Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2004, 10:25
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
en dan vooral tov de subtop landen...

Ik ben gewoon benieuwd wat andere daar van vinden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2004, 10:44
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
FF een kleine analyse van aansprekende resultaten behaald in Europa:

AZ wint in Uefa Cup van PAOK (2x), Rangers en Auxerre. (Ronde verder in Uefa)
Heerenveen wint van Stuttgart en speelt heel redelijk tegen Benfica. (Kans op volgende ronde Uefa)
Feyenoord wint van Schalke. (Ronde verder in Uefa)
PSV wint van Arsenal. (Ronde verder in CL)
Ajax speelt gelijk tegen Bayern. (Verder in Uefa)

Alleen Utrecht (maar in zekere zin ook Ajax) heeft Europees gezien nog geen aansprekende resultaten neergezet.

Ik denk dat we op dit moment ons niveau redelijk kunnen vergelijken met Portugal en Frankrijk. Misschien zijn we op dit moment zelfs op een hoger niveau voetballen.
Landen als Engeland, Duitsland, Spanje en Italie steken er natuurlijk ver bovenuit.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 11:28
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ík ga hier later nog wel ff verder op in maar wil wel alvast even zeggen dat Brain-Damage de Duitseclubs overschat.
Want op Bayern na stelt het niet zo veel voor en Bayern vind ik nou ook niet echt een europese topclub.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 11:35
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 10-12-2004 @ 12:28 :
Ík ga hier later nog wel ff verder op in maar wil wel alvast even zeggen dat Brain-Damage de Duitseclubs overschat.
Want op Bayern na stelt het niet zo veel voor en Bayern vind ik nou ook niet echt een europese topclub.
Mja, Duitsland zit ook meer tussen de 3 grote landen en Portugal, Nederland en Frankrijk in... Maar het niveau is in Duitsland zeker hoger dan in Nederland.

En naast Bayern is ook Werder Bremen goed bezig in de CL. Maar de Duitse clubs hebben de laatste jaren inderdaad de aansluiting met clubs uit Spanje, Engeland en Italie verloren.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 15:06
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Leverkussen is ook goed, maar daarna heb je het met wel gehad, 2 Duitse clubs die echt een rol van betekenis (kunnen) spelen. Bremen vind ik redelijk. Jammer dat Dortmund niet zo goed meer is, vind ik wel een mooie club.

Nederland heeft dit jaar wel een record voor zichzelf gevestigd, nog nooit hebben vier Nlse clubs Europees overwinterd. En met Heerenveen erbij kan dat vijf worden.
Ik denk dat het Nederlandse voetbal goed in de lift zit, als je het vergelijkt met de afgelopen jaren.

Misschien dat we wel iets beter zijn dan de andere kleinere voetballanden.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 15:45
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Wel suf dat je nu opeens niemand meer hoort blaten over onze "Mickey Mouse" competitie. Blijkt het uiteindelijk dus toch allemaal wel mee te vallen.
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 15:57
one.
one. is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 10-12-2004 @ 12:28 :
Ík ga hier later nog wel ff verder op in maar wil wel alvast even zeggen dat Brain-Damage de Duitseclubs overschat.
Want op Bayern na stelt het niet zo veel voor en Bayern vind ik nou ook niet echt een europese topclub.
elke top-5 club uit duitsland heeft een grotere kans dan 50% dan de top-5 uit Nederland... onderschat hewt liever niet want op de top-4 van nederland stelt het verder niet zoveel voor... de top-4 is wel te vergelijken met portugal, turkije en Frankrijk... Engeland, Italie en Spanje steken er natuurlijk ver bovenuit, en in mindere mate ook Duitsland...
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:13
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 10-12-2004 @ 11:44 :

PSV wint van Arsenal. (Ronde verder in CL)
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 17:28
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 10-12-2004 @ 17:13 :
Oeps, foutje van mij...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 18:34
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
qua subtop zit er niet veel verschil.

AZ kan bijvoorbeeld een Engelse subtopper aan zoals Middlesbrough, en ook een club als Rangers.
Maar in de top zit er wel veel verschil, ik denk niet dat Ajax van Man Utd kan winnen en PSV van Juve
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 22:32
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
de top 5 van nederland tegen die van duitsland:
PSV - Bayern 0-1
AZ - Schalke 0-1
Ajax - Stuttgart 1-0
Feyenoord - Hannover '96 1-0
Heerenveen - Weder Bremen 0-1

de duitsers zijn, denk ik dus, nu iets sterker.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 22:41
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
prrr ta li loe schreef op 10-12-2004 @ 23:32 :
de top 5 van nederland tegen die van duitsland:
PSV - Bayern 0-1
AZ - Schalke 0-1
Ajax - Stuttgart 1-0
Feyenoord - Hannover '96 1-0
Heerenveen - Weder Bremen 0-1

de duitsers zijn, denk ik dus, nu iets sterker.
Waar haal je die cijfers vandaan?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 22:53
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 10-12-2004 @ 23:41 :
Waar haal je die cijfers vandaan?
Hij denkt dat dit onzin is.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 11:40
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 10-12-2004 @ 23:41 :
Waar haal je die cijfers vandaan?
dit zijn natuurlijk geen gespeelde wedstrijden maar mijn verwachtingen over hoe deze top 5-en tegen elkaar zouden spelen. 1-0 dan wel 0-1 is dan ook niet de eindstand van een wedstrijd maar meer wie er zou winnen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 12:02
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 10-12-2004 @ 12:28 :
Ík ga hier later nog wel ff verder op in maar wil wel alvast even zeggen dat Brain-Damage de Duitseclubs overschat.
Want op Bayern na stelt het niet zo veel voor en Bayern vind ik nou ook niet echt een europese topclub.
Ben ik het absoluut niet mee eens. Ik zie ten eerste Bayern absoluut als een outsider om de CL te winnen, daarnaast is Bremen ook nog niet ongevaarlijk. Dan heb je nog Schalke, Leverkusen en Stuttgart die gewoon te vergelijken zijn met de top3 in Nederland en ga je clubs als Hertha, HSV, Wolfsburg, Gladbach en Hannover vergelijken met de clubs die voor Nederland onder de top3 komen zullen ze het er vrijwel allemaal tegen af leggen.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 14:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 10-12-2004 @ 16:45 :
Wel suf dat je nu opeens niemand meer hoort blaten over onze "Mickey Mouse" competitie. Blijkt het uiteindelijk dus toch allemaal wel mee te vallen.
Grote onzin natuurlijk. We hebben een competitie die een tijdje vrij weinig heeft voorgesteld. Nu ineens presteren clubs als AZ, Heerenveen en PSV, verrassend genoeg, uitermate goed in Europa en inmiddels komen we dus weer dicht bij de 3 champions league plaatsen. Pas als we dat streven hebben bereikt, hebben we de laatste jaren van ons afgeschud.

Kijk bijvoorbeeld naar NEC dat het vorig jaar moest afleggen tegen een Poolse club. Dat geeft alleen maar aan hoe slecht het vorig jaar en het jaar ervoor gesteld was met onze competitie. Clubs die Europees niets te zeggen hebben moeten ineens het land gaan verdedigen in een UEFA Cup. Vergelijk dat met de prestaties van dit jaar en je ziet dat we weer een stijgende lijn te pakken hebben, nu nog volhouden en dan kunnen we weer meedoen met 3 clubs in de CL.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 16:15
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Engeland, Spanje en Italie zijn duidelijk sterker.

Duitsland en Frankrijk iets sterker

Nederland schat ik even hoog in als Portugal en kort daarna komt een grote club met Belgie, Rusland, Tjechie, Rusland enz.
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 17:30
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Wijze mensen hebben de HCE wel eens de 'micky mouse' competitie genoemd. Ik kan me dat best voorstellen omdat er i.d.d. een aantal spelers rondlopen waarvan je je kunt afvragen of ze niet beter in Disneyland kunnen gaan werken.

Maar wat wél belangrijk is, is het feit dat wedstrijden 'bijna' altijd behoorlijk aantrekkelijk zijn. Er wordt best veel gescoord en er zijn maar weinig teams die in hun thuisduels op de counter spelen. D.w.z. véél thuisploegen proberen het spel te maken.
AZ is een verrijking van de afgelopen 2 seizoenen.
Verder zijn er een aantal clubs die spelers in hun bezit hebben waar we als voetballand trots op mogen zijn.
Spelers als: v Galen, Landzaat, Perez, Reuser, Knopper, Hofs, Jansen, Huntelaar, Yildrim, Bruggink, Boutahar, Baretto, Seedorf, Bechan, Nedvland, N'Kufo, Sergio, Koné, Cristiano, Boussabon, Cornelisse, Kalou, de Ridder, Rosales, Pienaar etc etc(ben er vast nog wel wat vergeten) allemaal puike spelers die allemaal het niveau naar een mooi level brengen.
Ik denk dat er soms véél mooier gespeeld wordt als b.v. in Duitsland of Italië of zelfs Spanje.
Maar ook vergeleken bij Frankrijk Denemarken en Griekenland wordt er hier heel behoorlijk gespeeld.
Er wordt vaak geprobeerd dingen voetballend op te lossen en ook wordt er vaak de aanval gekozen, prima allemaal dus!

Dus het niveau ligt heel lekker vergeleken met die andere landen.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2004, 17:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ben het eigenlijk niet echt met je eens... Ik zie maar weinig mooi voetbal rond en onder de middenmoot. En daarboven ook maar sporadisch...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:15
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 11-12-2004 @ 18:30 :
Wijze mensen hebben de HCE wel eens de 'micky mouse' competitie genoemd. Ik kan me dat best voorstellen omdat er i.d.d. een aantal spelers rondlopen waarvan je je kunt afvragen of ze niet beter in Disneyland kunnen gaan werken.

Maar wat wél belangrijk is, is het feit dat wedstrijden 'bijna' altijd behoorlijk aantrekkelijk zijn. Er wordt best veel gescoord en er zijn maar weinig teams die in hun thuisduels op de counter spelen. D.w.z. véél thuisploegen proberen het spel te maken.
AZ is een verrijking van de afgelopen 2 seizoenen.
Verder zijn er een aantal clubs die spelers in hun bezit hebben waar we als voetballand trots op mogen zijn.
Spelers als: v Galen, Landzaat, Perez, Reuser, Knopper, Hofs, Jansen, Huntelaar, Yildrim, Bruggink, Boutahar, Baretto, Seedorf, Bechan, Nedvland, N'Kufo, Sergio, Koné, Cristiano, Boussabon, Cornelisse, Kalou, de Ridder, Rosales, Pienaar etc etc(ben er vast nog wel wat vergeten) allemaal puike spelers die allemaal het niveau naar een mooi level brengen.
Ik denk dat er soms véél mooier gespeeld wordt als b.v. in Duitsland of Italië of zelfs Spanje.
Maar ook vergeleken bij Frankrijk Denemarken en Griekenland wordt er hier heel behoorlijk gespeeld.
Er wordt vaak geprobeerd dingen voetballend op te lossen en ook wordt er vaak de aanval gekozen, prima allemaal dus!

Dus het niveau ligt heel lekker vergeleken met die andere landen.
je verhaaltje klopt wel aardig maar je conclusie is dan eigenlijk verkeerd, de amusementswaarde is hoog maar niveau is nog wel wat anders. Het Duitse voetbal is van een hoger niveau maar het is minder aantrekkelijk
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 21:42
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
[QUOTE]Gimme more beer schreef op 11-12-2004 @ 15:02 :
Grote onzin natuurlijk. We hebben een competitie die een tijdje vrij weinig heeft voorgesteld. Nu ineens presteren clubs als AZ, Heerenveen en PSV, verrassend genoeg, uitermate goed in Europa en inmiddels komen we dus weer dicht bij de 3 champions league plaatsen. [/QUOTE

Is dat zo? Hmz.. dat zou betekenen dat Feyenoord niet elk jaar de Champions League mis zou lopen..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 15:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 11-12-2004 @ 22:42 :
Is dat zo? Hmz.. dat zou betekenen dat Feyenoord niet elk jaar de Champions League mis zou lopen..
Ik zeg "dicht bij", het kan dus goed dat er nog een dergelijk seizoen voor nodig is. Maar we hangen wel rond het randje
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:55
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Amusementswaarde is i.d.d. vrij hoog.
Feyenoord-PSV was een heel behoorlijk vermakelijk duel!(toppers zijn ook wel eens slaapverwekkend) Ajax-Vitesse viel dan weer helaas tegen...

Maar over het algemeen wordt er heel redelijk gevoetbald en wanneer je kijkt naar de prestaties, dan zie je dat Feyenoord, AZ en Heerenveen het heel lekker doen. PSV plaatst zich in een behoorlijke poule voor de 2e ronden en Ajax stelt UEFA-Cup veilig.
Alleen Utrecht blijkt het Europese subtop niveau niet aan te kunnen.

Dus niet alleen zijn de nationale duels vermakelijk en beschikken we over goede spelers, het geheel heeft ook nog eens een doel, namelijk dat we de Grieken inmiddels zijn gepasseerd(meen ik ergens gelezen te hebben). D.w.z. dat we een mooie inhaalslag hebben gemaakt. Ik weet nog goed dat teams als Twente, Utrecht, Heerenveen en NEC meededen om Europees en dat ze nooit verder kwamen dan zo ongeveer de 3e ronde.(oké er is nu een nieuw systeem). Maar in deze editie van het Europese voetbal, blijkt dat de Nederlandse teams wel degelijk mee kunnen komen op UEFA-Cup niveau.

Dus als we dan nog eens kijken naar dat niveau, in vergelijking tot het niveau van andere 'sub-top-landen' zoals Frankrijk en Griekenland en Schotland dan kan ik niet anders dan constateren dat er een enorme inhaalslag heeft plaats gevonden en dat we ze tot een bepaalde hoogte zelfs zijn gepasseerd.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 19:05
hi
hi is offline
Ik blijf me ergeren aan het verdedigen van Nederlandse clubs. De wijze analisten zeggen altijd verdedigen begint bij de aanvaller en daar ben ik het mee eens. Wanneer Nederlandse clubs iets beter zouden verdedigen (wat je wel moet kunnen) zou dit een hoop overwinningen opleveren in Europa.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 19:26
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
hi schreef op 12-12-2004 @ 20:05 :
Ik blijf me ergeren aan het verdedigen van Nederlandse clubs. De wijze analisten zeggen altijd verdedigen begint bij de aanvaller en daar ben ik het mee eens. Wanneer Nederlandse clubs iets beter zouden verdedigen (wat je wel moet kunnen) zou dit een hoop overwinningen opleveren in Europa.
Sorry maar dit is dus écht een zinloze post. Je hebt commentaar op het verdedigen (PSV verdedigt ook zo slecht!) en dan kom je met de uitspraak verdedigen begint bij de aanvaller, wat meer op aanvallende beperkingen slaat dan op verdedigende imo
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2004, 20:00
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
prrr ta li loe schreef op 10-12-2004 @ 23:32 :
de top 5 van nederland tegen die van duitsland:
PSV - Bayern 0-1
AZ - Schalke 0-1
Ajax - Stuttgart 1-0
Feyenoord - Hannover '96 1-0
Heerenveen - Weder Bremen 0-1

de duitsers zijn, denk ik dus, nu iets sterker.
Ik denk echt niet dat Schalke op dit moment van AZ wint hoor..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 20:13
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 12-12-2004 @ 21:00 :
Ik denk echt niet dat Schalke op dit moment van AZ wint hoor..
ik denk het wel
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 20:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
hi schreef op 12-12-2004 @ 20:05 :
Ik blijf me ergeren aan het verdedigen van Nederlandse clubs. De wijze analisten zeggen altijd verdedigen begint bij de aanvaller en daar ben ik het mee eens. Wanneer Nederlandse clubs iets beter zouden verdedigen (wat je wel moet kunnen) zou dit een hoop overwinningen opleveren in Europa.
Verdedigen begint bij de aanvallers? Ik denk dat je de wekker hebt horen gaan maar geen flauw idee hebt waar het speakertje zit...

Aanvallen begint in de verdediging, okee, daar kan ik me in vinden. Een goede opbouw is de basis van een mooie aanval. Maar als aanvallers zich ook al koste wat kost met de verdediging moeten gaan bemoeien, krijg je simpelweg een zwolle-achtig zooitje ongeregeld met ergerlijk saai voetbal.

Overwinningen in Europa haal je niet door te verdedigen, die behaal je door een team te laten doen wat het het best kan. In Italie praat je dan al gauw over verdedigen en in Engeland al gauw over snel, aanvallend (en tevens aantrekkelijk) kick'n'rush voetbal.

Maar Nederland moet juist eens ophouden met dat vertrouwen op die verdedigingstaktieken, we hebben simpelweg niet genoeg goede verdedigers, laten we dan alsjeblieft ook gewoon het voetbal spelen dat we het beste kunnen! Dat AZ graag aanvalt en de Graafschap graag verdedigt is niet meer dan logisch met dat soort teams.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.