Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2004, 21:04
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hey,

Ik zit een beetje met een probleem! Ik ben slecht in engelse woorden LEREN! voor de rest kan ik gewoon prima engels doordat ik het gewoon heb leren praten door tv, radio en internet etc...

Maaaaaar nu moet ik voor mn opleiding woordenlijsten leren:
engels - zakelijk engels &
engels - engels in bedrijf

Dit zijn dus 2 aparte vakken met o.a. 400 a 500 woorden per stuk! Woorden die ik never nooit gebruikt heb, en waar ik dus heel veel moeite mee heb! Ik heb beide vakken al vaker herkanst maar het wil gewoon niet die woorden in mn kop te krijgen...ik leer optijd van te voren, maar het wil gewoon NIET!

Ook vandaag heb ik zowat de hele dag weer zitten leren en stampen en stampen....voor 2 tentamens dus, voor volgende week donderdag en vrijdag! En wat is er NU blijven hangen van al 2,5 week woorden leren? Nou hoogsten een stuk of 20 van de 500 die ik al geleerd heb, nujah...dat was de bedoeling

Heeft iemand misschien een goede methode voor mij om woorden te kunnen leren etc?

Ik hoop dat iemand mij hier wat techniekjes/vaardigheden zou kunnen geven, waar ik NU misschien iets aan zou kunnen hebben, en natuurlijk in de komende jaren

Greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2004, 21:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben ook een ramp in Engels en ik leerde altijd woordjes op de volgende manier:
- Deel de te leren woorden op in stukjes van zo'n 10 a 15 woorden.
- Bestudeer zo'n stukje heel goed naar een kant (bijv. eerst Nederlands - Engels en dan andersom)
- Dek dan een kant af en ga alle woordjes langs totdat je een foute tegenkomt en begin dan weer overnieuw.
- Als je aan het eind komt betekend dat dus dat je alle woordjes kent en dan ga je verder met een volgend blokje.

Bij mij werkte dit heel goed. Het is verder heel belangrijk dat je er de tijd voor neemt. Zoveel woorden in een avond leren is voor de dag erna misschien best succesvol maar niet voor de rest van je leven. Begin op tijd!

Succes!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 21:45
thalia
thalia is offline
Ik heb nog stamtijden zitten leren in bad en onder de douche. 'k Weet het, het klinkt raar, maar die die ik niet kon onthouden, schreef ik op een blad en hing ik aan de andere kant van de douchedeur.
Wat ook kan helpen is met een aantal mensen eens de lijst overlopen. Anderen hebben vaak makkelijke trucjes om een bepaald woord te onthouden.

Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-06-2004 @ 22:22 :
Succes!
idd
__________________
Hos aliquis vidit et obstipuit, quique aethera carpere possent, credidit esse deos.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 21:48
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Dat wat Daantje al zei, eerst lezen, dan afdekken, maar ook, zodra je het rijtje goed hebt, het even later nog eens herhalen. En nog eens. En weer later misschien nog eens. Dus doe het eerste rijtje, het tweede en misschien het derde, en doe daarna de eerste twee of drie nog eens overnieuw. En als je de vierde, vijfde en zesde hebt gehad, doe je die eerste drie ook nog eens, en de vierde en vijfde en zesde. En als je helemaal klaar bent, dan loop je alle rijtjes nog eens af. En als er een woord niet is blijven hangen, ga dan de rijtjes nog eens af. Herhalen is het sleutelwoord, blijven herhalen, dan blijft het vanzelf hangen.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 17:03
The Ox
The Ox is offline
De woordjes schrijven. Dan blijven ze ook langer hangen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 19:30
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Ik zou ook zeggen dat je de woorden moet opdelen in kleinere groepjes (bij onze leerkracht Latijn deden we altijd alles per 7 omdat dat naar het schijnt het beste aantal zou zijn). Leer bv. 's morgens de eerste zeven, een uur later de volgende zeven maar steeds met genoeg tussentijd en altijd zorgen dat je de zeven die je aan het leren bent, goed leert. En dan 's avonds alle woorden die je op de dag hebt gedaan nog eens herhalen en woorden die je dan niet kent aanduiden. Die kan je dan later herhalen. Bij mij ging het er zo wel goed in, als ik de tijd nam om alles te leren (ook al was het maar vijf of tien minuten per reeks) en ook al kan ik voor de rest niets van buiten leren (geen leerstoornis, maar als ik er het doel niet van inzie kan ik het niet leren). Veel succes!
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 20:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat je ook kan doen, dat is wel heel veel werk maar deden mijn klasgenoten altijd en was bij hun erg succesvol: alle woordjes op kaartjes schrijven, het Nederlandse woord aan de ene kant en het Engelse woord aan de andere kant. Dan een soort kaartenbak maken en de woordjes die je niet kent apart houden en die dan steeds blijven herhalen tot je ze wel kent (ondertussen ook de rest bijhouden).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:38
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Eey Eey,

Tnx voor jullie tips enzo....echt lief

Ik heb er inderdaad wat aan, en ik neem er ook de tijd voor! Ben nu gister echt de hele dag bezig geweest, en dat gaat me goed af....

So uhm thanks
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:45
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Heb je Overhoor al geprobeerd?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 13:18
hanneke~13
Avatar van hanneke~13
hanneke~13 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 24-06-2004 @ 15:45 :
Heb je Overhoor al geprobeerd?
dat progamma werkt echt goed 'k gebruik 't zelf ook altijd, nadeel is dat wanneer de pc stuk is je er zo aan gewend ben 't op die manier te leren dat 't nauwlijks meer anders kan.
'k was een paar weken m'n pc stuk en gelijk onvoldoendes voor de talen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 21:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
via de computer leren werkt echt heel goed, vind ik dan
maar verder heb ik ook nog een ietwat achterlijk overkomende tip:

zorg dat je bezig bent met je handen of je voeten terwijl je de woordjes aan het leren bent. Leer de woordjes dus terwijl je loopt door de kamer, of met je been op een stoel rondjes draait of speelt met een stressballetje ofzo.

Het schijnt dat de combinatie motoriek en denkwerk bevorderlijk is voor je hersenen om dingen goed op te kunnen nemen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 13:14
Levensbeschouwing & Filosofie Is het juist om mensen te hypnotiseren?
Dotcom
16 28-08-2004 04:14
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel II]
Sweet_Hadar
4 14-03-2004 21:29
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen oud nederlands...vraagje
Toet0r
13 18-02-2003 13:57
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.