen. Misschien omdat de overige vakken al helemaal niks waren.
Oud 19-03-2001, 13:53
d@phne
d@phne is offline
eco is gewoon het leukste vak op school! dat komt gewoon dat het zooooo extreem makkelijk is! onze leraar verwacht dat wel veel tijd in eco steken maar ik heb m'n boek thuis nooit open en ik heb net een 7,4 voor een repetitie gehaald! je moet gewoon niemoeilijk gaan denken! ik ben gewoon een dom doosje en ik sta toch een 8 voor eco!

liefs
daphne
Oud 21-03-2001, 12:41
Charis
Charis is offline
Economie is niet leuk, maar als je een beetje oplet, dan hoef je het niet te leren!
Oud 22-03-2001, 19:29
jj
jj is offline
I HATE IT!!!

Het slaat nergens op, ik zit nu in de 2e klas van het Gymnasium, dus ik moet het nog een jaar doen in de 3e! Ik heb er een 4 voor op mijn rapport. Ik wil het helemaal niet doen en vind het niet leuk en ik wil later iets met talen gaan doen want dat boeit me wel, waarom moet ik dan in godsnaam economie doen?!?! Ik wordt hier echt helemaal gek van, serieus. Ik maak ook mijn huiswerk nooit, als hij gaat controleren ga ik gauw naar de wc! Hij slaat je dan zo over! Kom ik na vijf minuten weer terug. Erg handig, misschien een tip...
Oud 22-03-2001, 22:38
boze meneer
boze meneer is offline
Is wel saai maar toch wel een nuttig vak.
__________________
Het klokje tikt zijn rondje, waneer sluit jij je mondje?
Oud 24-03-2001, 16:52
Verwijderd
Omdat het tot nu toe zo verrekte makkelijk is en we een hartstike goede leraar hebben. Makkelijk cijfer verdienen in de o zo verrotte Tweede Fase.
Advertentie
Oud 11-01-2010, 17:18
bezoeker
Citaat:
;150834 schreef:
Economie is eigenlijk mijn lievelingsvak. ik snap er alles van. HEt is te makkelijk voor mij, ik hoef niet eens te leren en ik haal een 9 of 10. ik zit op de 4 havo. misschien is het volgende jaar veel moeilijker.

Oke leuk dat je dat allemaal zegt, maar dat is geen antwoord op de vraag.
Oud 11-01-2010, 18:00
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Yes, je bumped een 9 jaar oud topic.
Oud 12-01-2010, 20:47
Pimoes
Avatar van Pimoes
Pimoes is offline
ik heb het profiel economie & maatschappij en ik vind economie een van de saaiste vakken

maar ik sleep me er door heen door te pitten tijdens de les en thuis kijhard te leren
miss niet de slimste metode, maar jij zou het zelfde doen als je mijn docente had
Oud 14-01-2010, 09:27
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Nuttige up.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Botsing Georgische en Ossetische troepen
hhendrikxx
500 02-10-2008 22:01
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Slimmer investeringsplan.
Verwijderd
0 03-06-2004 20:43
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken Waarom krijgen we wiskunde(2), scheikunde(2), natuurkunde(2)?
8 03-10-2001 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.