Oud 10-10-2008, 16:18
LexH
LexH is offline
Hallo iedereen,

Ik zat te denken om te studeren in Zweden. Ik heb alleen nog de HAVO gedaan en ik weet niet zo goed hoe het allemaal gaat als ik in Zweden wil gaan studeren. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij hier wat meer over kan vertellen Ik had al wat rond gekeken op het internet maar ik ben niet zo goed in het googlen

Ik zat er ook aan te denken om een baan te vinden in Zweden en dan de taal te leren voordat ik daar een studie zal gaan doen. Ik had al op internet gevonden dat je dan een werkvergunning moet hebben. Weet iemand hoe je goed een baan kan vinden in Zweden ?

Alvast bedankt,

Lex
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2008, 16:19
Verwijderd
Ga even langs bij de studiebeurs in de Jaarbeurs, daar leer je een hoop van.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 16:25
Verwijderd
www.wilweg.nl is sowieso een handige site als uitgangspunt geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 13:13
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
www.studyinsweden.se heb je misschien ook wel wat aan.

Ik studeer op het moment zelf in zweden voor een half jaar, daarna ga ik weer verder in nederland.
Als student zijnde heb je geen werkvergunning nodig om hier te kunnen werken. Echter niemand zal je aannemen omdat je de taal niet beheerst, altans niet als je wit wil werken. Ik ben nu zelfs ook zweeds aan het leren, op zich niet heel moeilijk, alleen het spreken levert de nodige problemen op.

Zelf heb ik er over nagedacht om na mijn vwo in noorwegen of zweden te gaan studeren (de volledige studie) echter de voorwaarde is voor bijna alles studies dat je voordat je eraan begint eerst een zweedse of noorse test moet doen, om te laten zien dat je de taal goed beheerst. Verder denk ik ook dat het met een HAVO diploma moeilijk is om hier een goede opleiding te vinden, hier kennen ze namelijk dat verschil niet echt en vragen ze van buitenlandse studenten meestal een VWO diploma.
O.a. vanwege de taaltest heb ik ervoor gekozen om toch in nederland te gaan studeren en op uitwisseling te gaan en ik zit er nu wel aan de denken mij master hier te doen (die zijn wel in het engels).
Je hebt, altans in Noorwegen, maar ik geloof ook in zweden, wel volkshogescholen, een soort van tussenjaar, waar je naar het schijnt goed de taal kan leren beheersen.

Als je meer vragen hebt hoor of zie ik het wel.
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht verblijf van langer dan 90 dagen in een ander schengenland
igfy
5 17-02-2011 12:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Mark Rutte
LauraJansen
41 10-11-2010 17:06
Studeren Minor in het buitenland
nickyHAYDEN
9 19-10-2009 05:21
Studeren Tweede studie
Verwijderd
29 11-08-2009 19:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Armen in Amerika net zo slecht af als in Zweden
Verwijderd
39 13-09-2006 20:14
Werk, Geld & Recht Werken in Amsterdam?
TigerOfSweden
9 13-05-2004 18:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.