Oud 29-01-2008, 17:47
Verwijderd
. . .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2008, 18:06
Verwijderd
Citaat:
. . .
Understatement.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 18:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ik zou niet met één vraag afkunnen. Ik zou of meer willen vragen, of niets.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 18:29
Verwijderd
is eigenlijk als je hem zou kunnen zien al een hele belangrijke vraag beantwoord? nou ja, niet dat ik er over twijfel of er 'iets' is, maar een hoop debielen denken toch wel anders over dit soort zaken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 19:12
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
"Is er iets?"
- "Nou, ik geloof niet in god, maar ik denk wel dat er iets is ja.."

Theo Maassen
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 19:18
Cosma Shiva
Avatar van Cosma Shiva
Cosma Shiva is offline
Waarom jij en niet ik?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 19:53
Verwijderd
Citaat:
"Is er iets?"
- "Nou, ik geloof niet in god, maar ik denk wel dat er iets is ja.."

Theo Maassen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ietsisme
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 20:01
Cosma Shiva
Avatar van Cosma Shiva
Cosma Shiva is offline
Nu het Nietsisme nog en we zijn echt compleet gek geworden XD
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Nu het Nietsisme nog en we zijn echt compleet gek geworden XD
Nihilisme ook goed?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2008, 20:55
Cosma Shiva
Avatar van Cosma Shiva
Cosma Shiva is offline
Mag van mij
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 15:54
Verwijderd
Wie heeft jou gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 16:10
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
OT: ik zou vragen waarom hij (zij? het?) zich (hunzelf?) zo goed verborgen hebben gehouden.
Hier kan ik wel op antwoorden trouwens.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Hier kan ik wel op antwoorden trouwens.
Ga je gang.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 16:13
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Ga je gang.
Omdat als God zich té duidelijk zichtbaar zou maken het hele principe van vrije wil ondermijnd zou worden. Je zou geen andere keuze hebben dan in God te geloven. Maar nu heb je vrijheid om het te vinden, maar als je er niets van wil aantrekken, dan kun je het negeren.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 16:15
Verwijderd
Wanneer ga je je best eens doen?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 16:20
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Omdat als God zich té duidelijk zichtbaar zou maken het hele principe van vrije wil ondermijnd zou worden. Je zou geen andere keuze hebben dan in God te geloven. Maar nu heb je vrijheid om het te vinden, maar als je er niets van wil aantrekken, dan kun je het negeren.
Vrije wil is echt té vaak als argument gebruikt. Vrije wil is overrated, je weet niet of we vrije wil hebben en als we het niet zouden hebben zouden ew dat niet hebben. Het is meer alsof god een spelletje speelt.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Omdat als God zich té duidelijk zichtbaar zou maken het hele principe van vrije wil ondermijnd zou worden. Je zou geen andere keuze hebben dan in God te geloven. Maar nu heb je vrijheid om het te vinden, maar als je er niets van wil aantrekken, dan kun je het negeren.
En daarom laat hij mensen maar gewoon afslachten?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 16:50
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Omdat als God zich té duidelijk zichtbaar zou maken het hele principe van vrije wil ondermijnd zou worden. Je zou geen andere keuze hebben dan in God te geloven. Maar nu heb je vrijheid om het te vinden, maar als je er niets van wil aantrekken, dan kun je het negeren.
En dan verdien je het volgens God om vermoord te worden en eeuwig te branden in de Hel.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:19
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Vrije wil is echt té vaak als argument gebruikt. Vrije wil is overrated, je weet niet of we vrije wil hebben en als we het niet zouden hebben zouden ew dat niet hebben. Het is meer alsof god een spelletje speelt.
Waarom niet?

Citaat:
En daarom laat hij mensen maar gewoon afslachten?
Nee.

Citaat:
En dan verdien je het volgens God om vermoord te worden en eeuwig te branden in de Hel.
Nee, dat is simpel het gevolg van jouw keuze om vrij te zijn. ;x
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:22
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Daarnaast: wat is de hel eigenlijk?
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast: wat is de hel eigenlijk?
Bestaat niet, evengoed als dat er geen hemel is.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:41
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Vrije wil. Zou God dit werkelijk goedkeuren? De mijne in elk geval niet.

Citaat:
Bestaat niet, evengoed als dat er geen hemel is.
Dan heb je er ook geen problemen mee, me dunkt? Dan is het ook niet onrechtvaardig van God, want die bestaat niet. Probleem opgelost.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Vrije wil. Zou God dit werkelijk goedkeuren? De mijne in elk geval niet.
Als god daar even had verteld dat het niet goed was wat ze deden, waren ze niet gestorven. God heeft dit wel goedgekeurd, de paus heeft er tot opgeroepen en dat is de waarnemer van God op aarde (correct me if i'm wrong)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:50
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Als god daar even had verteld dat het niet goed was wat ze deden, waren ze niet gestorven. God heeft dit wel goedgekeurd, de paus heeft er tot opgeroepen en dat is de waarnemer van God op aarde (correct me if i'm wrong)
Ze hadden prima kunnen inzien dat wát ze deden niet goed was. Dat hebben ze echter niet gedaan.

Overigens erken ik het gezag van de Paus niet. Niet op die 'goddelijke' manier in elk geval (Rooms-Katholieken doen dat wel, maar ook niet allemaal, geloof ik). In principe is elke christen een waarnemer van God op deze aarde. Dat mensen ergens toe oproepen is geheel logisch, maar dat hoeft, ook al zijn ze 'gezant van God' (of wat dan ook) niet per definitie te betekenen dat ze rechtstreeks namens God spreken.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Ze hadden prima kunnen inzien dat wát ze deden niet goed was. Dat hebben ze echter niet gedaan.
Daarom had God even moeten laten weten dat dat niet de bedoeling is. dat deed Hij niet, dus laat hij mensen gewoon afslachten.
Citaat:
Overigens erken ik het gezag van de Paus niet. Niet op die 'goddelijke' manier in elk geval (Rooms-Katholieken doen dat wel, maar ook niet allemaal, geloof ik). In principe is elke christen een waarnemer van God op deze aarde. Dat mensen ergens toe oproepen is geheel logisch, maar dat hoeft, ook al zijn ze 'gezant van God' (of wat dan ook) niet per definitie te betekenen dat ze rechtstreeks namens God spreken.
Dat wist ik niet.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:57
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Daarom had God even moeten laten weten dat dat niet de bedoeling is. dat deed Hij niet, dus laat hij mensen gewoon afslachten.
Ja, nee, niet dus. Want God had dat zo'n 1300 jaar eerder al geopenbaard. Sowieso heeft Jezus er van alles over gezegd. Daarnaast, God laat die mensen niet afslachten als die andere mensen daar voor kiezen.

Ik ben toch ook niet schuldig aan het overrijden van een kind als jij dat doet, omdat ik vergeten was om te zeggen dat het niet mocht, terwijl ik het al gezegd had?

Citaat:
Dat wist ik niet.
Bij deze!
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Ik ben toch ook niet schuldig aan het overrijden van een kind als jij dat doet, omdat ik vergeten was om te zeggen dat het niet mocht, terwijl ik het al gezegd had?
Maar ik leef dan ook niet voor jou
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 22:01
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik zou hem vragen waarom hij zo'n sadist is
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 22:45
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Waarom niet?

Nee, dat is simpel het gevolg van jouw keuze om vrij te zijn. ;x
Oh, mijn zin is half weg gevallen; "en als we dat niet zouden hebben, zouden we het niet door hebben. En welk deel 'waarom niet'?

Dat is net zoiets als een dictator die beweert dat je vrij bent te kiezen, maar als je keuze hem niet zint wordt je geëxecuteerd.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 22:47
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Oh, en @stukje tussen Dun Hout en Sperzieboon, 'er zullen valse profeten opstaan' etc. Maar ook Mozes deed het al niet altijd zoals God dat wilde, ondanks dat hij ook 'afgezant' (sort of) was.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 23:19
Verwijderd
Als ik hem iets zou kúnnen vragen, dan hoef ik niks meer te vragen. Dan weet ik al voldoende!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 08:24
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Oh, mijn zin is half weg gevallen; "en als we dat niet zouden hebben, zouden we het niet door hebben. En welk deel 'waarom niet'?

Dat is net zoiets als een dictator die beweert dat je vrij bent te kiezen, maar als je keuze hem niet zint wordt je geëxecuteerd.
Jouw argument is dat we het niet door kunnen hebben, maar daar ben ik het niet mee eens. Waarom kun je het niet doorhebben? Wat nu, als ik zeg van wel?

Nee hoor, want nergens in dit leven gaan ongelovige mensen eerder dood, in elk geval niet statistisch gezien met een gemiddelde van 30 jaar. Sterker nog, soms leven de meest goddeloze mensen het langst.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 08:30
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Jouw argument is dat we het niet door kunnen hebben, maar daar ben ik het niet mee eens. Waarom kun je het niet doorhebben? Wat nu, als ik zeg van wel?

Nee hoor, want nergens in dit leven gaan ongelovige mensen eerder dood, in elk geval niet statistisch gezien met een gemiddelde van 30 jaar. Sterker nog, soms leven de meest goddeloze mensen het langst.
Als je weet hoe het is om wel vrije wil te hebben, dan merk je het. Als je niet weet hoe, en vooral dat het anders kan, dan heb je dat ook niet door. Wat niet weet, wat niet deert, ofzo.

Niet in dit leven. Maar je krijgt wel straf
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 08:32
Verwijderd
Citaat:
...
Dat is niet het punt. Hel is een stok achter de deur. Je hebt de vrijheid elke keuze te maken die je wilt, maar wanneer die keuze de Heer niet mocht bevallen, beland je in de hel. Dat maakt toch niet voor een werkelijk vrije, onbezwaarde keuze? Ik vond haar vergelijking met de dictator nog redelijk kloppen, met het enige verschil dat er misschien niet gedood wordt, maar dat je voor eeuwig in de martelkelder van de heerser belandt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 08:49
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Dat is niet het punt. Hel is een stok achter de deur. Je hebt de vrijheid elke keuze te maken die je wilt, maar wanneer die keuze de Heer niet mocht bevallen, beland je in de hel. Dat maakt toch niet voor een werkelijk vrije, onbezwaarde keuze? Ik vond haar vergelijking met de dictator nog redelijk kloppen, met het enige verschil dat er misschien niet gedood wordt, maar dat je voor eeuwig in de martelkelder van de heerser belandt.
Hm, ik denk dat wij een afwijkend begrip van Hel hebben, en ook van het waarom van een hel. In mijn mening is de hel, zoals jij 'm waarschijnlijk bedoeld, niet eeuwig. Daarnaast is het een strikt gevolg van acties. Het is niet dat God het fijn vindt dat mensen naar de hel gaan. Integendeel: "De Heer is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen menen; hij heeft alleen maar geduld met u, omdat hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat." (2 Pe 3:9)
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 10:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Bent u slecht of gewoon machteloos?


Want als hij bestaat, moet hij gelet op deze wereld toch één van die twee dingen zijn. Ik denk hier nu al langere tijd over na en ik kan geen andere verklaringen verzinnen, die voor mij acceptabel zijn
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 10:02
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee, dat is simpel het gevolg van jouw keuze om vrij te zijn. ;x
Natuurlijk niet, God kiest er toch voor mij daarvoor te straffen. Bovendien draagt hij in de Bijbel zijn volgelingen zelfs op om bepaalde mensen (homo's, ongelovigen) uit te moorden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 14:18
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Natuurlijk niet, God kiest er toch voor mij daarvoor te straffen. Bovendien draagt hij in de Bijbel zijn volgelingen zelfs op om bepaalde mensen (homo's, ongelovigen) uit te moorden.
Nee, God kán niet anders kiezen dan op een bepaalde manier 'te straffen' zoals jij dat noemt, maar dat heeft met het wezen van God te maken.

Teksten!
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 14:21
Verwijderd
Je bent wel erg goedgelovig, Sperzieboon.

Als ik God één vraag zou mogen stellen zou ik vragen of ik even een uurtje met hem zou mogen praten. Mag vast niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 14:39
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Je bent wel erg goedgelovig, Sperzieboon.
Hoezo?
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 18:10
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
De discussie over God kan op Religie. Hier graag weer ontopic.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 18:14
Lethe
Lethe is offline
Waarom worden topics gesloten?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 18:16
Verwijderd
waarom bestaat u niet?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 18:17
Verwijderd
Ik denk dat 'ie je dan heel raar aankijkt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 21:36
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
De discussie over God kan op Religie. Hier graag weer ontopic.
Dit hele topic kan dan wel op Religie. ;x
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 21:36
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
'sup?
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 22:22
Verwijderd
Citaat:
'sup?




OT: Iets heel ingewikkelds uiteraard maar ik kan absoluut niks bedenken want ik zou vooral verbaasd zijn dat er iemand is.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 23:34
JS88
Avatar van JS88
JS88 is offline
waar de FOK! was je nou al die tijd eikel...
__________________
Ik wil een afbeelding in me sig...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 14:18
Verwijderd
Citaat:
ik wil niet naar de hemel. al die vieze christenen om je heen en dat stomme zingen door de engelen de hele dag
<3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 06:32
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #101
Verwijderd
498 30-06-2007 19:16
Levensbeschouwing & Filosofie Verheerlijken van geweld en oorlog door intellectuelen
AsianDF
14 19-03-2006 13:40
Levensbeschouwing & Filosofie Vragen over het christendom
MB
24 04-01-2005 23:40
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.