Oud 08-11-2016, 11:25
mathijsvandoorn
mathijsvandoorn is offline
Maak kans op €250,- extra en geef je mening in deze topic:
Ik was laatst me sleutelbos kwijt geraakt, dus ook mijn scooter/ fietssleutel waardoor ik de sjaak was.
Maar op internet stond een bedrijf en die komen naar je toe om het slot open te maken.
Kan een slotenmaker dan schuldig zijn aan medewerking aan diefstal door fietsslot
of kettingslot openbreken? Maar dan kunnen ze toch ook een fiets voor je stelen of niet dan???

Laatst gewijzigd op 08-11-2016 om 22:43. Reden: reclame verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2016, 12:00
Verwijderd
Nee, dat zijn twee totaal verschillende zaken. Dit geldt toch ook voor jou? Als jij je sleutel kwijt bent van je eigen fiets, dan mag je dat slot kapot maken en de fiets meenemen. Als het niet je eigen fiets is, dan mag je dat niet. Datzelfde geldt uiteraard voor het bedrijf.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 12:03
Verwijderd
Als je je huissleutel kwijt bent kan een slotenmaker ook gewoon het slot openbreken. In theorie kan hij dit natuurlijk even gemakkelijk bij een huis dat niet van jou is. Ga je nu een topic openen "Een bedrijf kan gewoon legaal inbreken in huizen!!!"
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 12:50
mathijsvandoorn
mathijsvandoorn is offline
jij bedoeld dat het dan wordt: doen plegen
een ander opzettelijk een strafbaar feit laten uitvoeren, voor welk feit die ander strafrechtelijk niet aansprakelijk is.
Maar het zou kunnen....
Maar het is mogelijk fo wil je dat ontkennen koeispammerd?

Laatst gewijzigd op 08-11-2016 om 12:56.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 13:09
Verwijderd
Nee dat bedoel ik niet en nee het is niet mogelijk wat je in je topictitel zegt: legaal een fiets stelen is gewoon niet mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 14:20
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik heb het niet meegemaakt maar ik neem aan dat zo'n bedrijf toch minimaal je ID wil zien en je gegevens noteert.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 19:37
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
jij bedoeld dat het dan wordt: doen plegen
een ander opzettelijk een strafbaar feit laten uitvoeren, voor welk feit die ander strafrechtelijk niet aansprakelijk is.
Maar het zou kunnen....
Maar het is mogelijk fo wil je dat ontkennen koeispammerd?
Beetje rare redenering. Ik neem aan dat die slotenmaker niet de fiets meeneemt, maar dat jij dat doet nadat hij het slot heeft opengemaakt
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 21:49
mathijsvandoorn
mathijsvandoorn is offline
Klopt wat je zegt. Zou medewerking aan diefstal dan mogelijk zijn als de slotenmaker van niets wist? En hij heeft ook legitimatie gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 22:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Klopt wat je zegt. Zou medewerking aan diefstal dan mogelijk zijn als de slotenmaker van niets wist? En hij heeft ook legitimatie gevraagd.
Ligt aan alle omstandigheden van het geval
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 22:23
mathijsvandoorn
mathijsvandoorn is offline
Hier spreekt een jurist, of een in opleiding....Ik denk dat de slotenmaker wel vrijuit gaat als hij echt van niks weet en niet zomaar klakkeloos sloten heeft open gemaakt.

Laatst gewijzigd op 08-11-2016 om 22:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.