Oud 22-01-2017, 15:26
novaarube
novaarube is offline
Ik zit nu in 3vwo en moet dit jaar een vakkenpakket kiezen. Twee pakketten vallen voor mij af omdat daar natuurkunde en/of scheikunde bij zit en dat vakken zijn die mij niet aanspreken en waar ik niet goed in ben. De keuze moet gemaakt worden tussen het pakket Cultuur & maatschappij en Economie & Maatschappij. Bij het pakket C&M is economie niet verplicht maar kun je hier later psychologie mee gaan studeren? Wat voor mogelijkheden zijn er eigenlijk met dit profiel?
Alvast bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2017, 15:39
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Je bent met elk profiel toelaatbaar tot de universitaire studie Psychologie. Je kunt dit document eens bekijken om een idee te krijgen welke universitaire studies je met welk profiel kunt gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 19:50
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik zou persoonlijk C&M doen, want daar heb je tekenen bij (wij in ieder geval wel, geen idee hoe het bij jou zit) en tekenen laat je op een bepaalde manier denken. Volgens een onderzoek is tekenen ook het vak waar mensen het meest aan gehad hebben.

Citaat:
Het plan om CKV af te schaffen is omgebogen door de minister van onderwijs, Jet Bussemaker. Na veel gesprekken en werkbezoeken heeft minister Bussemaker haar visie op cultuur opgeschreven en aan de Kamer gestuurd. Het is een ‘aanzet voor een inhoudelijk debat over cultuur, de rol van de overheid en de waarde van cultuur voor de samenleving’. De minister zet uitgebreid uiteen dat ze cultuur van groot belang vindt voor onze samenleving. En dan niet alleen als ‘een consumptiegoed in een individuele context’, maar als een ‘dynamisch systeem waarin we waarden, symbolen en identiteiten creëren en met elkaar confronteren’. Ook vindt Bussemaker cultuur noodzakelijk ‘voor de vorming van onze identiteit, voor de ontplooiing van mensen en voor de ontwikkeling van creativiteit’.
Citaat:
Het maakt je wel een evenwichtiger, mens, waarbij je linker én je rechter hersenhelft allebei goed ontwikkeld zijn. Het is niet het een of het ander, je hersenhelften werken samen voor het goede resultaat.
Citaat:
Je kunt erdoor beter kijken, visueel analyseren, zichzelf uiten, kritisch nadenken en dan keuzes maken, oplossingen verzinnen, procesmatig- en samenwerken.
Verder kun je zelf dus kiezen welke kant je op wilt. Vind je economie leuker? Kies dan voor economie. Liever tekenen? Kies tekenen.
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 06:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Probeer in elk geval Wiskunde A te nemen, ook bij psychologie is het fijn als die basis er goed in zit wanneer je een keer met statistiek aan de slag moet.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Volgens een onderzoek is tekenen ook het vak waar mensen het meest aan gehad hebben.
Ik wil dolgraag dit onderzoek lezen. Geef eens een link.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 14:36
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Ik wil dolgraag dit onderzoek lezen. Geef eens een link.
Ik neem dit voorlopig even terug, op school wat dat namelijk dit jaar het meest gebruikte argument waarom je voor tekenen moest kiezen, maar ik heb het niet op internet kunnen vinden. Ik stuur even een email naar een tekendocent voor de link
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profielkeuze havo: C&M of E&M?!
nienny
11 05-07-2012 18:19
Algemene schoolzaken Kan je ruilen van E&M naar C&M?
Vlindertjee
16 01-04-2007 18:01
Algemene schoolzaken E&M of C&M??
Bull3tPr00f
8 09-04-2003 22:36
Algemene schoolzaken C&M+AK of E&M+DU2 ???
bram87
24 05-04-2003 12:31
Algemene schoolzaken E&M of C&M?
10.45
36 21-04-2002 11:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.