Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2012, 12:57
inspiratieloos9
Hallo,

Ik moet dit jaar voor godsdienst een werkstuk maken, maar ik kan geen (leuke) onderwerp verzinnen. Ik wil graag de drie wereldgodsdiensten (jodendom, christendom en islam) met elkaar vergelijken. Je moet 3 onderwerpen kiezen. Mijn eerste onderwerp is: De visies van de drie wereldgodsdiensten op een leven na de dood. Tweede: Wat vinden de drie wereldgodsdiensten van abortus?
En de derde kan ik maar niet verzinnen. Kunnen jullie mij please helpen?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2012, 14:38
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Zit je toevallig in Utrecht op school?

ot- hoe staan de godsdiensten tegenover geweld?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 21:44
Gish
Avatar van Gish
Gish is offline
Heeft antisemitisme vooral wortels in het christendom of de islam?
Hm, ik weet 't niet
Met citaat reageren
Oud 04-09-2012, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Tweede: Wat vinden de drie wereldgodsdiensten van abortus?
Dat vinden ze collectief kut.

Heb je alvast antwoord op je tweede onderwerp
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 19:52
ThomasJu
ThomasJu is offline
als je het toch over abortus hebt moet je gelijk voorbehoedsmiddelen ook mee pakken.

Verschil in gebedsrituelen? Verschil in levensstijl?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 09:56
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Of in gezondheidsdingen. Er zijn godsdiensten waarbij je geen bloedtranfusies mag ondergaan of waardoor je geen varkenshartklep oid mag aannemen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 14:17
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Volgens mij is het heel moeilijk om te zeggen wat 'joden', 'christenen' of 'moslims' vinden van zaken als bloedtransfusies en dergelijke aangezien daar zoveel verschil in zit.

Misschien is het beter om een onderwerp te nemen als de persoon Jezus aangezien je makkelijker daar wat over kunt zeggen. Ook misschien de opstanding, iemand als Mozes of het iets als de Torah ofzo.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 15:05
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Bij ons moet daar minimaal een expert en nog enkele anderen geïnterviewd worden. Anders heb je de mening van maar 1 iemand die je het standpunt van christenen in het algemeen noemt.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 23:55
Watkanjewel.com
Avatar van Watkanjewel.com
Watkanjewel.com is offline
Citaat:
Hallo,

Mijn eerste onderwerp is: De visies van de drie wereldgodsdiensten op een leven na de dood. Tweede: Wat vinden de drie wereldgodsdiensten van abortus?
En de derde kan ik maar niet verzinnen. Kunnen jullie mij please helpen?
Alvast bedankt!
Wat dacht je van: Vergelijk culturele waardes met religieuze teksten van deze drie groepen. Pak bijvoorbeeld een onderwerp (huwelijk, sex, wetgeving) en kijk wat de meeste stromingen binnen die religie vinden wat hun waardes zijn en vergelijk deze met wat er echt in hun religieuze teksten staat. Dit is vaak heel anders.

Kijk maar eens naar de regels of voorbeelden die voor relaties en huwelijken zijn gesteld in het oude testament (polygamie, relaties met slaven) en vergelijk deze met waardes nu (strikte standaard familie: 1 man, 1 vrouw en kinderen).

Heb hier zelf ook eens een aantal subvragen in een werkstuk aan besteed.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 12:24
Verwijderd
Eetgewoonten zijn goed vergelijkbaar hiertussen, net als de regels van het volgen van het geloof (vijf zuilen van de islam vs. joodse opvatting, bijvoorbeeld)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 16:49
srat01
srat01 is offline
Wat voor invloed hebben de drie godsdiensten op de maatschappij?

Maak gebruik van bijvoorbeeld statistieken, krantenartikelen (waarin de godsdienst positief of negatief neergezet wordt) en recente gebeurtenissen in Nederland of in de wereld.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Wat voor invloed hebben de drie godsdiensten op de maatschappij?

Maak gebruik van bijvoorbeeld statistieken, krantenartikelen (waarin de godsdienst positief of negatief neergezet wordt) en recente gebeurtenissen in Nederland of in de wereld.
Dan kun je je beter afvragen hoe de godsdiensten in de media komen en afgeschilderd worden. Welke invloed ze hebben is ontzettend politiek geladen, ik zou er niet aan beginnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Onderwerp nodig?
Missy
4 19-06-2013 22:22
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie godsdienst presentatie
katfreak2
4 04-05-2010 17:20
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Werkstuk Godsdienst (levensbeschouwing) over anders. PLZ HELP
douwe8
1 17-11-2009 19:42
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie spel godsdienst
koenieponie
10 09-02-2006 06:59
Algemene schoolzaken Onderwerpen voor verslagen/artikelen
Negrotiator
12 11-12-2003 19:10
Levensbeschouwing & Filosofie Godsdienst afschaffen
buyaka
32 02-04-2002 08:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.