Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2005, 12:04
Verwijderd
O ja, en ik kan echt niet meer gaan eten. Want mijn advies op internet om mijn doel te bereiken was 1857 calorieen. Ik zit nu al op 900 en ik wil er eigenlijk nog onder blijven, want dan kan ik me in de loop van de week nog ff een paar biertjes gunnen.
Oud 07-03-2005, 12:14
-(L)-
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 07-03-2005 @ 09:14 :
Okee
Ik ga vandaag even een lijstje maken met eten enzo dat ik nog wil.
En inkopen.
En morgen ga ik denk beginnen / uitproberen.
Ik neem aan dat je nog thuis woont, weten je ouders ervan dat je wil afvallen? Dan kunnen die er ook eventueel rekening mee houden.
Oud 07-03-2005, 12:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als ik dan nog even commentaar mag leveren

Je ontbijt is goed, maar misschien kan je dat in 2 keer verdelen? Dus bv. om 8.00 uur 2 boterhammen en om 10.00 uur 2 boterhammen. Voor je lunch ook beter gewoon brood, bv. om 12.00 uur 2, en om 14.00 uur 2. Eet je geen fruit ofzo? Dat zou je bv. om 16.00 uur kunnen eten. Je avondeten vind ik dus te weinig.

Ik heb de calorieën getelt voor wat je vandaag wilt gaan eten, en kom op het volgende uit:

250 Ml. Sojamelk: 105
3 Volkoren boterhammen: 225
3 Keer halvarine: 54
1 Keer stroop: 44
1 Keer honing: 68
1 Keer jam: 38

2 Croissants: 260

250 Gram spinazie: 60
2 Aardappels: 80

Ik heb dus maar voor volkoren brood gekozen, en voor appelstroop, anders verschilt het misschien nog een beetje, maar niet heel veel. Je komt totaal uit op 944, als ik het goed getelt heb, en dat is véél te weinig. Je moet sowieso niet onder de 1200 calorieën gaan zitten, omdat je lichaam dan in de spaarstand gaat, het slaat alles op wat er binnenkomt, omdat er zo weinig binnenkomt. Als je dan later weer meer gaat eten slaat het ook al dat eten op, omdat er eindelijk weer voedsel binnenkomt, dat kan dan weer gebruikt worden voor eventueel 'slechtere tijden'.

Als je echt wilt afvallen moet je dat bier gewoon minderen, en zeker niet de hele week calorieën sparen om ze vervolgens aan bier te besteden. Als je zo weinig eet mis je belangrijke voedingsstoffen, en die haal je niet uit bier.
Oud 07-03-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 13:22 :
Als ik dan nog even commentaar mag leveren

Je ontbijt is goed, maar misschien kan je dat in 2 keer verdelen? Dus bv. om 8.00 uur 2 boterhammen en om 10.00 uur 2 boterhammen. Voor je lunch ook beter gewoon brood, bv. om 12.00 uur 2, en om 14.00 uur 2. Eet je geen fruit ofzo? Dat zou je bv. om 16.00 uur kunnen eten. Je avondeten vind ik dus te weinig.

Ik heb de calorieën getelt voor wat je vandaag wilt gaan eten, en kom op het volgende uit:

250 Ml. Sojamelk: 105
3 Volkoren boterhammen: 225
3 Keer halvarine: 54
1 Keer stroop: 44
1 Keer honing: 68
1 Keer jam: 38

2 Croissants: 260

250 Gram spinazie: 60
2 Aardappels: 80

Ik heb dus maar voor volkoren brood gekozen, en voor appelstroop, anders verschilt het misschien nog een beetje, maar niet heel veel. Je komt totaal uit op 944, als ik het goed getelt heb, en dat is véél te weinig. Je moet sowieso niet onder de 1200 calorieën gaan zitten, omdat je lichaam dan in de spaarstand gaat, het slaat alles op wat er binnenkomt, omdat er zo weinig binnenkomt. Als je dan later weer meer gaat eten slaat het ook al dat eten op, omdat er eindelijk weer voedsel binnenkomt, dat kan dan weer gebruikt worden voor eventueel 'slechtere tijden'.

Als je echt wilt afvallen moet je dat bier gewoon minderen, en zeker niet de hele week calorieën sparen om ze vervolgens aan bier te besteden. Als je zo weinig eet mis je belangrijke voedingsstoffen, en die haal je niet uit bier.
Dank je. Ik kwam trouwens op www.overgewicht.nl op enigszins andere waarden uit, maar ik zou eigenlijk sowieso niet weten wat ik nog meer zou moeten eten vandaag.
Oud 07-03-2005, 12:28
-(L)-
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 12:54 :
Maar het is niet gezond, zeker niet als je moet werken.
En als je het vaak doet is de kans op het jojo-effect vergroot.
Oud 07-03-2005, 12:30
-(L)-
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 13:01 :
Dat is niet je te barsten eten aan groenten, ik eet vaak iets van 300 gram, en dat is niet eens heel erg veel Gisteren 340 gram rode kool gegeten, die 200 gram die je van het voedingscentrum moet eten is echt inie-minie-maal volgens mij
Ik eet ook altijd heel veel groente. Soms wel 400 gram of meer. Het genoemde aantal vond ik ook nogal laag.
Oud 07-03-2005, 12:30
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 13:26 :
Dank je. Ik kwam trouwens op www.overgewicht.nl op enigszins andere waarden uit, maar ik zou eigenlijk sowieso niet weten wat ik nog meer zou moeten eten vandaag.
Fruit, kwark, brood? En de sites verschillen onderling wel ja, en het verschilt ook per merk wel een beetje. Maar de conclusie blijft hetzelfde
Oud 07-03-2005, 12:31
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 13:04 :
O ja, en ik kan echt niet meer gaan eten. Want mijn advies op internet om mijn doel te bereiken was 1857 calorieen. Ik zit nu al op 900 en ik wil er eigenlijk nog onder blijven, want dan kan ik me in de loop van de week nog ff een paar biertjes gunnen.
Het is belangrijk dat je het te besteden aantal calorieen aan gezonde dingen besteedt, en niet aan dranken zoals bier. Maar goed, dat is je eigen keuze.
Oud 07-03-2005, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 13:30 :
Fruit, kwark, brood? En de sites verschillen onderling wel ja, en het verschilt ook per merk wel een beetje. Maar de conclusie blijft hetzelfde
Fruit, dat is een idee!
Oud 07-03-2005, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 13:31 :
Het is belangrijk dat je het te besteden aantal calorieen aan gezonde dingen besteedt, en niet aan dranken zoals bier. Maar goed, dat is je eigen keuze.
I know, maar ik ben niet compleet zonder m'n biertje en m'n sigaretten
Oud 07-03-2005, 12:33
-(L)-
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2005 @ 13:22 :
Als je echt wilt afvallen moet je dat bier gewoon minderen, en zeker niet de hele week calorieën sparen om ze vervolgens aan bier te besteden. Als je zo weinig eet mis je belangrijke voedingsstoffen, en die haal je niet uit bier.
Dat is precies wat ik probeerde te zeggen. Kan je dat bier niet beperken tot in dag per week? En dan bijvoorbeeld 2 a 3 glaasjes?
Ja, ik weet dat 't voor jongens moeilijk is... maar als je het bier kan weglaten (of iig verminderen) heb je wel de grootste kans op resultaat.
Oud 07-03-2005, 12:35
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 13:26 :
Dank je. Ik kwam trouwens op www.overgewicht.nl op enigszins andere waarden uit, maar ik zou eigenlijk sowieso niet weten wat ik nog meer zou moeten eten vandaag.
Bijvoorbeeld nog een boterham, rijstewafel (bv snack-a-jacks), appel of ander fruit, toastjes, beschuit, oid. Er is nog zoveel dat je kan eten...
Oud 07-03-2005, 12:43
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 13:33 :
I know, maar ik ben niet compleet zonder m'n biertje en m'n sigaretten
Ik begrijp het, maar als je wil afvallen zul je gewoon veranderingen in je voedingspatroon moeten aanbrengen. Ik ging vroeger bijna iedere dag na school met vriendinnen naar de supermarkt, en daar kochten we dan koekjes en chips enzo, die we dan opaten. Zij hadden 't geluk dat ze konden eten wat ze wilden en bleven hartstikke smal, maar dat had ik dus helaas niet. Ik kon toen 2 dingen doen; niet meer mee gaan naar de supermarkt, of gewoon gezellig meegaan en iets gezonders nemen. Ik heb toen voor 't laatste gekozen, omdat 't altijd gezellig was om na school nog ff ergens te blijven hangen en wat na te praten. En nee, ik vond 't ook niet leuk om iets te moeten opgegeven wat ik lekker vond. Ik at ook liever chocoladekoekjes oid. Maar je kan uiteindelijk alleen maar resultaat bereiken als je je voedingspatroon verandert.

Nu, ongeveer een jaar later gaan die vriendinnen nog steeds naar de supermarkt na school, 't is alleen wat minder geworden. Zelf ga ik bijna nooit meer mee eigenlijk, en als ik meega neem ik gewoon een blikje cola light oid. Ja, je zult gewoon een bepaalde discipline moeten hebben. Uiteindelijk ben ik 10kg afgevallen, en die is er nu nog steeds af, dus ik heb me niet voor niets moeite gedaan

Ik wil dus alleen maar zeggen dat je je sociale contacten/uitgaan niet hoeft op te geven, maar gewoon verstandigere keuzes moet maken in wat je eet/drinkt. Dus bv cola light of spa blauw oid nemen ipv bier. Natuurlijk kan je nog wel een keer bier drinken, maar probeer het gewoon zoveel mogelijk te beperken.
Oud 07-03-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 13:43 :
Ik begrijp het, maar als je wil afvallen zul je gewoon veranderingen in je voedingspatroon moeten aanbrengen. Ik ging vroeger bijna iedere dag na school met vriendinnen naar de supermarkt, en daar kochten we dan koekjes en chips enzo, die we dan opaten. Zij hadden 't geluk dat ze konden eten wat ze wilden en bleven hartstikke smal, maar dat had ik dus helaas niet. Ik kon toen 2 dingen doen; niet meer mee gaan naar de supermarkt, of gewoon gezellig meegaan en iets gezonders nemen. Ik heb toen voor 't laatste gekozen, omdat 't altijd gezellig was om na school nog ff ergens te blijven hangen en wat na te praten. En nee, ik vond 't ook niet leuk om iets te moeten opgegeven wat ik lekker vond. Ik at ook liever chocoladekoekjes oid. Maar je kan uiteindelijk alleen maar resultaat bereiken als je je voedingspatroon verandert.

Nu, ongeveer een jaar later gaan die vriendinnen nog steeds naar de supermarkt na school, 't is alleen wat minder geworden. Zelf ga ik bijna nooit meer mee eigenlijk, en als ik meega neem ik gewoon een blikje cola light oid. Ja, je zult gewoon een bepaalde discipline moeten hebben. Uiteindelijk ben ik 10kg afgevallen, en die is er nu nog steeds af, dus ik heb me niet voor niets moeite gedaan

Ik wil dus alleen maar zeggen dat je je sociale contacten/uitgaan niet hoeft op te geven, maar gewoon verstandigere keuzes moet maken in wat je eet/drinkt. Dus bv cola light of spa blauw oid nemen ipv bier. Natuurlijk kan je nog wel een keer bier drinken, maar probeer het gewoon zoveel mogelijk te beperken.
Ik ben het in feite helemaal met je eens, maar ik zit in een vrij moeilijke situatie met veel sociale druk om te drinken. Ik zit nu in een hele gezellige roeiploeg, waar ik veel leuke dingen mee onderneem. Die mensen kan ik echt heel goed mee opschieten, maar het wordt wel een beetje verwacht van elkaar (doe ik ook meer bij anderen dan goed is) dat je qua bier drinken niet aan elkaar onder doet. Soms probeer ik wel eens een avond niet te drinken dan, maar als ik voor de zoveelste keer aangeboden krijg ga ik wel weer door de knieen en drink toch weer gezellig een glaasje mee. En 1 glaasje worden er dan al snel weer een stuk of 10 uiteindelijk.
Oud 07-03-2005, 12:56
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 13:50 :
Ik ben het in feite helemaal met je eens, maar ik zit in een vrij moeilijke situatie met veel sociale druk om te drinken. Ik zit nu in een hele gezellige roeiploeg, waar ik veel leuke dingen mee onderneem. Die mensen kan ik echt heel goed mee opschieten, maar het wordt wel een beetje verwacht van elkaar (doe ik ook meer bij anderen dan goed is) dat je qua bier drinken niet aan elkaar onder doet. Soms probeer ik wel eens een avond niet te drinken dan, maar als ik voor de zoveelste keer aangeboden krijg ga ik wel weer door de knieen en drink toch weer gezellig een glaasje mee. En 1 glaasje worden er dan al snel weer een stuk of 10 uiteindelijk.
Ik begrijp het probleem. Misschien kun je die vrienden uitleggen dat je wil afvallen, dan kunnen ze daar rekening mee houden en het je (voorlopig) niet meer aanbieden. Natuurlijk kan je wel eens een keer een glaasje meedrinken, maar zoals je zelf al aangeeft worden het er op die manier al snel meer. Bovendien kan het zonder te drinken ook best gezellig zijn (vind ik). Als ik uitga drink ik (bijna) nooit, en ik vermaak me prima. Maarja, dat zal ook wel weer per persoon verschillend zijn.
Oud 07-03-2005, 13:38
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Pff vandaag is weer een moeilijke dag.. Als ik zo nog een rijstwafel en een knäckebrot met 30+kaas neem en dan nog een mandarijn én nog avondeten (ruim in kcal geschat zelfs), zit ik pas op 856 kcal
__________________
I'm in the forest
Oud 07-03-2005, 13:39
Verwijderd
1 biertje is toch iets van 100 kcal? Als je dagelijks zo'n 1650 kcal aan gezonde dingen eet en dan nog één biertje, dan is dat geen probleem, lijkt me. Maar dan moet je het inderdaad wel bij één kunnen houden...

(ik ben trouwens ook student, en ik merk vrij weinig van een sociale druk om te drinken, dat was op de middelbare school veel meer... maar dat ligt vast ook gewoon aan de mensen met wie ik om ga)
Oud 07-03-2005, 13:40
-(L)-
Citaat:
cerys schreef op 07-03-2005 @ 14:38 :
Pff vandaag is weer een moeilijke dag.. Als ik zo nog een rijstwafel en een knäckebrot met 30+kaas neem en dan nog een mandarijn én nog avondeten (ruim in kcal geschat zelfs), zit ik pas op 856 kcal
Ik heb er nooit moeite mee om genoeg te eten, ik eet met gemak te veel. Waarom eet je niet nog een boterham? Desnoods met zoet beleg zodat je toch wat meer calorieen binnenkrijgt. Beter dan op 856 blijven steken iig.
Oud 07-03-2005, 13:42
-(L)-
Citaat:
Sarah schreef op 07-03-2005 @ 14:39 :
1 biertje is toch iets van 100 kcal? Als je dagelijks zo'n 1650 kcal aan gezonde dingen eet en dan nog één biertje, dan is dat geen probleem, lijkt me. Maar dan moet je het inderdaad wel bij één kunnen houden...
En daar zit volgens mij nou net 't probleem. Als ik eenmaal 1 ongezond ding neem, dan eet ik meteen het hele huis leeg, bij wijze van spreken.

Morgen heb ik de verjaardag van een goede vriendin. Ik heb me voorgenomen gewoon te nemen waar ik zin in heb, maar dan wel met mate (hoop ik ). De laatste keer dat ik me echt heb laten gaan was eind januari (ook op een verjaardag), en begin februari (met carnaval) heb ik een dag alleen maar patat gegeten .
Oud 07-03-2005, 13:42
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 14:40 :
Ik heb er nooit moeite mee om genoeg te eten, ik eet met gemak te veel. Waarom eet je niet nog een boterham? Desnoods met zoet beleg zodat je toch wat meer calorieen binnenkrijgt. Beter dan op 856 blijven steken iig.
ja dat is wel een idee.
misschien vanaf morgen sowieso meer brood gaan eten, want ik neig soms veel van dat knackebrot te gaan eten omdat daar maar 20 kcal inzitten he, zijn van die kleintjes die toch enorm vullen (vind ik).. en dan eet ik dus minder boterhammen. slecht..
__________________
I'm in the forest
Oud 07-03-2005, 13:44
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 14:42 :
En daar zit volgens mij nou net 't probleem. Als ik eenmaal 1 ongezond ding neem, dan eet ik meteen het hele huis leeg, bij wijze van spreken.

Morgen heb ik de verjaardag van een goede vriendin. Ik heb me voorgenomen gewoon te nemen waar ik zin in heb, maar dan wel met mate (hoop ik ). De laatste keer dat ik me echt heb laten gaan was eind januari (ook op een verjaardag), en begin februari (met carnaval) heb ik een dag alleen maar patat gegeten .
die nacht dat ik flauwgevallen was (toen 600 kcal op, echt erg) heb ik daarna 2 grote mcdonalds friet met 2 frietsaus gegeten en een hele zak gele m&ms
__________________
I'm in the forest
Oud 07-03-2005, 13:46
-(L)-
Citaat:
cerys schreef op 07-03-2005 @ 14:42 :
ja dat is wel een idee.
misschien vanaf morgen sowieso meer brood gaan eten, want ik neig soms veel van dat knackebrot te gaan eten omdat daar maar 20 kcal inzitten he, zijn van die kleintjes die toch enorm vullen (vind ik).. en dan eet ik dus minder boterhammen. slecht..
Boterhammen zijn inderdaad beter. Vind je snack-a-jacks niet lekker? Ik ben er gek op! Als je dan die met caramelsmaak pakt (als je die lekker vindt) heb je toch al weer aardig wat calorieen erbij. Bovendien is 't lekker als tussendoortje! (Je hebt ook andere smaken, maar die met caramel bevat de meeste calorieen d8 ik, en aangezien je laag zit in calorieen kan je daar best wat van eten). Maar niet teveel natuurlijk, 't moet wel gezond blijven. Meer boterhammen lijkt me inderdaad voorlopig de beste oplossing. Een banaan/ei kan er eventueel ook nog bij.
Oud 07-03-2005, 13:47
-(L)-
Citaat:
cerys schreef op 07-03-2005 @ 14:44 :
die nacht dat ik flauwgevallen was (toen 600 kcal op, echt erg) heb ik daarna 2 grote mcdonalds friet met 2 frietsaus gegeten en een hele zak gele m&ms
Het is echt heel slecht om jezelf eerst uit te hongeren (maar 600 kcal eten), en je daarna volproppen met ongezonde dingen. Als je eens een keer ongezond eet (bv met een feestje), moet dat niet ten koste gaan van gezonde dingen. Die moet je ook gewoon eten op de desbetreffende dag.
Oud 07-03-2005, 13:54
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 14:47 :
Het is echt heel slecht om jezelf eerst uit te hongeren (maar 600 kcal eten), en je daarna volproppen met ongezonde dingen. Als je eens een keer ongezond eet (bv met een feestje), moet dat niet ten koste gaan van gezonde dingen. Die moet je ook gewoon eten op de desbetreffende dag.
hehe ja dat weet ik heel goed.. maar ik was helemaal niet uitgehongerd (zat juist de hele dag vol dat is precies de reden dat ik zo weinig kcal had :/). maar ik had na het flauwvallen het kleine beetje wat nog in mijn lichaam zat er allemaal uitgespuugd dus om thuis te komen had ik wel even een boost nodig.. ik weet zeker dat zoiets niet weer gebeurt hoor
__________________
I'm in the forest
Oud 07-03-2005, 13:58
-(L)-
Citaat:
cerys schreef op 07-03-2005 @ 14:54 :
hehe ja dat weet ik heel goed.. maar ik was helemaal niet uitgehongerd (zat juist de hele dag vol dat is precies de reden dat ik zo weinig kcal had :/). maar ik had na het flauwvallen het kleine beetje wat nog in mijn lichaam zat er allemaal uitgespuugd dus om thuis te komen had ik wel even een boost nodig.. ik weet zeker dat zoiets niet weer gebeurt hoor
Dat kun je natuurlijk niet van te voren met zekerheid zeggen. Want als je weet dat het zo slecht is, dan vraag ik me af waarom het je vorige week dan wel gebeurd is...
Bovendien moet je niet op je lichaam rekenen, zoals MeelFriek hier ook al eens heeft verteld. Je lichaam geeft al snel een signaal 'vol' te zitten, terwijl je eigenlijk nog bijna niks gegeten hebt. Luister naar je verstand, niet naar je lichaam!
Oud 07-03-2005, 14:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Okay, weer een nieuwe week begonnen Mn eetpatroon van vandaag (hopelijk):

8.30: 2 geroosterde sneetjes, 1 met ham en 1 met klein beetje chocopaste (I know, niet goed, maar er is niets anders) en glas fruitontbij
11.30: 1 droog beschuitje
12.30: 2 sneetjes brood met ham, plak ontbijtkoek en kopje groentensoep
14.30: 1 droog beschuitje
16.00: 1 geroosterd sneetje met ham
17.30: avondeten; gehaktschotel (met brocoli -uh, hoe schrijf je dat?- gehakt, aardappelschijfjes en saus) en 2 kiwi's

Ow en heb een klein beetje gezondigd: paar gele m&m's op (klein handje)

1600 calorieën ofzo? Ik kan niet zo precies tellen zoals jullie dat doen Of ik neem de moeite er niet voor om het precies uit te rekenen, kan ook

Pff, en weet je hoe mn vriend lijnt? 1 sneetje brood tussen de middag en dan nog avondeten. That's it. Ik kan hem maar niet overtuigen dat t zo niet hoort.
Oud 07-03-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 07-03-2005 @ 14:39 :
(ik ben trouwens ook student, en ik merk vrij weinig van een sociale druk om te drinken, dat was op de middelbare school veel meer... maar dat ligt vast ook gewoon aan de mensen met wie ik om ga)
Nou ja als je bij een (sport)vereniging zit kan ik me wel voorstellen dat het normaal is om te drinken hoor!
Maar DarkSide je kan toch wel proberen om een paar biertjes te drinken, beetje zelfdiscipline om niet tot de 10 door te gaan.

Ik heb net een bapao op om iets meer te eten dan mijn 3 boterhammen per dag .
Oud 07-03-2005, 14:30
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Tot nu toe vandaag dus:
10.00 : 4 bruin boterhammen met effi light

12.00 : 100gram champignons, 120 gram wortelen, 200 gram rode paprika en 60 gram kalkoenfilet (overschotje) in 1 kl olijfolie en 200gram aardappelen met een beetje magere melk onder

13.30 :appel

15.00 : een kaastaartje van solight (108cal voor 65gram)

(komt aan een kleine 1000calorien)
Straks dus gewoon nog een 3a 4 boterhammen met kippewit , een beker magere melk met wat cacaopoeder in en 2 stuks fruit en mss nog een yoghurtje , dan kom ik een op goede 1500 caloriën uit.
Oud 07-03-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 07-03-2005 @ 15:30 :
Straks dus gewoon nog een 3a 4 boterhammen met kippewit , een beker magere melk met wat cacaopoeder in en 2 stuks fruit en mss nog een yoghurtje , dan kom ik een op goede 1500 caloriën uit.
Iedere keer als ik kippewit lees vraag ik me af wat dat is... En eet je dat dan omdat je het lekker vindt, of omdat het gezond is ofzo?
Oud 07-03-2005, 14:43
-(L)-
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-03-2005 @ 15:38 :
Iedere keer als ik kippewit lees vraag ik me af wat dat is... En eet je dat dan omdat je het lekker vindt, of omdat het gezond is ofzo?
Ik vraag 't me ook af... Maar ik dacht vraag 't maar niet, ben vast de enige die 't niet weet
Oud 07-03-2005, 14:44
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Is gewoon soort kipfilet maar heel dun gesneden voor op de boterham. Het is lekker en mager
Oud 07-03-2005, 14:46
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 07-03-2005 @ 15:44 :
Is gewoon soort kipfilet maar heel dun gesneden voor op de boterham. Het is lekker en mager
Ik lust geen vlees, en dit klinkt ook niet erg lekker haha
Oud 07-03-2005, 14:51
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Is het wel
Oud 07-03-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-03-2005 @ 15:16 :
Nou ja als je bij een (sport)vereniging zit kan ik me wel voorstellen dat het normaal is om te drinken hoor!
Maar DarkSide je kan toch wel proberen om een paar biertjes te drinken, beetje zelfdiscipline om niet tot de 10 door te gaan.
normaal is het vast wel, maar dat betekent niet per se dat er een sociale druk is; dat is er pas als mensen vinden dat jijzelf raar/stom/uncool bent omdat je niet drinkt.
Oud 07-03-2005, 14:53
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 07-03-2005 @ 15:44 :
Is gewoon soort kipfilet maar heel dun gesneden voor op de boterham. Het is lekker en mager
dat heet toch gewoon ook kipfilet?
ik heb dat vaak genoeg gezien in allerlei soorten winkels en er staat altijd gewoon kipfilet op de verpakking...
Oud 07-03-2005, 14:59
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Hier heet het dus kippewit
Oud 07-03-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 15:43 :
Ik vraag 't me ook af... Maar ik dacht vraag 't maar niet, ben vast de enige die 't niet weet
ja dat had ik eerst ook, maar ja vragen zijn nooit dom toch
Citaat:
kellytje schreef op 07-03-2005 @ 15:44 :
Is gewoon soort kipfilet maar heel dun gesneden voor op de boterham. Het is lekker en mager
Ow oke, dat ken ik natuurlijk wel, alleen ik geef het een andere naam . Vind dat ook lekker op mijn brood .
Oud 07-03-2005, 15:02
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 07-03-2005 @ 15:59 :
Hier heet het dus kippewit
Ik vind kipfilet iig smakelijker klinken dan kippewit...
Oud 07-03-2005, 15:03
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 13:50 :
Ik ben het in feite helemaal met je eens, maar ik zit in een vrij moeilijke situatie met veel sociale druk om te drinken. Ik zit nu in een hele gezellige roeiploeg, waar ik veel leuke dingen mee onderneem. Die mensen kan ik echt heel goed mee opschieten, maar het wordt wel een beetje verwacht van elkaar (doe ik ook meer bij anderen dan goed is) dat je qua bier drinken niet aan elkaar onder doet. Soms probeer ik wel eens een avond niet te drinken dan, maar als ik voor de zoveelste keer aangeboden krijg ga ik wel weer door de knieen en drink toch weer gezellig een glaasje mee. En 1 glaasje worden er dan al snel weer een stuk of 10 uiteindelijk.
Juistem. En dit beste mensen, onderscheid zoals men zegt "the boys from the men" of in dit geval, de opgevers van de hardbody's.

Je wil het, of je wil het niet! Kwestie van mentaliteit
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 07-03-2005, 15:06
-(L)-
Citaat:
MightyDuck schreef op 07-03-2005 @ 16:03 :
Juistem. En dit beste mensen, onderscheid zoals men zegt "the boys from the men" of in dit geval, de opgevers van de hardbody's.

Je wil het, of je wil het niet! Kwestie van mentaliteit
Nog 1 post en je hebt er 1000
Oud 07-03-2005, 15:08
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 16:06 :
Nog 1 post en je hebt er 1000
OHw ghehe. Eens kijken wat ik dan ga zeggen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 07-03-2005, 15:14
-(L)-
Citaat:
MightyDuck schreef op 07-03-2005 @ 16:08 :
OHw ghehe. Eens kijken wat ik dan ga zeggen.
Haha, ik keek toevallig ff naar je profiel. En toen zag ik 't.

Ontopic: ik ga straks zuurkool eten (zonder saus/worst etc.)
Oud 07-03-2005, 15:16
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 16:14 :
Haha, ik keek toevallig ff naar je profiel. En toen zag ik 't.

Ontopic: ik ga straks zuurkool eten (zonder saus/worst etc.)
Lekker, althans, met worst of spek. Ohw 1001 al, vrij nutteloos die 1000e
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 07-03-2005, 16:07
Verwijderd
Woow, veel posts sinds vanmorgen. Hoeven jullie allemaal niet naar school of te werken?

Citaat:
Ik denk net als je MeelFriek dat je vader wel iets meer mag eten, ik weet 't eigenlijk wel zeker. Het hangt er natuurlijk ook vanaf of hij bv alleen 's morgens werkt (en dan 's middags weer thuis eet), of dat hij 8 uur per dag werkt (op z'n werk is), dan mag 't idd wat meer zijn. Wel leuk dat je vader je advies vraagt, mijn vader deed dat laatst ook (maar dan ivm zn te hoge cholesterol-gehalte).
Ik ben het er helemaal mee eens, maar - zoals ik al eerder zei - hij wil niet meer boterhammen mee naar het werk. Eerst nam hij er 2 mee en nu 4, dus dat is al een vooruitgang. Misschien krijg ik hem er toch van overtuigd dat hij er ook best 6 mag meenemen.

Wat hij eerst deed was echt slecht: Hij vertrekt 's morgens om half 7 naar het werk en zijn ontbijt is 1 glas drinkontbijt. Op het werk eet hij dan zijn 2 boterhammen, een kop soep en soms wat fruit. En dan komt hij 's avonds om 6 uur thuis en dan is hij uitgehongerd. Dus hij eet zich eerst helemaal vol met avondeten. Om een indicatie te geven: 1 of 2 grote stukken vlees, 2/3 pan gebakken aardappeltjes en 2/3 pan gekookte groente. Die andere 1/3 pan eten ik en mijn moeder samen, en we eten niet eens zo weinig. En bij de gebakken aardappeltjes komen ook nog 2 grote eetlepels mayonaise. En geen halfvette of yogonaise, maar gewoon vette mayonaise (110 kcal/eetlepel). Als toetje eet hij dan een halve bak yoghurt/kwark leeg en 's avonds word ook wel vaker door hem gesnackt. En als het nu 1 stukje chocolade, 1 handje nootjes of een paar dropjes waren was het niet zo erg. Met het is een hele reep, of een hele zak.

Maar nu wil hij er echt iets aan doen, en om een BMI van 25 te krijgen moet hij zo'n 10 kg afvallen, dus dat word nog een hele klus. Dus nu hebben we gister een soort van regels/richtelijnen gemaakt:

* Goed ontbijten (Dus meer dan 1 glas drinkontbijt)
* Meer boterhammen mee naar het werk (Ik heb hem al zover dat hij er 4 eet ipv 2), 1 dubbele boterham met kaas en de andere met mager vlees (Hij vind zoet beleg niet zo lekker, maar achterham en rosbief bijv. wel) We hebben standaard al volkoren/meegranen/bruin brood en dieetmargarine, dus dat zit verder wel goed.
* De koffie (Hij drinkt liters op het werk) zonder melk en zonder suiker, 1 zoetje mag eventueel wel.
* 2 stuks fruit op een dag eten (Dat deed hij meestal al)
* Bij het avondeten normale proporties, dus minder aardappels/vlees dan eerst en (eventueel) meer groente. En de jus en mayonaise zijn 'verboden'. Mijn moeder bereid standaard het eten heel mager, en we eten ook bijna nooit vet vlees, dus dat is verder ook geen probleem.
* De nootjes en chocolade zijn ook 'verboden'. Een paar dropjes af en toe mag wel. (Ik weet dat er in noten goede vetten zitten, en dat af en toe een handje nootjes juist goed voor je is, maar zo werkt dat niet bij mijn vader. Als hij eenmaal begint aan de nootjes moet die zak leeg.)En als hij honger heeft of zin heeft om iets te knabbelen kan hij augurkjes, tomaat, komkommer of fruit eten. Dat vind hij lekker, is caloriearm, en hebben we vrijwel altind in huis.


Dat waren ongeveer de belangrijkste punten. Iemand commentaar/kritiek/tips/toevoegingen, wat dan ook?

Citaat:
Ow, 2 aardappels is genoeg. Ik vreet me altijd de barsten aan groente. Vaak wel een heel potje van 260 gram
Ik vind 260 gram ook echt niet veel hoor. Ik eet gemiddeld bij een avondmaaltijd toch wel 300 gram groente, en dan hoef ik echt niet te 'stouwen' of iets dergelijks. Ik vind groente gewoon heel lekker, en de meeste gekookte groente en rauwkost zijn echt heel laag in calorieën. Mits je ze zonder saus/boter eet natuurlijk.

Citaat:
O ja, en ik kan echt niet meer gaan eten. Want mijn advies op internet om mijn doel te bereiken was 1857 calorieen. Ik zit nu al op 900 en ik wil er eigenlijk nog onder blijven, want dan kan ik me in de loop van de week nog ff een paar biertjes gunnen.
Dat vind ik dus echt slecht. Als je wilt afvallen moet je streng voor jezelf zijn en ook bereid zijn om confessies te doen. Minder gezonde dingen eten zodat je iets 'ongezonds' - in dit geval bier - kunt eten is niet de juiste instelling. Bovendien is 900 gewoon veel te weinig, zeker voor een man/jongen van 20!

Citaat:
Pff vandaag is weer een moeilijke dag.. Als ik zo nog een rijstwafel en een knäckebrot met 30+kaas neem en dan nog een mandarijn én nog avondeten (ruim in kcal geschat zelfs), zit ik pas op 856 kcal
Veel en veel te weinig, maar dat weet je zelf ook goed. Ik heb in een vorige post al gezegd wat ik over je eetgedrag vind dus dat ga ik niet nog een keer halen. Waarom was het een moeilijke dag? Waarom heb je zo'n moeite met eten, is dat lichamelijk of psychisch? Probeer er iets aan te doen, want als je niet oppast gaat het echt de verkeerde kant op, als dat al niet het geval is.

@Chloe Siere: Schema voor vandaag ziet er goed uit. Je eet genoeg - ook genoeg brood, vlees(waren) etc. - en het is redelijk verdeeld. De chocopasta, de ontbijtkoek en de M&M's zijn iets minder natuurlijk, maar zolang je het allemaal met mate doet moet het best kunnen. Je zou trouwens 's avonds ook nog wat kunnen eten, of eventueel die 2 kiwi's van het avondeten wat later eten.

En je vriend komt er wel achter dat lijnen zo niet werkt. Als hij een boterham op een dag eet, en verder alleen avondeten krijgt hij na een paar dagen echt gigantische honger en vaak volgen daaruit vreetbuien. Dus daar bereik je nog niks mee.

@Kelly: Ziet er ook heel redelijk uit, misschien mag je tussen 12 en je avondeten wel wat meer eten. Wat is effi light trouwens? En zo'n kaastaartje wat is dat precies, en waar koop je die?

Volgensmij is dit mijn langste post ooit

Laatst gewijzigd op 07-03-2005 om 16:10.
Oud 07-03-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-03-2005 @ 17:07 :
Ik vind 260 gram ook echt niet veel hoor. Ik eet gemiddeld bij een avondmaaltijd toch wel 300 gram groente, en dan hoef ik echt niet te 'stouwen' of iets dergelijks. Ik vind groente gewoon heel lekker, en de meeste gekookte groente en rauwkost zijn echt heel laag in calorieën. Mits je ze zonder saus/boter eet natuurlijk. [/SIZE]
Mwah ik vind 260 gram wel veel hoor. Weet je echt zeker dat je 300 gr groente weg krijgt? Ik heb al moeite met de ''verplichte'' 200 gram. En ook ik vind groente wel lekker, alleen zoveel dat krijg ik niet op.

maar ja wel gezond natuurlijk als je zoveel groente eet
Oud 07-03-2005, 16:14
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Effi light is gewoon suikerarme confituur. En ik kan het moeilijk uitleggen wat het is dus=>http://www.balade.be/code/page.cfm?id_page=680 (als die link mag tenminste )
Oud 07-03-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-03-2005 @ 17:13 :
Mwah ik vind 260 gram wel veel hoor. Weet je echt zeker dat je 300 gr groente weg krijgt? Ik heb al moeite met de ''verplichte'' 200 gram. En ook ik vind groente wel lekker, alleen zoveel dat krijg ik niet op.

maar ja wel gezond natuurlijk als je zoveel groente eet
Ja, dat weet ik écht heel zeker. Ik kan ook makkelijk een zakje van 0,5 kg geschilde worteltjes wegeten, of een hele komkommer.

Laatst gewijzigd op 07-03-2005 om 16:18.
Oud 07-03-2005, 16:16
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
@ Mevrouw M : ik kan gerust meer groenten etendan 300 gram hoor vanmiddag bv had ik alles samen 420 gram :$(wel ongekookt)
Oud 07-03-2005, 16:20
Verwijderd
@Sneeuwvlokje: Ik weet niet of hij normaal koffie met melk drinkt, maar ik kan me dan voorstellen dat hij het zonder melk niet echt lekker vindt en als hij ipv koffiemelk bv. magere melk gebruikt, dan kan dat toch best? En misschien is het nog wel beter om ietsje minder koffie te gaan drinken en dan verder water, maar goed, dat is wel een hoge eis. En waarom mayo meteen verbieden: koop dan halvanaise ofzo, ik snap ook wel dat dat lekkerder is bij gebakken aardappels dan zonder iets...of laat je moeder gekookte aardappels maken, scheelt ook een hele zooi vet. En als hij bv. wat nootjes wil, kan je moeder of jij hem dan niet een handje (in een bakje) geven en dan de rest weer weg zetten? Of een koetjesreep of gewoon een klein iets van chocolade? (Niet vaak, maar gewoon af en toe.) Dat werkt bij veel mensen ook heel goed. Ik zou verder niet te veel in één keer willen, de regels/richtlijnen die jullie gemaakt hebben vind ik wel erg rigorieus om in één keer door te voeren...bouw het op, 'k denk dat het dan makkelijker vol te houden is.
Oud 07-03-2005, 16:21
-(L)-
Citaat:
MightyDuck schreef op 07-03-2005 @ 16:16 :
Lekker, althans, met worst of spek. Ohw 1001 al, vrij nutteloos die 1000e
Haha, ik lust geen vlees, dus dan is de keuze snel gemaakt
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.