Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 10:41
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
heeeeeej, bij het eindexamenjaar hoort een eindexamenstunt... toch?! of bij jullie school niet.
Vind jij zoiets leuk? organiseer je het? ga je heen? of vind je het totaal niks? En weet je al wat jullie gaan doen als eindexamenstunt?

xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Advertentie
Oud 01-04-2005, 10:43
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Ik (kuch) organiseer het.
Wel met een aantal, maar de hele klas is laaiend enthousiast dus ik verwacht het straks gewoon met z'n allen te doen.
Wat het idee is houd ik ff voor me, omdat het gewoon super is (en dus ook origineel )
__________________
WOEi !
Oud 01-04-2005, 10:44
Linda1985
Linda1985 is offline
vorig jaar op mn oude school was er wel een stunt, helaas heb ik er toen niets van meegekregen omdat ik toen nog ziek was. Op deze school wordt er voor zover ik weer niets in die richting georganiseerd. Vind ik zelf overigens helemaal niet erg.
__________________
Eej...Houdoe he!
Oud 01-04-2005, 10:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wij hebben wel een examenstuntcommite of hoe schrijf je dat. Ik heb er voor de rest geen weet van. Zij organiseren het en ik geloof dat het zelfs voor ons een verrassing is.
__________________
Oud 01-04-2005, 11:07
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
hummmz... nog geen idee.... maar zeker wel doen.... willie's kantoortje volspuiten met foam door het sleutelgat? dat zoiezo iig...
__________________
ChIcHiNg!
Oud 01-04-2005, 11:12
Verwijderd
ik weet het niet
Oud 01-04-2005, 11:13
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Bij ons is het sinds dit jaar 'verboden' (vorig jaar heel erg uit de hand gelopen).
Heeft weinig zin als je het mij vraagt, stunt komt er toch wel.. Maargoed, nu moet het allemaal volgens strikte regels, precies niet wat de bedoeling is bij een stunt.
__________________
everything's not lost
Oud 01-04-2005, 12:02
Verwijderd
Er is een stuntcommisie met een aantal mensen erin die ik wel ken, maar die mogen geloof ik niets zeggen wat er gaat gebeuren. Over het algemeen zijn de stunts niet zo bijster bijzonder bij ons op school, maar ik ga dit jaar wel even kijken natuurlijk.
Oud 01-04-2005, 12:19
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Super Eend schreef op 01-04-2005 @ 12:12 :
ik weet het niet

laatste les dag heeft bij ons altijd een thema en daaromheen worden spelletjes georganiseerd, waarbij we wat leraren proberen te pakken en voor ons zelf gewoon flink lol maken enzo. Dit jaar is het thema op de boerderij. Ze willen een rodeostier laten komen etc, verder weet ik het ook niet allemaal precies. Niet echt een grote stunt dus maar wel veel gezelligheid.

Dingen als brandblussers, meel en verf zijn verboden
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 01-04-2005, 12:32
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik zit in de examencommissie, dat houdt in het organiseren van de stunt en het gala... Alleen vind niemand de stunt boeiend... dus we doen lekker simpel!

We gaan de hele school omtoveren tot een beach-party compleet met zand, zwembadjes en een DJ ed... De school is er alleen niet zo blij mee
__________________
Dromendief
Oud 01-04-2005, 12:46
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Op mijn school was er normaal altijd 100 dagen feest, 100 dagen voor het examen dus. Maar dat werd dit jaar verboden omdat het het jaar daarvoor uit de hand was gelopen.

Er was een alternatieve stunt georganiseerd op de idus van maart (de dag waarop Caesar is vermoord, zit op gymnasium). We zouden de avond ervoor uitgaan en de volgende ochtend allemaal in toga op school verschijnen en op het plein barbequen en er was een luchtkussen gehuurd.

helaas kwam de school erachter en verbood het, anders zouden we van school geschopt worden en ze belden zelfs de politie. toen maar in het park naast de school ontbeten en om half negen met veel kabaal de school binnengegaan en de lessen verstoord.

Oh en er waren overal hele coole posters opgehangen van romeinse beelden/schilderijen met hoofden van leraren erop.
Oud 01-04-2005, 13:11
Verwijderd
Bij ons doen we uiteraard ook een examenstunt. Het thema is Jungle (daar kwam VWO mee, en aangezien er dit jaar meer VWOérs waren dan HAVOérs......). Maargoed, er zijn veel taken verdeeld zoals voor het toneelstuk etc, aankleding school en de muziek uiteraard. Voor dat laatste (muziek dus ) mag ik zorgen. Ik hoefde me niet aan het thema te houden dus er gaat heel wat lompe muziek gedraaid worden. Aangezien ik de enige in de school ben die muziek kan mixen.
Wij doen de examenstunt op 13 mei...............can't wait!

Laatst gewijzigd op 01-04-2005 om 17:53.
Oud 01-04-2005, 13:12
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 01-04-2005 @ 13:32 :
De school is er alleen niet zo blij mee
Dat is nou juist de bedoeling van de examenstunt
Oud 01-04-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 01-04-2005 @ 13:19 :
Dingen als brandblussers, meel en verf zijn verboden
Verboden? Hmmmmmmmm, ff denken, zware scheldwoorden in muzieknummers zijn bij ons verboden, en te lompe muziek (ik draai daarom van House tot Softe Hardcore).............Meel is vast wel toegestaan, al komt niemand op het idee , verf ook niet...............Brandblussers

Bij ons hebben ze geen regels eigenlijk, maar we weten onszelf wel in de hand te houden
Oud 01-04-2005, 14:53
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
Op mijn school was er normaal altijd 100 dagen feest, 100 dagen voor het examen dus. Maar dat werd dit jaar verboden omdat het het jaar daarvoor uit de hand was gelopen.
Vossius
Oud 01-04-2005, 15:38
Verwijderd
Vandaag gehad ja.

Fantastisch!

Allemaal lessen verstoord. Ze hebben 's nachts (vanaf 4 uur) met een gehuurde tourbus een zooi leraren uit bed gehaald, vervolgens die bus overal rond laten rijden en de lessen overgenomen. Verder hebben we nog veel meer leuke dingen gedaan, lessen verstoren enzo. En vanavond groot feest
Oud 01-04-2005, 15:48
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
Zao schreef op 01-04-2005 @ 14:11 :
Bij ons doen we uiteraard ook een examenstunt. Het thema is Jungle (daar kwam VWO mee, en aangezien er dit jaar meer VWOérs waren dan HAVOérs......). Maargoed, er zijn veel taken verdeeld zoals voor het toneelstuk etc, aankleding school en de muziek uiteraard. Voor dat laatste (muziek dus ) mag ik zorgen. Ik hoefde me niet aan het thema te houden dus er gaat heel wat lompe muziek gedraaid worden. Aangezien ik de enige in de school ben die muziek kan mixen.
Wij doen de examenstunt op 15 mei...............can't wait!
15 mei...pinksterweekend
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Oud 01-04-2005, 16:39
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
wij gaan ws verkiezingen houden.. (slechtst geklede leraar, degene die het meest spijbelt, best lesgevende leraar etc.)
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."

Laatst gewijzigd op 01-04-2005 om 18:01.
Ads door Google
Oud 01-04-2005, 16:47
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Vorig jaar was het een en al gezeik en geruzie en gedoe. Ik hielp wel mee met organiseren. Alle leuke ideeen waar we het dan uiteindelijk over eens konden worden mochten dan weer niet van de schoolleiding zodat het uiteindelijk toch weer een sportdag werd... (alles moest schoon blijven, mochten geen deuren uit ivm diefstal, mochten het deel wat afgebroken zou worden niet gebruiken, toen waren er ineens toetsen dus mochten we heel de school niet meer gebruiken en dat soort shit).

Maar uiteindelijk was het toch wel leuk om een keer te doen, vooral na de echte stunt hebben we nog veel lol gehad.

Volgend jaar ga ik gewoon zorgen dat het op een onbekende dag valt (neee, dat mag ook niet en dan krijg je ook geen sleutels maar het moeeet) en dan iets echt leuks doen.
__________________
Don't worry, be happy
Oud 01-04-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 01-04-2005 @ 16:48 :
15 mei...pinksterweekend
Oeps, sorry, is al veranderd
Het was de 13e..................Goed opgelet
Oud 01-04-2005, 18:10
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Bij ons is er altijd een optocht door de examen leerlingen door het dorp en daarna op het sportveld iets van een hindernis baan met water. En altijd veel waterballon. Ik organiseer het niet, ik weet ook niet wat het thema van de optocht wordt dit jaar. Wel ging ik altijd naar het waterfestijn, was altijd voor de hele school. Ik ga dit jaar ook wel heen natuurlijk, nu ben ik zelf examenkandidaat. Maar erg boeiend vind ik het niet. Ik zou er niet kapot van zijn als het niet doorgaat ofzo.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Oud 01-04-2005, 18:33
maddix
Avatar van maddix
maddix is offline
wij hebben ook een examencommissie op school..
maar ze hebben echt de meest saaie stunt verzonnen (krijtjes verstoppen en dat soort dingen)
Een leraar begon eerder over de examenstunt als dat de leerlingen der maar iets over wisten
De leraren weten het dus allemaal al terwijl ik vind dat het onze examenstunt is.. beetje jammer dus
maar ja niks aan te doen
Oud 01-04-2005, 18:34
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Geen idee. We hebben een heel stom, corrupt en vooral dom LSD-commite, dus ik vreeg het ergste
Oud 01-04-2005, 18:44
Dís
Avatar van Dís
Dís is offline
is dat hetzelfde van 100 dagen in belgie?
__________________
Ice ice baby
Oud 02-04-2005, 17:07
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Panini schreef op 01-04-2005 @ 18:43 :
tieft op, hier wil ik het niet over hebben want wij hebben geen examenstunt
dan open je dit topic gewoon niet?
__________________
Dit is een coole sig.
Advertentie
Oud 02-04-2005, 17:40
JH
JH is offline
De examenstunts willen bij ons elk jaar nogal uit de hand lopen maar dat maakt niet uit. Voor dit jaar wordt er echter nog volop over stunts nagedacht, dat ze ons zullen blijven herinneren.
Oud 02-04-2005, 18:36
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Zao schreef op 01-04-2005 @ 14:12 :
Dat is nou juist de bedoeling van de examenstunt
Dat is dus absoluut niet de bedoeling van een stunt, maar die mening schijnt niemand hier met mij te delen...
__________________
Lief zijn!
Oud 03-04-2005, 12:24
Verwijderd
2 jaar geleden hadden we een leuke..

In de schoolkrant was er gevraagd aan leraren waarvoor men de desbetreffende leraar 's nachts kon wakker maken. Dat bracht de 6eklassers toen op t idee.. om ze daar dan ook echt 's nachts voor wakker te maken. En te filmen natuurlijk. Bioscoop afgehuurd.. in polonaise naar de bioscoop.. Vet leuk was dat.
Oud 03-04-2005, 12:30
shibby almighty
Avatar van shibby almighty
shibby almighty is offline
Er zou iets georganiseerd worden, onder het ontzettend slechte thema "P.i.m.p". Iedereen van mij school is echter te lui om sponser te zoeken zodat we nu met een ontzettend geld te kort zitten en er waarschijnlijk niets doorgaat.
Achja net als de vorige 2 jaar lekker naar de Aldi van die vettige lauwe Schultenbrau halen en je daarme bezatten in het zonnetje in het park blijft toch leuk.
__________________
alles is veel voor wie niets verwacht "BA 2: Being the upperclass, protecting the middleclass, forgetting the underclass denying the no-class
Oud 03-04-2005, 16:08
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Wij mochten niks doen Omdat het de vorige jaren nogal uit de hand was gelopen.

Dus we hebben dit wel gedaan:
- de avond van tevoren met z'n allen uitgeweest
- in tentjes op het schoolplein overnacht daarna
- sommige tentjes op het dak
- alle "telefoonbomen" gebeld om de leerlingen het 1e uur vrij te geven
- in dat eerste uur met de leraren taart gegeten.

Niet schokkend/spectaculair, maar zo was iedereen tevreden
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-04-2005, 19:47
bosbeest
bosbeest is offline
heb op een filmpje gezien op internet dat een paar lui als scheikunde proefje een hele hoge smalle glazen buis met vloeistof hadden. daar iets anders bij gooiden en toen werd het rood, erg boeiend tot dat het gaat rijzen tot over de rand en dan wit word en dan een suuuuuper grote marschmellow (?) word. echt wel metertje hoog. dat wil ik ook wel doen in de aula, met grote heoveelheid aangezien deze lui een kleine hoeveelheid gebruikten
Oud 03-04-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 02-04-2005 @ 19:36 :
Dat is dus absoluut niet de bedoeling van een stunt, maar die mening schijnt niemand hier met mij te delen...
Vind je het heel gek dan?
Oud 04-04-2005, 06:20
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Offtopic:
Citaat:
Multilot schreef op 02-04-2005 @ 19:36 :
Dat is dus absoluut niet de bedoeling van een stunt, maar die mening schijnt niemand hier met mij te delen...
Niemand deelt je mening, aangezien je je als een baktaart gedraagd. Het is niet boeiend om overal politiek correct op te antwoorden, dat kan iedereen. Ik hoop echt dat je normaal niet zo erg je best doet om perfect over te komen .
Ow, je doet de pabo... Daarom gedraag je je dus als een bijna overspannen jufje.



@ Lilith: Dat hebben ze bij ons ook 2 jaar geleden gedaan! Dat was idd wel stoer om te zien . De meeste leraren deden ook gewoon leuk mee, maar de rector had (om populair over te komen) gezegd dat ze em wakker konden maken voor een schoolfeest.
Dus kwamen ze 's nachts zijn straat binnen rijden met toeters en muziek etc. bellen ze aan doet hij niet open . Bellen ze hem op neemt ie eerst op, legt de hoorn er weer op en trekt de stekker eruit... Daar heeft ie zich niet echt populair meegemaakt .
__________________
WOEi !
Oud 04-04-2005, 06:41
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
wij doen denk ik niet aan een examenstunt

op mn andere school waren het dingen als:

*van te voren leraren vragen, in een 'zomaar' gesprek waar je ze voor kon wakker maken, en dat dan ook midden in de nacht doen

*kamperen op het sportveld, en daarna een kermis organiseren

*leraren die niet met elkaar kunnen opchieten, ontvoeren, en geblinddoekt achter laten in het bos

*de school inpakken in cadeaupapier
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Oud 04-04-2005, 09:26
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 01-04-2005 @ 13:32 :
ik zit in de examencommissie, dat houdt in het organiseren van de stunt en het gala... We gaan de hele school omtoveren tot een beach-party compleet met zand, zwembadjes en een DJ ed... De school is er alleen niet zo blij mee
Voor mij hetzelfde , heb je nog leuke originele ideetjes die ik van je mag lenen?
__________________
--Ik ben me er eentje--
Oud 04-04-2005, 11:13
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
ik heb geen idee wat wij op school gaan doen, maar de afgelope jaren was het echt iets sufs, dus ik ben benieuwd
Ads door Google
Oud 04-04-2005, 13:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hadden het hele gebouw (naja voor zover mogelijk) ingepakt met wc-papier en dan vanuit de lokalen die aan het plein grensde op de eerste verdieping iedereen geprobeerd buiten te houden met waterballonnen en waterpistolen. Verder ook de hele hal volgestort met ballonnen zodat je niet naar binnen kon en ondertussen konden de docenten taart eten in de docentenkamer met feesthoedjes op enzo
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-04-2005, 13:36
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
als mensen strax foto's hebben van hun stunt die wel errug nice zijn geworden, wil je ze dan posten?! *vind foto's kijken leuk*
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 05-04-2005, 20:39
Verwijderd
wij hadden eens een keer een niet vervelende stunt. gewoon overdag gala met band, dj, bier en wijn, best geklede leraren en leerlingen, metamorfoses, rode loper en limousine. was erg geslaagd. Iedereen zag er mooi uit, we hadden de aula helemaal in stijl aangekleedt en het was gewoon leuk we hadden dan wel bijna 2000 euro te besteden. zelf verdiend met acties
Oud 06-04-2005, 09:23
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Marloser schreef op 05-04-2005 @ 21:39 :
wij hadden eens een keer een niet vervelende stunt. gewoon overdag gala met band, dj, bier en wijn, best geklede leraren en leerlingen, metamorfoses, rode loper en limousine. was erg geslaagd. Iedereen zag er mooi uit, we hadden de aula helemaal in stijl aangekleedt en het was gewoon leuk we hadden dan wel bijna 2000 euro te besteden. zelf verdiend met acties
cool!!! foto?
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 06-04-2005, 14:02
Rosalien
Avatar van Rosalien
Rosalien is offline
Citaat:
Lilith schreef op 03-04-2005 @ 13:24 :
2 jaar geleden hadden we een leuke..

In de schoolkrant was er gevraagd aan leraren waarvoor men de desbetreffende leraar 's nachts kon wakker maken. Dat bracht de 6eklassers toen op t idee.. om ze daar dan ook echt 's nachts voor wakker te maken. En te filmen natuurlijk. Bioscoop afgehuurd.. in polonaise naar de bioscoop.. Vet leuk was dat.
hee jij zit bij mij op school.. Nu zeg ik lekker niets over de ideeen voor deze eindexamenstunt
__________________
When things don't go right, turn left
Oud 06-04-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 06-04-2005 @ 10:23 :
cool!!! foto?
De leraren die een metamorfose kregen (met groene boa en groene kuif):



'bestgeklede' docenten:



bandje:



een deel van de aankleding, dwz de ingang met rode loper voor de onderbouw:



natuurlijk hebben we de onderbouw eruit gezet zodat het feest echt kon beginnen *proost*
Oud 06-04-2005, 20:00
American*Dream
Avatar van American*Dream
American*Dream is offline
we gaan dit jaar de school bestormen... thema is 'Leger'...ik ben benieuwd.
__________________
If there was no hate, there would never have been love
Oud 06-04-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Rosalien schreef op 06-04-2005 @ 15:02 :
hee jij zit bij mij op school.. Nu zeg ik lekker niets over de ideeen voor deze eindexamenstunt

Ooooh.. vast wel.. dat mag wel met 1700 leerlingen.
Oud 06-04-2005, 20:35
marije36
marije36 is offline
Wij gaan dit jaar een terroristische aanval plegen op onze school als stunt.. Ik zit zelf niet bij de organisatie maar vinnet wel een leuk idee! Maar bij mij gaat t meer om de gezelligheid en lkkr een excuus om de hele dag bier te drinken... ( Alleen de eindexamenklassen mogen dat dus dat gaat wel grappig worden!!!)
Oud 06-04-2005, 22:56
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Marloser schreef op 06-04-2005 @ 18:42 :
De leraren die een metamorfose kregen (met groene boa en groene kuif):

[afbeelding]

'bestgeklede' docenten:

[afbeelding]

bandje:

[afbeelding]

een deel van de aankleding, dwz de ingang met rode loper voor de onderbouw:

[afbeelding]

natuurlijk hebben we de onderbouw eruit gezet zodat het feest echt kon beginnen *proost*
juistem
zij geeft het goede voorbeeld
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 07-04-2005, 19:05
Ivo
Ivo is offline
Bij ons valt de stunt dit jaar ook op vrijdag de 13e (mei). Een erg leuke datum voor de stunt. Over de invulling van de dag zijn we nog druk bezig. Gezien de bijdrage van de examenleerlingen en natuurlijk ook vele sponsors hebben we behoorlijk wat te besteden. Het gaat dus een groot spectacel worden.
Oud 07-04-2005, 19:08
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
marije36 schreef op 06-04-2005 @ 21:35 :
Wij gaan dit jaar een terroristische aanval plegen op onze school als stunt.. Ik zit zelf niet bij de organisatie maar vinnet wel een leuk idee! Maar bij mij gaat t meer om de gezelligheid en lkkr een excuus om de hele dag bier te drinken... ( Alleen de eindexamenklassen mogen dat dus dat gaat wel grappig worden!!!)
Dit is bij ons een aantal jaren geleden gebeurt. De hele school was toen ingepakt in zwart plastic en werd tijdens het 3e lesuur (tot dan is er altijd 'gewoon' les voor de lagere klassen) helemaal vol rook gespoten. En dan zo'n sirene erbij a la luchtalarm
Oud 07-04-2005, 20:13
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Bij ons is het verboden

In ruil daarvoor krijgen we een feest, nou joepie, daar zijn we blij mee
Oud 10-04-2005, 17:09
Below_Zero
Avatar van Below_Zero
Below_Zero is offline
Citaat:
American*Dream schreef op 06-04-2005 @ 21:00 :
we gaan dit jaar de school bestormen... thema is 'Leger'...ik ben benieuwd.
Ik zie het al helemaal voor me

"BANZAAAAIIIII!!!!"

__________________
Biting my tongue, tryin' not to schoot back!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Examencommissie
Fluff-Ball
19 04-10-2004 13:47
Algemene schoolzaken examenstunt!!!
stuntvrouw
38 07-09-2004 08:28
Seksualiteit trio?
blauwpotlood
52 03-06-2004 19:07
Algemene schoolzaken Eindexamenklapperrrr
amz
36 18-03-2004 15:30
Algemene schoolzaken Examenstunt
Angelx86
26 22-02-2003 17:27
De Kantine EXaMeNsTuNt!!!!
Foxy_oud
2 26-04-2002 12:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.