Oud 06-03-2011, 22:25
-yolanthe
-yolanthe is offline
Haay,
Ik wil morgen shakes gaan kopen bij de kruidvat!
Maar mijn pa zegt dat je als je klaar bent met die shakes toch weer aankomt omdat je terugvalt op brood eten enso, omdat je dat paar maanden niet gedaan hebt! Kan iemand mij vertellen hoe die shakes in hun werk gaan en wat je wel en niet mag eten tussendoor? Met internet informatie kom ik niet echt ver
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2011, 11:25
Verwijderd
Volgens mij is dat met die shakes een beetje een crashdieet.
Kun je vertellen wat je nu eet en hoeveel je weegt en hoe groot je bent?
Als je nu bijvoorbeeld veel te veel eet, dan kun je denk ik het beste beginnen om te eten wat je hoort te eten en de eetmomenten goed te verspreiden (iig ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten) en 1,5 a 2 liter te drinken op een dag. Je kunt ook de dingen die je nu eet, vervangen door vergelijkbare, gezondere dingen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 17:19
-yolanthe
-yolanthe is offline
ik ben 1.72 en weeg 90 kilo
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 17:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Shakes werken precies zoals je waarschijnlijk al vermoedt: je eet niet, maar neemt daarvoor in de plaats een shake. Vaak kennen die shakes wel een opbouwsysteem, waardoor je weer toe werkt naar meer normaal voedsel en minder shakes. Klinkt makkelijk, toch zijn er best wat nadelen:

- Je eet niet meer. Nu lijkt dat je misschien niet zo'n probleem, maar een flinke beker drinken is niet hetzelfde als eten. Dus je kan het vaste voedsel behoorlijk gaan missen.
- Het werkt helemaal niet zo veel beter als een gewoon dieet. Uit onderzoek is gebleken dat je met een shakes-dieet in éérste instantie wel harder gaat dan bij een gewoon dieet, maar dat dit effect uiteindelijk in zakt. En als je het lang genoeg volhoudt, is het verschil zelfs weg. Dan val je net zo snel af als bij een gezond dieet.
- Je mag helemaal niks meer. Bij een gewoon dieet kun je een tussendoortje inbouwen; bij dit dieet niet. Als je honger hebt kun je dus niks nemen, maar ook als je geen honger hebt (maar lekkere trek) kun je dat niet nemen. Terwijl je normaal kan besluiten om dan een lichte lunch te nemen.
- Je leert je eetgewoonten niet aan te passen. Daardoor kom je gewoon weer aan zodra je de shakes aan de kant zet en weer als vanouds gaat eten.
- Het is duur!!!

Als ik jou was zou ik er niet aan beginnen. Je kan beter een dieet starten waarbij je ietsje minder inneemt dan je verbruikt. Dat betekent dat je wel gewoon je maaltijden blijft eten en ook tussendoortjes neemt, maar dat de keuze voor 'mager' en 'volkoren' gaat ipv 'vet/zoet'. En je kan natuurlijk ook meer gaan bewegen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 23:41
Verwijderd
Ik ken wel shakes van herbalife(weet niet hoe je dat schrijft...). En die werken ook niet, maar zijn wel erg lekker , banaan!

Maar ik zeg, niet doen, want dit heeft totaal geen zin en is erg ongezond. En bovendien zal je toch ooit van de shakes af moeten komen... En dan moet je toch een gezond eetpatroon weer krijgen, dus dat kun je beter met een gezond dieet doen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 07:39
Verwijderd
Waarom probeer je niet eerst gewoon heel gezond te eten? Dat is beter dan de shakes aangezien je dan heel je eetpatroon aanpast.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 09:33
Verwijderd
Die shakes werken wel, maar je moet ook je eetgewoonten aanpassen als je niet weer aan wil komen. Als je die shakes volhoudt, zul je idd afvallen, maar daarna is het heel lastig om niet weer te gaan eten zoals je voor het shake-dieet deed. Op de lange termijn is het gezonder én makkelijker om ipv die shakes een gezond eetpatroon aan te leren, dan kun je ook gewoon 'vast voedsel' blijven eten (dus geen shakes), wat in mijn ogen lekkerder en fijner is dan vloeibaar voedsel. Als je je nu aanleert om drie gezonde maaltijden per dag te eten en tussendoor gezonde snacks, dan kun je daar de rest van je leven mee vooruit. Met die shakes heb je misschien het idee dat je op een gegeven moment klaar bent, maar zo werkt het niet (en dan zul je dus onherroepelijk weer aankomen en vervolgens is het nóg moeilijker weer af te vallen).

Als je niet precies weet wat je dan wel en niet mag/kan eten, kun je volgens mij best eens naar een diëtiste gaan, die kan aangeven hoe een gezonde voeding er voor jou uitziet en dan is het ook makkelijker je er aan te houden. Maar misschien is dat te drastisch; er zijn ook genoeg sites (zoals die van het voedingscentrum, bijvoorbeeld) waar je tips vanaf kan halen om zelf een goed voedingspatroon op te baseren.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 15:46
Ilse leeflang
Ilse leeflang is offline
Beste frombaas Andijvie,

Je informatie is op veel punten niet (meer) juist!
Ja gezond eten is altijd goed en ook bij dieten moet je blijven eten (gewoon)!

Maar dat je na eiwit shakes direct weer (en meer) aankomt is niet juist!
(Let wel op dat goede shake hebt met vitamine mineralen en een hoog eiwit gehalte)

De Europese gemeenschap heeft een jaren lange studie laten uitvoeren en hierbij is naar voren gekomen dat het Gi dieet het beste werkt van alle dieeten en ook gezond is.
kijk even op www.gidieetshake.nl hier kan je veel info vinden ook de wetenschappelijke (staat onder het kopje media)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Beste frombaas Andijvie,

Je informatie is op veel punten niet (meer) juist!
Ja gezond eten is altijd goed en ook bij dieten moet je blijven eten (gewoon)!

Maar dat je na eiwit shakes direct weer (en meer) aankomt is niet juist!
(Let wel op dat goede shake hebt met vitamine mineralen en een hoog eiwit gehalte)
Ik zeg niet dat je per sé weer aan gaat komen, maar dat de kans op terugvallen erg groot is. Als je na dat dieet weer mag eten, is de kans groot dat je weer precies zo gaat eten als je voor het dieet deed; dat werkt niet.

En verder is reclame niet toegestaan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 16:01
Ilse leeflang
Ilse leeflang is offline
Bij elk dieet moet je blijven eten.
Mijn dieetiste gaf het zo aan:
Als je niets eet of te weinig denkt het lichaam dat het oorlog is en ja dan val je af!
Maar zodra er iets bijkomt pakt hij het vast, want het lichaam denkt je weet maar nooit wanneer het weer oorlog wordt!
Het bewuste joJO effect.

Gi dieet is een verzamel naam/methode en op deze site staat veel algemene info en vergelijk, vandaar de verwijzing.
sorry.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Bij elk dieet moet je blijven eten.
Mijn dieetiste gaf het zo aan:
Als je niets eet of te weinig denkt het lichaam dat het oorlog is en ja dan val je af!
Maar zodra er iets bijkomt pakt hij het vast, want het lichaam denkt je weet maar nooit wanneer het weer oorlog wordt!
Het bewuste joJO effect.

Gi dieet is een verzamel naam/methode en op deze site staat veel algemene info en vergelijk, vandaar de verwijzing.
sorry.
Maar wat is er dan mis met een gezond eetpatroon aanleren dat je de rest van je leven kan aanhouden? Dat lijkt me op de lange termijn de makkelijkste oplossing met de beste resultaten. Ik snap niet waarom shakes noodzakelijk zouden zijn; het kan ook op een gezonde manier zonder dure shakes.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 18:25
Ilse leeflang
Ilse leeflang is offline
Om (snel /ler) af te vallen heb je een hoogeiwit gehalte (shakes) nodig en wat stoffen om je snellen te laten afvallen.
Het gezonde eetpatroon zit hem in de Gi methode onderscheid maken tussen slechte suiker en goede / nodige suiker.
Kijk even op die site daar staat het door in normale taal en wetenschappelijke taal (medical journal of england) geschreven.
Niet voor niets dat na zoveel jaar onderzoek er geconcludeerd is dat het gidieet het beste werkt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Shake's dieet
Verwijderd
2 17-02-2015 10:55
De Kantine Shake Gezonde Bijvoegsels
Naughty Clown
23 16-02-2012 17:38
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidstopic #25
fizzle-fluffy
500 08-08-2011 16:59
Eten & Drinken Afvallen. Tips?
sunny-boy
35 20-05-2011 18:38
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #15
Mara
500 07-12-2006 11:17
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #4!
ekki
251 26-06-2002 15:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.