Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2002, 08:04
)Vampje(
)Vampje( is offline
met zijn/ haar middelbare school-opleiding? Ik zit nu in 5 VWO maar kan het dus gewoon NIET opbrengen om met m'n neus in de boeken te hangen. De afgelopen 4 jaar heb ik gered zonder veel te doen, maar aangezien de stof nu moeilijker is lukt dat niet meer. Dus ik mag van mijn mammie iets anders gaan doen, MBO of werken ofsow. Wie heeft hier ervaring mee en iz het goed bevallen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2002, 08:57
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ja, het is me geweldig bevallen,de beste keuze die ik ooit gemaakt heb, serieus. Ik ben na 3 Havo gestopt (telt als Mavo diploma). Toen ben ik een beroepsopleiding gaan doen bij Schoevers College (MBO) ik heb in 1 jaar de opleiding secretaresse gedaan ipv van 3 jaar. Ik had zon goed diploma (je hebt wel een beetje voorsprong met Havo) dat ik MBO + over mocht slaan. Ondertussen studeer ik HBO Office Manager ook op Schoevers, volgend jaar studeer ik af, ik ben dan 19, ik heb 2 diplomas terwijl mijn vriendinnen net van Havo 5 afkomen en dus nog moeten beginnen. Er gaat een wereld voor me open sinds ik gestopt ben ( je moet bij een verkorte opleiding wel heel hard werken, vooral bij Schoevers). Als ik dadelijk 19 ben kan ik doen wat ik wil en gaan waar ik wil. Ik krijg nu al banen aangeboden omdat schoevers zon goede naam heeft. Dus mensen die zeggen dat er geen toekomst inzit, hebben ongelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 09:36
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Xat ook in 5vwo afgelopen jaar, en ben ook de eerste 4 jaar zonder iets te doen makkelijk doorgekomen. Had alleen dit jaar geen zin meer en vette bonje met de aco (spijbeleh enzooj) dus ben dér nu een half jaartje (tot volgend schooljaar) mee genokt. Leek me ook weinig zin hebben om nog een half jaar de lessen te volgen alsk toch niet over ga.

Ben nu lekker aan het werken en beetje 'vakantie' aan het vieren. Is wel vet, alleen kost me wel een jaartje.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 10:08
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
miro schreef:
*succesverhaaltje*
Ja ok het is maw dus goed afgelopen... ik bedoel je moet er hard voor werken, maar dat is volgens mij juist wat diegene die overwegen te stoppen niet op kunnen brengen... Natuurlijk heb ik ook zoiets van mzzl met je VWO, maar wat moet je anders? Werken? Jah natuurlijk verdien je een paar jaar wel meer dan je leeftijdsgenoten, maar op een gegeven moment hoeven ze je niet meer als verkoper(ster) oid en nemen ze voor jou in de plaats gewoon een nieuwe jongen/meisje van 17 en dan sta je daar mooi... Nee het beste is dan toch volgens mij om de discipline op te brengen om toch de middelbare school af te maken. Maar jah ieder zn eigen keus, vertel me over een paar jaar maar wat er van je geworden is qua carriere..
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 10:33
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
M n M schreef:
**verhaaltje**
Merk ik hier een sarcastische ondertoon? ach je moet natuurlijk helemaal zelf bepalen wat je doet. Je hebt wel een voorsprong als je al VWO hebt gedaan, dus ook een stuk minder harder werken. En ja, ik weet zeker dat ik nog een lange carriereweg te gaan heb, maar ik heb er tenminste wat van gemaakt. Je kunt ook gaan werken in de supermarkt ja, daar zul je een stuk vrolijker van worden en aan studeren zul je waarschijnlijk niet meer beginnen. Het is gewoon een goed advies en meer niet, de keuze ligt helemaal aan haarzelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Het Maanmannetje
Issun
11 16-08-2009 13:57
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
De Kantine Weerwolfspel #17
Hanneke
500 27-04-2006 17:39
Lifestyle nerdy
Al Murphy
30 12-10-2005 00:26
Verhalen & Gedichten [verhaal] pesten
zozze
13 01-10-2002 18:33
Software & Hardware Daar is-ie weer! De IRC-funnies!
Verwijderd
40 28-06-2002 07:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.