Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2003, 14:53
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Spelfouten, typfouten, grammaticafouten. Als ik de persoon toch al niet mag vind ik het wel leuk om de schooljuffrouw uit te hangen. En als ik nogal dol op de persoon ben knijp ik mijn oog dicht, en wijs ik er alleen voorzichtig op bij meerdere keren herhalen.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2003, 14:55
Muze
Avatar van Muze
Muze is offline
Af en toe een spelfout maakt niet uit, dat doe ik zelf door. Maar als iemand gewoon niet normaal Nederlands kan schrijven ga ik me daar wel aan irriteren.
__________________
Mr. Jones and me, tell each other faerietales.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:59
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
idd en daar sluit ik me bij aan
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:59
Verwijderd
Ik kan er niet goed tegen, ik vind het zo lelijk staan... maar als ik van iemand weet dat hij/zij dyslectisch is, dan loop ik niet zo te emmeren
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:02
poesiefox
poesiefox is offline
Mijn achting voor de persoon in kwestie daalt aanmerkelijk. Vooral de combinatie van spelfouten, taalfouten, een gebrekkige zinsbouw en het niet kunnen formuleren van zinnen die langer zijn dan zes of zeven woorden maakt op mij geen goede indruk.

Geef mij daarentegen rollend proza en ik zit meteen te zwijmelen.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:02
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Ik vind het eigenlijk altijd irritant, maar op bijvoorbeeld een forum is het minder erg dan in de krant of in een verslag voor school.
__________________
Wat eenzaam leeft is levend dood.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:08
Rem
Avatar van Rem
Rem is offline
als er niet te veel in staan, lees ik er zo overheen.

maar het is wel storend als er te veel (of juist te weinig) leestekens staan
__________________
Enjoy the silence
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:10
owlbeer
Avatar van owlbeer
owlbeer is offline
Ik zit echt constant iedereen te verbeteren. En ik kan er niks aan doen, ik vind het gewoon zo frustrerend als iemand zijn eigen taal niet beheerst. Het kan nogal bot overkomen die iedereen die zich er al een keertje aan geërgert heeft, sorry.
__________________
People have always been more impressed by the power of the example than by the example of power.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:13
Harrie
Avatar van Harrie
Harrie is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 29-06-2003 @ 16:10:
Ik zit echt constant iedereen te verbeteren. En ik kan er niks aan doen, ik vind het gewoon zo frustrerend als iemand zijn eigen taal niet beheerst. Het kan nogal bot overkomen die iedereen die zich er al een keertje aan geërgert heeft, sorry.
geërgert

LOL
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:14
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Oh hemel ja. Een gebrek aan leestekens, hoofdletters en trema's. Hoe irritant. :\
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:14
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Mjah, het ligt er natuurlijk nogal aan wie die persoon is, maar over het algemeen stoor ik mezelf er niet zo aan. Als mensen kleine foutjes maken ed dan kan ik daar niet moeilijk over doen, maar soms gaat het echter wel te ver.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:16
Verwijderd
Ja, daar erger ik me aan. Vooral aan types die zelf geen enkele zin zonder taalfout of zonder grammaticafout kunnen maken, maar wel roepen dat elke allochtoon foutloos Nederlands moet kunnen spreken en schrijven.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:16
owlbeer
Avatar van owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Harrie schreef op 29-06-2003 @ 16:13:
geërgert

LOL
idd
__________________
People have always been more impressed by the power of the example than by the example of power.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:09
Verwijderd
ja hoor, ik maak er zelf ook genoeg
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:26
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Kan er wel tegen hoor, als er in een hele lap tekst een paar foutjes in sta, ga ik er echt niet over zeuren maar er zijn ook mensen op i-net, die typen niet met leestekens en hoofdletters, en dat is juist wel irritant. Dus ja het ligt eraan in welke mate fouten worden gemaakt.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:26
Rian-x-
Rian-x- is offline
Ik verbeter mensen altijd automatisch als ze 'als' en 'dan' door elkaar halen, hoewel ik dat zelf wel ontzettend irritant vind.
Verder let ik er niet zo op.
__________________
Wie over zich laat lopen is een stoeptegel! *loesje*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:34
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
als er iemand veel grammatica-fouten maakt dan ben ik het wel.
Maar dingen als hep in plaats van heb bij 16-jarigen, daar kan ik echt niet tegen. Verder erger ik me er eigenlijk totaal niet aan.
Maar waar ik vrijwel altijd wel wat van zeg, is dat afgrijselijke BrEeZaH-taaltje op internet wel! mits iemand anders dat nog niet gedaan heeft natuurlijk
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:39
Verwijderd
Ik heb een hekel aan taalfouten, maar ik maak ze soms ook wel eens, dus je moet je er gewoon maar nix van aantrekken.

Verder vind ik het veel hinderlijker als allochtonen die langer als een jaar in NL wonen nog steeds geen NL spreken/schrijven/lezen. K bedoel, Maxima kon het toch ook binnen de kortste keren?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2003, 16:39
Mara
Mara is offline
Ik vind het zo vervelend als ze overal "hun" neerplakken. "Hun hebben dat gedaan" en meer van dat soort zinnen. Als je met mensen praat hoor je het ook constant. Ik ga straks naar 4vwo, maar volgens mij ben ik de enige in mijn klas die niet overal "hun" gebruikt.

Een enkele spelfout vind ik niet erg. Het kan ook een typfout zijn. Maar als men hele woorden weglaat in zinnen vind ik het wel vervelend.

Als er geen trema's gebruikt worden, kan het me niet schelen. Dit doe ik zelf ook niet aangezien mijn toetsenbord dat niet automatisch doet, en ik weet al die code's ook niet. En om dat elke keer op te gaan zoeken
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:44
deesmees
Avatar van deesmees
deesmees is offline
Iedereen maakt wel eens een spelfout,das ook niet erg,maar wel als de hele tekst volstaat met spelfouten.
Dan neem je de reply ook niet echt superserieus,nou ja ik niet dan dan denk ik wat een kleuter,die dat getypt heeft,die kan zo oud niet zijn
Maar ja sommigen hebben er veel moeite mee,maar dan doe je maar iets langer over je stukkie tekst typen
__________________
make love not war!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:46
0oJustMeo0
0oJustMeo0 is offline
Ik vind t op zich niet erg, vooral bij forums of met chatten niet, ik bedoel dan maar ik de woordjes meestal zo kort mogelijk. Maar als iemand gruwelijk aan het schelden is, of iets beter denkt te weten en dan allemaal van die lompe foutjes gaat maken denk ik


oeps.. ik had ook 1 foutje gemaakt
__________________
gheh..

Laatst gewijzigd op 29-06-2003 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:04
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik kan het niet uitstaan, van niemand niet. Ik weet niet wat het is, maar ik krijg daar gewoon zwaar de kriebels van
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
onbewuste typfout is niet erg, zolang het maar duidelijk blijft

1337 en Breazah typ'fouten' kan ik niet uitstaan

d's en t's fout doen kan ik me nog wel eens aan ergeren

bewust in kromme taal typen is niet prettig om te lezen

zonder interpunctie en alles aan elkaar zonder enters is ook vrij irritant
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:11
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik vind het vaak wel irritant ja.
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:20
poesiefox
poesiefox is offline
Wat ik ook heel erg vind, is het typen van hele korte zinnetjes, en die steeds weer op een nieuwe regel beginnen. Het is natuurlijk lekker snel typen, maar het lijkt wel of sommigen niet tot iets beters in staat zijn!
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2003, 17:26
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ja hoor, daar kan ik wel tegen. Ik maak ze zelf ook wel eens (wie in godsnaam niet, onze taal moet het niet van haar logica hebben).
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:41
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ja.. ik maak ze zelf ook constant

zolang ze de spelfouten maar per oingeluk maken is dr niks aan de hand.. alleen als ze expres spelfouten maken vink het wel irri
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:49
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
k kan me er niet echt aan ergeren, grammaticale fouten vind ik vervelender eigenlijk... en ja, op zo'n forum tik je wel eens snel 'neit' ipv 'niet' ofzo, maar in de media vind ik het wel erg slordig.
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:06
zwoesj
zwoesj is offline
meestal erger ik me er wel een beetje aan
Maar dat is meestal alleen als het van die stomme fouten zijn of als het expres fout geschreven is
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:12
Verwijderd
ja, spelfouten op zich vind ik niet zo erg. wat ik wel ontzettend irritant vind is als mensen geen leestekens plaatsen. daar kan ik me wél gruwelijk aan ergeren. maar ach, ik maak zelf ook wel eens een spelvoud
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:15
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
Ik irriteer me eerder aan mensen die spelfouten verbeteren. Zolang een tekst duidelijk is, maakt het mij niet uit met welke letter iemand een woord eindigt...
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:27
lacyra
lacyra is offline
Citaat:
Kris schreef op 29-06-2003 @ 15:59:
Ik kan er niet goed tegen, ik vind het zo lelijk staan... maar als ik van iemand weet dat hij/zij dyslectisch is, dan loop ik niet zo te emmeren

*eens*
__________________
LORELAI: Excuse me sir, you look just like my mother.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:32
Firestone
Avatar van Firestone
Firestone is offline
Ik vind grammatica fouten verschrikkelijk:

"Wat gebeurd er?"

AAAARGH!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:34
Verwijderd
Ik verbeter het wel erg vaak of ga 'mierenneuken'... Dat werkt sommige mensen erg op de zenuwen, maar goed, soms zijn bepaalde fouten ook zo dom... En soms reageer ik alleen maar omdat ik bepaalde fouten gewoon erg grappig vind.

Als iemand dyslectisch is verbeter ik het vaak ook, niet om te zieken, maar omdat je daar alleen maar van kunt leren. Over het algemeen vinden ze het ook niet erg dat ik het doe.

Ik kan er op zich wel tegen, tenzij iemand heel arrogant zit te doen en vervolgens posts barstensvol met fouten post. Dan ga ik er extra over zeuren ed. En ja, het ligt er ook wel een beetje aan hoe mijn 'algemene' beeld van een persoon is (niet of ik reageer, maar wel hoe ik reageer).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:37
Verwijderd
Als het een typfout is, dan vind ik het niet zo erg. Als het echter constant gebeurt en er zijn ook nog eens geen hoofdletters en/of leestekens, ga dan in 's hemelsnaam uit mijn blikveld.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 18:55
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik vind het zonde van mn tijd om me daar aan te gaan ergeren.
__________________
xxx
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Firestone schreef op 29-06-2003 @ 19:32:
Ik vind grammatica fouten verschrikkelijk:

"Wat gebeurd er?"

AAAARGH!
In mijn geval is dat altijd een spelfout. Ik wéét best wat het is, maar ik typ het altijd met een d. Ik moet er echt bij nadenken om dat niet te doen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 29-06-2003 @ 15:53:
en wijs ik er alleen voorzichtig op bij meerdere keren herhalen.
Zoek de fout(en).




Antwoord op stelling: Hoe kom je erbij?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:12
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
ik heb meer iets tegen spreektaalfouten.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:21
Upke
Upke is offline
Nee ik heb niks tegen spelfouten. Hier zijn ooit discussies op dit forum, en dan heeft de ene persoon de andere uitgeluld, en het enige wat je dan nog kunt terugzeggen is dat hij iets verkeerd typt...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:23
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Nouja ik probeer nu zelf zoveel mogelijk goed te doen met d's en t's. Maar als iemand zegt 'beter als mij' dan verbeter ik toch minstens 1 van de 2 fouten. Ook al doe ik het zelf ook niet altijd goed

O en als iemand een fout in zn sig heeft zeg ik het wel
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:25
miro
Avatar van miro
miro is offline
In zekere mate


Domme spelfouten, zoals dingen schrijven zoals je t zegt, d en t fouten en jou met een w schrijven, daar kan ik niet tegen.


Spelfouten komen nou eenmaal bij iedereen wel ns voor, t moet dus niet te erg zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
FDM schreef op 29-06-2003 @ 17:39:
Ik heb een hekel aan taalfouten, maar ik maak ze soms ook wel eens, dus je moet je er gewoon maar nix van aantrekken.

Verder vind ik het veel hinderlijker als allochtonen die langer als een jaar in NL wonen nog steeds geen NL spreken/schrijven/lezen. K bedoel, Maxima kon het toch ook binnen de kortste keren?
Langer DAN, zeurpiet. En Maxíma kreeg een superdeluxe, peperdure en intensieve inburgeringscursus.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Kan jij er tegen als mensen spelfouten maken?
Ik kan ertegen, kun jij ertegen?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:05
Verwijderd
Ik vind het ontzettend irritant als ik zelf een fout maak.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:11
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 29-06-2003 @ 21:05:
Ik vind het ontzettend irritant als ik zelf een fout maak.
en als ik ze maak?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:18
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
als de boodschap maar overkomt....
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:23
Floss
Floss is offline
Kan jij er tegen wanneer mensen spelfouten maken?
Dat klinkt beter.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:31
-x-Kaa-x-
Avatar van -x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
Citaat:
miro schreef op 29-06-2003 @ 20:25:
In zekere mate


Domme spelfouten, zoals dingen schrijven zoals je t zegt, d en t fouten en jou met een w schrijven, daar kan ik niet tegen.


Spelfouten komen nou eenmaal bij iedereen wel ns voor, t moet dus niet te erg zijn.
Daar ben ik 't mee eens. Mensen die dingen schrijven zoals je 't zegt vind ik ronduit irritant. Na ipv naar en dat soort dingen.
__________________
"Nom de dieu de putain de bordel de merde de saloperie de connard d'enculé de ta mère. It's like wiping your ass with silk"
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2003 @ 20:48:
Ik kan ertegen, kun jij ertegen?
Daar zat ik ook al naar te kijken, is het echt fout? 'Kun' klinkt wel beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Aan welke taaleelementen erger jij je en hoe verhelp je dat?
Porcelain
23 05-05-2008 23:10
De Kantine Wat heb jij voor vreemde trekjes?
Verwijderd
296 08-04-2008 23:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ER IS ZOVEEL MEER - Googlen met Robbert van den Broeke
Char Margolis
8 29-12-2005 22:18
Liefde & Relatie intelligentie invloed op relatie ?
emi
104 30-07-2003 15:40
Liefde & Relatie LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde.
Rerisen Phoenix
58 13-06-2003 07:23
De Kantine Mijn condoleances aan iedere Nederlander met verstand
waaromniet?
123 16-05-2002 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.