Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 17:14
Ayilin Mérèl
Ayilin Mérèl is offline
aangezien ik niet echt weet hoe ik moet beginnen, val ik maar gewoon met de deur in huis: ik heb het niet gemakkelijk op school, ik heb in mijn klas geen echte vrienden, en ook buiten school heb ik maar een échte vriendin. mijn vader woont in Duitsland, en aangezien er weinig geld is, kan ik hem maar heel weinig zien, en dat vind ik heel erg. dan is er ook nog het ding , en eigenolijk zijn het er veel meer dan maar eentje, dat de wereld leiders er een puinhoop van gemaakt hebben, mensen stervn om niks, honger, dood, ziekte en oorlog. een paar vorbeeldjes: Irak, Tibet dat door China wordt aangevallen, Ierland, Afrika: de Hutu's en de Tutsie's. ga zo maar door.
angezien ik hier niet goed met iemand over kan praten, heb ik er iets over geschreven. Het kwam gewoon zomaar in mij op, tijdens de les:

"Vervolg"
Iemand zal dit lezen,
nooit zal ik het vertellen.

ik wil dat je dit leest,
maar zeggen doe ik niks.

ik ben trots en ijdel,
zal dat ook altijd zijn.

dit is wie ik ben.



"Dit is wie ik ben"
ik wil schrijven,
ik wil vertellen,
vertellen wil ik wat ik weet,
schrijven wil ik waat niemand deert.

ik wil niet meer horen,
ik wil niet meer praten,
horen wil ik niet meer hoe het in de wereld gaat,
praten wil ik niet meer over wat er in mij omgaat.

nu kan ik niets meer,
niet vooruit niet achteruit,
leven wil ik, maar niet hier.
doodgan? nee! nooit!
ik ben ik en nooit niet niemand veranderd dat.

iedereen zal het weten,
waarom ik mijzelf ben,
waarom ik nooit niet zoals ieder ander was en nooit zal zijn.
Advertentie
Oud 13-04-2004, 17:19
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ok, dank je voor je verhaal Liesbeth. Wil je je hypothese cq vraagstelling, na de groepsknuffel met ons bespreken?

En zonder cynisme: MEdedelingen zijn niet toegestaan.
Oud 13-04-2004, 17:19
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ik begrijp niet echt wat je nu wil?
Oud 13-04-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 13-04-2004 @ 18:19 :
Ok, dank je voor je verhaal Liesbeth. Wil je je hypothese cq vraagstelling, na de groepsknuffel met ons bespreken?

En zonder cynisme: MEdedelingen zijn niet toegestaan.

sorry
Oud 13-04-2004, 17:55
Ayilin Mérèl
Ayilin Mérèl is offline
Citaat:
Ok, dank je voor je verhaal Liesbeth. Wil je je hypothese cq vraagstelling, na de groepsknuffel met ons bespreken?
waar was dat nou weer voor nodig? is het zo moelijk voor jou te begrijpen dat er op deze wereld ook mensen rond lopen die wél emotie's hebben? en waar kwam dat Elisabeth nou weer vandaan? maargoed, ik wist niet dat je geen mededelingen mocht plaatsen, dus omdat ik dat wel gedaan heb, mijn diepste spijt betuigingen. het zal wel zo zijn dat er iemand dood is gegaan omdat ik een mededeling heb geplaatst ....

Citaat:
Ik begrijp niet echt wat je nu wil?
hmm... het was inderdaad iets dat eigenlijk in de "grote lucht je hart topic thuis hoorde, maar dan plak ik er toch noch een vraag achter aan: 'k vraag me af of er ook mensen zijn die zich zo (of iets in die richting) voelen, en wat die daarmee doen?
Oud 13-04-2004, 18:11
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Ik wil niet vervelend zijn ofzo... en het klinkt misschien heel hard, maar je zit pas aan het begin van je pubertijd... en in de pubertijd heb je vaak last van depressies en ben je heel kieskeurig met vrienden...
Je bent dus niet de enige die zich rot voelt in de wereld
En ja, ik heb ook emoties en ik vind het ook verschrikkelijk wat er in de wereld allemaal gebeurd... maar je kunt er niet veel aan doen...
En het is niet erg om maar 1 'echte' vriendin te hebben... maar ik vraag me af of ze dat ook is, ik zou zoiets wel met mijn 'echte' vrienden proberen te bespreken... al begrijp ik goed dat dat heel moeilijk kan zijn...
Probeer erover te praten... probeer het dan tenminste, ze zal je vast begrijpen

Liefs,
Ruud
Oud 13-04-2004, 18:13
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 13-04-2004 @ 19:11 :
Ik wil niet vervelend zijn ofzo... en het klinkt misschien heel hard, maar je zit pas aan het begin van je pubertijd... en in de pubertijd heb je vaak last van depressies en ben je heel kieskeurig met vrienden...
En ja, ik heb ook emoties, en ik vind het ook verschrikkelijk wat er in de wereld allemaal gebeurd...
En het is niet erg om maar 1 'echte' vriendin te hebben... maar ik vraag me af of ze dat ook is, ik zou zoiets wel met mijn 'echte' vrienden proberen te bespreken... al begrijp ik goed dat dat heel moeilijk kan zijn...
Probeer erover te praten... probeer het dan tenminste, ze zal je vast begrijpen

Liefs,
Ruud
Inderdaad. Altijd praten, er komt vanzelf iemand die het begrijpt. Ennuhm.. dit klinkt vast bot maar wees minder idealistisch. ("dat de wereld leiders er een puinhoop van gemaakt hebben, mensen stervn om niks, honger, dood, ziekte en oorlog. een paar vorbeeldjes: Irak, Tibet dat door China wordt aangevallen, Ierland, Afrika: de Hutu's en de Tutsie's. ga zo maar door.")

Oud 13-04-2004, 18:14
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind trouwens dat het nog steeds veel op een mededeling lijkt. Er staat misschien een vraagtekentje achter maar...

Nou ja.
Oud 13-04-2004, 18:37
kleinedraak
Met dat mensen sterven enzo ben ik het helemaal met je eens.
Ik word daar best bang van, het gaat echt slecht met de wereld.
Probeer er niet teveel mee bezig te zijn, helaas kun jij er niks aan doen dus maak je er niet te druk over. Het gebeurt nu eenmaal erg genoeg Over die andere problemen, kun je er niet met je moeder over praten. Je hoeft niet perse veel vriendinnen te hebben, als je maar een goede hebt zeg ik maar altijd. Praat er eens met haar over. Hoe komt het dat je zo moeilijk vriendinnen maakt? Als jij er zo'n moeite mee hebt, praat er anders met iemand van school over! Succes ermee
Oud 13-04-2004, 19:07
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Ayilin Mérèl schreef op 13-04-2004 @ 18:55 :
waar was dat nou weer voor nodig? is het zo moelijk voor jou te begrijpen dat er op deze wereld ook mensen rond lopen die wél emotie's hebben? en waar kwam dat Elisabeth nou weer vandaan? maargoed, ik wist niet dat je geen mededelingen mocht plaatsen, dus omdat ik dat wel gedaan heb, mijn diepste spijt betuigingen. het zal wel zo zijn dat er iemand dood is gegaan omdat ik een mededeling heb geplaatst ....
*hint* wil je niet zo bitter worden als vele mensen met macht, die die 'verkeerde beslissingen' nemen. Zorg dan dat je soms ergens ook de humor van inziet o_0 Daarbij, ik gaf nog netjes aan wat ik eigenlijk bedoelde.
Oud 13-04-2004, 19:34
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Wat kunnen sommige mensen ontiegelijk zeiken zeg. (en dan heb ik het niet over de topicstartster).

Dit topic staat gewoon op het verkeerde forum; meld het aan de topicstartster, meld het aan een forumbaas, klaar. Als je niet vriendelijk meer kan doen en perse flauwe opmerkingen wilt maken, is dat IMHO een overduidelijke hint dat je te vaak op het forum zit.
Oud 13-04-2004, 19:40
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Tien reacties waarvan zes offtopic, dat begint lekker.

@Ayilin Mérèl: Je mag het alsnog posten in dit topic

@iedereen: vragen/opmerkingen over een topic horen op M&M.
__________________
Drie.

Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 21:02.
Oud 13-04-2004, 21:02
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Edit voor topicstarter.
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Weet gewoon even niet meer wie ik ben
Jason2
12 03-08-2011 08:24
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 12:36
Psychologie Wat moet ik doen?!
de lekkerste
11 21-11-2006 18:11
Verhalen & Gedichten Julia
Anneee
20 06-11-2004 16:47
Liefde & Relatie Mijn moeder is jaloers op me schoonfamilie
HelpMePlease
10 18-05-2002 17:50
Psychologie even verdwijnen, even helemaal weg, dat is wat ik momenteel wens..... herkenning?
Mef
14 30-01-2002 22:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.