Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2008, 18:17
Verwijderd
Bijna #250

En post nummer 050
Advertentie
Oud 20-06-2008, 18:20
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Jeeh!
ik vrees dat ik een kruiperig mailtje moet gaan schrijven aan 2 mensen die juniormentor zijn voor de brugklas tweetalig gymnasium volgend jaar. Mijn vriendin Elina en ik willen die klas graag omdat wij allebei gymnasium doen/gedaan hebben, en de mentor van die klas de bom is. Wij hebben klas 1TLH toegewezen gekregen, en ik weet niet of daar nog een logisch systeem achter zit, maar het is wel erg stom. De twee die nu die gymnasiumklas doen, hebben geloof ik niet zoveel gymnasium/tweetalig ervaring. En het is helemaal stom dat die mentor ook zei dat hij liever ons zou hebben als juniormentor, maar die stomme coordinatiemevrouw zegt dat ze ons niet zomaar ovor kan trekken tenzij er een heel goed argument is. Blijkbaar zijn de enigen die macht hebben over onze mentorklas dus die twee die de gymnasiumklas hebben. En zij willen niet ruilen.
Maar het is toch logisch. Ik ga hierna naar mijn 5e jaar tweetalig gymnasium, die andere twee niet. Weten zij veel hoe het is voor die gymnasiumbruggers. Die klas is van ons, verdomme!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 20-06-2008, 18:20
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Verkapte terugvindpost.
Niks niet verkapt

Ik doe een ! als ik wat wil posten, maar niet weet wat ;x
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 20-06-2008, 18:23
Verwijderd
Ohh en ik ga zo mijn lieftallig vriendinnetje ophalen van het station. Jullie mogen mij het hele weekend missen op dit forum!

niet dat jullie dat zullen doen, maar oke, boeit me niet
Oud 20-06-2008, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Jeeh!
ik vrees dat ik een kruiperig mailtje moet gaan schrijven aan 2 mensen die juniormentor zijn voor de brugklas tweetalig gymnasium volgend jaar. Mijn vriendin Elina en ik willen die klas graag omdat wij allebei gymnasium doen/gedaan hebben, en de mentor van die klas de bom is. Wij hebben klas 1TLH toegewezen gekregen, en ik weet niet of daar nog een logisch systeem achter zit, maar het is wel erg stom. De twee die nu die gymnasiumklas doen, hebben geloof ik niet zoveel gymnasium/tweetalig ervaring. En het is helemaal stom dat die mentor ook zei dat hij liever ons zou hebben als juniormentor, maar die stomme coordinatiemevrouw zegt dat ze ons niet zomaar ovor kan trekken tenzij er een heel goed argument is. Blijkbaar zijn de enigen die macht hebben over onze mentorklas dus die twee die de gymnasiumklas hebben. En zij willen niet ruilen.
Maar het is toch logisch. Ik ga hierna naar mijn 5e jaar tweetalig gymnasium, die andere twee niet. Weten zij veel hoe het is voor die gymnasiumbruggers. Die klas is van ons, verdomme!
Bij ons gaan ze vanaf de vijfde naar het Nederlands, daar er geen examens in het engels zijn, is dat bij jullie ook?
Oud 20-06-2008, 19:21
Verwijderd
;x
Oud 20-06-2008, 19:28
Verwijderd
Build me a woman :muzieknoot:
Oud 20-06-2008, 19:28
Verwijderd
Mijn man lijkt een beetje op Michael Ballack
Oud 20-06-2008, 19:30
Verwijderd
Ik zie niks!
Oud 20-06-2008, 19:32
Verwijderd
Oh jongens, ik ben weer helemaal terug in 2004. Want ik eet iets waar ik van mijn zestiende tot mijn achttiende zo'n beetje op geleefd heb.

Meergranenrijst, na het koken lichtjes gebakken, met gewokte geraspte wortel en witte kool en whatever je nog meer aan groente kan krijgen er doorheen. En een geroerbakt eitje er doorheen geroerd. En heel veel geraspte kaas er doorheen, want die kaas gaat bij het wokken/bakken helemaal smelten en wordt een beetje tosti-achtig. Ennnnnn stukjes tofu, ook er doorheen. Als het bijna klaar is een beetje knoflook(poeder) toevoegen en overgieten met ketjap.

Serveren in de koekenpan zodat je na afloop minder hoeft af te wassen.

Nuttigen met een lauw Grolschje.

Classy
Oud 20-06-2008, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Ik zie niks!
http://www.1000goals.com/wallpapers/...-ballack-1.jpg

zo dan.
Oud 20-06-2008, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Ik zie niks!
Dat komt doordat er twee keer http:// stond.

Of eigenlijk stond er één keer http:// en één keer http//, maar dat doet er verder niet toe.

Hier heb je een werkende.
Oud 20-06-2008, 19:34
Verwijderd
Oké
Oud 20-06-2008, 19:35
Verwijderd
knappe man hoor.
Oud 20-06-2008, 19:35
Verwijderd
Ik heb trouwens een stinkend lekker recept voor Japanse domburi :kwijl: die zal ik ooit nog wel eens overtypen. Het komt neer op lente-ui + doperwten + ei pocheren in bouillon met rijstwijn en sojasaus erdoor, en dat schep je dan over rijst prrr
Oud 20-06-2008, 19:36
Verwijderd
Citaat:
knappe man hoor.
Hij is vanuit bepaalde hoeken wel heet ja, maar er zijn ook minder geslaagde picz. Maar op die lijkt hij toch niet op hem
Oud 20-06-2008, 19:43
Verwijderd
Welcome to the hotel california <3
Oud 20-06-2008, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Ik heb trouwens een stinkend lekker recept voor Japanse domburi :kwijl: die zal ik ooit nog wel eens overtypen. Het komt neer op lente-ui + doperwten + ei pocheren in bouillon met rijstwijn en sojasaus erdoor, en dat schep je dan over rijst prrr
Hmm, eieren pocheren in bouillon met rijstwijn en sojasaus, klinkt allemaal ingewikkeld. Maar ik ben benieuwd

En jullie posten allemaal veel te weinig, hoe moet ik mijn studie ontwijken als het hier zo doods is?
Oud 20-06-2008, 19:46
Verwijderd
Chuck Berry - Johnny B. Goode \m/
Oud 20-06-2008, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Hmm, eieren pocheren in bouillon met rijstwijn en sojasaus, klinkt allemaal ingewikkeld. Maar ik ben benieuwd

En jullie posten allemaal veel te weinig, hoe moet ik mijn studie ontwijken als het hier zo doods is?
Het is heel makkelijk, maar niet in tien minuten klaar. Er zit ook nog gebakken tofu in :kwijl:

ik ga het recept opzoeken!
Oud 20-06-2008, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Het is heel makkelijk, maar niet in tien minuten klaar. Er zit ook nog gebakken tofu in :kwijl:

ik ga het recept opzoeken!
Al mijn recepten zijn wel binnen tien minuten klaar En soms iets meer, maar dan kosten ze heel weinig moeite en maken ze gewoon zichzelf in de oven terwijl je op het internet hangt.

Maar yess, doe maar, dan ga ik opzoeken wat pocheren ookalweer was want ik heb keine Ahnung.
Oud 20-06-2008, 19:53
Verwijderd
Voor 3-4 personen:

Ingredienten
blok tofu
5 dl groentebouillon
4 el sojasaus
2 el sake
3 el suiker
6 eieren, licht geklopt
70 gr doperwten uit de vriezer (ik doe altijd wat meer)
2 lente-uien in ringetjes (het wit en het groen)
gekookte rijst.

- Leg de tofu op een dubbele laag keukenpapier, leg daarop weer een dubbele laag keukenpapier. Leg daarop een snijplank oid en leg er een gewicht van 2 kilo op. Laat 30 minuten staan.
- Snij de tofu in kleine blokjes en bak in 3 mm olie.
- Leg de gebakken tofu apart en veeg de pan schoon.
- Doe de bouillon, soja, sake en suiker in de pan en breng aan de kook. Laat 1 minuut koken.
- Voeg de tofu toe, en laat nog 5 minuten koken.
- Voeg de eieren, lente-ui en doperwten toe. Verwarm tot het mengsel aan de rand begint te borrelen. Doe een deksel op de pan en laat nog een minuut of 3 koken tot de eieren gestold zijn.
- Verdeel gekookte rijst over kommen. Schep hierover met een grote lepel de vaste bestanddelen van het prutje. Je kunt nog wat extra vocht erover gieten om het wat 'soeperiger' te maken.
Oud 20-06-2008, 19:54
Verwijderd
oeoeh i heard it through the grapevine (8)
Oud 20-06-2008, 19:54
Verwijderd
Ik val in herhaling
Oud 20-06-2008, 19:55
Verwijderd
To the Bright Side of the Road (8)
Oud 20-06-2008, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Voor 3-4 personen:

Ingredienten
blok tofu
5 dl groentebouillon
4 el sojasaus
2 el sake
3 el suiker
6 eieren, licht geklopt
70 gr doperwten uit de vriezer (ik doe altijd wat meer)
2 lente-uien in ringetjes (het wit en het groen)
gekookte rijst.

- Leg de tofu op een dubbele laag keukenpapier, leg daarop weer een dubbele laag keukenpapier. Leg daarop een snijplank oid en leg er een gewicht van 2 kilo op. Laat 30 minuten staan.
- Snij de tofu in kleine blokjes en bak in 3 mm olie.
- Leg de gebakken tofu apart en veeg de pan schoon.
- Doe de bouillon, soja, sake en suiker in de pan en breng aan de kook. Laat 1 minuut koken.
- Voeg de tofu toe, en laat nog 5 minuten koken.
- Voeg de eieren, lente-ui en doperwten toe. Verwarm tot het mengsel aan de rand begint te borrelen. Doe een deksel op de pan en laat nog een minuut of 3 koken tot de eieren gestold zijn.
- Verdeel gekookte rijst over kommen. Schep hierover met een grote lepel de vaste bestanddelen van het prutje. Je kunt nog wat extra vocht erover gieten om het wat 'soeperiger' te maken.
Ah ah ahhh dat klinkt boeiend. Ik ga het wel ooit een keer maken en dan kom ik je vertellen hoe het was

En ik zocht net op wat pocheren is en nu wil ik dat doen want volgens mij is het echt te grappig om de eieren te observeren terwijl ze zo rondflapperen in het water (of in dit geval, groentebouillon) en zoiets hebben van 'wtffffffff'.
Oud 20-06-2008, 19:59
Verwijderd
Pocheren is dus dat je eieren kookt, dus niet in de schaal maar je giet het ei gewoon in kokend water/whatever [/overvloedig]
Oud 20-06-2008, 20:00
Verwijderd
haha ja het is wel een dubieus proces ja
Oud 20-06-2008, 20:01
Verwijderd
geroosterde boterham + gepocheerd ei + zelfgemaakte botersaus met bieslook = win
Oud 20-06-2008, 20:04
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Appel + zout = win.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 20-06-2008, 20:05
Verwijderd


appel + beslag = appeltaart = win

Mijn Michael Ballack is jarig!
Oud 20-06-2008, 20:06
Verwijderd
Baby please don't go (8)
Oud 20-06-2008, 20:08
Verwijderd
Close II You?
Oud 20-06-2008, 20:08
Verwijderd
Citaat:
haha ja het is wel een dubieus proces ja
Als ik niet al gegeten had dan ging ik dat nu echt maken, volgens mij is het hilarisch. 'Waaaaaa wat de fokkkk waar is m'n schaal heen wtfffffff *flap flap stol* '
Oud 20-06-2008, 20:08
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:


appel + beslag = appeltaart = win

Mijn Michael Ballack is jarig!
Zout op groene, harde appels doen is echt geniaal. <3
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 20-06-2008, 20:09
Verwijderd
You're my Brown eyed girl <33
Oud 20-06-2008, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Als ik niet al gegeten had dan ging ik dat nu echt maken, volgens mij is het hilarisch. 'Waaaaaa wat de fokkkk waar is m'n schaal heen wtfffffff *flap flap stol* '
het gaat heel gek schuimen en van sommige stukjes weet je dan niet of het gestold ei if of gewoon schuim zeg maar
Oud 20-06-2008, 20:11
Verwijderd
Citaat:
het gaat heel gek schuimen en van sommige stukjes weet je dan niet of het gestold ei if of gewoon schuim zeg maar
Eieren waar je paranoïde van wordt! Okay, daar ga ik morgenochtend mee ontbijten. Win.

Citaat:
Zout op groene, harde appels doen is echt geniaal. <3
Zout en appels, dat klinkt echt als een van de raarste combinaties ooit.

Zout op tomaten daarentegen is win
Oud 20-06-2008, 20:12
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Zout en appels, dat klinkt echt als een van de raarste combinaties ooit.

Zout op tomaten daarentegen is win
Probeer maar, ik vind het erg lekker.

Ook. <3
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 20-06-2008, 20:15
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Mijn geschiedenis leraar is cool. Hij liet vandaag 'Four Yorkshiremen' aan de hele klas zien.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 20-06-2008, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Probeer maar, ik vind het erg lekker.

Ook. <3
Zodra ik appels in huis heb.

Maar ik denk dat ik het heel vies vind. Want wtf, appels en zout.
Oud 20-06-2008, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Mijn geschiedenis leraar is cool. Hij liet vandaag 'Four Yorkshiremen' aan de hele klas zien.
Haha cool
Oud 20-06-2008, 20:24
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Zodra ik appels in huis heb.

Maar ik denk dat ik het heel vies vind. Want wtf, appels en zout.
Ik eet het nu.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 20-06-2008, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Ik eet het nu.
Volgens mij zorgt het ervoor dat je tong verbaasd kijkt.
Oud 20-06-2008, 20:26
Verwijderd
Zout is slecht voor je nieren!
Oud 20-06-2008, 20:26
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Volgens mij zorgt het ervoor dat je tong verbaasd kijkt.
Totaal niet.

Je appels moeten wel zuur zijn, though.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 20-06-2008, 20:27
Verwijderd
Appel -> water
zout -> weg water
Oud 20-06-2008, 20:28
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Zout is slecht voor je nieren!
Van een zoutloos dieet ga je dood!!11!
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 20-06-2008, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Van een zoutloos dieet ga je dood!!11!
Dat moet kan niet!!!~!!! op heel veel dingen zit zout!
Oud 20-06-2008, 20:29
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Dat moet kan niet!!!~!!! op heel veel dingen zit zout!
Juist ja!11!!
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 20:24
De Kantine I thought everyone heard that the saai is the word! #373
TopDrop
500 11-10-2008 23:04
De Kantine Ready to Saai #252
Verwijderd
500 24-06-2008 10:58
De Kantine Nu 15% korting op de enige echte HEMA-saai! #251
Verwijderd
500 23-06-2008 12:45
De Kantine Alle saaiheid op een stokje nog aan toe! #251
Missy
1 22-06-2008 19:21
De Kantine Wel versaaid! #250
Verwijderd
502 22-06-2008 19:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.