Oud 18-03-2003, 20:38
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
"Point vijf: Gebruik geen size-tags of irri kleuren. Ik zal ze wijzigen in normale staat; verander jij ze weer terug, dan verwijder ik de post."


Waarom is deze regel er? Het maakt een topic overzichtelijker als je veel quotes hebt om op te replyen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2003, 20:52
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Had ik het al met Rerisen Phoenix over, de bold-functie is om onderscheid te maken, en eventueel cursief. Gebruik ik ook altijd, werkt prima, en is niet zo storend, aandacht afleidend en lelijk als size-tags.

Trouwens, het is handiger als je me hierover een PM stuurt dan als je dit op Feedback zet.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:52
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Verwar je qoutes en size/kleuren toevallig niet een klein beetje?
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:58
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 18-03-2003 @ 20:52:
Verwar je qoutes en size/kleuren toevallig niet een klein beetje?
Nah, het gaat erom zoals ze het hier doen. Het staat hier niet eens zo onhandig, maar ik wil geen law for the poor and a law for the rich hebben, dus mag het hier ook niet.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 22:36
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Het zal wel aan mijn domheid liggen, maar wat is de bold-functie?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 22:38
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 18-03-2003 @ 22:36:
Het zal wel aan mijn domheid liggen, maar wat is de bold-functie?
bold - standard - italics
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 00:15
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 18-03-2003 @ 22:36:
Het zal wel aan mijn domheid liggen, maar wat is de bold-functie?
in het NEderlands ook wel: "vet"
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 07:50
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Oja, daar kwam ik later in bed ook achter. Of ik ben te dom of ik was te moe.

Maar iig zie ik niet in hoe de bold-functie mij kan helpen met het inkorten van een superpost-topic, waar ik het voor gebruikte in het topic kertofobie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 08:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
en je heb nog: deze
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 09:31
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-03-2003 @ 08:47:
en je heb nog: deze
en als je dan toch bezig bent met opsommen:
  • deze doorstreept
  • deze sub
  • deze sup
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 09:52
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Maar als die sb en superscript en andere functies helpen niet echt om een superposttopic in te korten zoals kerstofobie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 19-03-2003 @ 09:31:
en als je dan toch bezig bent met opsommen:
  • deze doorstreept
  • deze sub
  • deze sup
text codes respectievelijk:
[s] (doorstreept)
[sub] (sub)
[sup] (sup)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 19-03-2003 @ 09:52:
Maar als die sb en superscript en andere functies helpen niet echt om een superposttopic in te korten zoals kerstofobie.
Moet het op deze manier ingekort worden? Lijkt mij van niet.
Mensen met een lees/ooghandicap kunnen dit misschien niet lezen (omdat de letters veel te klein zijn).

Laat gewoon staan
(ja, ik vind het er ook overzichtelijker uitzien zoals jij het doet, maar qua lettergrootte leest het echter niet prettig)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 16:02
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-03-2003 @ 12:58:
Moet het op deze manier ingekort worden? Lijkt mij van niet.
Mensen met een lees/ooghandicap kunnen dit misschien niet lezen (omdat de letters veel te klein zijn).
de discussie gaat vooral tussen rerisen en mij, mensen met een ooghandicap zullen het niet snel lezen denk ik, en mensen zonder ooghandicap ook niet behalve rerisen en ik.
Citaat:

Laat gewoon staan
(ja, ik vind het er ook overzichtelijker uitzien zoals jij het doet, maar qua lettergrootte leest het echter niet prettig)
maar het is wel handiger als je niet steeds naar boven en beneden hoeft te scrollen wil je het begrijpen, maar op 1 pagina zowel de quote kan zien (in kleine letters dus) en de reactie van rerisen erop.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:03
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Ik heb eigenlijk nog ge enkel argunment gehoord waarom ik geen sizetags mag gebruiken behalv dat het de regel is.
Maar waarom die regel er is... wat mij betreft mag ie aangepast worden op een manier zodat dit soort inkorting wel mogelijk is en irri gebruik ervan niet.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 00:39
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 23-03-2003 @ 11:03:
Ik heb eigenlijk nog ge enkel argunment gehoord waarom ik geen sizetags mag gebruiken behalv dat het de regel is.
Maar waarom die regel er is... wat mij betreft mag ie aangepast worden op een manier zodat dit soort inkorting wel mogelijk is en irri gebruik ervan niet.
Wat mij betreft niet. Het staat ontzettend irritant en is bovendien storend en lelijk. Dus ik houd de regel zoals die is.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 08:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-03-2003 @ 00:39:
Wat mij betreft niet. Het staat ontzettend irritant en is bovendien storend en lelijk. Dus ik houd de regel zoals die is.
je zei zelf:"Nah, het gaat erom zoals ze het hier doen. Het staat hier niet eens zo onhandig, maar ik wil geen law for the poor and a law for the rich hebben, dus mag het hier ook niet."

je beweert dus zelf dat het hier niet eens zo onhandig is, en dat is bijna hetzelfde als zeggen dat het niet irritant en lelijk of storend is op deze manier. (Bovendien vind ik niet dat je ene beleid op jouw perosonlijke mening over size-tags mag baseren maar ok) Dan kan je toch de regel zo aanpassen dat het gebruik op dit soort 'handige' maniewren wel toegestaan is en niet op die zogenaamd storende of lelijke of irritante manieren?
Ik vind het igg veel lelijker en irritanter en storender als ik in het topic met rerisen constant naar boven en beneden moet scrollen om ff terug te brengen in mijn herrinering waar we het nou ook al weer hadden. Die lelijke size-tags houd mijn+rerisens topic zeer mooi. en nu moet ik toch echt weg.


Greeetz van Joeri
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:23
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
het kort toch helemaal niets in? Het is hooguit wat kleiner (wat superirritant is want ik vind het juist leuk om grote posttopics te lezen. Als jij een discussie wilt hebben met alleen rerisenen niemand anders dan mail je hem toch lekker?). Ik zie echt totaal niet in wat kleine letters handig maakt hoor... Er past meer op een scherm, so what? Je krijgt echt geen RSI van een paar keer op pijltje-naar-beneden te drukken...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2003, 17:39
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Tampert schreef op 24-03-2003 @ 13:23:
het kort toch helemaal niets in?
Het is hooguit wat kleiner
dat is bijna hetzelfde.
Citaat:

(wat superirritant is want ik vind het juist leuk om grote posttopics te lezen.
De informatie word niet samengevat, de letters worden kleiner, dus de grootte van de post in nog steeds hetzelfde in die zin.
Citaat:

Als jij een discussie wilt hebben met alleen rerisenen niemand anders dan mail je hem toch lekker?).
Als de discussie ontopic is waarom zou ik? En ik wil niet een discussie met rerisen alleen, dat is toevallig zo gekomen, van mij mag er best iemand bij komen als iemand de moeite wilt doen dat alles te lezen.
Citaat:

Ik zie echt totaal niet in wat kleine letters handig maakt hoor... Er past meer op een scherm, so what? Je krijgt echt geen RSI van een paar keer op pijltje-naar-beneden te drukken...
Het gaat niet om RSI, maar gewoon de handigheid dat ik,als ik niet weet op wlek punt van mij rerisen nou eigenlijk ingaat, meteen zie van 'ah, daar heeft hij het over daar reageert hij op'.
En een paar keer dat pijltje bewegen is niet erg, maar als je dat de hele discussie lang moet doen terwijl je weet dat het ook handiger kan door de size-functie dan word het wel flink irri.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:52
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 24-03-2003 @ 08:00:
je zei zelf:"Nah, het gaat erom zoals ze het hier doen. Het staat hier niet eens zo onhandig, maar ik wil geen law for the poor and a law for the rich hebben, dus mag het hier ook niet."

je beweert dus zelf dat het hier niet eens zo onhandig is, en dat is bijna hetzelfde als zeggen dat het niet irritant en lelijk of storend is op deze manier.
Er is een verschil tussen lelijk en onhandig.

Citaat:
(Bovendien vind ik niet dat je ene beleid op jouw perosonlijke mening over size-tags mag baseren maar ok)
Natuurlijk wel. Waarop zou ik het anders moeten baseren dan op mijn meeting?

Citaat:
Dan kan je toch de regel zo aanpassen dat het gebruik op dit soort 'handige' maniewren wel toegestaan is en niet op die zogenaamd storende of lelijke of irritante manieren?
Ik vind het igg veel lelijker en irritanter en storender als ik in het topic met rerisen constant naar boven en beneden moet scrollen om ff terug te brengen in mijn herrinering waar we het nou ook al weer hadden. Die lelijke size-tags houd mijn+rerisens topic zeer mooi. en nu moet ik toch echt weg.
Dan kom je dus vast te zitten dat ik dan op een case-by-case basis dat moet gaan checken, en dat is me veel te veel gedoe voor iets wat zo weinig bijdraagt.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:14
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-03-2003 @ 21:52:
Er is een verschil tussen lelijk en onhandig.
Natuurlijk wel. Waarop zou ik het anders moeten baseren dan op mijn meeting?
Op je mening baseren best, maar niet een emotionele mening die bij anderen heel anders aanvoelt, ratio en of moreel is beter.
Citaat:

Dan kom je dus vast te zitten dat ik dan op een case-by-case basis dat moet gaan checken, en dat is me veel te veel gedoe voor iets wat zo weinig bijdraagt.
Nee hoor, je moet gewoon goed in de regels zetten wanneer het wel en niet mag, (wel om quotes in te korten,vooral in extreem lange posts bv.) dat is duidelijk genoeg wanneer die regel overtreden word.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:50
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Vooruit dan maar weer. Ik heb de regels aangepast met de volgende zin:

NB: In uitzonderingsgevallen kunnen kleuren of tags toegestaan worden. PM mij van te voren over waarom je dat wil doen en of het mag als je denkt dat er van zo'n geval sprake is.

Dat geldt overigens niet voor de thread waar jij het over hebt aangezien ik zeker niet aan regels ex post facto doe.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:30
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 27-03-2003 @ 16:50:
Vooruit dan maar weer. Ik heb de regels aangepast met de volgende zin:



Dat geldt overigens niet voor de thread waar jij het over hebt aangezien ik zeker niet aan regels ex post facto doe.
Ehm, wat is ex post facto?

Citaat:

NB: In uitzonderingsgevallen kunnen kleuren of tags toegestaan worden. PM mij van te voren over waarom je dat wil doen en of het mag als je denkt dat er van zo'n geval sprake is
Dan vraag ik je bij deze of het dus wel mag om redenen die ik al heb gegeven, namelijk de topic kleiner maken. Lijkt me een beetje te om daarvoor te PMmen als ik dit topic heb.
Ik vraag dit omdat ik dus niet weet wat je met ex post facto bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:57
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 27-03-2003 @ 20:30:
Ehm, wat is ex post facto?
Met terugwerkende kracht. Een juridische term.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 21:06
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef op 27-03-2003 @ 20:57:
Met terugwerkende kracht. Een juridische term.
Vind ik een beetje vreemd om nieuwe regels alleen op nieuwe topics toe te passen. Het gaat om de reden waarom je sizetags in een topic wilt gebruiken dunkt me. Deze regel heeft niks met strafrecht te maken, alleen daar is ex post facto naar mijn mening
oke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.