Oud 31-08-2003, 20:18
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hoihoi!

ik zit in havo5 en moet voor bio een praktische opdracht maken.
dit houd in dit geval in: een werkstuk.
onderwerp mag je zelf bedenken.

iemand tips voor leuke, boeiende, interessante en vooral niet afgezaagde onderwerpen?!!

heel erg bedankt alvast!

-xxx- wendy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2003, 21:41
Verwijderd
Nou, hoe praktisch moet het zijn?
Je kunt met goudvissen een gedragtest doen, of ze liever een donkere of een lichte ondergrond hebben. (heel simpel)
Je kunt iets doen met enzymen, bijvoorbeeld hoe ze op temperatuur of een bepaalde ph-waarde reageren, daar heb je wel hulp bij nodig van je toa.
Of je kunt (ongeveer mijn profielwerkstuk) suiker extraheren uit een biet. Als je een brief stuurt naar zo'n fabriek krijg je een groot infopakket toegestuurd.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 10:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
- onderzoek naar fotosynthese: hierbij kan je een gedeelte van een blad van een plant afplakken en die plant dan ruim een dag onder een lamp zeggen. Vervolgens moet je het blad van de plant afknippen en koken, daarna doe je het in alcohol (dan trekt de kleur uit het blad), daarna kan je het blad in jood leggen en bekijken onder de microscoop. Als je het precieze onderzoek wilt weten moet je maar ff PM-en
- een erfelijke ziekte, wij hebben een PO gemaakt over Cystic Fibrosis (taaislijmziekte) over dit onderwerp is erg veel te vinden.
- je kan ook onderzoek doen met dna, bijvoorbeeld dna isoleren uit een kiwi.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 11:06
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ej bedankt!!

anyway,
hoe praktisch is praktisch... nou niet echt praktisch, zoals ik het net heb gekhoord in de les. het gaat gewoon om een werkstuk met een onderwerp naar keuze, volgens mij hoef je niet echt van die onderzoeken te doen. Dat moeten we ook wel eens doen hoor .

het heet trouwens ook anders, ik dacht gewoon een praktische opdracht, maar het is een literatuur opdracht. gewoon een werkstuk in elkaar knutselen dus.

Maarr, de tips van jullie zijn natuurlijk wel en ik verwacht dat we dit jaar ook nog wel eens zoiets moeten doen, dan heb ik alvast wat ideeen.

voorlopig is het idee van daan niet slecht over taaislijmziekte

-xxx- en nogmaals tnx voor de goeie ideeen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:05
wendy1987
btw, denken jullie dat 'siamese tweeling' een goed onderwerp is.
dusz uitzoeken wát er eigenlijk fout gaat, hoe mensen ermee omgaan, en (soms/vaak) tot het besluit komen een operatie te ondergaan. in welke situatie een operatie vaak goed/fout gaat (de risico's beschrijven) enz
???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoi, ik ben Matthias en ik ga jullie vertellen wat ik vandaag gedaan heb!
hasseltboy
111 09-02-2005 16:33
Algemene schoolzaken Thuisstudie
Lorelei
77 27-05-2004 22:21
Huiswerkvragen: Exacte vakken Praktische opdracht Biologie
.:: Chantal ::.
11 19-09-2003 20:09
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wie weet een onderwerp voor mijn Praktische Opdracht Biologie?
Nimphy
6 18-09-2003 21:55
Algemene schoolzaken Enquete: Praktische opdrachten in de 2e fase
Asilymor
14 25-03-2003 13:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.