Oud 21-11-2017, 15:12
@noniem
@noniem is offline
Ik heb de laatste tijd last van een trage pc, hij doet erg lang over opstarten, duurt lang om programma's te openen etc. Laatst keek ik in de taakbeheer en zag dat daar bij mijn ram stond dat er 4GB van de 8GB ongeveer 'in de cache' zat (zie afbeelding).



Wat kan ik doen om hem weer sneller te maken?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png ram.png (140.6 KB, 13x gelezen)
Bestandstype: png schijf.png (150.4 KB, 9x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2017, 15:35
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dit is iets te weinig informatie om er veel zinvols over te zeggen, maar het lijkt erop dat iets druk is op je C schijf. Ik zou even kijken wat er precies aan het draaien is wat zoveel resources inpikt.

Daarnaast zou een SSD in plaats van een HDD gebruiken ook behoorlijk helpen in het sneller maken.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 21-11-2017, 15:44
@noniem
@noniem is offline
Citaat:
Ik zou even kijken wat er precies aan het draaien is wat zoveel resources inpikt.
Waar zou ik dan moeten kijken?

Citaat:
Daarnaast zou een SSD in plaats van een HDD gebruiken ook behoorlijk helpen in het sneller maken.
Helaas heb ik hier niet het geld voor, ik gebruik hem over het algemeen ook niet om te gamen ofzo, dus een supersnelle computer heb ik niet nodig, gewoon af en toe een word bestand schrijven voor school ofzo. Alleen met een opstarttijd van een halfuur ongeveer is het niet echt aantrekkelijk omdat op deze pc te doen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2017, 15:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je veel programma's die mee opstarten?

Pak taakbeheer er eens bij en kijk welke processen op de achtergrond draaien.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-11-2017, 15:50
@noniem
@noniem is offline
Citaat:
Heb je veel programma's die mee opstarten?

Pak taakbeheer er eens bij en kijk welke processen op de achtergrond draaien.
Geen processen die ik niet nodig heb...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2017, 15:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hmm. Hoe vol is je schijf? Mijn laptop wordt ook trager naarmate de opslag voller raakt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-11-2017, 16:03
@noniem
@noniem is offline
Helemaal niet vol, 735GB van de 930GB vrij...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2017, 21:08
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
wil je pc opdat gebied sneller hebben zou je toch echt nieuwe ram/ssd moeten halen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2017, 21:42
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
Hoe oud is de harddisk? Harddisk hebben namelijk wel eens de vervelende gewoonte om door de jaren heen hun toeren te verliezen en slomer te worden, vooral als de PC in slaapstand i.p.v. uit wordt gezet na gebruik.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2017, 21:46
Verwijderd
Lol wat een bullshit.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2017, 06:33
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Toch sparen voor een SSD, daar is de grootste winst uit te halen qua snelheid. Heb laptops van 6-8 jaar oud, die door anderen afgeschreven waren, weer uitstekend kunnen laten draaien door de HDD voor een SSD te vervangen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2017, 17:34
@noniem
@noniem is offline
Citaat:
Hoe oud is de harddisk? Harddisk hebben namelijk wel eens de vervelende gewoonte om door de jaren heen hun toeren te verliezen en slomer te worden, vooral als de PC in slaapstand i.p.v. uit wordt gezet na gebruik.
Ik had laatst al een kapotte harddisk, en die is nu vervangen (had achteraf dus beter SSD kunnen nemen, maar daar is het nu te laat voor). Dus denk niet ouder dan 1/2 - 3/4 jaar.

Citaat:
Lol wat een bullshit.
Wat?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2017, 19:24
Verwijderd
Over oude harddisks. Gaat echt nergens over. Totaal geen realiteit. Waar heb je die nonsens vandaan?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2017, 17:35
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Helemaal niet vol, 735GB van de 930GB vrij...
Je schijf is domweg geen snelheidsmonster. Dit heeft overigens niets met het "verliezen van toeren" [sic] te maken zoals Kutjesvernietiger hieronder poneert. Daarnaast zal er een service of applicatie zijn dat, op moment dat jij je screenshot maakte, zorgt voor belasting. Je zou 'ns kunnen kijken naar resources, wat daar voor verantwoordelijk is. Zeker wanneer dit incidenteel voorkomt. Als je structureel hier tegen aan loopt is het óf de applicatie/service temmen óf een SSD kopen, waarbij je onderscheid maakt tussen OS en games versus "de rest" (en "de rest" op je oude schijf laat staan).

Citaat:
wil je pc opdat gebied sneller hebben zou je toch echt nieuwe ram/ssd moeten halen
Nieuw of meer RAM zal 'm niet helpen.

Citaat:
Hoe oud is de harddisk? Harddisk hebben namelijk wel eens de vervelende gewoonte om door de jaren heen hun toeren te verliezen en slomer te worden, vooral als de PC in slaapstand i.p.v. uit wordt gezet na gebruik.
Quatsch, pik.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-11-2017, 00:35
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
Citaat:
Je schijf is domweg geen snelheidsmonster. Dit heeft overigens niets met het "verliezen van toeren" [sic] te maken zoals Kutjesvernietiger hieronder poneert. Daarnaast zal er een service of applicatie zijn dat, op moment dat jij je screenshot maakte, zorgt voor belasting. Je zou 'ns kunnen kijken naar resources, wat daar voor verantwoordelijk is. Zeker wanneer dit incidenteel voorkomt. Als je structureel hier tegen aan loopt is het óf de applicatie/service temmen óf een SSD kopen, waarbij je onderscheid maakt tussen OS en games versus "de rest" (en "de rest" op je oude schijf laat staan).



Nieuw of meer RAM zal 'm niet helpen.
tuurlijk wel de pc opstarten dat ligt natuurlijk aan de hdd
maar programmas helpt een nieuwe ram toch echt bij



Quatsch, pik.
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Beoordeel het nummer wat de persoon boven je luistert
Issun
500 19-02-2010 19:47
De Kantine trage pc door virusscanner
pascalsms
10 13-02-2009 13:23
Software & Hardware [I/O] USB 2.0 op trage pc, maakt t verschil?
Hydraul!C FunK
8 10-04-2005 11:54
Games Online Gamen
BarbapapaX
56 03-09-2004 14:51
Software & Hardware [Win XP] Outlook & MSIE trage start, warmlopen? :S
Orion16
7 15-01-2003 19:35
Software & Hardware [win98SE/winamp 2.80] schokkend geluid
Verwijderd
20 22-08-2002 02:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.